Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Vierailija kirjoitti:
- Laskettiin veljen kanssa taaperomopoilla portaita alas, veljeltä leuka halki ja minulta ranne poikki minkä lisäksi oltiin mustelmilla päästä varpaisiin. Minä olin ekalla ja veli eskarissa.
- Saman veljen kanssa syöksyttiin pitkään ja jyrkkään jääliukumäkeen potkukelkalla, minulta murtui sääri ja veljeltä solisluu . Tämä pari vuotta tuon portaikko-episodin jälkeen.
- Riparilla pelattiin tukkihumalaa, juoksin järveen ja löin pääni kiveen. Tikit.
- Selitin jotain äidilleni ja huitaisin kahvipannun pois paikoiltaan, juuri valunutta kuumaa kahvia ja lasinsirpaleita räiskyi lyhyen yöpaitulin paljaaksi jättämille jaloilleni. Tämä tapahtui lukioaikoina ja itkin, miten mä nyt menen tansseihin arpisilla jaloilla?
- Kun muutin omilleni otin kissan, uutena vuotena kissa sekosi raketeista ja loikkasi kynnet esillä roikkumaan paljaisiin tisseihini . Näytin siltä kuin olisin paininut Wolferinen kanssa!
Jep.. arpia riittää.
Nautin tässä lauantain kunniaksi aperol spritziä ja luen näitä. Harmi että tuon kissatarinan kohdalla olin juuri hörpännyt ja nyt ne spritzit on tuossa juuri verhoillulla sohvalla
Noh, on se varmaan ollut pistotapaturma suuhygienistinä kun tuolissa oli HIV-potilas. Estolääkitys on onneksi olemassa
Typerin on varmaan se kun esikoisen valvottaessa kävelin yöllä päin eteisessä olleiden lastenvaunujen työntöaisaa. Tuli järjettömän kokoinen mustelma.
En minä, mutta kaksi sukulaistani. En kerro tarkemmin ettei minua tunnisteta, vaikka tää onkin jo vanha juttu... eli siis kaksi äijää kantamassa painavaa hautakiveä kun toinen huutaa "VARO SORMIAS!" niin äkkiä ja kovaa, että toinen säikähtää ja pudottaa kiven. Suoraan toisen ukon sormille. Ainakin yhestä sormesta lähti iso pala kokonaan irti, en muista tuliko muitakin vammoja.
Sähkömies kertoo:
Vähän vaikea selittää, mutta aikoinaan kuorin kaapelia siten, että kaapeli oli vasemmassa kädessä ja työnsin puukkoa itseeni päin. Tavallaan sen sai kätevämmin kuorittua, mutta riskinä on tietysti puukon lipsahtaminen. Homma on helppo, jos kuori on pehmeää. No, kerran kuorin kaapelia, jossa oli kovempaa kuorta. Ymmärsin riskit ja olin varovainen, mutta puukko lipsahti sormeen ja tuli syvä haava.
No sattuuhan sitä joskus, mutta sama lipsahdus sattui 15 vuotta myöhemmin samalla tavalla. Puukko osui täsmälleen samaan arpeenkin! Nyt minulla on sormessa X muotoinen arpi. Miten ihminen voi olla niin tyhmä.
Nimimerkillä kolmatta kertaa odotellessa....
Ps. Eihän sitä tietenkään oikeita työvälineitä käytetä, puukkohan on paljon kätevämpi kuin Jokarit...
Noin 5-6 vuotiaana hyppäsin keinusta vauhdissa, alastulo epäonnistui, löin pääni kiveen. Taju lähti.
Noin 7-8 vuotiaana juoksin puuta päin. Taju lähti.
Noin 11-12 ikäisenä ajoin polkupyörällä seinään. Taju lähti.
16 vuotiaana olin ajaa vahingossa moottoripyörällä junan alle. Piti silmänräpäyksessä valita, kaadanko pyörän vai jatkanko junan alle. Kaadoin pyörän kovassa vauhdissa, löin pääni. Taju lähti.
Ihme kyllä, koskaan ei ole mennyt luita poikki tms. Kaikki nämä ja muutkin onnettomuudet on menneet pintakolhuilla ilman sairaalakäyntiä. Moottoripyörästäkään ei lopulta mennyt kuin peiliä ja jalkatappia ym. Pystyin jatkamaan ajamista, kun sain pääni "selväksi".
Nykyisin on vähän rauhallisempaa. T: Mies
Menin aamutupakalle päälläni haalistunut, kukkakuvioinen trikoinen yöhaalari ja vanha nukkainen neuletakki. Jaloissa Crocsit. Talo sijaitsee rinteessä, kävelin pitkin pihaa tupakan sekä kahvikupin kanssa päättäen sitten nousta talon takana olevat vanhat, puiset portaat ihailemaan yöllisen sateen kimallusta kukkapensaassa. En tajunnut portaiden olevan sateen jäljiltä liukkaat, potkaisin kirjaimellisesti tyhjää, putosin portaat alas ja iskin pääni alhaalla olevaan kiveen. Yövuorossa ollut ja nukkumaan menoa suunnitellut mies sai elämänsä sokin kun ryömin verisenä makkariin ja kyselin laastaria, olin kai jossain sokissa itsekin. Mies ei tietenkään alkanut laastaroida vaan soitti ambulanssin ja minut kärrättiin perseestä märässä yöhaalarissani polille paikattavaksi. 5 tikkiä, minkä lisäksi poskiluuni murtui.
Yliopistoaikoina oli kiire junaan ja juoksin täyttä vauhtia parkkipaikan läpi kohti asemaa. Aurinko paistoi suoraan naamaan enkä nähnyt erään auton katolle lastattuja kakkosnelosia. Olivat juuri sopivalla korkeudella niin että paukauttaessani otsaluuni lankkuihin jalat jatkoivat juoksuaan vielä puolitoista askelta ennenkuin painovoima älysi reagoida ja römähdin selälleni parkkipaikan sorakiville. Oli hyvin sarjakuvamainen tunnelma kun tähdet pyörivät pään ympärillä, olemattomat linnut lauloivat titityy ja mietin siinä pötkötellessäni että mitäs pentelettä nyt oikeen tapahtu. Junaan oli kuitenkin vielä kiireempi kuin hetki sitten, joten kohottauduin tolpilleni ja varovasti kokeilin naamaa. Ei vaikuttanut valuvan verta mistään, ja reippaan vääntelyn jälkeen rillitkin melkein pysyi nenällä joten ei kun uudestaan juoksuksi ja ehdin junaankin. Myöhemmin optikon taivutellessa silmälaseja parempaan kuosiin ihastelin peilistä komeaa kuhmua otsassa ja satuilin jotain keittiöremontista ja painavista uusista kaapinovista jotka olivat ihan ilman ennakkovaroitusta hypänneet päälleni! - Veikkailin että se olisi uskottavampi peitetarina kuin oikea totuus, kun optikko kumminkin ajattelisi että olin ottanut joltakulta pataan.
Vierailija kirjoitti:
Kaaduin kännissä naamalleni jäiseen katuun. Not nice... Baari vaihtui siltä illalta ensiapuun.
Mulle käyny sama homma! :D Tosin siinä täräyksessä myös oksensin itseni päälle. Tämä tapahtui siis joskus 19-vuotiaana. Nykyään otan rauhallisemmin.
Tapahtunut varmaan monelle:
nojaat kädellä oven karmiin saranapuolella samalla kun vedät toisella kädellä oven kiinni. Ainakin yksi sormi jää väliin.
Kaveri leikkasi nuorena nurmikkoa ja pienessä rinteessä ylöspäin takaperin mennessä liukastui ja jalka meni leikkuriin. Ei tarvitse nykyään leikata kynsiä kuin kuudesta varpaasta...
Tökkäsin omalla sormella omaan silmääni vahingossa. Sarveiskalvo vahingoittui. Sattui ihan helvetisti. Lääkäri sanoi että omaan silmään vahingossa tökkäämisiä sattuu yllättävän paljon. Esim hengarilla, sukkapuikolla jne.
