Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yh isä pulassa parisuhteessa. jeesiä?

matti
16.08.2018 |

Nyt kaipaan ulkopuolista mielipidettä ihmisiltä jotka ei tunne kumpaakaan osapuolta, käännyn siin teidän puoleenne arvon vauvalaiset.

Olen kahden alakoululaisen Yh-isä. Vaimoni kuoli nuorimmaisen synnyttyä.
Olen ollut nyt kolme vuotta parisuhteessa naisen kanssa, kenellä ei vielä omia lapsia ole. Emme asu yhdessä, mutta lähekkäin kuitenkin. Minä olen ajatellut että meillä menee hyvin, putkinäköinen mies. Käyn kokopäivätyössä ja kylläpä te äidit tiedätte mitä muuta lapsiperheen arkeen kuuluu. Olen tosiaan 12vuotta elämästäni ollut täysin yksin lasten kanssa, joten vieläkin on vaikeaa sopeutua "perhe elämään" ja jakaa arkea jonkun kanssa. TÄstäpä onkin nyt tullut pulma.

Naisystäväni sanoo haluavansa osallistua meidän arkeen ja tehdä asioita yhdessä. Tottakai niin minäkin. Hän odottaa minun pyytävän hänet joka kerta erikseen luokseni ja ottavan mukaan niin kauppakäynteihin, kuin ruuanlaittoon ja lastenhoitoonkin. Minusta on vain jotenkin vaikea ja outoa aina olla pyytämässä. Hän taas sanoo ettei osaa tulla ja mennä pyytämättä, vaikka avainkin on käytössä.
Välillä menee päivä, että en yksinkertaisesti ole saanut erikseen pyydettyä häntä käymään, töiden jälkeen on paljon kaikkea puuhaa lasten kanssa yms, niin monesti vasta illalla huomaan että ainiin eipä naista näkynyt kun en pyytänyt.

Nyt viimeksi kun sitten erehdyin kysymään häntä kylään, että olisi halipula, niin hämpä siitä vallan hermostui, että kuulema pyydän silloin kun häneltä olen jotakin vailla, mutta en silloin kun hän haluaa. Ja tosiaan olin vain tarkoittanut haluaisiko hän hengata kanssamme iltapäivää. :O Halipula ei trkoita seksiä, vaan lähinnä sohvalla löhöämistä nainen kainalossa ja hän tietää sen kyllä

Nyt en siis ymmärrä mitä tein väärin. Jos en erikseen pyydä häntä luoksemme, hän suuttuu. Jos taas pyydän, hän suuttuu ja sanoo että silloin tulee olo että "pakko tulla ja jättää kaikki kesken kun muuten en pyydä tas pitkään aikaan". En ymmärrä koska asia ei ole niin.

Alan väsyä thän kiukutteluun. Yhteenmuutosta ja avioliitostakin on ollut puhetta, mutta tuntuu että en ehkä uskalla moisiin tältä pohjalta ryhtyä.

Mitä teen väärin?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit että nainen tekisi teillä oma-aloitteisesti?

No minua ei haittaa vaikka istuisi sen tablettinsa kanssa sohvalla. Mutta että kun hän sitten kuitenkaan ei ole tyytyväinen siinä oloonsa, niin kun en minäkään jaksaisi enää kolmannelle jaella erikseen kotitöitä käskemällä ja pyytämällä, kun lasten kanssa sitä joutuu tekemään. Että tehdä saa kaikkea mitä haluaa ja olen sen sanonut, mutta en mene sanomaan että otappa moppi käteen ja rupea luuttuamaan. Minusta on ihan normaalia ruokaa tehdä yhdessä ja sitten syödä yhdessä yms ja semmoista pyydänkin ja ehdotanmutta kodin pyörittämiseen kuuluu niin paljon muutakin.

Ja kun naiselta kysyy, että mitä hän haluaisi tehdä, niin ei osaa sanoa mitään? Kuulostaa jopa vähän yksinkertaiselta ihmiseltä valitettavasti..

Vierailija
62/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat mukavalta mieheltä. Missä klikkaa että ette jo asu yhdessä 3 vuoden jälkeen? Koira tekosyy? Uusi yhteinen asunto ehkä.

Itse pidän siitä että on sovittu etukäteen millon nähdään niin ei tarvitse kokoajan miettiä että josko tänään. Ja tiedän miten harmittaa kun mies sanoo usemmiten että joo nähdään joku päivä, katotaan.. tuntuu se kuitenkin välinpitämättömyydeltä vaikka ei toinen sitä niin tarkoittaisikaan. Ja viesti ilahduttaa aina, tosiaan vie sen 2 sek.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaikuttaa kyllä äärimmäisen hankalalta. Omalla miesystävälläni on poika, joka on hänen luonaan vuoroviikoin, ja ihan suhteen alkuajoista lähtien meillä on ollut avaimet toistemme luo; kutsumatta tullaan ja mennään. Kyllä kolmen vuoden jälkeen naisellesi pitäisi olla ihan luontevaa tulla luoksesi silloin, kun itse haluaa. Sinä olet työssä käyvä kahden lapsen yksinhuoltaja, hän työtön ja lapseton vapaaherratar, mutta silti kehtaa oikkuilla. Onko hänessä tosiaan niin paljon hyviä puolia, että ne kompensoivat tuollaisen kiukuttelun? Ja vielä se, että tuijottaa tablettia kun vietätte yhteistä aikaa, ei hyvänen aika.

Vierailija
64/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin että hän kaipaisi enemmän kahdenkeskistä aikaa? Sitäkin on oltava, ja lapsilla on oltava hoitaja silloin. Tuntuuko sinusta siltä ettet haluaisi laittaa lapsia hoitoon vaan koet velvollisuudeksesi olla aina heidän kanssaan ja vaadit samaa myös kumppanilta? Kaikki aikuiset tarvitsevat myös kahdenkeskistä aikaa ilman lapsia, etenkin sellaiset jotka seurustelevat, eivätkä asu yhdessä. Yli 12-vuotiaat eivät edes ole enää kovin pieniä vaan yleensä tykkäävät olla jo keskenäänkin jonkin aikaa.

Näin minäkin ajattelen. Sinä voit ja saat ja sun pitääkin mennä käymään siellä naisen tykönä ihan yksin, ilman lapsia. He ovat jo tarpeeksi isoja ollakseen keskenään.

Niin kyllä minä siellä aina käyn, mutta en ilmeisesti tarpeeksi usein. Ja hoitajan saan lapsille kerran kahdessa kuukaudessa päiväksi tai pariksi, kun entinen anoppi ottaa lapset. Muutoin eipä minulla tukiverkkoa ole.

Mutta että ollaanhan me leffassa naisytävän kanssa käyty muulloinkin ja syömässä yms päiväsaikaan.

Teillä siis on hyvää parisuhde aikaa keskenään. Miten nämä naisen purkaukset että otat vain yhteyttä kun haluat jotain? Onko niitä usein ja missä tilanteissa?

Nykyään aika usein. Tämä viimeisin ny tuli toissapäivänä. Pari viikkoa sitten juteltiin pitkään ja hartaasti juurikin mitä kumpikin suhteelta toivoo. Olimme hyvin yksimielisiä ja hän sitten vielä jälleen esitti toiveen, että minun pitää pyytää häntä tulemaan tänne meille ja viettämään aikaa meidän kanssa. Sanoin että kyllä toki pyydän. Olenkin pyytänyt ja luulin että kaikki menee ok.

Sitten tuli tässä kesälomilta paluussa kaikkea härdelliä ja töissä meni kuviot sekaisin. Olaan soiteltu ja tekstailtu, mutta nyt on 3päivää että ei nähty. Niimpä sitten oli jo kova ikävä ja laitoin viestiä että tulisiko hän huomenna käymään kun on jo kova halipula.

Ja siihen äyskähti että aina pyydän kun haluan häneltä jotain, hänellä on ollut halipula jo pitkään, mutta empä ole silloin pyytänyt meille, nyt vasta kun minule sopii. Hänellä on olo että aina pitää tulla heti kun olen pyytänyt vaikak olisi mitä omia hommia kesken, tai muuten en pyydä uudelleen pitkään aikaan.

