Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?
Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/
Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas monia typeryksiä täällä pätemässä. Loputonta viisastelua ja neuvoa hiilareista, protskuista ja verensokerista ym. bull shitistä. Tiedoksi teille: ihminen on aina osannut syödä ihan omin neuvoin, oman maun ja ruokahalunsa mukaan. Nämä hiilariurpot ilmestyivät maailmaan joskus 15 vuotta sitten ja luulevat, että sen jälkeen on vain yksi oikea tapa syödä. Muiden tapoja voi vapaasti arvostella. Joku voi kuitenkin syödä vain kerran tai kaksi päivässä, koska se sopii hänelle. Joku voi syödä pelkkiä "höttöhiilareita", voida hyvin, olla hyvässä kunnossa ja näyttää hyvältä. Tukehtukaa protskuihinne ääliöt.
Meinasit, että kivikauden jengi viljeli viljaa ja hoiteli puimisen joka syksy, jotta saisivat leipää ja makaronia?
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ehkä kymmenesosa vastaajista syö tavallisesti ja normaalisti, muut skippaavat aterioita, välttelevät hiilareita ja elävät kahvilla ja laihduttavat. Kummaa. Eikö kellään edes ole lapsia, joiden kanssa syötäisiin normaali lämmin ateria kotona iltaisin?
Itseni luen taviksiin, vaikka en syökään lihaa enkä kanaa. Ja tosi vähän maitotuotteita, nekin luomuna:
- Aamupala klo 8.30: kaurapuuro veteen, mustikoita, pähkinöitä, rusinoita
- Aamupäivä: kupillinen teetä ja vettä, ja jos töissä esillä herkkuja, todellakin otan palasen
- Lounas klo 12: lämmin ruoka tai salaatti tai sushia, lounaspaikoissa paljon valinnanvaraa. Kasvis- tai kalaruokaa.
- Iltapäivävälipala n klo 15/16: mysliä maustamatton jogurtin tai kauramaidon kanssa TAI hedelmiä TAI itse tehty smoothie (makeuttamaton) TAI pari ruisleipää juustolla
- Päivällinen n klo 18/19: kasvisruoka, usein ruokaisa lämmin salaatti, tai esim juureksia ja ahvenfileitä, aina paljon kasviksia ja tuoreita. Tai sitten ulkona, esim pizzaa, falafeliä, lohta...
- Iltapala (jos nälkä): kuitupitoisia muroja kauramaidossa ja marjoja, ei sokeroituja. Erikseen sitten suklaata tms jos tekee mieli.
Vettä juon paljon pitkin päivää.
On lapsia ja puoliso, jotka syövät myös pastaa, perunaa, leipää, puuroa. Minä en syö, koska vatsani turpoaa siitä kaksinkertaiseksi, saan kamalat väänteet ja ilmavaivat sekä ripulin. Keliakiaa ei ole ja olen elämäni ekat 30v voinut syödä "mitä vaan", en ole koskaan ollut allerginen millekään. Sain myös siitepölyallergian päälle 30-vuotiaana.
En ymmärrä miksi minun pitäisi syödä ruoka-aineita, jotka saavat minut voimaan pahoin? Monille viljat tekevät juuri sitä. Siinä ei ole kyse mistään trendidietistä ollenkaan, vaikka monet niin kuvittelevat. Söisitkö itse päivittäin tai edes viikottain vapaaehtoisesti moskaa, mikä saa sinut huonovointiseksi?
Lycka till, silti teet sen aivan väärin. Mitä luulet, että tapahtuu, kun alat syödä enemmän? Nyt vedät aineenvaihdunnan ihan juntturaan ja sitten kun alat syödä enemmän, saat pudottamasi kilot takaisin ja vähän vielä päälle. Kannattaisi opetella normaali ja nimenomaan riittävä syöminen. Kun syö oikeaa ruokaa ja sopivan määrän, harrastaa itselleen sopivaa liikuntaa muutaman kerran viikossa ja jättää herkuttelut harvoihin juhlahetkiin, niin on loppuelämän hyvät tavat opittu samalla.
Vihreä tee -kuurilla et opi mitään ja sekoitat kroppasi.