Laitoin pyykkejä ulos kuivumaan, joukossa hellemekko jossa sellainen koristeellinen nyöri vyötäisillä ja kun ravistelin mekkoa, nyörissä ollut pallo osui silmääni.
Riisuin tiskaamisen jälkeen kumihanskoja ja toinen oli ihossa kiinni kuin iilimato, kiskaisin kunnolla ja löin itseäni nenään.
Jäin kimonotyyppisen mekon hihasta kiinni ovenkahvaan mennessäni puolijuoksua toiseen huoneeseen, äkkipysähdys sai jotain nitkahtamaan selässäni.
Kaverin vauva täräytti puisella helistimellä huuleni halki.
Olin lapseni ja ystäväni kanssa leikkipuistossa. Siellä oli n. 40cm korkea "naruaita" jossa puolen metrin rako josta pääsi kulkemaan. No minä jahtaajana päätin samalla hetkellä oikaista mutta myös hypätä aidan yli. No lopputuloksena oikea jalka oli menossa raosta ja vasen narun yli, kompastuin ja pamahdin täysillä naamalleni hietikolle. Purin kieleen, leuka vääntyi jotenkin hassusti etten voinut purra kunnolla, jokainen lihas kehossa oli viikon ajan niin kipeä että olisin voinut kuvitella olleeni auto-onnettomuudessa ja polvet aukesivat.
Tuo, itsensä lyöminen nyrkillä naamaan vahingossa, pään jättäminen kaapin oven väliin ym kompuroimiset. Kyllä kokee itsensä välillä niin taitavaksi! :D
Joskus unisena lähdin yöllä vessaan ja sen sijaan, että olisin tarttunut raollaan olevaan makuuhuoneen oveen, tartuinkin pokaalihyllyyn. Hylly heilahti vaarallisesti ja ehdin jo huokaista helpotuksesta, että onneksi ei tippunut painavia pokaaleja. Sitten alkoi sataa. Pokaali toisensa jälkeen tippui, kaikki minusta jotenkin ohi kun kyyryssä kyyhötin. Lopulta kuitenkin viimeinen ja isoin tippui terävä kulma edellä suoraan päähäni. Haava täytyi liimata kiinni.
Ärsytin ja kiusoittelin lapsena 2- vuotiasta veljeäni. Yhtäkkiä hänen nahkakintainen nyrkkinsä täräytti minua suoraan silmään uskomattomalla voimalla ikäisekseen. Musta silmä seurasi ja oikein minulle. 😂
Satutin selän viikoiksi pelaamalla PS VR-peliä BeatSaber. Kyllä harmitti...
Juoksin pienenä pöydän kulmaa päin ja silmäluomi repesi. Piti liimata kiinni. Arpi näkyy edelleen 30 vuotta myöhemmin. Tämä kaikki vain siksi, että isoveli uhkasi syödä kaikki nakit. Kiire tuli.
Nuorempana olin menossa kaverin kanssa kävellen baariin, edessä oli ketjulla suljettu ja "ei talvikunnossa pitoa"-kyltillä varustettu portaikko jossa oikein kimalteli jäätä, minä uhmakkaana tupakkaa sytyttäen että me kyllä nyt oikaistaan tästä! Seuraavaksi tupakka lensi kaaressa johonkin ja sitten lensin minä, platform-goottisaapikkaissa ei ollut minkäänlaista pitoa ja jo toiseksi ylimmällä askelmalla potkaisin kirjaimellisesti tyhjää. Ranne murtui, hampaat meni huulesta läpi, rillit hajosi ja olin ihan sinivioletin kirjavien mustelmien peitossa nilkoista otsaan asti. Kaveri oli hädissään käytännössä ryöminyt portaat alas perässäni ja soittanut ambulanssin.
Lapsi alkoi ulvoa ulkona äitiä ja juoksin hätiin ylläni neuletakki jossa väljät,kyynerpäihin yltävät hihat. Hiha tarrasi kahvaan, tuli äkkipysäys, lensin taaksepäin menettäen tasapainoni ja pyllähdin kynnykselle. No lapsella oli vain tikku sormessa, mutta tältä mammalla murtui häntäluu.