Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnat paljaana uimarannalla uinut

Vierailija
17.08.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html

Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..

Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.

Kommentit (703)

Vierailija
101/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se järjetöntä, että nännit peittämällä kaikki on ok. Jos rinnat olisivat se itse ongelma, pitäisi kaikenlaisten rintoja paljastavien vaatteiden olla kiellettyjä julkisilla paikoilla. Sen sijaan rasvakudosta saa esitellä niin paljon kuin sielu sietää, mutta jos nänni näkyy niin hui kauhistus.

En itse hilluisi missään yläosattomissa, mutta onhan se älytöntä, etteivät naiset SAA tehdä niin halutessaan. Voihan naisiakin kiihottaa paidaton, hyvännäköinen mies. Silti miesten paidattomuutta ei kielletä vaan ukot heiluu kaupungillakin paidatta.

Tämä niin tämä!! 

Ihmiset rakkaat ... kuulostaako loogiselta. Ja ne rinnat ovat seksuaaliset vain ja ainoastaan koska me ihmiset olemme niin päättäneet. Aivan kuten me olemme ainoa laji maapallo, joka maksaa saadakseen elää täällä. 

No ei se mistään päätöksestä ole kiinni. Kun miehiltä mitataan fyysistä kiihottumista, niin ei siinä tahdonvaltaisuudeella mitään tekemistä.

Jaahas.. Ja naiset valuvat mettä pöksyihinsä antamatta kohteen tietää, että on kiihottunut, huomaatko eron? Mielestäni kauniiden miesten pitäisi kulkea kasvot peitettynä, koska haluaisin niin kovasti suudella heitä! Naamat burkan alle miehet!

En voi vastustaa kiusaustaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Vierailija
102/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nyt niiden mielipiteen, joiden mielestä rinnat eivät ole seksuaaliset:

Mitä mieltä olette nykyisestä käytännöstä pitää nimenomaan seksuaalisena ahdisteluna sitä, että joku koskee naista rinnasta ilman lupaa (esim silittää, puristaa, hivelee)? Perustelut ehdottomasti mukaan, kiitos!

Mielenkiintoisen aiheen aloitit. Kuuluuko se tämän otsikon alle, en tiedä. Ansaitsisi kyllä ihan omansa.

No, sanon kuitenkin sen enemmän pohtimatta omat ajatukseni. Erottelen asiattomasta toisen vartaloon kajoamisesta väkivallan ja seksuaalisen häirinnän. Samaa kohtaa vartalosta voi koskettaa molemmin tavoin. Se että sivelee, puristaa tai hivelee (lähes?) mitä kohtaa toisen vartalosta vaan on sitä seksuaalista toisen vartaloon kajoamista. 

Jos täräyttää nyrkillä toista rintaan, se on väkivaltaa. Tai vaikka työntyy toisen vartalon onkaloon, sekin on väkivaltaa.

Eli kun hivelee naisen ja miehen rintaa täysin samalla tavalla se on molempien sukupuolten kohdalla samanlaista seksuaalista väkivaltaa (tai on olematta)?

Se riippuu siitä miten hivellyksi tullut asian kokee. Jos sanot naiselle "irti mun rintakarvoista" ja nainen silti jatkaa kieputtelua niin silloin se on seksuaalista ahdistelua jos nainen tekee sen siinä tarkoituksessa (eikä puhtaasti väkivaltaisesti, jolloin pahoinpitely).

Miehet saavat asettaa oman kehonsa rajat yhtälailla.

Ja varmaan otetaan tosissaan poliisiasemalla et seksuaalisessa tarkoituksessa joku nainen on koskenut? Sen sijaan naisten kohdalla kukaan ei kyseenalaistaisi etteikö teko olisi seksuaalinen, jos rintaan kosketaan.

Valitettavasti poliiseista löytyy heitä, jotka eivät suhtaudu kaikkiin työtehtäviinsä niiden vaatimalla vakavuudella. Myös raiskaustapauksissa naiset ovat raportoineet poliisien epäasiallisesta käyttäytymisestä. Suomessa uhrin syyllistäminen on valitettavan yleistä. Uhrin ei missään nimessä pidä suostua poliisin harjoittaman henkisen väkivallan alle vaan viedä rikosilmoituksensa loppuun asti, että se päätyy asianmukaiseen käsittelyyn.

Kerrotko vielä tarkemmin uhrin mahdollisuuksista viedä ilmoitus loppuun asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä islamin ja kristinuskon vetämistä tähän. Mä ymmärrän hyvin, jos jonkun mielestä rinnat ovat seksualisoitu, tähän itse olen kasvanut. Ei, sitä ei erikseen ole opetettu, vaan ihan se on ilmennyt poikien/miesten taholta vuosien saatossa.

Jos rannalla ei saa kävellä rinnat paljaana, sitten ei pidä kävellä rinnat paljaana. Jos saa, niin halukkaat voivat niin tehdä.

Ehkä yksityisellä rannalla voidaan rajoittaa asusteita, mutta julkisella rannalla vain siveettömyyttä loukkaavaan voidaan puuttua. Naisen rinnat eivät ole siveettömyyttä loukkaava asia, ainakaan uimarannalla, Haloo!!

Eivät varmasti silloin, kun nainen ottaa aurinkoa, se taitaa vähän muuttua sitten, kun aletaan liikkumaan ilman yläosaa. Näin ainakin tässä tapauksessa. Tiedän monia naisia, jotka ottavat aurinko yläosattomissa, mutta kun menevät uimaan, laittavat yläosan. Fiksua.

Vierailija
104/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa.. ylläri että jotkut lapsiperheiden mammat valittanut 😂😂😂 oli varmaan hyvät tissit.

Artikkelissa sanottiin että kukaan ei ollut tullut uimavalvojille valittamaan eikä kyseisen rannan järjestyssäännöissä kielletä yläosattomuutta. Aivan älytön juttu. Ilmeisesti tämä oli vain näiden nuorten uimavalvojien oma siveellisyyskäsitys.

Nimenomaan oli häirinnyt muita. Ja sehän varmasti oli tarkoituskin. Toi lehtien laittaminen nyt on ollut silkkaa vittuilua, mikä ei ihmetytä ollenkaan tuollaisen ihmise kohdalla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808172201142977_u0.shtml

Ja johan sen kertoo, että huomiota kerjäsi, kun oli Facebookissa asiaa itkenyt.

Nämä ovat näitä minäminä-naisia jotka kuvittelevat itsestään liikoja ja joita ei yhteisöjen normit heidän omasta mielestään heitä koske millään tavalla.

Vierailija
105/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä, vaikka miehet kiihottuvat? Ihan kuin miehet eivät kiihottuisi stringibikineistä, ihonmyötäisistä minimekoista tai avarista kaula-aukoista. Ei niitäkään ole kielletty. Tuo "miehet kiihottuu" -argumentti on ihan suoraan jostain Saudi-Arabiasta. Minä kiihotun miehisistä käsivarsista, siispä miehille pitkäthihaiset löysät paidat päälle.

Niin ja aivan turha tuo jonkun väite että "mammat valitti kun miehet kiihottui". Kyllä siellä rannalla on ihan siveellisesti kauniita naisia joista miehet kiihottuu joten ei ole kyse siitä. Joku ei niin-kaunid-kedonkukka vaan hakenut mauttomasti itselleen julkisuutta eikä osannut pelata yhteisten pelisääntöjen mukaan. Sellainen sitäpaitsi lähinnä ärsyttää eikä kiihota.

Vierailija
106/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.

MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.

Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.

Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne. 

N28

Hyvä että laitoit ikäsi, nimittäin sinä et sitten ole kokenut 80-90-lukua jolloin yläosattomuus rannalla oli täysin hyväksyttyä myös Suomessa ja sitä se on edelleen Välimeren maissa. Onko esim. ranskalainen kulttuuri niin kaukana meistä? Jotenkin voisi ennemmin luulla että Suomessa suhtauduttaisiin luonnollisemmin alastomuuten saunakulttuurin myötä.

Huolestuttavaa on tämä sinun ikäpolvesi konservatiivisuus, mihin se vielä johtaakaan?

Vierailija
107/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nyt niiden mielipiteen, joiden mielestä rinnat eivät ole seksuaaliset:

Mitä mieltä olette nykyisestä käytännöstä pitää nimenomaan seksuaalisena ahdisteluna sitä, että joku koskee naista rinnasta ilman lupaa (esim silittää, puristaa, hivelee)? Perustelut ehdottomasti mukaan, kiitos!

Mielenkiintoisen aiheen aloitit. Kuuluuko se tämän otsikon alle, en tiedä. Ansaitsisi kyllä ihan omansa.

No, sanon kuitenkin sen enemmän pohtimatta omat ajatukseni. Erottelen asiattomasta toisen vartaloon kajoamisesta väkivallan ja seksuaalisen häirinnän. Samaa kohtaa vartalosta voi koskettaa molemmin tavoin. Se että sivelee, puristaa tai hivelee (lähes?) mitä kohtaa toisen vartalosta vaan on sitä seksuaalista toisen vartaloon kajoamista. 

Jos täräyttää nyrkillä toista rintaan, se on väkivaltaa. Tai vaikka työntyy toisen vartalon onkaloon, sekin on väkivaltaa.

Eli kun hivelee naisen ja miehen rintaa täysin samalla tavalla se on molempien sukupuolten kohdalla samanlaista seksuaalista väkivaltaa (tai on olematta)?

Se riippuu siitä miten hivellyksi tullut asian kokee. Jos sanot naiselle "irti mun rintakarvoista" ja nainen silti jatkaa kieputtelua niin silloin se on seksuaalista ahdistelua jos nainen tekee sen siinä tarkoituksessa (eikä puhtaasti väkivaltaisesti, jolloin pahoinpitely).

Miehet saavat asettaa oman kehonsa rajat yhtälailla.

Ja varmaan otetaan tosissaan poliisiasemalla et seksuaalisessa tarkoituksessa joku nainen on koskenut? Sen sijaan naisten kohdalla kukaan ei kyseenalaistaisi etteikö teko olisi seksuaalinen, jos rintaan kosketaan.

Valitettavasti poliiseista löytyy heitä, jotka eivät suhtaudu kaikkiin työtehtäviinsä niiden vaatimalla vakavuudella. Myös raiskaustapauksissa naiset ovat raportoineet poliisien epäasiallisesta käyttäytymisestä. Suomessa uhrin syyllistäminen on valitettavan yleistä. Uhrin ei missään nimessä pidä suostua poliisin harjoittaman henkisen väkivallan alle vaan viedä rikosilmoituksensa loppuun asti, että se päätyy asianmukaiseen käsittelyyn.

Ei tässä ole kyse yksittäisistä poliiseista, vaan siitä, että naisten rinnasta koskemista pidetään lähtökohtaisesti eri asiana kuin miehen. Mies joutuu todistamaan enemmän ja se on äärimmäisen hankalaa. Poliisin kädet voi olla sidotut tästä syystä.

Ei ole kysymys siitä, vaan siitä, että sinä vänkäät tyhjää. Seksuaalista ahdistelua on samalla tavalla vaikka sormien kuljettaminen vatsalihaksia pitkin. Ainoastaan jos henkilö on sosiaalisesti rajoittunut ja kokee jonkin ohimenevän seksuaalisena mitä se ei ole ollut niin silloin ei varmaan mene läpi seksuaalisena ahdisteluna. Tärkeintä nyt kumminkin on ilmaista niille tökkijöille, hivelijöille ja selkääntaputtajille, ettei pidä sellaisesta ja kokee sellaisen loukkaavana. Jos ei loppunut siihen niin asia eteenpäin. Parempi tietysti väistää jo ennen kuin toinen osuu.

Vierailija
108/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa.. ylläri että jotkut lapsiperheiden mammat valittanut 😂😂😂 oli varmaan hyvät tissit.

Artikkelissa sanottiin että kukaan ei ollut tullut uimavalvojille valittamaan eikä kyseisen rannan järjestyssäännöissä kielletä yläosattomuutta. Aivan älytön juttu. Ilmeisesti tämä oli vain näiden nuorten uimavalvojien oma siveellisyyskäsitys.

Nimenomaan oli häirinnyt muita. Ja sehän varmasti oli tarkoituskin. Toi lehtien laittaminen nyt on ollut silkkaa vittuilua, mikä ei ihmetytä ollenkaan tuollaisen ihmise kohdalla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808172201142977_u0.shtml

Ei, asiaa selvitettiin ja kukaan ei ollut valittanut. Se oli ollut uimavalvojien oma ajatus että joku voisi häiriintyä. Lisäksi rannan säännöt eivät kiellä yläosattomuutta.

Vierailija
109/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut varaa ostaa sitä yläosaa, että piti lehtiin turvautua? Jo on tyhmä yksilö kyseessä. Itsellä on varaa ostaa sekä alaosa että yläosa.

Vierailija
110/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että nuoret uimavalvojapojat eivät olleet tottuneet tuollaiseen. Vanhemmat uimavalvojat muistavat ajan jolloin estotta käristettiin myös rintoja uimarannalla. Pukeutumista lisättiin melanoomavaroittelujen vuoksi sittemmin, ei häveliäisyyden vuoksi.

Vierailija
111/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Kikkelit esiin rannoilla. Tahtoo nähdä kikkeleitä. Jos naiset saavat tissejään esitellä, tekin saatte kikkeleitänne 😙😍

Joo kikkeli on sama asia kuin naisen rinta. Tämähän onkin tosi älykäs vertaus.

Vierailija
112/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajua tätä vanhojen aikojen muistojen kultaamista. Oon 50vee. Ja niin kauan kuin muistan, on Suomessa ollut erikseen nakurannat ja uimarannat. Hesassa oli nuoruudessani yksi saari, minne sai luvan kanssa mennä nakuilemaan. Samoin Yyterissä oli nakuranta, erillään yleisestä uimarannasta. Ainoan yläosattoman rannan olen nähnyt 90-luvulla Oslossa. 

Vierailija
113/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,  miten voitte mennä etelän uimarannoille siellä kun näitä paljaita rintoja esittelee joka toinen nainen?

Esim. Espanjassa niin nuoret kuin vanhatkin on yläosattomissa.

Vierailija
114/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi sen akan piti alkaa pelleilemään jonkun helvetin lehtien kanssa?? Kun kerran kuitenkin lopulta peitti ne tissinsä ni miks ei bikini yläosilla niinku normaali ihminen??

Hän teki asiasta facebook-päivityksen. Aluksi päivitys ei ollut edes julkinen, vaan hän muutti sen julkiseksi koska se herätti hyvää keskustelua ja häneltä kommenteissa pyydettiin laittamaan sen julkiseksi. Bikiniyläosaa hänellä ei ollut mukana ollenkaan tuona päivänä. Kertomansa mukaan hän on ollut paljon tänä kesänä rannoilla ilman yläosaa eikä aiemmin tällaista ole tapahtunut.

Vierailija
115/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että nuoret uimavalvojapojat eivät olleet tottuneet tuollaiseen. Vanhemmat uimavalvojat muistavat ajan jolloin estotta käristettiin myös rintoja uimarannalla. Pukeutumista lisättiin melanoomavaroittelujen vuoksi sittemmin, ei häveliäisyyden vuoksi.

Mun mielestä he saavat kieltää nakuilun, vaikka se häiritsisi vain heitä.

Vierailija
116/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt tajua tätä vanhojen aikojen muistojen kultaamista. Oon 50vee. Ja niin kauan kuin muistan, on Suomessa ollut erikseen nakurannat ja uimarannat. Hesassa oli nuoruudessani yksi saari, minne sai luvan kanssa mennä nakuilemaan. Samoin Yyterissä oli nakuranta, erillään yleisestä uimarannasta. Ainoan yläosattoman rannan olen nähnyt 90-luvulla Oslossa. 

Herranen aika, nudistirannat on kokonaan alastomille. Yläosattomissa otin aurinkoa Hietsussa 90-luvun alussa ja niin moni kaverinikin, eikä todellakaan oltu ainoat.

Vierailija
117/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä he saavat kieltää nakuilun, vaikka se häiritsisi vain heitä.

Itse asiassa eivät saa, heidän pitää totella esimiestä ja oikeita sääntöjä.

"Norrenan mukaan poliisin kutsuminen paikalle on viimeinen vaihtoehto silloin, kun järjestyssääntöjä ei uskota. Tällä hetkellä rannan järjestyssäännöissä ei kuitenkaan lue kieltoa yläosattomissa liikkumisesta."

Vierailija
118/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin myös taidettiin ottaa suihin ja seksiä harrastaa koska normaalia toimintaa. Ja miehet kulkea munasillaan ja mitä siitä jos iski seisokkikin tissien edessä.

En itse ainakaan muista paljaita tissejä rannoilla tai muutakaan toimintaa nähneeni koskaan rannoilla.

N32

Vierailija
119/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko naisopettaja mennä uimarannalle vaikka kahdeksasluokkalaisten kanssa ja olla yläosattomissa?

Vierailija
120/703 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46-vuotias ja muistan oikein hyvin nähneeni naisia yläosattomissa suomalaisilla uimarannoilla ja jopa maauimaloissa 90-luvulla. Nakurannalla en ole koskaan edes käynyt, enkä ymmärrä miten ne liittyvät tähän asiaan. Kyseinen nainen ei ollut sen enempää nakuna kuin miehetkään kyseisellä rannalla.