Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2000 € bruttoeläke vaatii 40 vuoden työuran 4000 € kk-palkalla

Vierailija
09.08.2018 |

Nettoeläke tällöin 1583 €
päivääkään työtä tekemätön saa nettona 775 €

1583/775=2

Ei ole mitään järkeä käydä töissä "eläkkeen" takia.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1500 ja 700 euron välillä on suuri ero. Toisella on varaa niihin lääkkeisiin, toisella ei.

No lääkkeissä on omavastuu 600 e vuodessa. Sen jälkeen kaikki ilmaista.

Ei tosiaan kaikki lääkkeet ole ilmaisia, vaikka omavastuu täyttyisi.

On paljon reseptilääkkeitä, joista ei saa edes Kela-korvausta, vaikka lääkäri on ne määrännyt.

Vierailija
22/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä tää kommunismi on: Kaikille sama ettei tuu paha mieli.

Sitte ihmetellään ku ketään ei kiinnosta työnteko.

Siihen se Neuvostoliittokin romahti: kaikki veti vaan Vodkaa - kukaan ei tehnyt töitä.

Saa nähdä koska Sovjet-Finland romahtaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä tää kommunismi on: Kaikille sama ettei tuu paha mieli.

Sitte ihmetellään ku ketään ei kiinnosta työnteko.

Siihen se Neuvostoliittokin romahti: kaikki veti vaan Vodkaa - kukaan ei tehnyt töitä.

Saa nähdä koska Sovjet-Finland romahtaa..

Voi hitto soikoon, käy nyt vaikka sieltä wikipediasta lukemasta kommunismista ja mieti sen jälkeen typerää kommenttiasi uudestaan.

Vierailija
24/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500 ja 700 euron välillä on suuri ero. Toisella on varaa niihin lääkkeisiin, toisella ei.

Kun huomioi verotuksen, käteen jäävä osuus ei ole suuri. Tuosta 700€ eläkkeestä menee vain kunnallisvero, joka on hyvin pieni ja vastaavasti 1500€ eläkkeestä menee veroa 23% eli n.350€ veroa.

Vierailija
25/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, kait sillä 4 tonnilla on hankittu omaisuutta, reissattu ja muutenkin elämänlaatu ollut parempaa verrattuna koko ikänsä minimi toimeentulolla oloon

Tuosta 4:stä tonnista jää verojen jälkeen käteen joku 2500-2600 että ei se päätä huimaa etenkään jos on perhettä.

Ihan hyvin sillä pärjää, jos on kaksi vanhempaa tienaamassa.

Vierailija
26/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun brutto on vaihdellut n. 2600-3100, ja Kevan sivuilla mun eläke varsinaisessa eläkeiässä olisi n. 2000e, jos jään aiemmin 1700e.

Tosin, en ole koskaan ollut työtön, joten eläkettä on kertynyt 23-vuotiaasta saakka katkeamattomasti.

Oletan että ap on noin parikymppinen ja sinä vanhempaa sukupolvea?

Olenkin pannut asiayhteyksistä merkille, että tällä palstalla valtaosa kirjoittajista on 50-70-vuotiaita, joilla ei vauvaa ole ollut vuosikymmeniin - suurella osalla ei koskaan. Outo paikka sikäli kirjoitella täällä eläkepäivinään - menkää ET:n sivuille..

Vierailija
27/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jäämässä eläkkeelle 5v päästä virallisesti, viimeisin palkka 3440€, mun eläke tulee olemaan n 1950€/brutto. Eli vielä ihan kohtuullinen prosentti palkasta, mutta jatkuvastihan tuota huononnetaan.

Ei kyllä lohduta omien lasten sukupolvea jotka raataa niska limassa eikä tule koskaan saamaan mitään kunnollista eläkettä

Ei - mutta ne saa ne Teidän sukupolvelta jäävät Neukkukuutiot..

- Jos eivät romahda jo sitä ennen..

Vierailija
28/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jäämässä eläkkeelle 5v päästä virallisesti, viimeisin palkka 3440€, mun eläke tulee olemaan n 1950€/brutto. Eli vielä ihan kohtuullinen prosentti palkasta, mutta jatkuvastihan tuota huononnetaan.

Ei kyllä lohduta omien lasten sukupolvea jotka raataa niska limassa eikä tule koskaan saamaan mitään kunnollista eläkettä

Ei pitäisi ottaa ylisuurta omakotitalolainaa. Jos kehtaa asua halvemmalla ei tarvitse kituuttaa velkamäärän takia. Sitten kun talo on maksettu niin se onkin jo liian iso kahdelle .

Talo myyntiin ja muutetaan pienempään ja uudempaan. Eläkkeellä ei kannata asua isossa talossa, jos kulut korkeat. Pienen vanhan omakotitalon remppaaminen kannattaa tietysti, mutta iso tulee jo liian kalliiksi siltäkin osin.

Vierailija
29/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomioi verotuksen, käteen jäävä osuus ei ole suuri. Tuosta 700€ eläkkeestä menee vain kunnallisvero, joka on hyvin pieni ja vastaavasti 1500€ eläkkeestä menee veroa 23% eli n.350€ veroa.

Tässä puhutaan nettoeläkkeestä, josta vero on jo otettu. 4000 tienaavan nettoeläke on 1500! Se on todell vähän , kun on tottunut saamaan 2500-2600 kuussa nettopalkkaa käteen.

Vierailija
30/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, kait sillä 4 tonnilla on hankittu omaisuutta, reissattu ja muutenkin elämänlaatu ollut parempaa verrattuna koko ikänsä minimi toimeentulolla oloon

Tuosta 4:stä tonnista jää verojen jälkeen käteen joku 2500-2600 että ei se päätä huimaa etenkään jos on perhettä.

Juu - 1.400€:lla joka kuukausi tässä elätetään juoppoja, narkkareita, laiskureita, kriminaaleja ja sen sellaista pazcaväkeä.

Terv. Nimim."4.000€/kk"

Vierailija
31/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut vuokralla yksin, asumistuki on yli 400 euroa. Ero sen kun kapenee.

Vierailija
32/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että nuo ovat ääripäitä. Valtaosa ihmisistä on tuossa välimaastossa, joten voi miettiä paljon eläkettä saa joku jonka bruttotulot on koko työuran ajan 2000-2500€ bruttona.

Niinpä.

T. Varhaiskasvatusalalta

Vierailija
33/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että nuo ovat ääripäitä. Valtaosa ihmisistä on tuossa välimaastossa, joten voi miettiä paljon eläkettä saa joku jonka bruttotulot on koko työuran ajan 2000-2500€ bruttona.

Tämän takia en työskentele eläkeikään 70v saakka. Eläke tulisi olemaan 1300 eur/brutto, saman saan makaamalla kotona viimeiset kymmenen vuotta ennen eläkettä. Kansaneläke paikkaa työeläkettä.

Vierailija
34/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on perhettä, on toinen puolisi, joka myös tienaa enemmän, vähemmän tai samanverran. Eläkkeelläkin on hyvä, että on puoliso, joka on tienannut oman eläkkeensä.

Vierailija
35/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos se 4000e kk tienannut on ymmärtänyt sijoittaa 40v ajan 100e/kk osakkeisiin, niin hänellä on sitten osakkeiiden historiallisen tuoton perusteella yli 300ke säästössä eläkepäiviä varten.

Jos on vain eläkejärjestelmään luottanut, niin voi voi.

Vierailija
36/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun brutto on vaihdellut n. 2600-3100, ja Kevan sivuilla mun eläke varsinaisessa eläkeiässä olisi n. 2000e, jos jään aiemmin 1700e.

Tosin, en ole koskaan ollut työtön, joten eläkettä on kertynyt 23-vuotiaasta saakka katkeamattomasti.

Oletan että ap on noin parikymppinen ja sinä vanhempaa sukupolvea?

32v

Vierailija
37/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä varhaiskasvatusalan 2000-2500 palkoilla ei kannata eläkkeen takia käydä töissä. Eläke tulee olemaan bruttona tonnin pintaan, työtön saa saman rahan eläkkeellä toisella nimellä.

Vierailija
38/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan nettoeläkkeestä, josta vero on jo otettu. 4000 tienaavan nettoeläke on 1500! Se on todell vähän , kun on tottunut saamaan 2500-2600 kuussa nettopalkkaa käteen.

En tiedä mihin ikäluokkaan tai tulevasta verotuksesta tässä puhutaan .

Mun brutto eläke on n.2250 netto 1840 .

Työssä n.39v 1 äitiysloma (13kk),palkka suurimmillaan n.3800e viimeiset 5 vuotta.Ennen eläkettä 2,5v ansisidonnaisen putkessa,ilman tätä brutto olisi ollut n.2400 .Lisäksi eläkkeestä on tehty lähes 300e valtioneläkkeen tasaus /vähennys (en ole saanut selvitettyä itselleni mihin hittoon tääkin perustuu )ja ikäkerroin vähennys ,virallinen eläke 2017 63v.

Ja osallistun keskusteluun vaikka se ei olekaan ikäni takia sopivaa.

Vierailija
39/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitan noin 4000 bruttopalkasta 300-700e kuukaudessa + kaikki osingot. Kun asuntolaina on hoidettu, summa nousee 600 eurolla kuussa. Kyllä siinä eläkeikään mennessä on ihan kivat säästöt ja etenkin pääomatulot kasassa. Tosin aion jäädä eläkkeelle jo viimeistään 50v. Lapsia 4 eli lapsiakaan ei voi syyttää tässä siitä, ettei pysty sijoittamaan.

Ikää nyt 37 ja näytti eläkekertymä olevan huikeat noin 800e tällä hetkellä. Sijoituksetkin tuottavat jo reilusti enemmän. Huoh, saisipa itse hoitaa eläkesijoituksetkin.

Vierailija
40/119 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos voisi valita eläkemaksut itselleen ihan itse sijoitettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi