Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Vierailija kirjoitti:
Jep, voltit heitetty parketilla myös, liikaa vauhtia ja sukkahousut, jotka luisti. Mustelmilla selvittiin kyllä.
Heh, kohtalotoveri. Villasukkia jo osaa varoa mutta nämä ohuet yllättää...
Tää on oikeastaan mun miehen moka.
Mutta siis oltiin lähdössä inkkarikanootilla melomaan, siis sellaisella kanootilla, joka ei kaadu oikein mitenkään. No, mies laittoi yhden jalan kanoottiin ja työnsi toisella jalalla vauhtia laiturista, minä istuin kanootissa jo. No otti samalla kiinni siitä kanootin laiturin puoleisesta reunasta.
Oli arvioinut väärin vauhdinoton ja joutui astumaan kanootin ylitse veteen, ainoa vaan, että ei irrottanut sitä kättään siitä kanootista ja näin ollen käänsi koko kanootin ympäri. Minä olin selin mieheen ja yhtäkkiä tajusin vaan olevani ylösalaisin vedessä, onneksi ei ollut kiviä, nimittäin mentiin aika vauhdikkaasti nurin.
Ja sama mies oli juuri vakuuttanut minulle, että se kanootti ei kaadu sitten mitenkään . :D :D
Vierailija kirjoitti:
Istuttiin kavereiden kanssa meillä iltaa. Ilta oli muutenkin hupainen ja levoton joten päätin olla kerrankin oikein epänaisellinen ja pieraista äänekkäästi! Vääntäydyin sohvassa jotenkin outoon asentoon ja pierua pinnistäessäni venäytin selkäni! Kaiken kukkuraksi pieru oli tuhnu ja "märkä".
Tuoko on itsensä telomista? Hauska tarina kylläkin!
Kutitin miestäni ja hänen kätensä viuhtoivat ilmaan kovaa ja hän tökkäsi minua vahingossa silmään viiltäen sarveiskalvon rikki. Olin sitten käytännössä sokea 2 viikkoa kun silmät turposi umpeen (toinen vetistämisen takia).
Avasin ananaspurkin huonolla otteella niin kansi viilsi peukalon ja etusormen välisen alueen halki. 3 tikkiä.
Kaadoin tulikuumat nuudelit liemineen päälleni ja sain 2 asteen palovammat, reidessä muistona kämmenen kokoinen läiskä.
Työnsin sormeni vasaran alle, kun veljeni sillä paukutteli. Itkuhan siitä pääsi ja kynsikin irtosi.
-Murkkuna minareilla kiveä päin, leuka halki. Söin monta viikkoa vauvansoseita ja leukani rutisee sekä kipuilee vielä nykyisinkin.
-Aikuisena ekassa omassa kämpässä saunan lasiovi räjähti kun olin suihkussa, oltiin juuri katsottu Candyman ja kaveri sai lähes sydärin kun uuli särkyvän lasin äänen ja huutoni. Suihku oli kuin Psykon suihkukohtauksesta...
-Kolmekymppisenä palasin myöhään yöllä baarikierrokselta ja aloin nälissäni keittää nuudeleita kun pitsa oli mukamas ollut liian kallista, minulla oli pelkät stringit ja kippasin sitten vedet jaloilleni. Opin että osta se pitsa mukaan tai lämmitä jotain mikrossa mutta älä herrantähden ala keitellä vettä !
Tämä menee aiheen vierestä kun ei ole omalle kohdalle tapahtunut mutta ajattelin jakaa varoittavina esimerkkeinä:
-perheenäiti askarteli lasten kanssa, glitteriä meni silmään, pitkien hoitoyritysten jälkeen lopputulos että koko silmä piti poistaa
-ipadin lasi rikkoutunut, sormella kun pyyhkäisi pieni lasinsiru meni ihon sisään ja lopputuloksena osa sormenpäästä piti amputoida
Nostin jotakin lattialta koukistamatta lainkaan polvia. Samalla löin vahingossa otsani pöytään, tuli komea kuhmu. Samalla kuuluu olkkarista, kun mieheni toksisee minulle:"jaahas, noin hyvää suoritusta en oo vielä nähnytkään" 🤦♀️
Kaaduin kännissä vessanpönttöön, joka luisti niin, että jäin jumiin pöntön ja seinän väliin,vessaharja allani. Kylki oli ihan musta sitten parin päivän päästä.
Löin itseäni imurin varrella otsaan, kun varsi irtosi kesken ripustamisen.
Aivastin pöydän päällä, samalla kun kaivoin pöydän alta jotain, ja löin pääni voimalla siihen pöytään. Kunnon mustelma tuli otsaan.
Olimme muutamaa päivää aiemmin muuttaneet, eteisestä vasemmalla on olohuone ja edessä keittiö kun taas vanhassa asunnossa eteisestä pääsi suoraan olohuoneeseen. Olin ostanut kasvin joka sylissä suuntasin keittiöön ja sitten mielessä kävi "Eikun, hitto" ja käännyin ympäri niin että toinen jalka jotenkin lukkitui suoraksi ja polvesta kuulu kova napsaus. Kompuroin istumaan ja koetin saada jalkaa suoraksi, turhaan. Lopputuloksena päivystysreissu ja elämäni pahin kidutus, kun 2 lääkäriä vetää ja painaa polvesta.
Lankapuhelinaikana löin itseltä luurilla huulen halki. Juoksin villasukat jalassa vastaamaan, sain luurin nostettua ja vedin lipat niin että löin luurilla itseä naamaan.
Kyllä typerimpiä taitaa olla humalatelomiset, koska tila on vapaaehtoisesti itse aiheutettu. Nuorempana tuli silti juotua toistuvasti liikaa, eikä telomisistakaan tahtonut ottaa opiksi. Karmeimmat:
- Olin 15 v, ollut kaupungilla ja saanut kavereilta viiniä. Hentoinen alle 50 kg tyttö joka ei ennen maistanut alkoholia tuli siitä melko tuiteriin. Kävelin siinä lumipyryssä kohti 3 km päässä olevaa kotia kaupungilta, kun alkoi huimata niin kovaa että päätin mennä lepäämään tien penkalle. Heräsin aluesairaalassa. Koiranulkoiluttaja oli löytänyt minut aamulla, mutta minua ei ollut saanut hereille ja olin sinertävänkalpea. Paha hypotermia oli ollut jo.
- Opiskelijana tipuin kerran juovuspäissäni heikkoihin jäihin. Opiskelin Turussa, ja siellä jäiseen aikaan moni käveli ylioppilaskylään keskustasta Aurajoen jäätä pitkin. Oli jo enemmän kevät, eikä juuri jäillä kävelijöitä näkynyt, mutta minäpä päätin kävellä jäillä silti. Jossain vaiheessa jää alkoi paukahdella ja hajota alta. Onnistuin onneksi pelastautumaan itse ylös jäistä ja joesta, mutta tosi kylmä kotimatka oli kävellä.
- Juovuksissa ruoanlaitto ei melkein koskaan ole hyvä idea. Olen leikellyt siivuja sormistani viipaloidessani kasviksia tai leipää, polttanut käteni ottamalla uuninpellin tai uunivuoan paljain käsin vuoasta (huomannut sen vasta kun palaneen ihon käry tulee nenään), liukastunut johonkin ja lyönyt pääni.
- Ennätys kuitenkin oli kun tissuttelin opiskelijana loman alkajaisiksi viinaa kotona ja päätin laittaa itselleni kulmalävistyksen. Siinä sitten töhin neulani kanssa ja lopulta onnistuin jotenkin töhäisemään silmään. Pakko oli lähteä lääkäriin, sen verran paha pisto tuli. Lääkäri sanoi että silmän menetyskin oli jo riskinä.
Nyrjäytin pikkuvarpaan juostessani. AUTS!!!!!!
t.mies
Olin tulossa viime kesänä reissusta kotiin kun ykskaksi makasin maassa. Aluksi en yhtään ymmärtänyt missä makasin, kunnes huomasin ympärilläni muutaman vartijan jotka auttoivat minut ylös ja sanoivat että minun kannattas käydä päivystyksessä jonne suunnistin taksilla. Siinä odotushuoneessa huomasin että olin lyönyt pääni, käsivarsissa oli ihoa mennyt rikki eli aurinko ihottumaa näkyi niissä. Seuraavana päivänä oli hiukan heikottava olo tila mutta selvisin ilmeisesti ilman mitään kummempaa oireita.
Mistäs mää alottaisin.. Jos mennään teinivuosista kohti aikuisuutta, mutta kaikkea en millään voi muistaa kun meikäläiselle sattuu ja tapahtuu:
Odotin poikakaverin soittoa ja kun puhelin, lankapuhelin eteisessä, soi ryntäsin ääntä kohti kuin hullu "mää vastaan ! mää vastaan !" villasukkani luistivat ja liuin päin porraskaidetta niin että löin turpani siihen, puoli naamaa mustana ja huuli halki
Toisen kerran iskin sillä samalla perhanan puhelimella leukaani niin että oli pakko istahtaa alas, olin siis hilkulla tyrmätä itseni samaan tyyliin kuin leffoissa lyödään leukaan ja tyyppi putoaa kanveesiin
Oli grungen kulta-aika ja poljin kouluun pitkä mekko päällä, alamäessä mekon helma heilahti pinnojen väliin ja lensin puskaan pyörineni. Käsivarsi katkesi
Selostin kaverille, hörpin kahvia ja meikkasin bileitä varten kun sohaisin vastateroitetun kajalkynän huuleen, terä katkesi huulen sisään
Kokeilin laskea kännissä mäkeä yhdellä minusuksella, puuta päin ja hampaat huulesta läpi
Ripustin verhoja jakkaralla seisten, kurkotin ja tipuin jakkaralta. Tarrasin verhoihin mutta eihän niistä apua ollut ja putosin alas verhot sylissä, kolhaisten polven kipeästi patteriin
Lähdin baarista kotiin ja koska matka oli lyhyt kävelin, matkan varrella portaat jotka oli suljettu ketjulla ja ketjuun kiinnitetty kyltti varoitti "ei talvikunnossapitoa" mutta sehän ei minnuu estänyt kun keksin, että ne portaat oikaisee! Portaathan olivat tietenkin peilikirkkaassa jäässä ja miula oli bootsit. Heräsin sairaalasta molemmat kädet kipsissä
Muillakin näköjään kokemuksia "ei talvi-kunnossapitoa" portaista ja multitaskaamisesta röökin ja juoman kanssa .D
Minä olen lentänyt sellaiset portaat alas kädet ojossa, tapauksen todistaneen koiranlenkittäjän mukaan "kuin bätmänni". Se koiranlenkittäjä joutui sitten menemään kotiinsa soittamaan ambulanssin kun kaikilla ei tuohon aikaan ollut kännyköitä.. Mursin molemmat ranteeni ja polvi pirstaloitui niin pahoin että minut piti leikata, jouduin muuttamaan lapsuuskotiini äidin hoiviin kunnes toivuin.
Röökillä taas poltin toiseen naiselliseen ulokkeeseni kunnon reiän kun pussikaljalla sähläsin oluttölkin ja palavan röökin kanssa. Olin muuten aamulla oksentaa, kun näin sen reiän ihossani ! Tulehtuikin vielä.
Kannoin miehen kanssa jotain isoa laatikkoa pois autotallista, kun en huomannut lasten betonilattialle jättämää skeittilautaa ja astuin sen päälle, tein ”stalderin taiton”, sattui, mutta ei edes mustelmia tullut, ainesta olisi ollut pahempaankin.
Otin yhtenä lauantaina whiskiä ja se oli kyllä aikamoista ainetta. Onnistuin nimittäin kaatumaan vessanpöntöllä ihan kunnolla polveni loukaten. Pöntön liimaukset päättivät pettää! Tämän jälkeen akka makasi lattialla kaatuneen pöntön vieressä ja kastui kunnon vesiputouksen alla. Ps. Polvi on kipeä edelleen
Olin pyörinyt olohuoneen keskellä itseni ’huppeliin’ ja lähdin vauhdilla juoksemaan ulos, kun piti olla ekana jossain -> juoksin niin kovaa ovenpieleen, että kimmahdin selälleni, patti otsassa kesti varmaan toista viikkoo.
Pyörällä ajaessa vauhti hiipui ja huomasin vasta sitten, että tennarin nauhojen solmiminen ei ollu ihan onnistunu; molemmat nauhat oli auennu ja kiristyneenä rattaiden ympärille ja pyörä lopulta nurin kun ei muutakaan siinä älynny.
Juoksin pitkän laiturin matkalta vauhtia pää edellä hyppäykseen; toisen jalan varpaat jäi laiturin rakoon kun sukelsin, vähän vaati räpistelyä ennenku jalka irtosi ja sain pään takas pinnalle. Keskimmäiset varpaat paketissa pari viikkoo.
Kokeilin vielä jotain 11-vuotiaana, miltä tuntuu kun kieli jäätyy mattotelineeseen, kun en enää muistanut. Siitä lähtien ei oo enää tarvinnu muistutella...
Näitä riittää
Tietokonetuoli petti altani erikoisella tavalla ja leikkasi anuksen viereen todella ison ja syvän haavan. Taksilla ensiapuun ja sieltä nukutukseen ja ommeltavaksi. Oikein tyrkyttivät suoneen laitettavaa kipulääkettä, oli kuulemma sen näköinen, itse en pystynyt katsomaan.
Nyt tiedän vähän miltä naisista tuntuu kun paikat repeää synnytyksessä.