Ja tät en ymmärrä mitenkään, koska tämmöistä tilannetta ei ole ikinä ollut, enkä varmasti ole antanut edes ymmärtää että minulle ei voisi sanoa ei. En minä oleta hänen juoksevan heti minun pyynnöstäni, eihän kukaan niin tee eikä pidäkään. Eikö voi vaan sanoa että nyt en tule, ja sitten sopia toinen päivä?

Tästä kriisistä johtuen juuri tämän ketjun aloitin

Hän ei siis itse ollut pyytänyt että tapaatte vaikka olisi sitä kaivannut?

Pelkäksi spekuloinniksi menee mutta voisiko vikaa olla myös jossain muualla kuin teidän tapaamisajoissa? Naisen elämässä stressiä tai huolta jota hän nyt purkaa sinuun?

On kyllä hänellä stressiä ja sairauttakin, ja kyllä se varmasti osaltaan selittää kiukuttelua. Tukena olen parhaani mukaan, ja senkin takia haluan kuulla mielipiteitä, että minäkö tässä nyt todella kaiken teen väärin ja mitä sitten kuuluisi tehdä.

Vierailija
65/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään näin päin, mitä sinä hänessä rakastat?

Vierailija
66/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit että nainen tekisi teillä oma-aloitteisesti?

No minua ei haittaa vaikka istuisi sen tablettinsa kanssa sohvalla. Mutta että kun hän sitten kuitenkaan ei ole tyytyväinen siinä oloonsa, niin kun en minäkään jaksaisi enää kolmannelle jaella erikseen kotitöitä käskemällä ja pyytämällä, kun lasten kanssa sitä joutuu tekemään. Että tehdä saa kaikkea mitä haluaa ja olen sen sanonut, mutta en mene sanomaan että otappa moppi käteen ja rupea luuttuamaan. Minusta on ihan normaalia ruokaa tehdä yhdessä ja sitten syödä yhdessä yms ja semmoista pyydänkin ja ehdotanmutta kodin pyörittämiseen kuuluu niin paljon muutakin.

Niin mutta hän ei ole omassa kodissaan. Harvalle tulee luonnostaan kotitöiden tekeminen toisen luona vaikka itse olisi sitä halukas tekemään.

Teitä tuntematta, vain näiden muutaman viestin perusteella luulen että nainen haluisi teidän olevan "kokonainen perhe" ja asua saman katon alla ja jakaa yhteiset kotityöt.

Hänen pitäisi nyt rehellisesti kertoa sinulle mistä tuo kiukuttelu tulee. Kukaan aikuinen ei kiukutrele vain siksi ettei olla nähty muutamaan päivään vaan siinä on takana myös muita tunteita ja ajatuksia.

Vierailija
67/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei todellisuudessa ole tilaa elämässäsi. Nainen haluaa olla rakastettu.

Sinulle sopisi paremmin sossun perhetyöntekijä.

Vierailija
68/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

matti ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin että hän kaipaisi enemmän kahdenkeskistä aikaa? Sitäkin on oltava, ja lapsilla on oltava hoitaja silloin. Tuntuuko sinusta siltä ettet haluaisi laittaa lapsia hoitoon vaan koet velvollisuudeksesi olla aina heidän kanssaan ja vaadit samaa myös kumppanilta? Kaikki aikuiset tarvitsevat myös kahdenkeskistä aikaa ilman lapsia, etenkin sellaiset jotka seurustelevat, eivätkä asu yhdessä. Yli 12-vuotiaat eivät edes ole enää kovin pieniä vaan yleensä tykkäävät olla jo keskenäänkin jonkin aikaa.

Näin minäkin ajattelen. Sinä voit ja saat ja sun pitääkin mennä käymään siellä naisen tykönä ihan yksin, ilman lapsia. He ovat jo tarpeeksi isoja ollakseen keskenään.

Niin kyllä minä siellä aina käyn, mutta en ilmeisesti tarpeeksi usein. Ja hoitajan saan lapsille kerran kahdessa kuukaudessa päiväksi tai pariksi, kun entinen anoppi ottaa lapset. Muutoin eipä minulla tukiverkkoa ole.

Mutta että ollaanhan me leffassa naisytävän kanssa käyty muulloinkin ja syömässä yms päiväsaikaan.

Teillä siis on hyvää parisuhde aikaa keskenään. Miten nämä naisen purkaukset että otat vain yhteyttä kun haluat jotain? Onko niitä usein ja missä tilanteissa?

Nykyään aika usein. Tämä viimeisin ny tuli toissapäivänä. Pari viikkoa sitten juteltiin pitkään ja hartaasti juurikin mitä kumpikin suhteelta toivoo. Olimme hyvin yksimielisiä ja hän sitten vielä jälleen esitti toiveen, että minun pitää pyytää häntä tulemaan tänne meille ja viettämään aikaa meidän kanssa. Sanoin että kyllä toki pyydän. Olenkin pyytänyt ja luulin että kaikki menee ok.

Sitten tuli tässä kesälomilta paluussa kaikkea härdelliä ja töissä meni kuviot sekaisin. Olaan soiteltu ja tekstailtu, mutta nyt on 3päivää että ei nähty. Niimpä sitten oli jo kova ikävä ja laitoin viestiä että tulisiko hän huomenna käymään kun on jo kova halipula.

Ja siihen äyskähti että aina pyydän kun haluan häneltä jotain, hänellä on ollut halipula jo pitkään, mutta empä ole silloin pyytänyt meille, nyt vasta kun minule sopii. Hänellä on olo että aina pitää tulla heti kun olen pyytänyt vaikak olisi mitä omia hommia kesken, tai muuten en pyydä uudelleen pitkään aikaan.

Ja tät en ymmärrä mitenkään, koska tämmöistä tilannetta ei ole ikinä ollut, enkä varmasti ole antanut edes ymmärtää että minulle ei voisi sanoa ei. En minä oleta hänen juoksevan heti minun pyynnöstäni, eihän kukaan niin tee eikä pidäkään. Eikö voi vaan sanoa että nyt en tule, ja sitten sopia toinen päivä?

Tästä kriisistä johtuen juuri tämän ketjun aloitin

Hän ei siis itse ollut pyytänyt että tapaatte vaikka olisi sitä kaivannut?

Pelkäksi spekuloinniksi menee mutta voisiko vikaa olla myös jossain muualla kuin teidän tapaamisajoissa? Naisen elämässä stressiä tai huolta jota hän nyt purkaa sinuun?

On kyllä hänellä stressiä ja sairauttakin, ja kyllä se varmasti osaltaan selittää kiukuttelua. Tukena olen parhaani mukaan, ja senkin takia haluan kuulla mielipiteitä, että minäkö tässä nyt todella kaiken teen väärin ja mitä sitten kuuluisi tehdä.

En usko että kumpikaan tekee väärin. Ehkä nainen kun purkaa sinuun kiukuttelulla mutta toisaalta sekin voi olla osa normaalia parisuhdetta että pitää osta ottaa vaarana myös negatiivisia tunteita toiselta.

Keksutele ja ymmärtäminen purkaisi ehkä teidän tilanteen. Tiedän, helpompi sanoa kuin tehdä mutta jos suhde on hyvä kannattaa siitä pyrkiä pitämään kiinni.

Vierailija
69/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat erittäin mukavalta ja diplomaattiselta mieheltä, ajattelet läheisiäsi ja yrität ottaa kaikki huomioon. Naisesi on epäreilu sinua kohtaan, ja mielestäni sinun olisi nyt aika sanoa se hänelle ääneen. Kerro, että hänen käytöksensä turhauttaa sinua, ja että koet, että kaikki mitä teet, on hänen mielestään väärin. Sano, että olet väsynyt ja pettynytkin. Ehkä se herättää hänet.

Vierailija
70/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään näin päin, mitä sinä hänessä rakastat?

No tämä on helppo. Hän on kaunis ja älykäs , herkkä ja empaattinen. Välittävä ja rakastava. Ja ne silmät. Rakastan hänessä myös tapaa millä hän kohtaa minun lapseni. Ja sitä miten hän solahti alusta tähän meidän pieneen perheeseen ja sillä tämä iskikin nyt lekalla, että kaikki ei olekaan niinkunin kuvittelin.

Vierailija
71/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites seksipuoli toimii?

Vierailija
72/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat erittäin mukavalta ja diplomaattiselta mieheltä, ajattelet läheisiäsi ja yrität ottaa kaikki huomioon. Naisesi on epäreilu sinua kohtaan, ja mielestäni sinun olisi nyt aika sanoa se hänelle ääneen. Kerro, että hänen käytöksensä turhauttaa sinua, ja että koet, että kaikki mitä teet, on hänen mielestään väärin. Sano, että olet väsynyt ja pettynytkin. Ehkä se herättää hänet.

Komppaan. Et sinä ole yksin velvollinen kannattelemaan suhdettanne.

Vierailija
73/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs työtön?

Vierailija
74/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mukavasta en tiedä, vähän hömelö pehmo vissiin.

Olen sanonutkin, ja pyytänyt selittämään miksi toimii ja sanoo näin. Kerran vastasi tähän, että koska en ole pyytänyt häntä tänne, niin en siis halua olla hänen kanssaa. Ja kun hän saa jonkun ajatuksen päähänsä niin onnistuu kääntämään sen niin, että se on tosiasia, sillätavalla minä ajattelen.

Ja ei, en ajattele. Vaikka ei jokahetki oltaisi yhdessä, niin silti se ei tarkoita etten tahdo jakaa elämään hänen kanssa vastaisuudessakin.

Vierailija
75/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ap:kaan miltään Einsteinilta vaikuta. 😉

Vierailija
76/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ja tyhmä sopivat hyvin yhteen. Kyllä se siitä.

Vierailija
77/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut 12v yh, ja lapset on alakouluiässä?

12-vuotias on alakoululainen. Vaimo kuoli nuorimmaisen synnyttyä. Vanhemmat lapset teini-ikäisiä.

Hyvä isä (olipa jännä puhuttelu)! Tsemppiä sinulle, sinä olet ihan mahtava mies. Naisystävälläsi on jokin ongelma, jota hän ei saa kakaistuksi ääneen. Käske puhua nyt tai vaieta iäksi, heh heh, ja sano, että hän on perheenjäsen siinä missä muutkin, käyttäytyköön siis sen mukaan.

Ehkä hän yrittää kierrellen ja kaarrellen saada sinut kosimaan, mutta eihän sitä ole pakko tehdä. Ja voit sanoa, että hänellä on aloite käsissä nyt. Ryhtyy perheenjäseneksi ja näyttää, mistä hänet on tehty. 

Vierailija
78/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suussa ap ei ole kyllä vikaa. Tunnut olevan kiva, ajattelevainen ja sovitteleva henkilö. Naisen kiukuttelu on aivan turhaa, olethan sinä ehdottanut kaikki mahdolliset tavat tapaamisiin. Sulla on työ, lapset, kotihommat ja hänellä ilmeisesti ei juuri mitään. Empaatinen, aikuinen nainen olisi oma-aloitteinen ja voisi aivan hyvin käydä vaikka siivoamassa tai laittamassa joskus ruokaa päiväsaikaan, voisi olla kiva ylläri teille muille. Tai niin minä tekisin. Tommoinenkin lähentäisi teitä ja antaisi yhteenkuuluvaisuuden tunnetta.

Hän on mustasukkainen lapsistasi, ehkä myös työstäsi.

Työttömänä vajoaa helposti turhautumisen tunteeseen, varsinkin, jos näyttää siltä että töitä ei todellakaan saa.

Olen itse nainen ja hyvästä työstä yt:n seurauksena potkut saanut.

Vierailija
79/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ap:kaan miltään Einsteinilta vaikuta. 😉

Ja Sä vaikutat

Vierailija
80/121 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä naisista voi tulla tuollaisia kiukkupusseja, kun elämään kasaantuu stressiä ja murhetta. Myönnän itsekin oikkuilevani välillä ilman syytä, se yleinen ahdistus ja harmistus vaan painaa koko ajan, ja sitä sitten purkaa läheisiin. Onko odotettavissa, että nainen voisi työllistyä lähiaikoina? Onko hän siinä iässä, että haluaisi omia lapsia? Onko hänella ystäviä ja harrastuksia? Olen melko varma, että sinä et ole syy hänen kiukutteluunsa.