Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Menin pyörän selkään, klassisesti housunlahje meni jumiin jonnekin väliin, pyörä huokui edelleen paikallaan sillä en pystynyt polkaisemaan
. En voinut tehdä mitään, sillä vapaa persjalkani ei yltänyt maahan. Kaaduin siis auttamatta paikalla huojumisen jälkeen rytinällä vasemmalle asfalttiin. Polvi ei ole koskaan parantunut entiselleen, mutta ainakin minulla todettiin kuvauksissa alkava nivelrikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäydyin kesäsunnuntaina leikkisäksi, löin puolison hipaksi ja lähdin karkuun. Juoksin aika kovaa nurkan ympäri ottaen tukea syöksytorvesta, jolloin jäin sormuksesta jumiin sen putken kiinnittimeen.
Repesi sormus, melkein nylkeentyi sormi ja koko käsivarsi venähti.
Hyvin pysyi kuitenkin syöksytorvi paikallaan.
Työterveyslääkäri ei normaalisti koskenut käsillään potilaisiin mutta minun räpylöitäni piteli pitkään ja otatti röntgenkuvat.
Huom: vesiselvänä hölmöilin.Mikä on syöksytorvi?
Ränni.
Luulis että ränni ois irronnut paikaltaan jos vauhdilla juoksee ja ottaa siitä tukea jä käsikin revähtää. Juoksija taisi olla todella hintelä.
Lukemattomat kännin aiheuttamat telomiset harmittavat 👀
Kakkis kirjoitti:
Löin itseäni auton ovella suoraan ylähuuleen, joka turposi kivasti. Osumaa otti myös toinen etuhammas ikenestä. Siinä on vielä pieni ruhje, toivottavasti ei muuta.
Olin kääntymässä kerrostalon pihaan ja väistin pihasta tullutta autoa painauttamalla etujarruja napakasti. Pyörä kippasi ympäri, vääntyi takaosasta vähän ja yksi sormi meni molemmista nivelistä sijoiltaan. Ei kun tk:hon, jossa kuvattiin, puudutettiin ja vedettiin paikoilleen sekä lastoitettiin. Sormi on edelleen vinossa. Tapaturmasta jo viitisen vuotta.
Laukkasin hevosella pellolla, joka oli paikoin kuoppainen. Hevonen kompastui vähän, ja minä lensin pään yli maahan. Molemmat värttinäluut murtuivat. Terkkuja vaan tutuille...
Mulla kavi just samat n. kuukausi sitten. En ollut ratsastanut sitten lukioaikojen (olen nyt 40+), mutta kun tilaisuus tuli muutaman tunnin metsaratsastukseen niin ei kun vaan selkaan ja ryhman kanssa liikenteeseen.
Laukattiin myos ihan hurmoksessa, kun heppa kompastui polulla olevaan ruohomattaaseen. Lensin kaaressa hevosen paan yli ja ilmeisesti tein jonkilaisen voltin ilmassa, silla laskeuduin suoraan lantiolleni ja 75 kg:n elopainon voimasta koko tanner tarahti, multa meni ilmat pihalle impaktin voimasta. Onneksi olin letkan viimeinen ratsastaja...ei kun pystyyn vaan ja suitsista kiinni, ettei pelastynyt elain karkaa omille teilleen.
Lonkka oli erittain arka pari paivaa (en mm. pystynyt nukkumaan silla, ja paivat meni buranan voimin ja kavely onnistui vain ontuen) ja sain ihan jumalattoman kokoisen mustelman, joka kavi lapi kaikki sateenkaaren varit. Mutta muuten selvisin pelkalla saikahdyksella - mitaan ei murtunut ym. o_0
Tuli mieleen toinenkin tapaus..
Tasta on tosin jo yli puoli vuotta aikaa, tapahtui seurustelun alkuaikoina. Mainittakoon etta olin selvin pain.
Piti juosta akkia keittioon kun jotain kiehui yli. Paallani olevan kimonotyyppisen mekon levea hiha jai kuitenkin keittion oven kahvaan kiinni ja vetaisi mut taaksepain. Ovi kolautti mua paahan, jonka seurauksena menetin tasapainoni ja liukastuin liukaspohjaisissa kengissa parkettilattialla. Oven vieressa olohuoneen puolella on astiapyyhe ja sen paalla koiran (iso) metallinen juomakuppi; menin paa edella suoraan siihen juomakuppiin niin etta kumahti ja sain tietysti kupin vedet paahani.
Siina sitten koiran vesikuppi paassa katselin lattialta kasin sohvalla makoilevaa miesta joka ei selvasti osannut paattaa etta soittaako lanssin vai tukehtuuko nauruunsa.
Ostimme miehen kanssa talon, jonka piha oli villiintynyt. Kun tutkin uutta reviiriäni vauva sylissä, astuin heinikon seassa piilotelleen haravan päälle ja sehän ponnahti naamaan kuin jossain komediasarjassa ! No, parempi äidille musta silmä kuin vauvalle kuhmu ...
- Parikymppisenä lähdössä kaveriporukalla baariin, kaunis kesäilta ja mulla mekko päällä. Alettiin silloisen parhaan kaverin kanssa pelleillä ja leikkiä ratsukkoa, minä selkään ja kaveri alkoi juosta aikomukseen loikata pihan betoniporsaiden yli. Kompastui tietysti siihen porsaaseen ja minä lensin selästä. Minulla polvet auki ja huulet auki, kaverilla käsi roikkumassa luonnottomassa asennossa , loppu porukka ympärillämme hädissään. Baarireissu vaihtui päivytysreissuun.
- Kolmekymppisenä ja hiukan ylipainoisena menin kahville sporttisen serkkuni luo ja serkku usutti mut kokeilemaan kahvakuulaa, olikohan se 10 kiloa. Löin itseäni leukaan ja olkapää lähti sijoiltaan.
- Ja ekana iltana nykyisessä kodissa kierin portaat alas 1v sylissä, suojelin lasta ja sain pahat ruhjeet sekä palloksi turvonneen polven.
Olin ihastunut erääseen mieheen, ja työvuoroni ollessa lopuillaan (tein loppusiivouksia) mies laittoi viestiä, josko tulisin hänen kanssaan paikkaan X. Häkeltynyt ja innostunut minä - aloin riemuissani tehosiivoojaksi ja päätin, että tämän kunniaksi pesen kahvinkeittimen vieressä olevan lavuaarin, jonka kahvirasva tummentaa aina hurjaksi. Kahvinkeittimen pesupulverit esiin ja auki ja kas: kannen revittyäni pulverit levisivät täysin päälleni - ja silmiini. ja syövyttävää ainetta kun on, jouduin soittamaan toki päivystykseen, jossa makoilin tippa silmässä lopun iltaa. mies ei tullut katsomaan minua sinne :(
Vierailija kirjoitti:
Teininä minulla oli sellainen kaulakoru, joka oli sellainen venyvä ja jämäkkä, ei siis sellainen tavallinen kaulakorun ketju. Päässä pienet pallot. Pelleilin jotain ja laitoin ajattelematta korun korvaan ja päästin irti. Se rätsähti kuin vaijeri korvien sisään puhkaisten tärykalvoni molemmista korvista. Verta vain valui. Oli lääkärillä ilme kun kerroin mitä tapahtui, onneksi koru oli kaulassa niin tajusi miten tälläinen voi olla mahdollista!
Koru meni pään läpi korvasta korvaan? Voisitko kuvailla vähän tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittäydyin kesäsunnuntaina leikkisäksi, löin puolison hipaksi ja lähdin karkuun. Juoksin aika kovaa nurkan ympäri ottaen tukea syöksytorvesta, jolloin jäin sormuksesta jumiin sen putken kiinnittimeen.
Repesi sormus, melkein nylkeentyi sormi ja koko käsivarsi venähti.
Hyvin pysyi kuitenkin syöksytorvi paikallaan.
Työterveyslääkäri ei normaalisti koskenut käsillään potilaisiin mutta minun räpylöitäni piteli pitkään ja otatti röntgenkuvat.
Huom: vesiselvänä hölmöilin.Mikä on syöksytorvi?
Se talon nurkalla oleva pystyputki, jota pitkin ränniin kertyvä vesi valuu sadevesikaivoon.
Työnsin itseni kaivonrenkaaseen. Sellaiseen pienempään. Älkää kysykö miksi.
Kiskaisin auton takaluukun voimalla alas - unohdin vain ottaa pääni pois alta.
Olimme ostaneet talon ja puhuneet miehen kanssa miten vaarallisen liukkaat kellarin portaat olivat sukat jalassa, että jotain liukuesteitä niihin pitäisi ostaa. Kellarissa siis suihku ja pesukone.
Pari viikkoa muutosta minulla oli vapaapäivä töistä ja pesin pyykkiä . Menin nopeasti, lähes juoksemalla, villasukat jalassa portaisiin hakemaan pyykkejä koneesta ja puolessa välissä portaikkoa tajusin että maa, tai oikeammin portaat katosivat alta. Pökkyrässä ja tuskissani koitin nousta, samassa mies tuli kotiin ja alkoi huhuilla minua johon rääyin tuskissani "Täällä ! Kulta tule apuun !" Mies joutui soittamaan ambulanssin. Lapset pelästyivät pahoin, kun tulivat koulusta juuri kun äitiä vietiin niska tuettuna ambulanssiin :(
Laskettelen ja tulen lujaa alas. Pysähtyneessä hissijonossa kaaduin ja pikkusormi katkesi. Jatkoin kuitenkin laskettelua ja parin päivän päästä menin lekuriin, kun sormi oli musta ja turvotus ei laskenut.
Neuloin sukkia tai jotakin, missä oli monta puikkoa ja jostakin syystä 1 puikko oli suussani, kun kumarruin nostamaan lattialle pudonnutta toista puikkoa ja se suussani ollut puikko osui lattiaan ja meni melkein kielen lävitse.
Siskoni oli keskittynyt kotiläksyihinsä ja hiippailin taakse ilmapallon kanssa, jonka sitten puhkaisin neulalla hänen korvan juuressa. Siskoni reaktio: iski minua terävällä lyijykynällä ja itku ja huutohan siitä sitten syntyi.
Itseasiassa minulle tapahtui 'onneksi melkein' jotain kauheaa pentuna. Olin ehkä n. 5-6 vuotias ja mattotelineessä roikkui köydenpätkä. Olin tehnyt siitä silmukan ja roikuin siinä leukani ka käsien varassa. No, pääni lipsahtikin siitä läpi ja rimpuilin hetken hirttosilmukassa. Onneksi sain jalat takaisin mattotelineelle. En halua edes ajatella vaihtoehtoa, entäs jos....
Jep, voltit heitetty parketilla myös, liikaa vauhtia ja sukkahousut, jotka luisti. Mustelmilla selvittiin kyllä.
Tulin maastopyörällä ajatuksissani melko kovaa jalankulku/pyörä/bussikatos erottavaan mukulakivi jakajaan ja kynsin sitä sitten luut edellä hyvin, pään suojasin mutta ne polvet.
Mikä on syöksytorvi?