Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?
Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/
Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?
Kommentit (243)
Aamulla kaurapuuroa, töissä hedelmä tai pari. Illalla sitten iso lautasellinen vegepöperöä.
Kahvia, viiliä tai jogurttia. Joskus leivän ja lisäks hedelmiä ..
Oma arkiruokailu menee näin:
Aamupala kotona: kaurapuuro ja keitetty kananmuna
Töissä klo 9.00: 2 ruisleipäpalaa juustolla ja leikkeleellä
Töissä klo 11.30: lämmin ateria
Kotona illalla: yksi pala ruisleipää juustolla ja leikkeleellä
Vatsantoiminnan kannalta yksi lämmin ateria salaatin kera.
3-4 ruisleipä palaa+ kaksi paahtoleipää päivän mittaan.
2-3 hedelmää. Kahviaa- 3-4 kkp. Joskus pullakin.
Ja tosi paljon vettä sekä 1 olut päivässä.
Olen toimistotyöläinen ja harrastus kävelyä, eikä ole vara syödä lämpimiä aterioita. Kulutus max 1200 vrk. Aamulla töissä puuro, lounaalla salaatti ilman leipää, kotona jotain mitä kaapissa sattuu oleen, yleensä fetaa leivän päällä tai nuudelia ja hedelmiä ja kananmunaa. Ja oon läski ku faan.
Syön yhden lämpimän aterian ja joskus illalla leivän.
Leipää päällysteineen ja vaihdellen, jogurttia, mysliä, puuroa, munakasta, nuudelia, kanamunia eri muodossa...
Geisha-suklaalevy lähes joka päibä, ruisleipää, maustamaton jugurtti, omens tai banaani, kahvia.
That's all ja olen hoikka.
Lounas kello 12.
Siina oli mun ruuat
Vierailija kirjoitti:
Olen toimistotyöläinen ja harrastus kävelyä, eikä ole vara syödä lämpimiä aterioita. Kulutus max 1200 vrk. Aamulla töissä puuro, lounaalla salaatti ilman leipää, kotona jotain mitä kaapissa sattuu oleen, yleensä fetaa leivän päällä tai nuudelia ja hedelmiä ja kananmunaa. Ja oon läski ku faan.
Jaa, vedät puurot ja nuudelit kylmänä vai?
Miten ihmeessä te pärjäätte noin yksitoikkoisilla ja ravintorikkaattomilla ruuilla? Eihän nuo sisällä juuri muuta kuin hiilarihöttöä
-Aamupalaksi pari leipää tai kaurapuuro banaanilla, raejuustolla ja hedelmäsoseella ja iso muki teetä. Siitä parin tunnin päästä täyttävä smoothie
-Ruuaksi mitä milloinkin, kesällä aika usein ruokaisa salaatti, mutta muutoin joku perus lämmin ruoka
-Töistä päästyä toinen mukillinen teetä ja jos on nälkä niin voileipä tmv
-Iltapalaksi usein iso vihersalaatti jollain fetajuustolla tai vaihtoehtoisesti keitettyjä kananmunia voileivän kanssa ja reilusti kreikkalaista jogurttia hedelmäsoseella
Yritän tosiaan saada päivän kasvissuosituksen (eli väh. 500g) menemään tuolla yhdellä aterialla, joka olisi siis se päivän ainut lämmin ateria. Mutta päivän muu ruokailu tuottaa päänvaivaa.
Jengi näyttää vetävän aika paljon leipää ja jugurttia, ehkäpä munkin kannattaa pistää harkintaan vanha kunnon Reissumies ja banaanijugurtti. 🤔 Ap
Aamulla kahvi mustana, lounas työpaikalla, pari leipää päällisineen töiden jälkeen ja kaurapuuroa marjoilla ja lasi piimää iltapalaksi.
Aamulla yleensä (tuore)puuroa + banaani tai joskus ei mitään, iltapalaksi pari leipää tai riisipiirakkaa täytteillä + ehkä hedelmä.
Jätä ne välipalakamat pois ja syö niiden tilalla ruokaa. Tulee halvemmaksi ja terveellisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne välipalakamat pois ja syö niiden tilalla ruokaa. Tulee halvemmaksi ja terveellisemmäksi.
Samaa mieltä, mitä ihmettä niillä välipaloilla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mitä ihmettä niillä välipaloilla tekee.
Yksi lämmin ruoka päivässä on minusta ihan tarpeeksi. Lisäksi, aikaikkuna jonka olen kotosalla (= ehdin laittaa ja syödä ns. kunnon ruokaa) on niin lyhyt, ettei ole järkeä käyttää "koko vapaa-aikaa" kokkaamiseen.
Jos söisin vain "kunnon ruokaa", söisin vain kerran päivässä. Ja se jos mikä ei olisi terveellistä. Ap
Mä syön kyllä mielelläni lounaaksi keittoa tai munakasta mutta on päiviä jolloin mennään vähemmällä:
- aamulla aina marjasmoothie ukkojuggeen (seassa voi olla chia siemeniä, maapähkinätahnaa, tahinia tms)
- lounas voi olla vaikka kaurapuuroa, avokado-tonnikala/avokado-tomaatti ruisleipäsiivu tai joku salaatti tai kylmää lihaa (esim bresaola, parmankinkku tai vitello tonnato, ei leikkeleitä)
- päivällinen aina kotiruokaa
- iltapala, jos tarvitsen: toinen lasi smoothieta tai joku leipä - vaikka avokado-tomaatti
Yleensä pyrin siihen että syön vain 1 siivun leipää päivässä varsinkin jos lounaaksi on puuroa
Syön joskus koko päivän pelkkää teetä ja leipää päällisillä. Se riittää.