Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Istuttiin kavereiden kanssa meillä iltaa. Ilta oli muutenkin hupainen ja levoton joten päätin olla kerrankin oikein epänaisellinen ja pieraista äänekkäästi! Vääntäydyin sohvassa jotenkin outoon asentoon ja pierua pinnistäessäni venäytin selkäni! Kaiken kukkuraksi pieru oli tuhnu ja "märkä".
Vierailija kirjoitti:
Joskus 5-6 vuotiaana ainakin kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä mattotelineessä kiipeillessä vähän lipesi jalat siinä ja tuli satutettua haarat telineeseen niin että verta tuli.. Muistan vielä selvästi kuinka sitten makasin sängyllä haarat levällään ja äiti pyyhki verta alapäästä. Ihan mielenkiintoinen muisto näin aikuisena..
Mulleki kävi samanikäisenä vastaava juttu. Silloin opettelin ajamaan pyörää. Käytössä oli aikuisten pyörä, jossa sellainen "laakso"tanko. Sitä tasapainoa olisi pitänyt harjoitella tasamaalla, mutta ei kukaan sitä mulle kertonut. Menin loivaa alamäkeä hiekkatietä, jossa oli kuoppia ja harjanteita. En osannut mennä poiskaan pyörän päältä. Haarat verillä enkä oikein pystynyt kävelemäänkään. Luultavasti immenkalvo meni siinä samantien, koska verenvuotoa ensimmäisessä yhdynnässä myöhemmin ei ollut.
Tulin Korson lähibaarista kotiin polkupyörällä kännissä. Ajoin suoraan johonkin pensaaseen ja lensin pensaan yli naama edellä hiekkaiselle kävelytielle. Siitä keräsin itseäni ylös suu täynnä hiekkaa, ja lauloin samalla humalapäissäni another one bites the dust.
Sinccis
Tein kotona aerobicin jälkeen punnerruksia ja onnistuin loksauttamaan vasemman olkapääni sijoiltaan.
Mulla on yliliikkuvat nivelet enkä ole kyllä tuon kerran (joska tietenkin seurasi sairaalareissu) punnerruksia tai vastaavia edes yrittänyt tehdä.
Ajoin pulkalla kantoon. Pulkka repesi kahtia ja äiti joutui pitkään rasvaamaan takapuoltani.
Jostain syystä juoksin, vaikka ei ollut kiire mihinkään! tupakalle sateesta märälle patiolle feikkicrocsit jalassa. Lensin nurin ja käteen otti kipeästi mutta luulin vain täräyttäneeni hermon kunnolla. Myöhemmin kyynrpäästä löytyi murtuma, kun olin ensin vuorokauden sinnitellyt sen kanssa.
Kompastuin siivotessani pölynimuriin ja iskin otsani puisen tuolin selkänojan kulmaan. Pieni haava tuli ja vähän mustelmaa. Meni kaksi päivää ja kumautin saman kohdan avonaiseen kaapin oveen. Seurauksena haavan aukeaminen ja verenvuoto sekä melko mojova mustelma silmän ympärille. Ei parantunut edes viikossa ja peittely oli tuhoon tuomittu yritys.
Kerran paiskasin auton oven kiinni oikealla kädellä, kun vasen käsi oli vielä oven välissä. Tuloksena julmettu särky ja mustuneita kynsiä.
Irrottelin auton tavaratelineeltä niillä sellaisilla koukkupäisillä mustekalaköysillä kiinnitettyä lastia. Jollain ilveellä onnistuin kiskaisemaan yhden köyden irti vastakkaiselta puolelta ja se metallikoukku iskeytyi ohimooni kuin ohjus. Mustelmalla selvittiin, mutta oli siinä silmäkin riskivyöhykkeellä.
Kaiken kaikkiaan olen jotenkin kömpelö ja kolhin itseäni myötäänsä esimerkiksi huonekaluihin, joiden sijainti pitäisi olla hyvinkin tiedossa. Kun lisäksi joudun aika ajoin ottamaan kortisonikuurin, niin mustelmia myös tulee herkästi. Varmaan joku ajattelee, että olen jatkuvan kotiväkivallan uhri tai että kännipäissäni kompuroin holtittomasti. Selitellä en viitsi.
Olin järjestelemässä lapsuuden kodissani vuosi sitten erästä kaappia, jossa on vanhoja, mielenkiintoisia, omaankin elämääni liittyviä tavaroita. Laitoin tavaroita lattialle, lajittelin niitä ja kuuntelin musiikkia samalla radiosta. Tavaroiden seassa oli lasinen omena, jossa oli terävä kanta lehtineen kaikkineen. Jätin omenan lattialle ja ja jatkoin järjestelyä.
Hetken päästä lähdin käymään vessassa ja epähuomiossa astuin tuon lasisen omenan päälle. Omenan kanta ja lehdet upposivat jalkaani syvälle, ja kipu oli sietämätön. Huusin tuskissani alakerrassa olevalle sukulaiselleni, että taitaa olla aika lähteä päivystykseen. En saanut kenkää jalkaani, koska jalka oli todella kipeä ja siitä valui runsaasti verta. Käytännössä siis hypin yhdellä jalalla autolle ja sukulaiseni kanssa edelleen päivystyspoliklinikalle - lattialle jäi luonnollisesti runsaat verijäljet.
Onni onnettomuudessa oli, että pääsin hoitoon nopeasti, lasiomena ei osunut suuriin verisuoniin eikä haavaan jäänyt lainkaan lasia. Seuraavat päivät töissä olivat sitten hieman hankalia, kun en pystynyt varaamaan painoa molemmille jaloille yhtä paljon.
Minulla oli hupullinen pitkä trikoomekko kun menin kylään siskolleni, siskon lapset sanoivat että näytän noidalta ja aloin ajaa heitä takaa pihalla jossa paljon puita. Kaikilla oli hauskaa kunnes huppu tarttui puun oksaan ja kiskaisi minut taakse niin että niskat olivat katketa, lapsia nauratti mutta siskoni juoksi paikalle ja hätisti lapsoset pois voivottelevan noidan kimpusta. Lääkäri sanoi niskaani tulleen retkahdusvamman, samanlaisen kuin autokolareissa.
Kaadoin saunassa päälleni tulikuumaa vettä :(
Yritin leikata kovaa taloussuklaata isolla veitsellä, leikkasin sitten sormenpääni halki. Verta tuli kamalasti ja pieni arpikin jäi.
Ratsastin ilman satulaa hevosella. Hevonen pillastui ja alkoi laukkaamaam. Sain typerän nero leimauksen hypätä vauhdissa pois, ajattelin että siinä ei kummempia käy. No kaaduin hevosen jalkoihin, talvihokeista pahat ruhjeet lonkkaan ja ihan selkärangan viereen. Tosi tuuria matkassa, ettei oikeasti käynyt pahasti.
Jotain hurauttelin sauvasekoittimeilla hienommaksi kerran ja sitten päätin irrottaa sieltä terän ympäriltä tavaraa, että saan kaiken tasaisesti hienonnettua. Sormi oli vielä katkaisimella ja vahingossa tietenkin painoin sitä. Silvoin sormeani ja verta tuntui olevan joka päivässä ja istuin tunnin shokissa. Ei onneksi käynyt pahasti, pieni arpi vain jäi.
Kaadoin vedenkeittimestä kiehuvaa vettä, sitä kaatui vahingossa otteen livetessä kädelleni ja säikähdyskivussa tartuin vedenkeittimestä kiinni toisella kädellä niin vauhdikkaasti että kaatui vedet toisellekin kädelle. Siitä kivuissa kädet palovammoilla ja vesirakkuloilla taksilla sairaalan päivystykseen ja molemmat kädet pakettiin, vain kaksi sormea oli ilman sideharsopaketteja 😅
Kiipesin Lanzarotella sammuneen tulivuoren huipulle (2km korkea). Huipulta laskeutuessa kaaduin laskien pyllymäkeä tulivuorta alas. Shortsit puhki, nirhaumia ja mustelmia mutta kokemus sekin
Olen painanut päätä lyttyyn aivojen kohdalta.
Silitin ilman paitaa ja poltin itseäni silitysraudalla kylkeen. Sihahdus vaan kuului.
esikoisen ristiäisten jälkeen mankeloin liinaa ja jotenkin mankeli jumittui. Minä fiksuna nostin kannen ja ajattelin vähän kädellä pyöräyttää...mankelin tukki tietenkin nousi kun kannen aukaisi ja sain juuri tyrkättyä käteni väliin. Sinne jäi ja tukki vaan nousi. Pieni paniikki kun puristis alkoi sattumaan. Lopulta tukki pysähtyi, vauva alkoi itkeä ja minä panikoin. eka ajatus oli soittaa mies apuun, mutta puhelin oli keittiössä. En hätäpäissäni keksinyt muuta kuin mankelia kantaen vauvan luo ja soitto miehelle, joka naurua pidätellen käski longistaa mankelin peltiä jos käsi irtoaisi. Irtosi pienen murjomisen jälkeen... siinä hetkessä ei naurattanut yhtään, mutta nyt jo huvittaa! Luita ei murtunut, mutta kämmenselkä oli kipeä pitkään.
- Leikkasin pehmeää, murenevaa sämpylää ja estääkseni sitä hajoamasta laitoin sämpylän kädelle . Veitsihän upposi läpi ja suoraan kämmeneen, sain tikit.
- Juoksin koiran kanssa metsässä ja pitkät rastani tarttuivat matalalla roikkuneeseen puun oksaan , tuntui kuin päänahkani irtoaisi ja se oli pitkään hellänä.
- Ajoin pyörällä pitkä hame päällä ja hameen helma meni renkaan väliin , kaaduin ja iskin suuni ohjaustankoon. Huuli meni halki kahdesta kohtaa ja toinen etuhammas katkesi.
- Huulikoruni tarttui limsatökin renkaaseen ja kaverini nauroi älyttömästi kunnes tajusi että minulla on oikeasti hätä, sain huuleen haavan mutta korun reikä ei onneksi revennyt.
- Pesin parvekkeen laseja bikit päällä ja pidin tupakkatauon, onnistuin jotenkin tiputtamaan palavan tupakan bikiniliivien sisään. Lopputuloksena olin minä tissit paljaana parvekkeella ja kipeä rakkula rinnassa.
Jos 65-kiloinen 173-senttinen on hintelä, niin sitten on. Lujaa menin. Monenko Newtonin voima tarvitaan kultasormuksen katkaisemiseen?