Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?

Vierailija
15.08.2018 |

Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/

Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kyllä mielelläni lounaaksi keittoa tai munakasta mutta on päiviä jolloin mennään vähemmällä:

- aamulla aina marjasmoothie ukkojuggeen (seassa voi olla chia siemeniä, maapähkinätahnaa, tahinia tms)

- lounas voi olla vaikka kaurapuuroa, avokado-tonnikala/avokado-tomaatti ruisleipäsiivu tai joku salaatti tai kylmää lihaa (esim bresaola, parmankinkku tai vitello tonnato, ei leikkeleitä)

- päivällinen aina kotiruokaa

- iltapala, jos tarvitsen: toinen lasi smoothieta tai joku leipä - vaikka avokado-tomaatti

Yleensä pyrin siihen että syön vain 1 siivun leipää päivässä varsinkin jos lounaaksi on puuroa

kunnon urpo

Vierailija
102/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tosiaan saada päivän kasvissuosituksen (eli väh. 500g) menemään tuolla yhdellä aterialla, joka olisi siis se päivän ainut lämmin ateria. Mutta päivän muu ruokailu tuottaa päänvaivaa.

Jengi näyttää vetävän aika paljon leipää ja jugurttia, ehkäpä munkin kannattaa pistää harkintaan vanha kunnon Reissumies ja banaanijugurtti. 🤔 Ap

Miksi ne kasvikset pitää syödä yhdellä aterialla? Miksi ei esim aamupalalla tai iltapalalla?

Tykkään syödä isoja annoksia, jopa kilonkin ruokaa kerralla. Parempi minun on puolet siitä kilosta kasviksia syödä, kuin esim. riisiä, nuudelia...

Lisäksi en tosiaan syö läpi päivän, vaan noudatan 16:8 ruokarytmiä; en "voi" syödä ns. normaaliin aamu- tai iltapala-aikaan.

Mutta mitäs hittoa, tällähän on oikein kruunu! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön yleensä kaksi ateriaa päivässä, lounaan ja illallisen. Toinen niistä (joskus molemmat) voi ihan hyvin olla kylmä. Aamupalaa (kaurapuuroa) en laske ateriaksi enkä tietenkään välipaloja.

Syön usein joko päivällä tai illalla ruokaisan salaatin, eli siinä pitää olla proteiinia (kanaa/kalkkunaa, kalaa tai munaa, harvemmin lihaa) ja/tai papuja, linssejä tms. joista saa myös protskua. Lisäksi erilaisia kasviksia. 

Joskus, en kyllä kovin usein, syön sushia ja sen kanssa jotain aasialaista salaattia. 

Ja usein syön valmiiksi kokattuja kasviksia tai etukäteen tehtyjä salaateja joista yhdistelen lautasellisen, lisäksi jotain proteiinia. (Tuo ei kyllä ole ihan kylmä ateria jos tökkään osan kasviksista mikroon.) Esimerkki: grillattua kesäkurpitsaa ja/tai munakoisoa, papusalaattia, punajuurisalaattia, höyrytettyä parsakaalia tai kukkakaalia, porkkanaraastetta, rucolaa tms. lehtiä, aurinkokuivattua tomaattia, marinoitua artisokkaa, sekalaisia uunijuureksia, maissia, siemeniä. 

Hyvänä päivänä luulen että menee helposti puoli kiloa kasviksia. 

Kananliha ei sun mielestä ole lihaa? Mitä se on? Voi jeesus mikä pässi.

Vierailija
104/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oon syönyt:

Aamupala: kahvi, keitetty kananmuna ja bona luumusose (ummetukseen)

Isompi ruoka: ISO salaatti jossa kaloreita varmaan 500

Iltapala: vähän karkkia ja vissyä

Herään yleensä klo 12-13 iltapäivällä jos se vaikuttaa.. rehellisesti syön yleensä suunnilleen noin joka päivä ja olen hoikka kuin pajunvitsa ja terve

Tervettä ummetusta!

Vierailija
105/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan ei tarvitse olla lämmintä. Tää on joku kivikautinen käsite. Itse syön lämpimän aterian ehkä kerran vuodessa ja hyvin pyyhkii.

Vierailija
106/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön yleensä kaksi ateriaa päivässä, lounaan ja illallisen. Toinen niistä (joskus molemmat) voi ihan hyvin olla kylmä. Aamupalaa (kaurapuuroa) en laske ateriaksi enkä tietenkään välipaloja.

Syön usein joko päivällä tai illalla ruokaisan salaatin, eli siinä pitää olla proteiinia (kanaa/kalkkunaa, kalaa tai munaa, harvemmin lihaa) ja/tai papuja, linssejä tms. joista saa myös protskua. Lisäksi erilaisia kasviksia. 

Joskus, en kyllä kovin usein, syön sushia ja sen kanssa jotain aasialaista salaattia. 

Ja usein syön valmiiksi kokattuja kasviksia tai etukäteen tehtyjä salaateja joista yhdistelen lautasellisen, lisäksi jotain proteiinia. (Tuo ei kyllä ole ihan kylmä ateria jos tökkään osan kasviksista mikroon.) Esimerkki: grillattua kesäkurpitsaa ja/tai munakoisoa, papusalaattia, punajuurisalaattia, höyrytettyä parsakaalia tai kukkakaalia, porkkanaraastetta, rucolaa tms. lehtiä, aurinkokuivattua tomaattia, marinoitua artisokkaa, sekalaisia uunijuureksia, maissia, siemeniä. 

Tää on näitä, jotka kertovat olevansa kasvissyöjiä.

Vierailija
107/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Kahvi, ja banaani. Joinakin päivinä saatan ottaa mukaan jonkun proteiini vanukkaan. Yleensä niinä päivinä kun on töitä. Muuten vain tuo kahvi ja banaani. 

Lounas: 2-3 ruisleipäpalaa. Yleensä salaattia ja jotain leikkelettä päällä. Olen myös miettinyt että leipien sijaan voisi olla kaurapuuroa. 

Illallinen: Se suurempi ruoka. Mitä nyt tekeekään mieli. Omat lempiherkut kanaa, riisiä ja kasviksia. Tai iso kulho salaattia.

Vierailija
108/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan listata nyt koko päivän ruoat. Mitat 157/68 eli ihan sopusuhtainen hyvin hoikka nainen.

Aamulla: Valio profeel sheikki ja Arlan proderahka. Pala juustoa. Ja puolikas quest bar

Töissä tauolla: Lennys & Larrys cookie, kaksi kuppia teetä ja yksi fani pala (kokous, auts) ei ole siis tapana mässäillä mutta minkäs teet

Lounas: Otin vain kevyen snäkin, pari palaa kevytmetukkaa ja toinen puoli paussi keksista

Välipala: verensokerit jo niin alhaalla, että suuhun sujahti skyr, quest bar ja kaverin tekemä paleo browie (toivottavasti hiilareita 0...)

Myöhempi snack: Ruokaa laittaessa yksi lapinkulta zero (en tiedä lasketaanko kun ei näissä kaloreita oo) ja sitten vielä puolet mun eiliseltä jääneestä barebell prode juomasta. Lol

Päivällinen: Päivän eka kunnon ateria JIIHAA eli kaksi naudan pihviä, puoli pakettia mifua, pala briejuustoa ja yksi riisikakkunen peanutbutterssilla.

Iltapala... Kai? :Kaksi lapinkulta zeroa. Ja Paussi ja kuppi maitorahkaa. Pala juustoa. Auts....

Late night snack: Lapinkulta zero, Propud ja lasi skyr juomaa.

Siinä olkaa hyvät, ottakaas mallia. Näillä eväillä pysyy terveenä.

Vierailija
109/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tietysti, olisi ehkä pitänyt sanoa NAUDANlihaa. T: pässi

Vierailija
110/243 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla graham-puuroa kerman kera.

Lounas on päivän pääateria ja sen syön noin klo 13.

Illalla vuohenjuustoa, lakkahilloa, banaania ja omar-kermakaramelleja.

Vierailija
111/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan listata nyt koko päivän ruoat. Mitat 157/68 eli ihan sopusuhtainen hyvin hoikka nainen.

Aamulla: Valio profeel sheikki ja Arlan proderahka. Pala juustoa. Ja puolikas quest bar

Töissä tauolla: Lennys & Larrys cookie, kaksi kuppia teetä ja yksi fani pala (kokous, auts) ei ole siis tapana mässäillä mutta minkäs teet

Lounas: Otin vain kevyen snäkin, pari palaa kevytmetukkaa ja toinen puoli paussi keksista

Välipala: verensokerit jo niin alhaalla, että suuhun sujahti skyr, quest bar ja kaverin tekemä paleo browie (toivottavasti hiilareita 0...)

Myöhempi snack: Ruokaa laittaessa yksi lapinkulta zero (en tiedä lasketaanko kun ei näissä kaloreita oo) ja sitten vielä puolet mun eiliseltä jääneestä barebell prode juomasta. Lol

Päivällinen: Päivän eka kunnon ateria JIIHAA eli kaksi naudan pihviä, puoli pakettia mifua, pala briejuustoa ja yksi riisikakkunen peanutbutterssilla.

Iltapala... Kai? :Kaksi lapinkulta zeroa. Ja Paussi ja kuppi maitorahkaa. Pala juustoa. Auts....

Voi äiti sanon minä!

Vierailija
112/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella mielenkiintoinen ketju. 

Olen kuvitellut, että nykyajan tietoiset ihmiset söisivät vähintään sen puoli kiloa kasviksia päivässä, mutta ilmeisesti näin ei ole. 

Kyllä mä ainakin syön kasviksia helposti sen puoli kiloa päivässä, vaikken syökään kuin kahdesti per päivä.

Esim. lounaalla salaatti ja illalla vaikka uunimunakas tai kasvisgratiinia. Menee heittämällä yli puolen kilon.

Ihmiset eivät aina ymmärrä kuinka vähän se loppupeleissä on. Yksi parsakaali painaa sen 500g.

Vierailija
113/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi äiti sanon minä!

Mikä tässä nyt on vikana??? Vegaaniko asialla vai muuten vain päästään vajavainen?

Vierailija
114/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamupalalla klo 6-7 lautasellisen puuroa ja pari kuppia kahvia kauramaidolla. Töissä 9-10 aikoihin syön välipalalla jonkin hedelmän. Lounaan syön 11-12 aikaan, yleensä salaatti tai edellispäivänä tekemäni ruoan jämät. Iltapäivällä 14 maissa välipalalla jogurttia. Päivällinen on sitten 17-18 välillä riippuen monelta lähden töistä. Itse tehtyä ruokaa, lihan tai kalan kanssa yleensä paljon kasviksia, mutta joskus myös täysjyväpastaa tai riisiä. Juomana koko päivän ajan vettä.

Yritän elää aika pienellä budjetilla ja olen ajatellut, että välipalojen suhteen pääsisin edullisimmin syömässä hedelmiä ja ostamalla kotiin litran purkin jogurttia, jota sit roudaan töihin joka päivä lasipurkissa. Vien kuitenkin lounaan, niin samalla se yksi purkki jogurttia menee ja on paljon edullisempaa, kuin ostella kaupasta yksittäispakattuja tuotteita. Lisäksi olen joskus rahoissani ostanut barebar patukoita kaappiini hätävaralle.

Vierailija
115/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt näistä puoliakaan, mitä tuotteita ovat.

Vierailija
116/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi äiti sanon minä!

Mikä tässä nyt on vikana??? Vegaaniko asialla vai muuten vain päästään vajavainen?

No vaikka nuo lauseet:"verensokerit jo niin alhalla...,tai: Päivällinen: Päivän eka kunnon ateria...

En ole vegaani tai mikään muukaan gaani, vaan tasaisesti pitkin päivää kaksi kunnon ateriaa ja useita kunnon välipaloja sekä vielä aamiaisen- ja illalisen syövä mieshenkilö. En ymmärrä noita Skyrrejä tai prode-juomia, puhumattakaan Lapin Kulta oluesta. Ei ne ole mitään kunnon ruokaa, pidemmän päälle enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä.

Vierailija
117/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuro mustikoilla ja pähkinöillä

Töissä pari leipää avokadolla, ehkä keittoa, banaani

Välipalana yleensä taateli-pähkinäpatukoita tai hedelmiä

Illalla kotiin tultua n. 7-8 kunnon ruoka salaatteineen

118/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella mielenkiintoinen ketju. 

Olen kuvitellut, että nykyajan tietoiset ihmiset söisivät vähintään sen puoli kiloa kasviksia päivässä, mutta ilmeisesti näin ei ole. 

Ihanko oikeasti olet kuvitellut niin? :D Oletpa vähän tyhmä.

Täällä toinen "tyhmä". Järkyttävää huomata, miten retuperällä suurimman osan ruokailut on! Ei ole mitään hienoa kehuskella olevansa näillä eväillä normaalipainoinen/hoikka - sehän on selvää, kun ei syödä juuri mitään ja keho on jatkuvassa puutostilassa!

Vierailija
119/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla n klo 7: 2 viipaletta ruisleipää (leikkelettä, juutos, kurkkua, tomaattia ja paprikaa päälle), kahvia ja vettä 

Töissä n klo 8: lisää kahvia

Töissä n klo 11: pienehkö annos salaattia jossa mukana joku (yksi) ruokaisa ainesosa (lihaa, kalaa, kanaa tai juustoa), viipale leipää ja vettä

Töissä n klo 14: joku hedelmä (omena, banaani, mandariini, persikka tai mitä milloinkin), vettä ja kahvia

Kotona n klo 17.30: päivän ainoa lämmin ateria

Kotona n klo 21: kevyt iltapala esim rahkaa ja marjoja, hedelmää

Suurinpiirtein näin olen syönyt n 10 vuoden ajan (ja esim aamupala pysyy aina samana). Olen jokseenkin kaavoihini kangistunut, mutta tämä sopii minulle. Jos joskus harvoin lähden työkavereiden kanssa vaikka perjantaina lounaalla pitsalle, niin olen koko loppu iltapäivän aivan väsynyt liian tukevan lounaan jäljiltä

Vierailija
120/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen töissä, syön lämpimän lounaan, mutta muutoin syön välipalaksi hedelmiä, leipää, puuroa, smoothieita, piimää ja mehukeitolla, jugurttia tai rahkaa. Ehkä väsään salaatin jos olen nälkäinen. Miehen kanssa kahdestaan ei tosiaan tartte kuin sen yhden isomman aterian päivässä. Jos on lapsia kylässä laitan lämpiman ruuan lounasaikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi