Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2000 € bruttoeläke vaatii 40 vuoden työuran 4000 € kk-palkalla

Vierailija
09.08.2018 |

Nettoeläke tällöin 1583 €
päivääkään työtä tekemätön saa nettona 775 €

1583/775=2

Ei ole mitään järkeä käydä töissä "eläkkeen" takia.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat unohtaa pääomatulot mitä tuo 4000e/kk tienaava on ehtinyt hankkia. Fiksusti jos on raha-asiat hoitanu niin 30000-40000e/v saa osinkoja 40v työuran jälkeen.

4000€ bruttona on 2600 ei sillä juhlita.

Puhuttiin fiksusta rahankäytöstä ja sinä puhut juhlimisesta.

Totta. Paljonko perheellinen ihminen sitten kehtaa tuosta 2600 netosta sijoittaa osakkeisiin/rahastoihin?

Joku 100€/kk alkaa olla maksimi ellei sitten halua kituuttaa ja elää kuin pienituloinen, että sit eläkkeellä on vara maksaa itse lääkkeet kun taas "ei niin fiksusti" elänyt saa niihin yhteiskunnan tukea. Sijoittamisessa on myös riskejä, ei ne kurssit aina nouse ja firma voi mennä konkkaan.

Ja se puoliso voi kuolla, tai lätkiä menemään. Elämä harvoin menee niinkuin on suunnitellut.

Mulla menee 400e/kk eikä kyllä eletä kuin pienituloiset. Puolison netto 2100e/kk. (Vielä velkainen) omistusasunto, uudehko auto, matka tai pari vuodessa, kaupassa ei paljon tarvitse hintoja katsella ja vielä jää harrastuksiin ja huvituksiinkin rahaa. Olen aikanaan elellyt myös 1400e/kk nettotuloilla yksinäni ja kyllä se oli aika erilaista elämää.

Vierailija
102/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä ap kirjoitti aloitukseen on kyllä ihan totta ja surullista, kun monet myös itse joka koko työurani olen matalapalkka-alan töissä ja se max eläke olisi jotain 700-1000€/kk ja joku joka ei koskaan mene töihin saa sen saman rahan.

Tietysti se että onko 25v päästä vuonna 2043 enää mitään ns minimieläkettä/takuu eläkettä olemassakaan niin on vielä arvoitus.

Meille uskotellaan että on, mutta niin kuin tiedetään niin Suomen tyhmälle kansalle on ennenkin puhuttu paskaa ja vielä monta kertaa, niin saas nähdä miten käy, jos olen vielä silloin hengissä ja täyttänyt 65v. Nyt olen m40 ja työeläkekertymä 384e/kk eli ei mitään

Vierailija
104/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsin eläke hieman päälle 3000, eli on se tainnut tienata työelämässä sitten ihan hyvin. Mulle on kertonut aina ihan toista :D

Vierailija
105/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutsin eläke hieman päälle 3000, eli on se tainnut tienata työelämässä sitten ihan hyvin. Mulle on kertonut aina ihan toista :D

Hän on vaan syntynyt oikeaan aikaan, ei sen kummempaa. Ei ole maksaja- vaan saantipuolella.

Vierailija
106/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 32v ja saan 4200e brutto. Tämän luettuani harkitsen helvetin isojen joustoluottojen ottamista ja reissaamista loput 30v mitä täs ny elelee - mitä helvettiä. 

Vierailija
107/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat unohtaa pääomatulot mitä tuo 4000e/kk tienaava on ehtinyt hankkia. Fiksusti jos on raha-asiat hoitanu niin 30000-40000e/v saa osinkoja 40v työuran jälkeen.

Yllättävän moni EI ole hoitanut. Minä olen hyväpalkkaisessa työssä ja silti minä olen ainoa kollegoistani jolla on merkittävästi sijoitusomaisuutta. Muilla menee satanen pari rahastoihin. Lopuilla rahoilla matkustellaan ja edetään "leveästi". Kaikilla on esimerkiksi kalliimmat autot kuin minulla. Eikä minullakaan mikään halvin mahdollinen ole.

Vierailija
108/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan eläkettä nettona vähän yli tonnin ja pärjään hyvin. Pelastus on maksettu asunto ja mies, joka maksaa puolet kuluista. Olisin mielelläni jatkanut töissä, mutta terveys teki tenän. Vaikka olin pienipalkkainen, sain kuitenkin rahaa säästöön, vielä nytkin laitan joka kuukausi muutamaan rahastoon rahaa.

Minä en kadehdi takuueläkeläisiä enkä heitä, jotka joutuvat hakemaan sossusta lisää. Tykkäsin käydä työssä vaikkei se joka päivä herkkua ollut. Pidän tästä omasta asunnosta. En halua asua vuokralla, kun ikinä ei tiedä lähteekö asunto alta tai vaihtuuko naapurit jatkuvasti. En halua levitellä elämääni, sairauksiani tai rahankäyttöäni siksi, että saisin maksusitoumuksen lääkkeisiin.  En todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka marisevat ja uhkailevat, että "minäkin rupean työttömäksi ja yhteiskunta saa maksaa kaiken". Kyllä tämä itsenäinen elämä on ihan luksusta siihen verrattuna.

Niin. oletkin niitä jotka pääsevät vielä nauttimaan eläkkeistä. Pahimmat väliinputoajat ovat 70-luvulla syntyneet. Heillä eläke lähti kertymään vasta 23-vuotiaana mutta kaikki eläkeiän nostot ja muut leikkaukset purivat täysmääräisesti. Nuoremmat taas ovat sitten aavistuksen paremmassa asemassa kun heillä kertymä lähtee heti 18-vuotiaana ja armeija, opiskelu ja vanhempainvapaat kerryttävät eläkettä, toisin kuin 70-luvulla syntyneillä.

Vierailija
109/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläketilastoja lukiessa on melko järkytys kuinka iso prosentti saa eläkettä enemmän kuin keskiverto työntekijä saa palkkaa.

Vierailija
110/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos 70-vuotiaana aikaisintaan pääsee eläkkeelle, aktiiviset vuodet on jokatapauksessa ohi. Ei pysty edes tekemään mitään maksullista.

Vierailija
111/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v syntymäpäivälahjaksi annan itselleni eutanasian. Sitä ennen jään tietysti omin varoin kustannetulle eläkkeelle. Kysymys ei ole niinkään rahasta vaan periaatteista.

Vierailija
112/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4000€ bruttona on 2600 ei sillä juhlita.

Puhuttiin fiksusta rahankäytöstä ja sinä puhut juhlimisesta.

Totta. Paljonko perheellinen ihminen sitten kehtaa tuosta 2600 netosta sijoittaa osakkeisiin/rahastoihin?

Joku 100€/kk alkaa olla maksimi ellei sitten halua kituuttaa ja elää kuin pienituloinen, että sit eläkkeellä on vara maksaa itse lääkkeet kun taas "ei niin fiksusti" elänyt saa niihin yhteiskunnan tukea. Sijoittamisessa on myös riskejä, ei ne kurssit aina nouse ja firma voi mennä konkkaan.

Ja se puoliso voi kuolla, tai lätkiä menemään. Elämä harvoin menee niinkuin on suunnitellut.

Ei sitä "kituuttamista" tarvitse kauaa tehdä niin alkaa jo ihan hyvin korkoa korolle ilmiö pureen. Minullakin tulee kuukaudessa osinkoja satoja euroja. Joten jos esim tulee 400 euroa ja 100 laittaa palkasta niin uusia sijoituksia tuleekin kuussa 500 euroa. Ja se pääoma alkaa heti tuottaan lisää uutta tuloa.  Kumma että sijoituksiin ei silloin tällöin tonnia kahta irtoa , ja elämä on yhtä kituuttamista, mutta  all inclusive perhelomalle kesällä päästään koko perheen voimin 2-3 viikoksi.

Vierailija
113/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä arpa ei voita kirjoitti:

Tuo mitä ap kirjoitti aloitukseen on kyllä ihan totta ja surullista, kun monet myös itse joka koko työurani olen matalapalkka-alan töissä ja se max eläke olisi jotain 700-1000€/kk ja joku joka ei koskaan mene töihin saa sen saman rahan.

Tietysti se että onko 25v päästä vuonna 2043 enää mitään ns minimieläkettä/takuu eläkettä olemassakaan niin on vielä arvoitus.

Meille uskotellaan että on, mutta niin kuin tiedetään niin Suomen tyhmälle kansalle on ennenkin puhuttu paskaa ja vielä monta kertaa, niin saas nähdä miten käy, jos olen vielä silloin hengissä ja täyttänyt 65v. Nyt olen m40 ja työeläkekertymä 384e/kk eli ei mitään

Se että onko eläkejärjestelmää ollenkaan on myöskin epävarmaa, ei pelkästään takuueläke.

Vierailija
114/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin valtionbudjetti.fi -sivua ja ihmettelin miksi valtio maksaa niin paljon eläkkeitä.

Olen itse yksityisellä puolella töissä ja eihän yksityisten eläkkeitä valtio maksa vaan työeläkeyhtiöt.

Mietin, että eihän kansaneläkkeet, valtion ja kuntien eläkkeet voi niin paljon olla, kun valtio ja kunnatkin muka varautuneet tuleviin eläkkeisiin. No mitäs selvisi: vasta 80-luvun lopulla on julkisella puolella herätty eläkevarojen rahastoimiseen eli 60% eläkkeistä tulee budjetista eli suoraan veronmaksajilta!!! Yrittäjien eläkerahatkaan eivät riitä, näitäkin valtio joutuu maksamaan vuosi vuodelta enemmän.

Kyllä tulee valtion virkamies kalliiksi vielä eläkkeelläkin... Kaiken kukkuraksi tunnen näitä kovatuloisia julkisen puolen eläkeläisiä jotka valittavat eläkeläisten solidaarisuusverosta, onhan se yli 45000 vuosieläke aivan liian pieni, eihän se edes 4000 kuussa

Vierailija
115/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen valtion/kunnan virkamiehen kannattaa verotuksesta valittaa, eriyisesti kovatuloisten eläkeläisten solidaarisuusverosta

Jos on vaikka 20 vuotta eläkkeellä (esim reksi pääsi vanhan eläkesysteemin aikana 60 v eläkkeelle eli 20 v tulee helposti) niin eihän se ole kuin reilut 900 000 euroa! (20 × 12 × 3800 euroa). Ei enää hämmästytä että valtion budjetissa ei kohta muuta ole kuin eläke- ja sosiaali- ja terveysmenoja (niistäkin iso osa eläkeläisille).

Vierailija
116/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen valtion/kunnan virkamiehen kannattaa verotuksesta valittaa, eriyisesti kovatuloisten eläkeläisten solidaarisuusverosta

Jos on vaikka 20 vuotta eläkkeellä (esim reksi pääsi vanhan eläkesysteemin aikana 60 v eläkkeelle eli 20 v tulee helposti) niin eihän se ole kuin reilut 900 000 euroa! (20 × 12 × 3800 euroa). Ei enää hämmästytä että valtion budjetissa ei kohta muuta ole kuin eläke- ja sosiaali- ja terveysmenoja (niistäkin iso osa eläkeläisille).

Ja hilpeintähän on, että nämä samat tyypit väittävät Kimmo Kiljusen johdolla maksaneensa omat eläkkeensä 😂😂😤😤😤

Vierailija
117/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläketilastoja lukiessa on melko järkytys kuinka iso prosentti saa eläkettä enemmän kuin keskiverto työntekijä saa palkkaa.

Kelan tilaston mukaan yli 160 000 ihmistä saa eläkettä yli 2600 euroa. Samaan aikaan 2500 euroa on suomalaisten yleisin kk-palkka.

Vierailija
118/119 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eläkkeet menee pääosin hoitomaksuihin, jos joudut laitoshoitoon.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asuminen-vanhusten-palvelutalossa-voi-…

Vierailija
119/119 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän