Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?
Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/
Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua, kun lukee, niin eipä tarvii ihmetellä miks oon älytön läski😂
Mulla päivä vaihtelee mut:
Aamulla kahvi
10-11 ruokatunnilla seisovasta kotiruokaa ja ihan ähkyt.
14-15 kotona ja heti jääkaapilla napsimassa kaikkea mitä löytyy. Saatan tehdä esim. pussi makaroonia ja 400g jauhelihaa ja syödä kaiken kerralla. Kyytipojaksi litra tai kaksi maitoa.Kohta taas napsimassa jotain. Välillä haen illalla pizzan tai kaksi tai teen ison pellillinen lämppäreitä (n.16 kpl) ja syön kaiken kerralla. Välillä syön litran jäätelöä kerralla televisiota katsellessa. 😂👍
Oho. Kunnioitettavia määriä jaksat syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua, kun lukee, niin eipä tarvii ihmetellä miks oon älytön läski😂
Mulla päivä vaihtelee mut:
Aamulla kahvi
10-11 ruokatunnilla seisovasta kotiruokaa ja ihan ähkyt.
14-15 kotona ja heti jääkaapilla napsimassa kaikkea mitä löytyy. Saatan tehdä esim. pussi makaroonia ja 400g jauhelihaa ja syödä kaiken kerralla. Kyytipojaksi litra tai kaksi maitoa.Kohta taas napsimassa jotain. Välillä haen illalla pizzan tai kaksi tai teen ison pellillinen lämppäreitä (n.16 kpl) ja syön kaiken kerralla. Välillä syön litran jäätelöä kerralla televisiota katsellessa. 😂👍
hillitse vähän..onko jo peräpukamat?
peseydytkö vauvojen kosteuspyyhkeillä?
No ihan normaalisti peseydyn eikä ole peräpukamia😂
Hillitä pitäisi kyllä.
Aamupalaksi: Puuroa, jonka sekaan hedelmiä/marjoja/hilloa/voisilmä. Tai reissari jonka väliin voita, paistettu muna ja juustoa sekä jos sattuu olemaan leikkeleitä/salaattia/tomaattia/kurkkua/suolakurkkua. Nopeaa, halpaa ja helppoa. Tai jogurttia (maustettua/maustamatonta/turkkilaista/kreikkalaista maun mukaan) ja mysliä/hedelmiä
Töissä: jos eiliseltä päiväälliseltä jää tähteitä, otan evääksi ja lämmitän mikrossa, tämä siis lämmin ruoka myös, mutta edullisinta syödä sitä isoina erinä tehtyä päivällisruokaa useampanakin päivänä. Joskus töihin evääksi pari reissaria joihin voita, juustoa ja leikkelettä sekä salaattia/tomaattia/kurkkua/avokadoa/muuta kasvista.
Välipala: jogurttia ja mysliä ja joku hedelmä. Tai välipalaksikin sitä ruisleipää.
Päivällinen: perusruokia, joita voi syödä useamman päivän. Lasagnea, pottuja ja soosia, keittoja, makaronilaatikkoa jne.
Puuro, leipä, munat ja jogurtti on helppoja, edullisia ja terveellisiä välipaloja. :)
Aamupalaksi ruisleipää päällysteineen, jugurttia/rahkaa marjoilla/mehukeitolla ja myslillä + kahvi.
Lounasta en yleensä syö.
Välipalaksi hedelmä, ehkä riisikakkuja tai leipäpala kahvin kera.
Lämmin ruoka milloin mitäkin, ruokaympyrän mukaan yritän päivällisen koostaa.
Iltapalaksi puuro/munakas/rahka/jugurtti tms ja ruisleipää.
Aamulla kahvia. Puolen päivän aikaan leipää tai kaurapuuroa. Lämmin ateria iltapäivällä (perus kotiruokaa). Iltapalaksi leipää/karjalanpiirakka/valmis hampparia.. mitä sattuu tekemään mieli. Olen normaali painoinen
Syön ekan kerran päivässä n. Klo 13 aikaan. Aamulla ja aamupäivällä juon vaan kahvia punaisella maidolla. Tuolloin päivällä syön jotain mitä kaapissa on, mozzarellapallon, pari banaania, puuroa tms.... Jotain helppoa ja nopeaa. Ei ole nälkä päivisin, lapsille teen kyllä ruoan. Illalla kun mies tulee kotiin (itse olen Vaippaikäisten lasten kanssa kotona) saatana syödä kilon öljyssä uitettuja itsetehtyjä lohkoperunoita ja hiton ison pihvin ja ison lautasen salaattia.... Hoikkana pysynyt jo yli 10 vuotta. 173cm/58kg
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te pärjäätte noin yksitoikkoisilla ja ravintorikkaattomilla ruuilla? Eihän nuo sisällä juuri muuta kuin hiilarihöttöä
Rikkaaton ei ole sana
Aika paljon ihmiset tuntuvat syövän välipaloja, eli jogurttia, leipää, hedelmiä... Onhan toki valmistamisen helppous ja yksinkertaisuuskin arvo välillä, mutta silti tuntuu paljolta, jos ja kun joka päivä menee aterian lisäksi noita pitkin päivää.
Itsellä on ollut aika erilainen tapa viime vuodet, tässä esimerkki:
-ihan aamusta vain mustaa kahvia ja vettä
- aamupäivällä jo (kevyehkö) lämmin ruoka, joka on vaikka tulista tomaattikeittoa tai kalaa/kanaa ja kukkakaalia
- päivällä iso salaatti, jossa kevyiden kasvisten lisäksi oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, papuja yms. TAI iso uunimunakas
-alkuillasta kalaa/kanaa/juustoa/hapankermaa ja vihanneksia/juureksia TAI iso uunimunakas
Erilaisia variaatioita tämäntyyppisistä pöperöistä, ei juuri välipaloja, ja jos välipalaa, niin ei hedelmiä vaan vaikka porkkanoita ja tsatsikia.
Aamupala ja illalla lämmin ruoka. Aamupala on useimmiten omeletti jonka täytän salaatilla ja kalalla (graavilohi tai tonnikala). Aina omaan ruokavalioon sopinut kaksi ateriaa päivässä, en jaksa koko ajan olla syömässä vaikka elämän aikana on ollut monenlaisessa painossa - ollut ylipainoa ja normaalipainoa, nyt normaali tällä hetkellä :)
Aamulla en yleensä jaksa tehdä mitään, joten kittaan vaan lasin mehua tai jääteetä että saan verensokeria edes vähän koholle.
Aamukahvilla töissä juon vain kahvin maidolla.
Lounastan työpaikkaruokalassa kasvis- tai kalaruoan.
Iltapäiväkahvilla saatan syödä hedelmän tai myslipatukan. Yleensä en. Joskus työkaverit tuovat jotain ylimääräpullia tai leipomuksia joita saatan ottaa.
Kotona syön illan aikana yhteensä n. neljä leipää (margariini, juusto, kasviksia), jogurtin tai rahkan ja pari kuppia teetä (ei sokeria tai hunajaa).
164cm/56kg
Arkisin:
Aamulla pari leipäviipaletta ja jugurtti tai säilykeananasta.
Lounaalla taas pari leipäviipaletta ja baanaani.
Päivälliseksi se lämmin ateria eli esim. maksalaatikko tai pakastepizza. Mitä tahansa helppoa, joka ei maistu pahalta.
Iltapalaksi muroja jugurtin kanssa. Joskus kylkiäiseksi omena.
Ei ylimääräistä napostelua, koska en tykkää sen paremmin syömisestä kuin ruuanlaitostakaan. Välillä vähän kadehdin ihmisiä, jotka jaksaa kiinnostua ruuanlaitosta. Ruokajuomana mulla on yleensä joko vesi tai ehkä kahvikupponen, joskus harvemmin maito. Painoindeksi pysyy siinä 22:n tuntumassa. Paheena sokerilla (karkilla) mässäily välillä viikonloppuisin.
Aamulla kahvi ja kananmuna. Lounaaksi keitettyä perunaa ja paistettua jauhelihaa. Tai silliä.
Illalla viiliä.
Tämän päivän ruuat:
Aamupalaksi kaurapuuro (1dl kaurahiutaleita, 2dl vettä, 1rkl pellavarouhetta, 1dl mustikoita, 0,5dl mustikkakeittoa).
Töissä kuppi maitokahvia.
Lounaaksi 4dl kasvissosekeittoa (päällä 2rkl siemeniä) ja n. 250g salaattia (puolikas avokado, 1 tomaatti, kurkkua, porkkana, herneenversoja).
Välipalaksi banaani ja kuppi maitokahvia.
Nyt kotona söin yhden palan ruisleipää, jonka päällä herneenversoja ja paistettu kananmuna. Lisäksi omena.
Iltapalaksi jääkaapissa odottaa tuorepuuro (0,5dl kaurahiutaleita, 0,5dl maustamatonta jogurttia, 0,5dl mustikkakeittoa, 0,5dl vettä, 1dl mustikoita ja ripaus kanelia). Lisäksi kuppi teetä.
Ihan vaan voileipää. Eikä sen ns. pääateriankaan tarvitse kyllä lämmin olla, kylmä pastasalaatti tms. on oikein jees.
Lihapiirakoita, donitseja. Joskus tilaan pizzan tai hampurilaisen. Leipää, ja paljon täytteitä päälle.
T: mamma35v
Vierailija kirjoitti:
Olen toimistotyöläinen ja harrastus kävelyä, eikä ole vara syödä lämpimiä aterioita. Kulutus max 1200 vrk. Aamulla töissä puuro, lounaalla salaatti ilman leipää, kotona jotain mitä kaapissa sattuu oleen, yleensä fetaa leivän päällä tai nuudelia ja hedelmiä ja kananmunaa. Ja oon läski ku faan.
Sulla ei sitten voi olla pituutta metriä enempää jos lihavana, kävelyä harrastavana kulutuksesi on korkeintaan 1200 kaloria.
Itse olen 166cm pitkä, painan 52kg ja peruskultukseni on 1300 kaloria jos makaan sängyssä koko päivän.
En syö aamiaista. Vettä tai kahvia aamulla ja sitten menoksi.
Lounasta joskus jossain, mitä milloinkin, lämmintä tai kylmää.
Kahvit jossain välissä.
Päivällinen kotona kun on aikaa paneutua kokkailuun.
Minä syön joskus vain kerran päivässä, eikä sekään ole aina lämmin ruoka. Jos ei ole nälkä, saatan syödä tölkkiherneitä mikrossa lämmitettynä tai hernekeittoa.
Jos on nälkä syön esim. höyrytettyjä vihanneksia, munia/kalaa ja yrttejä, siemeniä, salaattia.
Ahaa. Tässä siis te, jotka väitäte aina silmät kirkkaina: "syön vain yhden aterian päivässä, en muuta" paljastattekin että puputatte jos jonkinlaista mättöä pitkin päivää! On aamupalat, välipalat, iltavälipalat ja iltapalat..... Joo... "syön VAIN YHDEN ATERIAN PÄIVÄSSÄ. EI IHMINEN MUUTA TARVITSE". :D :D
No, en olekkaan väitettänne koskaan uskonut.
hillitse vähän..onko jo peräpukamat?
peseydytkö vauvojen kosteuspyyhkeillä?