Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isyysloma ja mies lähti matkoille

Vierailija
11.08.2018 |

Mieheni on parhaillaan isyyslomalla, vauvamme on kohta 7 viikkoa vanha. Mies päätti kuitenkin lähteä matkoille, eilen iltapäivällä lähti kaverinsa kanssa melkein viikoksi kalareissulle pohjoiseen. Hän on aktiivinen kalastuksen harrastaja, joten sinänsä tuossa reissussa ei ole mitään erikoista, on käynyt joka kesä saman kaverinsa kanssa pohjoisessa kalassa. Mutta eipä kysynyt minulta tai vauvalta, että onko ok lähteä nyt, eli ei todellakaan yhdessä sovittu että voi mennä sinne matkalle. Ilmoitti vain, että lähtee juuri nyt, koska tuolla kaverilla on juuri nyt loma, ja siksi reissu ei ollut mahdollinen muulloin. Olen vihainen ja katkera siitä että vain lähti. En tiedä miten antaa anteeksi kun palaa tai että pitääkö edes. Neuvoja?

Kommentit (756)

Vierailija
301/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas miesvihaprovoaloitus! Paljon mammaraivoa. Loistava suoritus. :)

:D

Hyvä puoli näissä ketjuissa on se, että näitä lukevat todella monet miehet myös ja tajuavat, että tänä päivänä lapsen hankkiminen suomalaisen naisen kanssa on sama kuin ampuisi itseään jalkaan.

Näitä ketjuja lukevat sellaiset miehet, joilla naista ei ole. Jonkinlaista tirkustelyä kenties... itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja suurin osa työkavereista osallistuu perheensä elämämään hoitamalla lapsia, laittamalla ruokaa, siivoamalla jne.

Älä nyt edes viitsi. Esimerkiksi minulla on nainen ja kaksi lasta. Ja olen mies. Ja taatusti näitä lukevat muutkin miehet, joilla on parisuhde.

Miksi te perheelliset miehet sitten väitätte, että yhteiskunnan verovaroista maksama isyysvapaa onkin miehelle vapaata isyydestä, vapaata viettää aikaa kavereiden kanssa, matkustella ja harrastaa? Miksei yksikään perheellinen mies ole kertonut, mitä varten isyysvapaa on alun perin tarkoitettu? Minua huolestuttaa, millaista jatkossa on miehille annettava hoitovapaa. Miesten mielestä sekin lienee vain puolen vuoden harrastusvapaa. Miehet tuntuvat loisivan naisten, yhteiskunnan ja työnantajan rahalla ja ajalla.

Hyvä provo, pakko tarttua. Suomessa on tänä päivänä lukemattomia naisia, jotka ovat tehneet äitiydestä itselleen elinkeinon, jota yhteiskunta rahoittaa valtavilla summilla. Kotona loisitaan yhteiskunnan ja miehen rahoilla jopa kymmenen vuotta sopivassa tahdissa lapsia maailmaan pulautellen.

Älä jumaliste tule itkemään jostain viikkojen isyyslomasta yhtään mitään, jos oikeasta loisimisesta puhutaan. :D

Ja kihlaliittoa vastustetaan tarmokkaasti, koska siinä ei synny oikeutta tasinkoon. Ilkeä mies raataa töissä ja kerryttää varallisuutta! Kotona lojuva sidukkanorsu ei saa mitään! Paheksukaamme!

Vierailija
302/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää saada hankkia lapsi, mutta mies ei saa lomailla yhtä viikkoa vuodessa. Hyvää tasa-arvoa 😂

Tervetuloa uusfeminismin aikakauteen. Sitten vielä ihmetellään, miksi syntyvyys on laskussa ja lukemattomat määrät nuoria miehiä pariutumatta.

Kuka HULLU nyt enää tänä päivänä hankkii lapsia suomalaisen naisen kanssa?

Palstalla kyllä jatkuvasti joku poika itkee kun ei saa naista. Ongelma on se, että nykyisin yksin oleminen on ihan normaalia ja naisilla on vaihtoehtoja elämänsä suhteen. Toisaalta elämä on raskasta eri tavalla kun kodin lisäksi pitää olla pätevä työelämässä. Ei naisilla ole enää aikaa/energiaa/kärsivällisyyttä paapoa jotain itsekeskeistä poikaa joka kokee että hänen tarpeet ylittää kaiken muun koska testosteroni ja kivekset. Pojan pitää kasvaa aikuiseksi vastuulliseksi ihmiseksi ollakseen mitenkään hyödyllinen ja kannattava kumppanivalinta kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas miesvihaprovoaloitus! Paljon mammaraivoa. Loistava suoritus. :)

:D

Hyvä puoli näissä ketjuissa on se, että näitä lukevat todella monet miehet myös ja tajuavat, että tänä päivänä lapsen hankkiminen suomalaisen naisen kanssa on sama kuin ampuisi itseään jalkaan.

Näitä ketjuja lukevat sellaiset miehet, joilla naista ei ole. Jonkinlaista tirkustelyä kenties... itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja suurin osa työkavereista osallistuu perheensä elämämään hoitamalla lapsia, laittamalla ruokaa, siivoamalla jne.

Älä nyt edes viitsi. Esimerkiksi minulla on nainen ja kaksi lasta. Ja olen mies. Ja taatusti näitä lukevat muutkin miehet, joilla on parisuhde.

Miksi te perheelliset miehet sitten väitätte, että yhteiskunnan verovaroista maksama isyysvapaa onkin miehelle vapaata isyydestä, vapaata viettää aikaa kavereiden kanssa, matkustella ja harrastaa? Miksei yksikään perheellinen mies ole kertonut, mitä varten isyysvapaa on alun perin tarkoitettu? Minua huolestuttaa, millaista jatkossa on miehille annettava hoitovapaa. Miesten mielestä sekin lienee vain puolen vuoden harrastusvapaa. Miehet tuntuvat loisivan naisten, yhteiskunnan ja työnantajan rahalla ja ajalla.

Hyvä provo, pakko tarttua. Suomessa on tänä päivänä lukemattomia naisia, jotka ovat tehneet äitiydestä itselleen elinkeinon, jota yhteiskunta rahoittaa valtavilla summilla. Kotona loisitaan yhteiskunnan ja miehen rahoilla jopa kymmenen vuotta sopivassa tahdissa lapsia maailmaan pulautellen.

Älä jumaliste tule itkemään jostain viikkojen isyyslomasta yhtään mitään, jos oikeasta loisimisesta puhutaan. :D

Sinä väität provoksi vaikka minä kysyn, miksi yksikään ketjuun vastannut mies ei ole kertonut, mitä varten se isyysvapaa oikein onkaan? Etkö sinä tiedä, mitä provo tarkoittaa? Jokainen on sanonut, että mies saa tehdä mitä haluaa ja missä haluaa, miehen ei tarvitse olla kotona.

Ottaen huomioon sen, että Suomessa hallitusta myöten ollaan huolissaan alhaisesta syntyvyydestä, ei näitä vuosittain lapsia pullauttavia naisia ole tarpeeksi. Äläkä viitsi puhua mistään miehen rahoilla loisimisesta, ei nykymiehet enää elätä edes lapsiaan. Hirveä rutina käy, kun pitää omasta lapsesta maksaa elareita vaikkei lapsen eteen tehdä mitään eikä edes perhe-elämä kiinnosta.

Vierailija
304/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää saada hankkia lapsi, mutta mies ei saa lomailla yhtä viikkoa vuodessa. Hyvää tasa-arvoa 😂

Isyysloma ei ole miehen lomaa, vaan se on tarkoitettu vauvan hyvinvointia varten ja isälle annetaan JOPA TYÖSTÄ VAPAATA mahdollisuus tutustua ja hoitaa lasta. Tämä mahdollisuuden antaminen maksaa maltaita, niin työnantajalle kuin veronmaksajille.

Jos et tosiaan tiedä, miksi isyysloma on niin tässä sinulle tietoa.

https://yle.fi/uutiset/3-6228640

Isyysloman saa viettää aivan niin kuin haluaa. Minkäänlaista velvoitetta istua kotona puolison kanssa ei luonnollisestikaan ole.

Eikö se oma, vastasyntynyt lapsi sitten kiinnosta edes sen vertaa? Eikö synnytyksestä toipuvan vaimon jaksaminen kiinnosta? Miksi miesten pitää hankkiutua parisuhteeseen ja tehdä lapsia, kun se poikamieselämä vie kaikesta voiton?

Niin, miehethän ne lapset hankkivat, nainen on vain passiivisessa roolissa..? Sama se, sillä nyt oli kyse siitä, että täällä väitettiin, että isyysvapaan käyttäminen esim. ulkoiluun tai matkusteluun olisi jonkinlainen väärinkäytös, jonka perusteella työnantaja voisi päättää työsuhteen ja ties mitä. Näin ei siis ole, vaan mies päättää kumma kyllä ihan itse isyysvapaansa hakemisesta ja käyttämisestä.

Olet siis sitä mieltä, että isyysvapaa on miehelle lomaa työstä ja perheestä? Näköjään väärinkäytöksiä on niin paljon, että mokoma rahanreikä pitäisi lakkauttaa.

Vierailija
305/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaaaaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ihan sulata sitä, että verorahoilla maksetaan isyyspäivärahaa miehelle, joka lähtee kalaan kaverinsa kanssa. Isyysvapaa on kuitenkin tarkoitettu siihen, että isä viettää aikaa lapsensa kanssa. Harmi että perhevapaisiin ei sisälly mitään velvoitetta huolehtia lapsesta.

Mä oon tän kommentin kans täysin samaa mieltä. Mutta sen oon myös nyt 2 pienen lapsen äitinä huomannut, että niin se vaan on, että äidit viime kädessä ne lapset hoitaa. Miehille se ei oo niin luontaista kuin naisille. Meillä mies osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon työnteon ohella, mutta esim yhtä pitkä pinna hänellä ei oo lasten kanssa kuin minulla. Laita nyt jäitä hattuun, nuku vauvan kanssa samaan aikaan jne. Sitten kun mies tulee reissusta, otat aina vaivihkaa itsellesi omaa aikaa , ja annat vauvan siksi aikaa miehelle. Kun hän ymmärtää, kuinka sidoksissa olet nyt VANHEMPANA lapseen, niin ehkä hänkin ymmärtää, että on nyt ISÄ. Ei enää mikään aivoton urpo :D (Enkä siis tarkoita, että lapsettomat on aivottomia urpoja, vaa että mies huomaa, että hänen elämänsä on nyt erilaista vastineen , kun on tullut isäksi). Kompromisseja ja perhe-elämää ja aikataulujen sumplimista äidin kanssa.

Isyys , äitiys ja vanhemmuus on kuitenkin etuoikeus <3

Tuo kärsivällisyys ja pitkä pinna ei ole sukupuoli- vaan persoonallisuuskysymyksiä. Itse tiedän useita miehiä ketkä ei hermostu etenkään lapsille lähes koskaan ja pinnan kiristyminenkin hoituu rakentavasti. Toisaalta tiedän naisia jotka räjähtävät kuin ruutitynnyri ja kommunikoivat lähinnä huutamalla. Ja toki myös toisin päin. Aikuiselta ihmiseltä, joka perheen on päättänyt perustaa, voi mielestäni odottaa pyrkimyksiä kasvaa ja kehittyä ihmisenä niin että kykenisi hoitamaan omaa jälkikasvuaan eikä vaan pakenisi paikalta ja perustelisi sitä biologialla. Jos pää on niin heikko, ettei kestä kompromisseja niin että sen vuosittaisen kalareissun välistä jäänti tai uudelleen ajoittaminen hajottaa psyykeen, ei kannata hankkia perhettä tai muita velvollisuuksia.

Vierailija
306/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ihan sulata sitä, että verorahoilla maksetaan isyyspäivärahaa miehelle, joka lähtee kalaan kaverinsa kanssa. Isyysvapaa on kuitenkin tarkoitettu siihen, että isä viettää aikaa lapsensa kanssa. Harmi että perhevapaisiin ei sisälly mitään velvoitetta huolehtia lapsesta.

Mites kun meillä vaimo jätti 7kk vauvan isovanhempien hoitaa pariksi päiväksi kun käytiin lomalla? Tai kun vaimo nosti kodinhoidon tukea ja käytiin viikon reissussa ilman lasta? Eikös näissäkin tapauksissa mun pitäisi vaimo käräyttää ettei ole hoitanut hommiaan ja nostanut turhaan tukia/rahaa?

Vierailija
307/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kun meillä vaimo jätti 7kk vauvan isovanhempien hoitaa pariksi päiväksi kun käytiin lomalla? Tai kun vaimo nosti kodinhoidon tukea ja käytiin viikon reissussa ilman lasta? Eikös näissäkin tapauksissa mun pitäisi vaimo käräyttää ettei ole hoitanut hommiaan ja nostanut turhaan tukia/rahaa?

Lapsi 7 kk ja pari päivää reissussa ei ole sama asia kuin lapsi 7 viikkoa ja viikon reissu. Ymmärrät varmaan itse eron.

Kodinhoidontukea ei ole olemassakaan. Kotihoidontukea maksetaan, kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Silloin lapsen äiti saa käydä vaikka töissä.

Vierailija
308/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyysloma on 5vkoa? Ja mies lähti viikoksi. Eli kuluttaa lomastaan 1/5 reissussa. Olisi kieltämättä aika kyseenlaista jos nainen lähtisi äitiyslomalla yksinään 2,4kk:si bäkpäkäämään Aasiaan..

Vierailija
309/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi 7 kk ja pari päivää reissussa ei ole sama asia kuin lapsi 7 viikkoa ja viikon reissu. Ymmärrät varmaan itse eron.

Kodinhoidontukea ei ole olemassakaan. Kotihoidontukea maksetaan, kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Silloin lapsen äiti saa käydä vaikka töissä.

No ei ole sama asia ei, mutta eikös se äitiysvapaa ja äitiysraha ole tarkoitettu lapsen hoitamiseen aivan kuten isyysvapaa? Vai olisiko ok, että lapsi on 1,5 vuotta ja isä pitää silloin isyyslomansa ja lähtee silloin reissuun?

Vierailija
310/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyysloma on 5vkoa? Ja mies lähti viikoksi. Eli kuluttaa lomastaan 1/5 reissussa. Olisi kieltämättä aika kyseenlaista jos nainen lähtisi äitiyslomalla yksinään 2,4kk:si bäkpäkäämään Aasiaan..

Isyysloma on nykyisin noin 9 viikkoa

Vierailija
311/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sosiaalietuuksille tehdään pian sama kuin työttömyysturvalle.

Loppuu lapsilisät, yksinhuoltajien tukemiset, ja kotiäitinä/-isänä turhan panttina lojumiset!

Sitä odotellessa, lämmintä loppukesää kaikille!

Vierailija
312/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kivikaudelta huutelet? Miksi ihmeessä vauva olisi vain naisen haluama? Kyllä kaikissa tuntemissani perheissä lapsiluvusta on päätetty yhdessä.

Toisekseen: Vanhemmuudesta ei tosiaan saa lomaa. Kun se lapsi on tehty, siitä ollaan vastuussa kunnes se on aikuinen. Ellei sitten luovu huoltajuudesta.

Vuosiloma on lomailua varten, mutta silloinkin pitää yhdessä sopia lasten hoidosta. Yleensähän perheelliset lomailevat lasten KANSSA.

Isyysloma taas on lomaa TÖISTÄ, jotta voi paneutua siihen ISYYTEEN täysipainoisesti.

Joskus voi tarvita irtiottoa myös lapsiarjesta. Mutta eiköhän tuossa tilanteessa ole täysin selviö, että akuutein tarve on äidillä saada lepoa. Kun toinen tahtoo pitää hauskaa ja toisella taas on univelkaa ja on ihan puhki oltuaan kuukausia yksin vastuussa vauvasta 24/7, normaaleilla ihmisillä vaakakuppi kallistuu sinne uupuneen auttamisen puolelle.

Vierailija
313/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, no kiva, siinä ajassahan palstan loistavat isät ehtivät vaikka maailmanympärysmatkalle. Olisi sekin hieman kyseenalaista jos nainen häipyisi äitiyslomalla lapsen luota 1,3kk:ksi ottamaan hermolepoa kun tuo vanhemmuus on niin raskasta.

Vierailija
314/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sosiaalietuuksille tehdään pian sama kuin työttömyysturvalle.

Loppuu lapsilisät, yksinhuoltajien tukemiset, ja kotiäitinä/-isänä turhan panttina lojumiset!

Sitä odotellessa, lämmintä loppukesää kaikille!

Tämä ei ole kuin ajan kysymys, niin surullista kuin se onkin. Voimaantuneet uusfeministit ja muut työnvieroksujat ovat lypsäneet järjestelmää siihen pisteeseen asti, että yhteiskunnan selkäranka ei kestä.

Vierailija
315/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mies ei halunnut lasta? Silloin ei lasta tehdä, jos ei ole valmis ottamaan vastuuta.

Miksi helvetissä miehen pitäisi hikisestä neljän viikon ISYYSlomasta saada yksi viikko täysvapaata. Siis vain neljä viikkoa, joiden aikana on tarkoitus paneutua isyyteen sen äidin rinnalla. "Yhyy, tää on liikaa, tarvin kalareissun! "

Se äiti on huolehtinut lapsesta jo 8 kuukautta vuorokauden ympäri, ilman että mies olisi hoitanut lasta edes imetysten väleissä. Millä selität sen, ettei se äiti tarvitse vapaata? Turha vinkua, että "sehän imettää". Joo-o, ne imetysten välit on ihan miehen hoidettavissa. Miksei se hoida?!

Vierailija
316/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap. sitä turvaverkostoa rakentamaan, jos sinulle tai vauvalle sattuu jotakin, niin et jää tyhjän päälle. Miehesi on omalla käytöksellään osoittanut, mikä on hänelle tärkeämpi, 7vk vauva ja synnytyksestä toipuva vaimo vai kaverit ja kalastus.

Asuuko isovanhemmat lähellä, johon voisit turvautua?

Jos vaikka vauva sairastuisi, miehesi voisi pahimmassa tapauksessa käydä sairaslomalapun ja viedä sen työnantajalle ja lähtisi kavereiden kanssa kalaa ja jättää taas yksin, jos sinulla ei ole mitään turvaverkostoa, josta saat apua. Mieheen ja lapsen isään on turha luottaa, jos jättää 7vk ikäisen ja lähtee kavereiden kanssa viikoksi kalaan.

Vierailija
317/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi alkaa miestä vauva-arki ahdistaa.

Sinä olet nyt väkisin kiinni vauvassa sen vuoden verran, mutta sitten lähdet puolestasi itse kaverisi kanssa reissuun ja mies saa pärjäillä lapsen kanssa. Tämä molemmissa tapauksissa, olette sitten vielä yhdessä tai ette.

Ei se äiti todellakaan oo pakotettu olee vauvassa kii VUOTTA. Isä on ihan yhtälailla huoltaja ja korvikkeellakin kasvaa. Se on ihan omaa uhriutumista jos ei poistu mihinkään ilman vauvaa.

Nykyään ei siis enää kiinnosta, että vauva tulee hoidetuksi tavalla tai toisella, vaan kumpi saa olla enemmän erossa vauvasta?

Vierailija
318/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei vielä maksa kodinhoidosta, mutta on kotihoidontuki, jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Meillä molemmat vanhemmat työssä ja lapsi kotona palkatun hoitajan kanssa ja kyllä saamme kotihoidontukea ja osan palkasta maksamme itse.

Vierailija
319/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kyllä. Voi kuitenkin vähän myös suhteuttaa toimintaa vapaiden pituuteen. Isä ei voi pitää kovin montaa viikkoa isyysvapaata samaan aikaan äidin kanssa. Ja läheskään kaikki vanhemmat eivät jätä alle 3-vuotiasta lastaan viikoksi hoitoon loman vuoksi. Enkä muuten jättäisi 7 kk:n ikäistä vauvaa pariksi päiväksi hoitoon loman vuoksi.

Vierailija
320/756 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, no kiva, siinä ajassahan palstan loistavat isät ehtivät vaikka maailmanympärysmatkalle. Olisi sekin hieman kyseenalaista jos nainen häipyisi äitiyslomalla lapsen luota 1,3kk:ksi ottamaan hermolepoa kun tuo vanhemmuus on niin raskasta.

Eli mikä on se prosentuaalinen määrä mitä saa olla lapsesta erossa äitiys-/isyysloman aikana? Kela ei sitä lukua määrittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän