Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistossa opiskellaan englanniksi :(

Vierailija
16.08.2018 |

Lapseni aloitti tänään yliopiston (1. vuosikurssin sisäänajojakso). Siellä tutustumisleikit ym. oli kaikki englanniksi ja opettaja oli sanonut, että parasta tottua siihen, että lähes kaikki on englanniksi.
Jotenkin surulliselta kuulostaa, että maailmassa ei ole enää mahdollista opiskella varsinaisesti suomeksi, meidän omalla äidinkielellä. Ilmeisesti luennotkin on englanniksi, mikä vie todella paljon sisällöstä pois, kun pitää keskittyä kieleen.
Eikö mikään yliopistolaki sano, että Suomessa yliopistossa pitäisi pystyä opiskelemaan suomeksi? Lähtekööt ulkomaille opiskelemaan ne jotka haluaa opiskella englanniksi, mutta kyllä kotimaahan jäävien pitäisi pystyä opiskelemaan omalla äidinkielellä. :(

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes hakenut yliopistoon, vaikka olen aina ollut kiinnostunut biologiasta ja peruskoulussa ja lukiossa olin todella hyvä siinä. Englantia tai mitään muitakaan vieraita kieliä en osaa, ei vain jää päähän. Kielitaitoni on ilmeisesti ihan surkea, eikä kielet erityisemmin kiinnostakaan. Biologia kiinnostaa, mutta kun ei sillä suomeksi taida mitään tehdä niin antaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän