Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Juoksin 10 vuotiaana rappukäytävää alas. Luulin ulko-oven olevan auki, mutta se oli mennyt automaattisesti lukkoon klo. 21.00. Silloin kun se ei ollut lukossa, niin työnsin sen aina vauhdilla auki. Nyt menin ikkunasta läpi. Ei tullut kuin yhteen sormeen pieni ventti. 70 - luvulla siitä ikkunasta läpi juoksu oli mahdollista.
Haasteeni on aikaoptimismi eli varsinkin nuorempana olin aina myöhässä.
1. Oli kiire. Ajelin pyörälläni ratikkakiskoon. Pyörä pysähtyi, minä en. Lopuksi otin sitten lepiä kadulla. Kohteliaasti autot kuitenkin väistivät, vaikkeivät pysähtyneetkään auttamaan. Nopeasti pystyyn ja pyörän päälle, toivottavasti kukaan ei nähnyt. Normivammat: kädet ja polvet auki, myös housunpolvet.
2. Oli kiire. Posti oli juuri sulkeutumassa. Olin ysärityylikkäänä platform-kengissä ja lepattavissa lahkeissa, ja otin muutaman gasellimaisen juoksuaskeleen. Mono takertui lahkeeseen. Minä pysähdyin. Kirje ei. Toivottavasti kukaan ei nähnyt. Samat vammat. Tavoitin kuitenkin kirjeen ja ehdin postiin.
Olin kaverini ja hänen pienen poikansa kanssa sienimetsällä. Reitti kulki tiheän kuusikon läpi. Kaveri kulki edellä, sitten minä, poika viimeisenä. Käännyin varoittamaan poikaa, että pidä pieni väli, ettei edelläkulkijan taittama oksa osu sinuun. Käänsin pääni menosuuntaan ja PAM! Musta silmä....
Seuraavalla viikolla kävelin kotonani päin ovea. En ymmärrä miten siinä niin kävi. Toinen musta silmä....
Työkaverit antoivat lempinimeksi Panda. Kaunis kiitos
Kerrostalomme hissiin oli laitettu varoituslappu: "Varo! hissi saattaa jättää välillä kynnystä!" eli pysähtyi hieman ennen oikeaa tasoa. Tuijotin tätä lappua niin intensiivisesti ja ajatuksissani, että hissistä ulos astuessani kompastuin hissin jättämään kynnykseen.
Tungin AA-patterin virtsaputkeen. Siinä oli ensiavussa selittämistä.
Satoi räntää. Pyyhin takista räntää pois ja vetäisin samalla vahingossa venyvää hupun kiristysnyöriä niin että se ponnahti kovaa päin kasvojani. Vammautin vain itsetuntoni.
Mä en voi edes tarkemmin kertoa mut tunnistettaisiin. Mutta lääkärissa piti käydä haavaa paikkaamassa. Ei mitään pervoa kuitenkaan
Tämmöisiä käy koko ajan kun otan jotain lattialta niin kolautan otsani pöytään matkalla alaspäin kun en hahmota että se pöytä tai taso oli siinä lähellä. Ja kun paikkaan oven kiinni niin en ymmärrä miten sormet jää sinne väliin enkä olekaan irroittanut otetta ajoissa. Syy ehkä siinä että pidän oven reunasta kiinni enkä kahvasta. Jep jep.
Sulatin yöllä pakastimesta ottamaani leipää. Laitoin vettä kattilaan, lautanen kanneksi ja virta päälle. Aloitin tiskaamaan ja odottelin, että leipä sulaa. Mietin jo, että onko järkeä tähän aikaan yöstä - ennen puolta yötä sulattaa leipää.
Käänsin leipäviipaleen. Hetken kuluttua ajattelin, nyt varmaan riittää sulatus. Etusormi osui kuumaan lautaseen ja tuli palovamma. Kipu ei meinannut sammua millään. Jäähdytin palovammaa reilut kaksi tuntia ja se oli yhä niin kivulias ettei mitään mahdollisuutta mennä nukkumaan. Kello oli jo 2 yöllä.
Ehkä alku jäähdytys vedessä lasipullossa oli kelvoton ja kivun sammutus kesti kauan. Aamulla sormessa oli kookas vesikello. Ihanaa ei enää kipua 💗
BTR 60 vaunun luukku putosi korvani kohdalle ja sai aikaan tosi mustan korvanlehden. Eli olin tulossa vaunun luukusta ulos ja jääkäri joka tuli seuraavana veti lukkosalvasta vaunun sisällä. Ehdin juuri kääntää pääni vähän sivuttain..luukku iski korvaani..olin juuri ottanut vaunupäähineen pois siksi että vaihdan ulkona maastolakin.
Olin varmaan jotakin 14 v. Isä maalasi kodin kynnykset. Hän viritti jokaisen kynnyksen päälle noin 30 cm korkeuteen narun, ettei kukaan epähuomiossa astu kynnykselle kun maali on vielä märkää.
Sain riehakkaan idean loikata esteen yli huoneeseeni. Unohdin vain että ovessa on se yläkamanakin ja losautin vauhdilla siihen otsani. Tähtiä näkyi ja tunsin itseni idiootiksi.
Sain raivarit jostain ja istuin keittiön puiseen tuoliin samalla paiskaten sen lattiaan niin että isovarpaani jäi tuolinjalan alle. Eli istuin koko painollani tuolinjalalla oman varpaani päälle. Kynsi mustui ja lähti kokonaan irti myöhemmin. Röntgenissäkin piti käydä kun oli niin kipeä. Hiusmurtuma vain oli.
Oli kuumetta ja katselin kauhuleffaa jossa oli ihmisusia. Äkkiä näin eteisessä kiiluvat silmät,panikoin,loikkasin sytyttämään valon mutta toinen jalka olikin puutunut ja rämähdin vatsalleni,koetin ottaa kädellä tukea jolloin ranne taittui ja naama osui sohvapöytään. 40 asteen kuumeessa sairaalaan päivystykseen näyttämään turvonnutta rannetta ja vinoa, kipeää nenää josta verta sykki ulos. Lisäksi puoli naamaa mustelmilla ja hammas heilui. Ottivat huumetestit,vamaan kun selitin ihmissusista ja kummituksista..
Ja se "ihmissusi" oli kissa. Oma kissani. Kun mustelmaisen naaman kanssa imin kahvia pillllä ja silitin kissaa,mietin ettei tätä usko kukaan!
- Riisun farkut niin että pudotan ne nilkkoihin ja sitten potkin ja hypin jalat vapaaksi. Lopulta sitten kävi niin,että menetin tasapainon ja kaaduin nilkat "sidottuna" päin jalkalamppuja joka kaatui,koetin pysäyttää sen mutta kaaduin mukana lamppua halaten.Lasinsiruja,verta,ranne turvoksissa.
- Olin värjännyt hiuksia ja pesin niitä pää alaspäin että kaikki väri varmasti lähtee,iskin sitten otsani suihkun hanaan ja hetken näkyi tähtiä
- Olin kylässä kaverilla jonka asunto oli aika rähjä,keittiön ikkunassa oli halkeama ja kun olimme siinä tupakalla aivastin sillä seuraksella että pää heilahti ja otsa osui lasiin,koko ikkuna halkesi ja taas otsassa mustelma
- Harrastin exän kanssa seksiä ja selkä meni jotenkin kramppiin,olin ihan voisarven mallinen ja tuskanhiki valui
Muovikamman varsi tärykalvosta läpi, kun korvaa kutisi. Parani kyllä, mutta kuulo huononi ja korva humisee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuin silittäessäni nostamaan silitysraudan niin ylös, että se osui olkavarteen ja teki siihen parinkymmenen sentin mittaisen palovamman. En sitten yhtään tiedä, miksi huidoin kuumalla raudalla olkapäiden korkeudella.
Nuo silitysraudat, meidän ikuiset viholliset. Kaverini kertoi nuorena kotoa muutettuaan silittäneen paitapuseron töihin ja huomasi ison rypyn hauiksen kohdalla puettuaan sen ylle. Kiireisenä neitinä raudan ollessa vielä kuuma iski sen käsivarteensa rypyn päälle. Palovamma tuli ankaran opetuksen myötä. Älä silitä vaatetta sen ollessa ylläsi :D
Löin autonoven kiinni peukalo ovenvälissä.
Lukkarina nappasin antamani pahasti väärän syötön kiinni ilmasta ja lyöjä löi käsille.
Meillä on yleensä öisin makuuhuoneen ovi auki, mutta migreenin vuoksi puoliso sulki sen kun meni nukkumaan ja itse jäin katsomaan elokuvaa vielä. Törmäsin pimeässä oveen,ranne venähti ja nenä tummui.
Valvottuani yön ripuloivaa koiraa hoitaen menin uupuneena tupakalle,puoliso oli lähettänyt tekstarin jossa tiedusteli koiran vointia ja koetin siinä taiteilla teemukin,tupakan ja puhelimen kanssa kun tulipää tippui syliini ja poltti hetkessä reiän verkkareihin... ja ihoon!
Olin polvillani etsimässä korvista makuuhuoneen lattialta kun koira juoksi makuuhuoneeseen valtava ydinluu suussa,iski sillä minua päähän ja juoksi iloisena takaisin olohuoneeseen kun minä vajosin päätä pidellen lattialle. Puolisoa nauratti kuulla tapahtuneesta,kunnes laittoi seuraavana aamuna kenkiä jalkaan ja pam! Ydinluusta päähän.
Suihkun jälkeen otin kuivaustelineeltä olkaintopin ja ravistelin sitä suoraksi kun toinen olkain osui silmään.
Parvekkeen ovi oli auki kun keitin teetä ja siivoilin,otin huikkaa teekupista kun äkkiä suuhun sattuu kamalasti.. ampiainen! Se oli tullut huomaamattani parvekkeen ovesta,lentänyt keittiöön ja sukeltanut suoraan teekuppiini. Onneksi en ollut allerginen!
Tutkin sukulaisen kuolinpesää ja revin ranteeni hämärän vintin seinästä töröttäneseen naulaan,kaiken lisäksi osui siihen kohtaan jossa on tatuointi ja nyt kuva on kaksiosainen,arven halkaisema.
Asuin silloin rivarissa. Oli helteinen päivä ja menin bikinit päällä takapihalle tupakalle,istuin yhdellä tuolilla ja jalat oli toisella. Oli hyvä ja rento fiilis,liiankin rento sillä äkkiä tajusin että tuhkat tippuu reisille ja samassa tipahti myös tulipesä,suoraan pilluun!
Kurottelin matalalta jakkaralta palovaroittimelle. Seurauksena vauhdilla alas ja aivotärähdys. Oikea tuoli olisi ollut parin metrin päässä. Tämä siis selvinpäin. Kännitelomiset asia erikseen.