Onko mulla nyt se kuuluisa keski-iän kriisi??
Ikää on muutaman viikon päästä tasan 50 vuotta. Olen nainen, sinkku, ei lapsia.
Olen alkanut kyseenalaistamaan ihan kaiken, siis ihan kaiken. Ihan ekaks aloin pohtimaan oman työn mielekkyyttä ja tuli korkealentoisia ajatuksia siitä, että voisko vielä tässä iässä tavoitella jotain "unelmaduunia" tai opiskella työn ohessa (en tiedä jaksaisinko...). No sit aloin pohtimaan mun ystäviä ja läheisiä jotenkin ihan uudessa valossa - millasia ihmisiä ne oikeastaan on ja haluanko oikeasti olla heidän seurassaan.
Parisuhteesta olen haaveillut pitkään, mutta nyt en ole siitäkään varma että haluanko edes. Tuntuu niin vaivalloiselta. Harrastuksiakin pohdin, siis että miksi mulla on just niitä harrastuksia kun on vai haluaisinko ehkä oikeasti jotain ihan muuta. Entä koti? Haluanko asua tässä kaupungissa ja tällä alueella? Pitäiskö laittaa myyntiin ja muuttaa vuokralle?
Aiemmin ajattelin, että keski-iän kriisissä esim. värjätään tukka punaiseksi tai lähdetään yksin matkalle. En ollut valmistautunut näin uuvuttavaan myllerrykseen mielessä kun ihan kaikki elämässä on yhtäkkiä kyseenalaista eikä mitenkään selvää. Ja siis varmaan rankinta on kun tajuaa, että en taida oikein tietää alkuunkaan kuka ja millainen oikeasti olen ja mitä oikeasti ajattelen ja haluan. Huoh.
Niin että onko tämä edes pikkuriikkisen normaalia vai olenko jotenkin viallinen?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen muuttanut pieneen mökkiin asumaan ja mies jäi kolmioon. Saisin muuttaa takaisin mutta enpä taida. Perimenopaussia pukkaa.
Missä sun pieni mökki sijaitsee? Onko pitkä matka palveluihin?
Mä olen lähinnä miettinyt, että olisko kaupungin ydinkeskusta kuitenkin se mun juttu.... voisin luopua autosta.ap
Ehkä olet vain elänyt samaa elämäntapaa liian kauan, ja 15 vuoden jälkeen alat haluta muutosta. Siinä ei ole mitään väärää. Ehkä miehesi kokee aitoa keski-iän kriisiä, ja hän aloitti sen ennen sinua. Hän kaipaa omaa tilaa, sellaista tilaa, jossa hän voi olla yksin autossaan, kun hänellä ei ole kesämökkiä. Hän haluaa paeta pitkäaikaisen tehdastyöläisen elämää, joten hän perustaa oman yrityksen.
Kuulostat raskaalta ihmiseltä. Hanki elämä jonka keskipisteessä on muu kuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet vain elänyt samaa elämäntapaa liian kauan, ja 15 vuoden jälkeen alat haluta muutosta. Siinä ei ole mitään väärää. Ehkä miehesi kokee aitoa keski-iän kriisiä, ja hän aloitti sen ennen sinua. Hän kaipaa omaa tilaa, sellaista tilaa, jossa hän voi olla yksin autossaan, kun hänellä ei ole kesämökkiä. Hän haluaa paeta pitkäaikaisen tehdastyöläisen elämää, joten hän perustaa oman yrityksen.
AP on sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen muuttanut pieneen mökkiin asumaan ja mies jäi kolmioon. Saisin muuttaa takaisin mutta enpä taida. Perimenopaussia pukkaa.
Missä sun pieni mökki sijaitsee? Onko pitkä matka palveluihin?
Mä olen lähinnä miettinyt, että olisko kaupungin ydinkeskusta kuitenkin se mun juttu.... voisin luopua autosta.ap
Ei ole pitkä ollenkaan, tämä on urbaani mökki.
Sama.
Olen ollut eronnut vasta muutaman vuoden, enkä ole vieläkään aivan tottunut sinkkuelämään.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on sinkku?
Keski-iän kriisi ei koske vain sinkkuja, lapsettomia keski-ikäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on sinkku?
Tarkemmin sanottuna ajattelutapasi ja nykyinen ajattelutapasi ovat hyvin samankaltaisia kuin tässä tarinassa kuvatun naisen aviomiehellä. He ovat molemmat yli 40-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on sinkku?
Tarkemmin sanottuna ajattelutapasi ja nykyinen ajattelutapasi ovat hyvin samankaltaisia kuin tässä tarinassa kuvatun naisen aviomiehellä. He ovat molemmat yli 40-vuotiaita.
Mikä hiton aviomies???
Ei kuulosta kriisiltä.
Sitä vanhemmiksi kun tullaan, sitä enemmän priorisoidaan niitä meille oikeasti tärkeämpiä asioita.
Ihan fiksua vain miettiä mitä loppuelämältä oikeasti haluaa.
M39
Mä oon 49 ja menin huvikseni tinderiin
Muutamassa viikossa tullut 16 matchia, kaikki alle 35v
Parhaat palat on 21-23
Nauti elämästäsi
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 49 ja menin huvikseni tinderiin
Muutamassa viikossa tullut 16 matchia, kaikki alle 35v
Parhaat palat on 21-23
Nauti elämästäsi
Mä oon 44 eikä kiinnosta yhtään.