Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
19.08.2018 |

Kyse on yhdestä lihasrelaksantista, jota sitä paitsi tarvitsen itse ja toisekseen en tahdo osallistua moiseen laittomuuteen. Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista. ÄRH, lait on lakeja syystä!

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lakia rikkomaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (214)

Vierailija
21/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei krampin kanssa pääse lääkäriin.

Vierailija
22/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä nipota! Kaikki autot huomio! "Kääkkä antanut reseptilääkettään miehen siskolle... Kaikki autot huomio... LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kellekään ei tulisi edes mieleen alkaa kerjäämään minulta lääkkeitä.

Jotkut ovat yrittäneet rahaakin mutta vastaus on ihan kaikille "EI".

Lääkäriltä saa lääkkeitä ja pankista rahaa -niin helppoa se on. Ja jos tuo ei onnistu niin sopii katsoa peiliin.

Ei juma! Meillä matkaa lekuriin pitkälti ja se maksaa. Meidän taloidessa yhteiset lääkkeet, sopii kaikkien ottaa eikä lueta kelle määrätty. Kahdella samat astmalääkkeet ja kolmella samat mihreenilääkkeet.. soittakaa jo poliisi!

Vierailija
24/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä nipota! Kaikki autot huomio! "Kääkkä antanut reseptilääkettään miehen siskolle... Kaikki autot huomio... LOL

Huutonaurua ;-)

Vierailija
25/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekkään että av palstalla joidenkin kirjoitukset on melko sekavia, kun toisten lääkkeiden vetäminen on ihan ok ja pikku juttu hih hih.

Vierailija
26/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan anna. Oisit vastuussa jos tälle vaatijalle jotain tuosta lääkkeestä tulisi. Ei kolmiolääkkeiden kanssa lähdetä pelleilee omin päin.

Noita lääkkeitä pitäisi saada 2-3 päivän satsi ilman reseptiä. Sitten kun näkee onko niistä hyötyä niin sitten resepti. Kyllä ihminen yleensä tietää mitä tarvitsee. Kun kerta on hyviä lääkkeitä mitkä auttaa niin se on ilkeyttä ja pihtaamista olla antamatta niitä.

Riippuvuus on yksi tekosyy millä pihdataan lääkkeitä. Sokeri, alkoholi, kahvi ja tupakka ovat kaikki riippuvuutta aiheuttavia ja niitä myydään avoimesti ilman rajoitteita. Helpottavaa pamia et saa krapulaan ilman reseptiä mutta 10 kaljaa kyllä saat. Kumpi sitten haitallisempi?

Vika ei ole aineissa vaan siinä että päihteiden oikein käyttöä ei neuvota missään. Oikeasti se on niin että paapatus on päihteiden väärinkäytöstä jos vähänkin reippaammin maistuu. Taitelijoille sentään sallitaan hiukan päihteiden käyttöä. Okei voin tehdä parit abstraktit maalaukset ja niistä pitää maksaa sitten törkeän paljon.

Vierailija
27/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei krampin kanssa pääse lääkäriin.

Kyllä pääsee ja y-puolelta voi saada jopa kipupiikin.

Vierailija
28/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekkään että av palstalla joidenkin kirjoitukset on melko sekavia, kun toisten lääkkeiden vetäminen on ihan ok ja pikku juttu hih hih.

Kyse taisi olla uhestä napista näin illalla ja huomenna lekuriin. Päivystyksiin ei oteta, jos ei oo pää irti.

Vierailija
29/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Vierailija
30/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriltä saa lääkkeitä ja pankista rahaa -niin helppoa se on. Ja jos tuo ei onnistu niin sopii katsoa peiliin.

Ei juma! Meillä matkaa lekuriin pitkälti ja se maksaa. Meidän taloidessa yhteiset lääkkeet, sopii kaikkien ottaa eikä lueta kelle määrätty. Kahdella samat astmalääkkeet ja kolmella samat mihreenilääkkeet.. soittakaa jo poliisi!

Ihan sama mitä teidän taloudessa on. Ap:n talouteen ei   miehen sisko kuulu eivätkä he käytä samoja  lääkkeitä.

Vierailija
31/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. kyllä mä olen omistanut antanut, jos on tarvetta.

Esim. mulla on käsilaukussa pussukka, jossa on erilaisia reseptilääkkeitä. Burana 800, paracetamolia 1000, voltarenia, sirdaludia, histeciä.. Mä olen noita jossain vaiheessa johonkin vaivaani saanut vuoden satsin. Riittäähän noista muillekin, kun en päivittäin mitään tarvii.

En suinkaan siis mitään sivuapteekkia pidä, enkä joka viikko jakele. Mutta työkaverilla oli pahat menkkakivut, autoin. Toisella alkoi kevätallergiat vaivaamaan annoin pillerin ensiavuksi. Yhdellä paukahti selkä ja lääkäri oli parin tunnin päästä, annoin tabletin. Oliskohan tässä kaikki kahden vuoden aikana antamani lääkkeet. Kaikki ei ole varustautuneita juttuihinsa, mutta mä olen ehkä vähän ylimääräistäkin.

Vierailija
32/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Kokonaisen liukan??? Sinä toimit oikein, pidä pääsi! Sulle määrättyjen lääkkeiden ei edes pitäisi olla miehen siskon tiedossa mitenkään. Siskon historia ei kuulu sulle, hoitakoon itse omat ongelmansa.

Vierailija
33/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan on pitänyt käydä lääkärissä saadaksesi lääkkeen, miksei miehen siskon pidä? Niinpä.

Vierailija
34/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihasrelaksantti ja narkkari?! Olen antanut ja saanut lääkkeitä tarvittaessa, miksi miehesi siskon pitää kärsiä?

Lihasrelaksanteilla saa kyllä pään kivasti leijumaan, jos useamman ottaa. Eli kyllä, kelpaa narkkareillekin. Itse olen olotilaa kammonnut, kun tapaturman jäljiltä sellaisia oli pakko syödä. Tietyillä lääkkeillä pari kpl vetää niin rennoksi, että olen nukahtanut istualtaan.

Oikeasti narkkis keksii tästä vielä hyviä yhdistelmiä muihin aineisiin, vaikka alkoholin kera. Eli ei ole kaukaa haettu tuo aiempi kommentti.

Siis montako annosta tyyppi pyytämässä? Jos yhen sirdan saa, niin so what? Onko sillä omat loppu vai miten osaa apn lääkettä kysellä?

En ole lääkkeiden käyttäjä. Sirdan sai epäilemään sirdaludeja. Niitä saa ottaa ihan valtavasti että auttavat lihaskipuun ja sitten ne menevät jo vähän päähän. Ei mikään mukavin päihtymys mutta kyllä mä huomaan kun lääke päihdyttää.

Alkokoli ja savut on mun käyttämät päihteet. Nappeja olen joitakin ottanut ihan reseptillä enkä niiden päihdyttävästä vaikutuksesta niin tykkää. Krapulaan tosin unilääke on erittäin hyvä. Toinen vaihtoehto on valvoa koko yö ja osa seuraavaakin.

Vierailija
35/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikun kiva.

Vierailija
36/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole narkkari ja pyysin kerran kaverilta panacodia leikkauksen jälkeisiin kipuihin. En saanut sairaalasta riittävää kivunlievitystä, kun ”ei sen enää kuuluisi kyllä sattua”. Kaveri sanoi, että ne eivät sitten ole häneltä jos joku kysyy. Ymmärrän kyllä et jotkut ei halua lainata reseptilääkkeitään, mutta olisi se ollut harmi kärvistellä Buranan kanssa vain kaverin periaatteen takia. Mutta jokaisen oma valinta silti, jos jotain sattuisi (lääke aiheuttaisi jotain ei-toivottua yhteisvaikutusta esim) niin olisihan se kamala paikka reseptilääkkeensä antaneelle.

Vierailija
37/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siskolla on jotain väärin käyttöjä lääkkeiden kanssa ollut, kun ei reseptiä saa itse hankittua. Juu, ehdottomasti ei, mieskin kuulostaa jollekkin lääkkeiden mahdollistajalle, kun olisi oikopäätä siskolleen niitä sinun lääkkeitä tarjoilemassa. Kysy, jos siskonsa käyttäisi huumeita, niin olisiko mies niitä oikopäätä siskolleen viemässä, ettei vaan tule paha mieli.

Vierailija
38/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän mielestäni kiinni tilanteesta.

Esim. mulla on valmiiksi resepti prednisoloniin joka on kortisoni. Idea on, että voin sen kuurinomaisesti syödä, kun saan keuhkoputkentulehduksen (olen siis astmaatikko).

Äitini syö reumasairauteen samaa lääkettä, jolloin on helpointa hakea äidiltä ensimmäinen tabletti taudin alkaessa, ja mennä sitten seuraavana päivänä (huonosti) nukuntun yön jälkeen apteekkiin.

Mutta jos äitini antaisi kortisonitabletteja jollekin muulle, jolla ei ole lääkärin ohjetta, olisi se mielestäni väärin, sillä kortisoni saa terveen ihmisen tuntemaan itsensä poikkeuksellisen virkeäksi ja aikaansaavaksi. Tällöin väärinkäytön riski on, ja haittavaikutuksille ollaan turhaan alttiita.

Samoin on Sirdaludin, Panacodin ja muiden keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden kanssa. Suurimmalle osalle ne oikein annosteltuna sopii, mutta väärinkäytettynä ja väärälle ihmiselle saattaa aiheuttaa vaikka hengityslaman tai sykkeen laskun.

Sellainen helposti muille suositeltava lääke on Duact, "tää hei parantaa heti poskiontelotulehduksen", ja onkin ihan tosi hyvä lääke. Mutta saattaa aiheuttaa tosi inhottavan rytmihäiriön.

Vierailija
39/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole manguttu. Sisko voi mennä lääkäriin ja pyytää reseptin itselleen.

Sinällään ei siinä riskiä ole jos henkilö tuntee lääkkeen ja mahdollisen sopimattomuuden muiden lääkkeidensä kanssa.

Vierailija
40/214 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys että mikä olikaan miehesi suhde päihteisiin jos tuollaisesta asiasta alkaa sinua syyllistämään.

Toinen mieleen nouseva asia on se, että piilota ne lääkkeet ja ota laukkuun vaan muutama ettei kumpikaan heistä niitä varasta.

Sitten vielä se, että jos kokonaista liuskaa kehtaa pummia, ei varmasti käytä akuuttiin kipuun. Voit olla melko varma siitäkin että jos erehdyt antamaan, ei ruinaamisesta ja syyllistämisestä ainakaan tule loppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä