Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?

Vierailija
15.08.2018 |

Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/

Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Alankomaissa, ja kun kerroin, että Suomessa on tapana syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, sain osakseni aika paljon ihmettelyä. "Onko siellä kaikki tosi lihavia?"

Nää syö täällä lounaaksi (ja aamupalaksi ja välipaloiksi) leipää. Maapähkinälevitteellä, suklaalevitteellä, suklaa- tai hedelmäströsseleillä, juustolla, hummuksella tai jollain muulla tahnalla, you name it. Silti hollantilaiset tuntuu olevan enimmäkseen hoikanpuoleisia, mitä minä taas suuresti ihmettelen. Itse en niin välitä makeista leivistä, joten yleensä syön lounaaksi jonkun jugurtti- tai rahkasörsselin, johon sekoitan mysliä, pähkinöitä, rusinoita, marjoja tai vauvan hedelmäsosetta.

Vierailija
42/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään: aamulla 2 kuppia teetä soijamaidolla, tauolla töissä täytetty sämpylä, lounas lämmin ruoka lähikuppilassa, kotona 2 kananmunaa + ruisleipä (treenipäivä), illalla puuroa ja persikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Alankomaissa, ja kun kerroin, että Suomessa on tapana syödä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, sain osakseni aika paljon ihmettelyä. "Onko siellä kaikki tosi lihavia?"

Nää syö täällä lounaaksi (ja aamupalaksi ja välipaloiksi) leipää. Maapähkinälevitteellä, suklaalevitteellä, suklaa- tai hedelmäströsseleillä, juustolla, hummuksella tai jollain muulla tahnalla, you name it. Silti hollantilaiset tuntuu olevan enimmäkseen hoikanpuoleisia, mitä minä taas suuresti ihmettelen. Itse en niin välitä makeista leivistä, joten yleensä syön lounaaksi jonkun jugurtti- tai rahkasörsselin, johon sekoitan mysliä, pähkinöitä, rusinoita, marjoja tai vauvan hedelmäsosetta.

On totta että hollantilaiset ovat euroopan kärkipäässä hoikkuusvertailussa, mutta ei suomalaisetkaan mitään extraylilihavia ole, vaan sijoittuvat vähän keskivaiheen paremmalle puolelle. Esim. svenssonit kiilaavat edellemme ja ovat siinä hollantilaisten kintereillä.

Vierailija
44/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih, ap teki nyt sellaisen kompromissin, että päätti syödä kaksi isohkoa ateriaa päivässä: se lämmin, kasvispainotteinen ateria, ja täyttävät ruisleivät (joko aamusta tai illasta, päivän aikatauluista riippuen), hintaa päivässä 2,75€. Kiitos vaan kaikille ideoista, ja saahan keskustelua toki jatkaakin vaikka minä sainkin jo budjetin kondikseen. :D Ap

Vierailija
45/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla juon vain kahvin, kun en vain saata syödä aamulla. Ei mene alas.

Lämmin ruoka n. klo 12-14. Illalla syön rahkan ja leivän. Voi olla myös maustamatonta jogurttia ja talkkunaa. Riippuu vähän, mitä kaapissa on. Jos ennen nukkumaan menoa kaipauttaa jotain, niin joku hedelmä tai pakasteesta marjoja.

Vierailija
46/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin lähtiessä ruisleipää, siihen päälliset ja tuoremehu. Töissä ensimmäisellä taulla puuroa ja marjoja. Lounaaksi lämmin ateria. Iltapäivän kahvitauolla itse tehty smoothie ja joku hedelmä. Töiden jälkeen täysjyväleipää ja päälliset. Iltapalaksi salin jälkeen vaihtoehtoja monia: kunnon salaatti kalalla/kanalla, paistettu kananmuma ja rahkaa/jogurttia+granolaa, munakas ja vihanneksia... Jnejne.

Joudun syömään usein pieniä aterioita, koska teen fyysistä työtä raksalla. Aiemmin söin harvemmin ja kerralla enemmän. Se väsytti ja vei energiaa töiltä, joten olen todennut paremmaksi, että pienentää annoskokoa ja lyhentää ateriavälejä.

Vierailija
47/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mitään. Joskus syön pelkän leivän enkä mitään muuta koko päivänä.

Vierailija
48/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön välillä kaksi lämmintä ruokaa päivässä, varsinkin viikonloppuna, mutta jos en syö niin:

Aamiainen: Leipä

Lounas: Aika usein salaatti, mutta välillä joku lämmin ruoka lounasravintolassa

Illallinen: Arkena jotain melko nopeeta, kanapastaa tai kanawokkia ja riisiä

Iltapala: Näkkileipää tai/ja hedelmiä tai smoothie

Jos syön näin koko viikon niin laihdun, valitettavasti olen vain melko perso herkuille niin niitä tulee viikonloppuna syötyä. Olen urheilullinen/hoikka, vatsalihakset näkyy ja näin. Olen aiemmin syönyt vähemmän, mutta nyt kunnolla syömällä hoikempi kuin aikaisemmin toki vedän melko rankkoja treenejä useamman kerran viikossa.

Vierailija
49/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin klo 6 pari leipää kahvin kanssa. Leipälinja jatkui lounaalla täytetyn patongin muodossa. Ruoan söin klo 17 ja illalla vielä leipää, mansikoita, jogurttia ja kalja. Ikää 38v. ja paino ollut 50-52kg viimeiset 10 vuotta. Eli ei se leipä niin paha ole mitä väitetään.

Vierailija
50/243 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamiainen vasta klo 9:30: pika-onomiyakimunakas ja 1,5 dl kreikkalaista 2% jugurttia + granaattiomenan siemeniä. Kahvia ja vettä.

Lounas klo 14: iso varhaiskaali-porkkana-makrilli-salaatti, vettä.

Välipala: Kahvia ja vettä.

Illalllinen klo 20: Naudan sisäfilepihvi ja wokattuja kasviksia, pari lasia hyvää punaviiniä ja vettä.

N. 1300 kcal.

Vierailija
51/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksin, syln jälkiuunileipää lähinnä. Jos teen myös muille, voin tehdä lämpimiä leipiä uunissa tai grillissä. Toki maksaa enemmän, kun päällä myös tomaattia ja juusto.

Riisipuuroa, vispipuuroa, lettuja, kinkkupiirakkaa,

Nuo siis niitä lämpimän ruoan korvikkeita.

Vierailija
52/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kovinkaan usein yhtään kunnon ateriaa päivässä. En tykkää syödä yksin, eikä tee mieli lämmintä ruokaa. Ihan pielessä ruokailutottumukseni ovat, tiedän, mutta kun ei maistu. Olen muutaman kilon ylipainoinen.

Olen ihan hyvä ruoanlaittaja, mutta itselle on tylsä kokata.

Viikonloppuisin kun tapaan miesystäväni, suunnitellaa, laitetaan ja syödään herkullinen 3 ruokalajin ateria yhdessä ja juodaan viiniä.

Viikolla aamiaiseksi nautin useimmiten kupin kahvia ja kaksi paahtoleipäpalaa + juustoa.

Loppupäivän syön luonnonjogurttia ja marjoja tai hedelmiä, joskus riisikakkuja tai juustonäkkäriä. Usein laitan proteiinijauhetta jogurttiin.

Tykkään vihanneksista, lihaa ei tee mieli eikä mitään makkaroita. Joskus harvoin teen jonkun salaatin. Iltaisin saatan nakerrellä porkkanaa tai jos tekee mieli herkkua, syön jäätelöä.

Paino pysyy tasaisena. Ei vaan riitä itsekuri parantamaan tapojani.

Vierailija
53/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli aamiainen vasta klo 9:30: pika-onomiyakimunakas ja 1,5 dl kreikkalaista 2% jugurttia + granaattiomenan siemeniä. Kahvia ja vettä.

Lounas klo 14: iso varhaiskaali-porkkana-makrilli-salaatti, vettä.

Välipala: Kahvia ja vettä.

Illalllinen klo 20: Naudan sisäfilepihvi ja wokattuja kasviksia, pari lasia hyvää punaviiniä ja vettä.

N. 1300 kcal.

Kuulostaa omalta ruokavalioltani -  hyvää ja ravitsevaa sekä nautinnollista kohtuudella :)

Vierailija
54/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua, kun lukee, niin eipä tarvii ihmetellä miks oon älytön läski😂

Mulla päivä vaihtelee mut:

Aamulla kahvi

10-11 ruokatunnilla seisovasta kotiruokaa ja ihan ähkyt.

14-15 kotona ja heti jääkaapilla napsimassa kaikkea mitä löytyy. Saatan tehdä esim. pussi makaroonia ja 400g jauhelihaa ja syödä kaiken kerralla. Kyytipojaksi litra tai kaksi maitoa.

Kohta taas napsimassa jotain. Välillä haen illalla pizzan tai kaksi tai teen ison pellillinen lämppäreitä (n.16 kpl) ja syön kaiken kerralla. Välillä syön litran jäätelöä kerralla televisiota katsellessa. 😂👍

Vierailija
55/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan, lounaan ja iltpäiväteen(kahvin) jälkeen kotona syön välipaloja sen mukaan onko iso vai pieni nälkä. Yleensä jotain näistä: leipää, karjanlanpiirakoita, vispipuuroa, rahkoja, hedelmiä, muutama keitetty nakki tai vaikka jäätelöä. Välipalojen määrään vaikuttaa se olenko liikkunut enemmän tai vähemmän. Nyt kun vielä pyöräilen töistä kotiin niin isompi nälkä voi vaatia joskus välipalojen lisäksi vähän tuhdimpaakin. Nyt olen syönyt lähinnä noita keitettyjä nakkeja tai pienen pasta-aterian vielä kotona.

Vierailija
56/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/

Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?

Teen sen verran päivällistä, että siitä saa seuraavan päivän lounasannoksen. Molempiin kuuluu tietenkin myös kasviksia lisäkkeenä. Aamulla kaurapuuroa, lounaaksi edellisen päivän päivällistä, välipalaksi hedelmiä ja iltapalaksi jugurttia ja mysliä sekä hedelmä.

Vierailija
57/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla noin klo 6 lasi vettä 

Töissä noin klo 9 lasi vettä ja kuppi kahvia

Töissä noin klo 12 linjastolounas

Töissä noin klo 14 kuppi kahvia ja lasi vettä

Kotona noin klo 18 lasi vettä ja ruisleipäpala

Kotona noin klo 21 lasi vetto ja paahtoleipäpala

Vierailija
58/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen päivän kotona niin aamulla puuro raejuustolla ja marjoilla. Lounaaksi kahvia, leivät ja jogurtti tai muutama omena. Päivälliseksi se lämmin atreia. Iltapalalla muutama kananmuna, talkkunaa ab-jogurtissa ja joku hedelmä.

Töissä jos olen (liikkeellä suurimman osan ajasta), aamulla mysli maidolla kotona, lounaaksi valmiskeitto leivän kanssa ja hedelmä, iltapäivällä välipalaksi kourallinen pähkinöitä, kotona lämmin ateria ennen klo 18, iltapala kuten normisti.

Vierailija
59/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geisha-suklaalevy lähes joka päibä, ruisleipää, maustamaton jugurtti, omens tai banaani, kahvia.

That's all ja olen hoikka.

haista pitkä ja ruskea..olet kuitenkin 180cm väännä ripulikakka

Vierailija
60/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pala ruisleipää + juusto tai leikkele + kurkkua, paprikaa, salaatinlehti, ehkä tomaattia. Jogurttia, marjoja ja pähkinöitä.

Lounaaksi esim. Munakas tai raejuustoa ja tomaattia tai kasviskeitto - ei perunaa, riisiä tai pastaa.

Välipala esim hedelmiä tai marjoja ja jogurttia.

Päivällinen/Illallinen klo 18-20.30: Lämmin ateria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä