Rinnat paljaana uimarannalla uinut
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html
Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..
Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.
Kommentit (703)
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, nudistirannat on kokonaan alastomille. Yläosattomissa otin aurinkoa Hietsussa 90-luvun alussa ja niin moni kaverinikin, eikä todellakaan oltu ainoat.
90-luvulla Stadionin uimalassa oli naisia yläosattomissa. Nykyään monissa USA:n ja Kanadan osavaltioissa yläosattomuus on laillista miehille ja naisille KAIKKIALLA ja joissakin täysi alastomuus. https://en.wikipedia.org/wiki/Topfreedom. Ontariossa voi kävellä vaikka jalkakäytävällä tai ajaa pyörää rinnat paljaina. https://www.quora.com/Is-it-truly-legal-for-women-to-be-topless-in-publ…;
Joku vanhempi mies kehui mun rintoja rannalla, kun olin 12-vuotias, oli kyllä uimapuku päälläni. Mutta tuo mies ei ilmeisesti tehnyt mitään väärää, sama kuin jos se olisi kehunut vaikka isovarpaani muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko naisopettaja mennä uimarannalle vaikka kahdeksasluokkalaisten kanssa ja olla yläosattomissa?
Opettajaa koskee koulussakin toisenlaiset pukeutumissäännöt, ei esim. saa olla rintavaon paljastavassa paidassa tai minihameessa. Älä sotke opettaja-oppilaskuvioita tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että nuoret uimavalvojapojat eivät olleet tottuneet tuollaiseen. Vanhemmat uimavalvojat muistavat ajan jolloin estotta käristettiin myös rintoja uimarannalla. Pukeutumista lisättiin melanoomavaroittelujen vuoksi sittemmin, ei häveliäisyyden vuoksi.
Silloin myös taidettiin ottaa suihin ja seksiä harrastaa koska normaalia toimintaa. Ja miehet kulkea munasillaan ja mitä siitä jos iski seisokkikin tissien edessä.
En itse ainakaan muista paljaita tissejä rannoilla tai muutakaan toimintaa nähneeni koskaan rannoilla.
N32
Olet niin nuori ettet varmaan muistakaan. 90-luvullahan se melanoomatietoisuus alkoi lisääntymään.
Mä taidan lähteä ulos ilman vaatteita. Älkää pahastuko. En ole missi mutta tissiä löytyy. Isommat ku ton naisen. Nämä ovat TISSIT. Nuo ovat hyttysen pistot.
90-luvulla sai myös Turun maauimaloissa olla yläosattomissa, en tiedä miten nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järjetöntä, että nännit peittämällä kaikki on ok. Jos rinnat olisivat se itse ongelma, pitäisi kaikenlaisten rintoja paljastavien vaatteiden olla kiellettyjä julkisilla paikoilla. Sen sijaan rasvakudosta saa esitellä niin paljon kuin sielu sietää, mutta jos nänni näkyy niin hui kauhistus.
En itse hilluisi missään yläosattomissa, mutta onhan se älytöntä, etteivät naiset SAA tehdä niin halutessaan. Voihan naisiakin kiihottaa paidaton, hyvännäköinen mies. Silti miesten paidattomuutta ei kielletä vaan ukot heiluu kaupungillakin paidatta.
Tämä niin tämä!!
Ihmiset rakkaat ... kuulostaako loogiselta. Ja ne rinnat ovat seksuaaliset vain ja ainoastaan koska me ihmiset olemme niin päättäneet. Aivan kuten me olemme ainoa laji maapallo, joka maksaa saadakseen elää täällä.
No ei se mistään päätöksestä ole kiinni. Kun miehiltä mitataan fyysistä kiihottumista, niin ei siinä tahdonvaltaisuudeella mitään tekemistä.
Jaahas.. Ja naiset valuvat mettä pöksyihinsä antamatta kohteen tietää, että on kiihottunut, huomaatko eron? Mielestäni kauniiden miesten pitäisi kulkea kasvot peitettynä, koska haluaisin niin kovasti suudella heitä! Naamat burkan alle miehet!
En voi vastustaa kiusaustaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
En huomaa eroa. Ihmisen kiihottuminen ei ole kuin jossain määrin tahdonalainen prosessi oli kyseessä mies tai nainen. Näitä on tutkittu tieteellisesti. Tuohon loppuun en ota enää kantaa, ei liity asiaan eikä ole asiallinen kommentti muutenkaan.
Se on varmaan totta että nuoremmat eivät ole tottuneet tuohon. Silloin kun rusketusta ihannoitiin, yläosattomia naisia näkyi ihan kaikilla rannoilla. Sittemmin alettiin peloitella että uv-säteily voisi aiheuttaa rintasyöpää (mikä ei pidä paikkaansa) ja naiset alkoivat peittää itseään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanhempi mies kehui mun rintoja rannalla, kun olin 12-vuotias, oli kyllä uimapuku päälläni. Mutta tuo mies ei ilmeisesti tehnyt mitään väärää, sama kuin jos se olisi kehunut vaikka isovarpaani muotoa.
Ajatteles jos media ei seksualisoisi naisten rintoja niin mies ei olisi edes huomannut niitä.
Onkohan tällä tapana kulkea muuallakin tissit esillä. Missähän mahtaa liikkua eniten jos vaikka pääsisi tissien väliin?
M60
Suostuisikohan lähtemään kanssani Yyterin seksirannalle?
M45
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapsille jo opetetaan, että ne paikat jotka jäävät uimapuvun alle, kuuluvat henkilölle itselleen, eivätkä ole siis "julkista riistaa". Olisi siis vallan hyvä yleinen esimerkki naisilta olla kekkuloimatta yläosattomissa, ellei sellaiseen ole osoitettu luvalla erillistä paikkaa (vaikka jossain rannalla).
Ja nuo uimapuvun alle jäävät suojaa kaipaavat paikat nyt sattuvat olemaan miespuolisilla ja naispuolisilla pikkasen eri. Eikä mielestäni ole tarkoitus sorsia naisia.
N43
Satutko tietämään että myös Suomen kaupoissa myydään pikkutytöille pelkkiä bikinialaosia? Omalla tyttärelläkin oli sellaiset 3-vuotiaana. Se bikiniyläosa kun ei välttämättä tunnu kovin kivalta, putoilee olkapäiltä jne.
Olen aika huolissasi ajatusmaailmastasi jos mielestäsi pikkutytön nännit on jotenkin seksuaaliset mutta pikkupojan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihan samaa.. ylläri että jotkut lapsiperheiden mammat valittanut 😂😂😂 oli varmaan hyvät tissit.
Artikkelissa sanottiin että kukaan ei ollut tullut uimavalvojille valittamaan eikä kyseisen rannan järjestyssäännöissä kielletä yläosattomuutta. Aivan älytön juttu. Ilmeisesti tämä oli vain näiden nuorten uimavalvojien oma siveellisyyskäsitys.
Nimenomaan oli häirinnyt muita. Ja sehän varmasti oli tarkoituskin. Toi lehtien laittaminen nyt on ollut silkkaa vittuilua, mikä ei ihmetytä ollenkaan tuollaisen ihmise kohdalla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808172201142977_u0.shtml
.
Aloitukseen linkatussa jutussa sanotaan että kukaan ei ollut valittanut asiasta uimavalvojille. Kumpi sitten lienee totuus.
Vierailija kirjoitti:
Voiko naisopettaja mennä uimarannalle vaikka kahdeksasluokkalaisten kanssa ja olla yläosattomissa?
Ja miksei vaikka uimahalliinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles jos media ei seksualisoisi naisten rintoja niin mies ei olisi edes huomannut niitä.
:D :D Vai että oikein median vika... Kyllä rinnoista nautitiin kauan ennen medioita!
Sakot kuuluisi antaa itsensä paljastelijalle tässäkin tapauksessa. Onhan peniskin yhtä luonnollinen ruumiin osa eikä sitäkään saa näytellä julkisesti. Julkisesti kusemisestakin sakotetaan, luonnollinen asia sekin.
Seksi on luonnollista, sitäkään ei saa luonnon helmassa harrastaa missään. Alastomuus on luonnollista, mutta ei saa julkisesti alasti kulkea kumminkaan.
On monta luonnollista asiaa, mutta niitä ei saa ihmisten ilmoilla kumminkaan toteuttaa mielensä mukaan.
Ja uimahallissa ei osaa olla yläosattomissa tai kylpylöissä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.
MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.
Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.
Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne.
N28
Matkustatko ollenkaan? Ei todellakaan tarvitse mennä Afrikkaan saakka, Välimeren maissa yläosattomuus on yleistä, Saksassa ja Ruotsissa varsin tavallista myös.
Toisekseen et varmaan ole imettänyt lasta, kun näet rinnat noin seksuaalisina.
Mun mielestä esim. jossain ostoskeskuksessa on paljon ymmärrettävämpää nähdä naisen rinta hänen imettäessään lastaan kuin että mies istuisi ylävartalo paljaana.
Sääliksi käy ihminen, joka ei ole koskaan kuullutkaan, että tissit pitää pitää piilossa.
Jotenkin hämmentävää että esim. 70-luvulla syntyneillä yläosattomuus on pääsääntöisesti ihan ok mutta 90-luvulla syntyneille ei. Mistä tuo johtuu? Amerikkalaisen kulttuurin apinoimisesta? Vanhemmat ikäpolvet ovat samaistuneet enemmän eurooppalaiseen kulttuuriin.