Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2000 € bruttoeläke vaatii 40 vuoden työuran 4000 € kk-palkalla

Vierailija
09.08.2018 |

Nettoeläke tällöin 1583 €
päivääkään työtä tekemätön saa nettona 775 €

1583/775=2

Ei ole mitään järkeä käydä töissä "eläkkeen" takia.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän tuo 700 euroa ole lähellä sitä, mitä tuleva tuo tullessaan, jos tuo. En uskokaan, että siinä vaiheessa, kun 80-luvun jälkeen syntyneet ehtivät eläkeikään, on minkäänlaista eläkejäjestelmää. Eiköhän jokainen vastaa lähinnä omasta hyvinvoinnistaan. Varmaan perustulon kaltainen sosiaalietu on se, mikä korvaa eläkkeet, jos ylipäätänsä silloin enää ihmisille mitään olemisesta maksetaan.

Vierailija
82/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan eläkettä nettona vähän yli tonnin ja pärjään hyvin. Pelastus on maksettu asunto ja mies, joka maksaa puolet kuluista. Olisin mielelläni jatkanut töissä, mutta terveys teki tenän. Vaikka olin pienipalkkainen, sain kuitenkin rahaa säästöön, vielä nytkin laitan joka kuukausi muutamaan rahastoon rahaa.

Minä en kadehdi takuueläkeläisiä enkä heitä, jotka joutuvat hakemaan sossusta lisää. Tykkäsin käydä työssä vaikkei se joka päivä herkkua ollut. Pidän tästä omasta asunnosta. En halua asua vuokralla, kun ikinä ei tiedä lähteekö asunto alta tai vaihtuuko naapurit jatkuvasti. En halua levitellä elämääni, sairauksiani tai rahankäyttöäni siksi, että saisin maksusitoumuksen lääkkeisiin.  En todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka marisevat ja uhkailevat, että "minäkin rupean työttömäksi ja yhteiskunta saa maksaa kaiken". Kyllä tämä itsenäinen elämä on ihan luksusta siihen verrattuna.

Tämä ei ole mikään valintakysymys kaikille, ei jokaisella ole miestä maksamassa puoliksi kuluja. Sitä paitsi mies voi lähteä tai kuolla. Kaikki eivät saa leskeneläkettä avioliitosta huolimatta. Mieluummin käyn hakemassa toimeentulotukea lääkekuluihin kuin kuolen ilman lääkkeitä. Vuokralla on sitä paitsi turvallista asua, asumistuki juoksee eikä tarvitse rahoittaa remontteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat unohtaa pääomatulot mitä tuo 4000e/kk tienaava on ehtinyt hankkia. Fiksusti jos on raha-asiat hoitanu niin 30000-40000e/v saa osinkoja 40v työuran jälkeen.

4000€ bruttona on 2600 ei sillä juhlita.

Jep, perheellisen tilillä tuo käy vain hetken.

Vierailija
84/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat unohtaa pääomatulot mitä tuo 4000e/kk tienaava on ehtinyt hankkia. Fiksusti jos on raha-asiat hoitanu niin 30000-40000e/v saa osinkoja 40v työuran jälkeen.

Puhuttiin fiksusta rahankäytöstä ja sinä puhut juhlimisesta.

Vierailija
85/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on usein myös toinenkin työssäkäyvä aikuinen.

Vierailija
86/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on usein myös toinenkin työssäkäyvä aikuinen.

Ennen ehkä näin, nykyisen työttömyyden ja pätkätöiden aikana se ei ole niin varmaa. Toisen palkka saattaa olla myös 1-2000 e/kk. 4 000 e/kk ei ole mikään vakiopalkka, etenkään naisille.

Vierailija
87/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikähän tuo 700 euroa ole lähellä sitä, mitä tuleva tuo tullessaan, jos tuo. En uskokaan, että siinä vaiheessa, kun 80-luvun jälkeen syntyneet ehtivät eläkeikään, on minkäänlaista eläkejäjestelmää. Eiköhän jokainen vastaa lähinnä omasta hyvinvoinnistaan. Varmaan perustulon kaltainen sosiaalietu on se, mikä korvaa eläkkeet, jos ylipäätänsä silloin enää ihmisille mitään olemisesta maksetaan.

Hyvä kun rahat loppuu: Liian kauan on Suomessa ollut, koko ajan kasvava, mitään muuta kuin leivästä paskaa tekemättömien, monisatatuhatpäinen lauma. Lauma huutaa koko ajan lisää ja lisää itselleen - tekemättä mitään muuta kuin haittaa yhteiskunnalle ja rikoksia suoranaisesti.

Tällainen porukka on saatava tekemään jotain leipänsä eteen.

Tai sitten olkoon syömättä myös.

Vierailija
88/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun rahat loppuu: Liian kauan on Suomessa ollut, koko ajan kasvava, mitään muuta kuin leivästä paskaa tekemättömien, monisatatuhatpäinen lauma. Lauma huutaa koko ajan lisää ja lisää itselleen - tekemättä mitään muuta kuin haittaa yhteiskunnalle ja rikoksia suoranaisesti.

Tällainen porukka on saatava tekemään jotain leipänsä eteen.

Tai sitten olkoon syömättä myös.

Joten kansan- ja takuueläkeläisiltä voi ottaa eläkkeen kokonaan pois. Samoin eläkeläisten asumistuet. Valtion maksamaa rahaa vaikka mitään ei ole sen eteen tehty.

Vierailija
89/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työeläkkeeni tulee olemaan pieni. Opiskelut venyivät kun sain kaksoset, sitten olin lasten kanssa kotona, pätkätöissä, välillä pidempiäkin aikoja kyllä, ja nyt viisikymppisenä työtön. Ei näytä työllistyminen olevan helppoa, ja koville palkoille en ainakaan pääse.

Luojan kiitos mieheni alkoi sijoittaa pienistä rahoistamme jo varmaan 25 vuotta sitten. Pieniä summia alkuun, mutta joka kuukausi, ja pikkuhiljaa sijoitettava summaa kasvattaen. Koossa on jo aika mukava potti.

Nykyään mieheni on varsin kovapalkkainen ja tulee saamaan aikanaan ihan kohtalaista eläkettä. Se on myös minun turvani, sijoitusten lisäksi, kyllä me yhdessä pärjätään. Yksin selviäminenkin on turvattu kaiken varalta. Toisen kuoleman varalta ollaan naimisissa, jolloin huonommassa taloudellisessa asemassa oleva eli minä leskenä saisin ihan mukavaa oman eläkkeen lisää leskeneläkkeestä. Eron varalta on tehty sellainen avioehto, etten jäisi pulaan.

Suosittelen lämpimästi työpaikan etsmistä, sinulla on vielä monta hyvää työvuotta edessä.

Vierailija
90/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin fiksusta rahankäytöstä ja sinä puhut juhlimisesta.

Totta. Paljonko perheellinen ihminen sitten kehtaa tuosta 2600 netosta sijoittaa osakkeisiin/rahastoihin?

Joku 100€/kk alkaa olla maksimi ellei sitten halua kituuttaa ja elää kuin pienituloinen, että sit eläkkeellä on vara maksaa itse lääkkeet kun taas "ei niin fiksusti" elänyt saa niihin yhteiskunnan tukea. Sijoittamisessa on myös riskejä, ei ne kurssit aina nouse ja firma voi mennä konkkaan.

Ja se puoliso voi kuolla, tai lätkiä menemään. Elämä harvoin menee niinkuin on suunnitellut.

Vierailija
91/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan eläkettä nettona vähän yli tonnin ja pärjään hyvin. Pelastus on maksettu asunto ja mies, joka maksaa puolet kuluista. Olisin mielelläni jatkanut töissä, mutta terveys teki tenän. Vaikka olin pienipalkkainen, sain kuitenkin rahaa säästöön, vielä nytkin laitan joka kuukausi muutamaan rahastoon rahaa.

Minä en kadehdi takuueläkeläisiä enkä heitä, jotka joutuvat hakemaan sossusta lisää. Tykkäsin käydä työssä vaikkei se joka päivä herkkua ollut. Pidän tästä omasta asunnosta. En halua asua vuokralla, kun ikinä ei tiedä lähteekö asunto alta tai vaihtuuko naapurit jatkuvasti. En halua levitellä elämääni, sairauksiani tai rahankäyttöäni siksi, että saisin maksusitoumuksen lääkkeisiin.  En todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka marisevat ja uhkailevat, että "minäkin rupean työttömäksi ja yhteiskunta saa maksaa kaiken". Kyllä tämä itsenäinen elämä on ihan luksusta siihen verrattuna.

Tämä ei ole mikään valintakysymys kaikille, ei jokaisella ole miestä maksamassa puoliksi kuluja. Sitä paitsi mies voi lähteä tai kuolla. Kaikki eivät saa leskeneläkettä avioliitosta huolimatta. Mieluummin käyn hakemassa toimeentulotukea lääkekuluihin kuin kuolen ilman lääkkeitä. Vuokralla on sitä paitsi turvallista asua, asumistuki juoksee eikä tarvitse rahoittaa remontteja.

Kyllä minä pärjäisin tässä asunnossa ilman miestäkin, meillä on pienet kulut ja yksin asuessa osa kuluista pienenisi lisää tai loppuisi kokonaan. Remontteja on ollut, mm. kattoremppa, mutta niitä varten on ne säästöt. Omia kuluja voin vielä pienentää, luovun vaikka omasta autosta.

En kirjoittanut tuota siksi, että arvostelisin kenenkään halua asua vuokralla, minä vaan en halua. Kirjoitin siksi, kun osa työssäkäyvistä ei näe, mitä etua he siitä työssäkäynnistään saavat vaan kuvittelevat yhteiskunnan tukien varassa elämisen olevan jotain hienoa. Keskituloinen saa säästöönkin, kun vähän miettii, mihin rahat nyt menevät.

Vierailija
92/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan YELliä 70 000 euron työtulon mukaan. Olen nyt 51v ja jään eläkkeelle 10 vuoden kuluttua.

YEL eläke on silloin noin 1900 eur/kk. Lisäksi minulla on vapaahtoinen eläkevakuutus jolloin saan 60-62v ajan noin 13500 eur/kk. Olen tuolloin jo velaton eli pitäisi pärjätä loppuelämä. Ai niin ja on minulla sitten hätävarana säästöjä noin 500 000 eur.

Vierailija
93/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko 40 vuotta palkka on 4000 euroa/kk, bruttoeläke on 2400 euroa. Verojen jälkeen käteen jää noin 1900 euroa.

Vierailija
94/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
95/119 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko 40 vuotta palkka on 4000 euroa/kk, bruttoeläke on 2400 euroa. Verojen jälkeen käteen jää noin 1900 euroa.

Kuule kun tämä riippuu ihan syntymävuodesta ja siitä miten elinaikakerroin mihinkin ikäluokkaan iskee. Ennen samalla palkalla sai kunnon eläkkeen, nyt saman verran kuin sossupummi.

Vierailija
96/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
97/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että nuo ovat ääripäitä. Valtaosa ihmisistä on tuossa välimaastossa, joten voi miettiä paljon eläkettä saa joku jonka bruttotulot on koko työuran ajan 2000-2500€ bruttona.

Tämän takia en työskentele eläkeikään 70v saakka. Eläke tulisi olemaan 1300 eur/brutto, saman saan makaamalla kotona viimeiset kymmenen vuotta ennen eläkettä. Kansaneläke paikkaa työeläkettä.

Mulla työeläke 848,- plus kansaneläkr 219 euroa. Asumistukea saan 286 euros, ei muuta tukea. Kela ei hyväksy lääjemenoja, eikä hammaslääkärikuluja. Viime syksynä löytyi Kysta yläikenestä, hampaita jouduttiin poistamaan, jotta sen sai pois. Proteesi ja hoitotoimenpiteet tulivat maksaakaan noin 1500 euroa. Jouduin lainaamaan rahaa.

Vierailija
98/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole oikea laskutapa, koska rahan arvo on kymmenien vuosien kuluttua aivan eri. 40-vuotta sitten kukaan ei tienannut  4000e/kk, sillä aloittelijan palkat olivat alkaen 1 markka / tunti.

Mutta ehkä niin, että 40 vuotta sitten aloitettu työura jossa palkka on nyt 4.000e/kk tuottaa noin 2.000 euron eläkkeen. Mutta nyt ensimmäiseen työpaikkaan menevä nuori joka tienaa 4.000e/kk tullee saamaan eläkettä tuon 2.400e/kk mikäli palkka nousee aina vain tessin verran.

Vierailija
99/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, näinhän sitä aikanaan meillekin lupailtiin, mutta jo on leikkuri vienyt ansioita kertymälaskemlasta ja laskukaava muutenkin muuttunut.

Synt.1973

Vierailija
100/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole oikea laskutapa, koska rahan arvo on kymmenien vuosien kuluttua aivan eri. 40-vuotta sitten kukaan ei tienannut  4000e/kk, sillä aloittelijan palkat olivat alkaen 1 markka / tunti.

Mutta ehkä niin, että 40 vuotta sitten aloitettu työura jossa palkka on nyt 4.000e/kk tuottaa noin 2.000 euron eläkkeen. Mutta nyt ensimmäiseen työpaikkaan menevä nuori joka tienaa 4.000e/kk tullee saamaan eläkettä tuon 2.400e/kk mikäli palkka nousee aina vain tessin verran.

Elinaikakerroin leikkaa kertyneitä eläkkeitä nuoremmilla. Oma leikkuri on 10 % ja olen nelikymppinen. Kolmekymppisellä varmaan jo paljon enemmän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän