Typerin tapa miten olet telonut itseäsi
Mä yritin keskellä yötä siirtyä parempaan asentoon samalla peittoa kiskoen, kun kolautinkin pääni täysiä sängynpäätyyn. Pääni lyötyäni säikähdin niin, että otteeni peitosta heltisi ja löin käytännössä itseäni nenään niin, että se rupesi vuotamaan verta. :( Onneksi ei ollut kukaan näkemässä. :D
Kommentit (1603)
Minulla oli vasemmassa etusormessa hopeasormus. Leikkasin sitä kämmentä vasten hedelmäveitsellä kovakuorista sämpylää ja veitsi lipesi kovasta kuoresta sormeen jossa oli sormus. Sormeen tuli tikattava haava ja sormi turposi ja paisui niin että sormus jäi sormeen jumiin eikä lähtenyt irti. Jouduin menemään työterveyteen eikä siellä ollut mitään pihtejä joilla katkaista sormus. Jouduin vedellä ja rasvalla nitkuttamaan sormuksen pois siellä työterveydessä ennenkuin haava saatiin ommeltua. Minuun oltiin paheksuneita koska kesti todella kauan ennenkuin sainsormuksen vedettyä pois sen avohaavan ylitse. Lisäksi epikriisissä luki sitten että leikkasin leipäveitsellä vaikka kyse oli hedelmäveitsestä. Leikkasin samalla jotain hermoa tai jännettä ja sormesta meni tunto vuosiksi. Kävin näyttämässä sitä myös myöhemmin sairaalassa ja olisin päässyt operaatioon missä sormea operoidaan mutta peruin sen. Vuosien päästä sormeen on palannut tunto puolittain. Mitä opin; käytä aina leikkuualustaa, ei omaa kättä alusena.
Olin yöllä (tästä on yli vuosi aikaa) raapaissut itseäni käteen ja heräsin siihen kun sattui/kirveli. Huomasin että olin raapaissut terävän kynnen reunalla ja raapaissut niin että iho/nahka oli lähtenyt irti pitkältä pätkältä. Näytti siltä kuin olisin viillellyt ja kesti muuten kauan parantua kun se vielä tulehtui. Vieläkin vaikka tästä on jo vuosi aikaa niin on kiva arpi kädessä
Kaikkihan on kokeilleet nuolaista jotain metallista pakkasella. Minäkin tietysti, kukaan ei ollut kertonut että sitä ei kannata tehdä. Oli säikäyttävä kokemus.
Väänsin kumihanskat kädessä siivousrättiä kuivaksi, ote lipesi ja pamautin itseäni nyrkillä naamaan. Huuli turposi mukavasti.
Kerran suljin vaatekaapin ovia selälläni nojaten siten, että molempien käsien kaikki sormet peukaloa lukuun ottamatta jäivät selän takana sinne ovien väliin. Enkä muuten meinannut päästä siitä irti, koska ovissa oli sellaiset stopparit, jotka napsahtivat kiinni oven sulkeutuessa.
Löin silmän ovenkahvaan, silmä veresti ja turposi ja luulin hetken jo että näkö meni! Ihan selvinpäin olin , revin housuja pois jalasta ja menetin tasapainoni . Se kipu. . Muistan sen vieläkin, oli jotain sanoinkuvaamatonta.
-Vedin hiusvärjäyksen jälkeen hanskaa irti kädestä, toinen lähti mutta toinen istui kuin liimattuna ja kun se lopulta antoi periksi, löin itseäni naamaan. Kovaa. Nenästä tuli verta ja turposi myös komeasti.
- Pidin hetken kaverin vauvaa sylissä, selkä minuun päin ja pikkuinen mojautti isolla kovalla päällään suoraan leukaani, kieli jäi hampaiden väliin ja suusta tuli verta ihan tulvimalla.
- Onnistuin sotkemaan hiukseni vatkaimen vispilöihin ja samassa rytäkässä hiukset jotenkin tarttuvat korvakoruun riuhtaisten sitä niin, että korvalehti repesi.
- Kävelin uimahallissa kohti allasta ja nilkkani rusahti. En juossut, en kompastunut , en astunut minkään päälle. Nilkka turposi hiukan ja oli arka pitkään.
-Imuroin kesäkuumalla nakuna ja irrotin hetkeksi suuttimen, samassa putki nappasi tissin imuun. Luulin että nänni lähtee irti ja toinen rintani oli kuin Kreivi Dracula olisi tehnyt fritsuja.
- Join limsaa ja pilli tökkäsi sieraimen sisään niin että alkoi tulla verta,
Mursin uinticooperissa sormen 😂
Olin kaverilla kahvilla, kaveri oli ottanut löytöeläinkodista aika aran kissan joka tuli haistelemaan minua ja samassa aivastin , jolloin pelästynyt kissa loikkasi roikkumaan paitaani kiinni. Ohut trikoopaita ei paljon suojannut ja kynnet menivät nahkaan asti, kun kaveri sai kissan viimein irti paitani etumus oli veressä.
En syyttänyt kissaa enkä kaverikaan, joka ei tiennyt kissan reagoivan aivastukseen noin.
No joo.. Oon ihan mestari telomaan itseäni. Potkaisin kerran tuolin jalkaan, sillä seurauksella, et varvas murtui kahdesta kohdasta. Jalkapalloa potkaistaessa polvi meni sijoiltaan. Ikkunan läpi oon menny pari kertaa pienempänä, josta arvet ranteessa. Sit oon perinteisesti yöllä tokkurassa vessareissulla kävellyt oven karmia päin niin, et keskelle otsaa tuli järkky kuhmu. Onhan näitä 😁
Terkkuja tutuille. Musta ja mun veljestäni on 70-luvulta tarhakuva, jossa veljellä on huuli turvoksissa ja mulla veljen hampaanjäljet otsassa. Törmättiin. Se on oikein kehystettynä vanhemmillani ja isä teetti siitä vielä tyynyliinatkin jossakin. Kun vanhempiaan ei voi valita.
Otin keittiön kaapista tavaraa ja paukautin sitten oven kiinni pitäen kaapin reunasta sormilla kiinni. Sattui, mutta ei käynyt kuinkaan.
Vierailija kirjoitti:
-Vedin hiusvärjäyksen jälkeen hanskaa irti kädestä, toinen lähti mutta toinen istui kuin liimattuna ja kun se lopulta antoi periksi, löin itseäni naamaan. Kovaa. Nenästä tuli verta ja turposi myös komeasti.
- Pidin hetken kaverin vauvaa sylissä, selkä minuun päin ja pikkuinen mojautti isolla kovalla päällään suoraan leukaani, kieli jäi hampaiden väliin ja suusta tuli verta ihan tulvimalla.
- Onnistuin sotkemaan hiukseni vatkaimen vispilöihin ja samassa rytäkässä hiukset jotenkin tarttuvat korvakoruun riuhtaisten sitä niin, että korvalehti repesi.
- Kävelin uimahallissa kohti allasta ja nilkkani rusahti. En juossut, en kompastunut , en astunut minkään päälle. Nilkka turposi hiukan ja oli arka pitkään.
-Imuroin kesäkuumalla nakuna ja irrotin hetkeksi suuttimen, samassa putki nappasi tissin imuun. Luulin että nänni lähtee irti ja toinen rintani oli kuin Kreivi Dracula olisi tehnyt fritsuja.
- Join limsaa ja pilli tökkäsi sieraimen sisään niin että alkoi tulla verta,
Ai Kamala! No "tekevälle" sattuu onneks ei "pahemmin".
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverilla kahvilla, kaveri oli ottanut löytöeläinkodista aika aran kissan joka tuli haistelemaan minua ja samassa aivastin , jolloin pelästynyt kissa loikkasi roikkumaan paitaani kiinni. Ohut trikoopaita ei paljon suojannut ja kynnet menivät nahkaan asti, kun kaveri sai kissan viimein irti paitani etumus oli veressä.
En syyttänyt kissaa enkä kaverikaan, joka ei tiennyt kissan reagoivan aivastukseen noin.
Respeckt !
Olin sairaalassa lääketiputuksessa. Koska olin ollut siellä kymmeniä kertoja aiemminkin niin tiesin kyllä, että pistokohtaa pitää painaa kun kanyyli on otettu pois. Noh, mulla olikin sillon kauhea vessahätä ja jätin painamisen väliin. Verta ei vuotanut onneksi ulospäin mutta ihon alle/kudokseen kylläkin. Kämmenselkä turposi sinertäväksi puolipalloksi... Pitkään kämmenselkä olikin sitten mustelmilla ja sairaan kipeä. Kyllä nolotti oma urpous!
Tiputin haarukan tiskipöydältä jalan päälle kun olin laittamassa ruokaa mikroon. Mokoma kapistus upposi piikeistään varvasluun viereen.. Verta tuli älyttömästi. Jalassa pistohaavat kuin olisi käärme purrut, jalkapöytä turposi ja muuttui violetiksi ja käveleminen sattui aika monta viikkoa.
Kerran yläasteella aamutokkuraisena liukastuin rappusissa, portaat on u:n malliset, joten laskin ne pyllymäkenä alas päin seinää ja seinältä tippui taulu päälle ja seinään nojanneet kiinnittämättömät kattolistat kaatui päähän. Linja-autossa oli mukava istua kun kankussa oli nyrkin kokoinen patti, mustelmaa ei ihme kyllä tullut
Tapahtui kaverille (työtapaturma)
Leipomossa kesätöissä uuneilla. Otti itse pinnavaunun pois uunista (vaunuun mahtuu 36 peltiä). Joku työkaveri saapuu paikalle 10 sec myöhemmin ja alkaa juttelemaan. Kundi ottaa metallisesta vaunusta kiinni nojatakseen siihen, vaunusta joku oli juuri 250-asteisessa uunissa.
2vko saikkua välittömästi.
Terkut Mikolle.
Löin itseäni ovella naamaan. Turhan vauhdikkasti avasin vessan ovea ja siinä läiskäsin sen päin naamaa. Kyllä kirpasi mutta onneksi lähinnä ego sai kolauksen. Mies nauroi vieressä..
Toinen oli kun lapsena oltiin Kreikassa lomailemassa. Veneretkellä kun pysähdyttiin pikkuiseen saareen äiti vannotti että laitan uimakengät jalkaan, ranta oli täynnä terävää korallia. En tosiaan jaksanut vaan juoksin samoin tein kirkkaaseen veteen ja enkös heti ensimmäiseen saakeliin repäissyt jalkapohjan palkeenkielelle. Siinä oli sen reissun uimiset sitten uitu.
Ei mitään varsinaista vahinkoa tullut, mutta tiskasin ja laittelin astioita kuivauskaappiin. Huuhtelin siinä lopuksi allasta ym. ja aloin ajatuksissani sulkea kuivauskaapin ovia ja löin itseäni ensimmäisellä ovella takaraivoon/ ohimoon.
Nykyinen lääkitys myös aiheuttaa lihaskramppeja?/ "sätkyttelyä"/ nykimistä mitä en voi hallita, kun olen rentona ja olen onnistunut tirvaisemaan itseäni nokkaan tuollaisen nytkähdyksen ansiosta.
Aivastin kesken meikkaamisen ja kynsi upposi sieraimeen. Verta ruiskusi aika hienosti pitkin lavuaaria.
Veli oli ostanut tuliterän pyörän ja kehotti kokeilemaan ajamista. No 17-vuotias minä nousin selkään ja ajoin kotipihasta pihakatumme korkeimpaan kohtaan ja käännyin ajamaan takaisin. No vauhtihan siinä koveni ja aloin jarruttamaan jalkajarrulla- paitsi ettei sitä tietenkään ollut. No vauhti kiihtyi, ja kapealla kadulla oli tulossa vastaan auto. Siinä sitten mallasin paniikissa, että jos otan vielä vauhtia niin ehdin kurvata vasemmalle kotipihaan ennen kuin auto on porttimme edessä. Homma onnistui, mutta siinä vaiheessa vauhti oli todella kova ja heti pihaan päästyäni törmäsin puuhun. Onneksi pyörä oli jo ennen osumista niin vaakatasossa, että tipuin sivusuunnassa pyörän selästä suoraan isoon kuralammikkoon suu auki. Syljin siinä sitte kuravettä suustani ja nauroin hysteerisenä. Tuli vain pintanaarmuja ja kolotuksia vähän joka puolelle, mutta veljeni sanoi silloin, että olisi varmaan pahemmin käynyt jos olisin tajunnut käsijarrujen olemassaolon, sillä en ollut vielä koskaan käyttänyt niitä ja olisin kuitenkin painanut niitä täysillä ja lentänyt auton eteen asfalttiin. Pyörästä vääntyi etulokari.