Tuleva mieheni ei halua muuttaa yhteen
Olemme kihloissa ja kummallakin lapsia aikaisemmista liitoista. Olemme tähän asti asuneet omissa asunnoissamme, mutta olen koko ajan ajatellut, että yhteen muuttaminen on edessä kunhan suhde tästä vakiintuu. Viimeistään häiden jälkeen tulisi koko perheen tietysti asua saman katon alla. Ihan jo taloudellisestikin ajatellen ei Helsingissä ole järkeä maksaa kahdesta asunnosta, kun voisimme asua paljon mukavammin yhdessä isommassa kodissa. Mies kuitenkin toi nyt ilmi, että hän ei halua muuttaa yhteen ennen kuin lapset ovat lentäneet pois kotoa, ja siihen on vielä yli 10 vuotta! Rivien välistähän tuo tarkoittaa, että ajattelee meidän kuitenkin eroavan. Ajattelee vain, miten tekee eroamisesta mahdollisimman helppoa, kun se kuitenkin on hänellä jo mielessä. Kannattaako tässä siis mennä naimisiin ollenkaan?
Kommentit (42)
Olen koko ajan ajatellut...
Niin. Kannattaisi niissä parisuhteissa ihan puhuakin.
Miksi sinulle ei riitä seurustelu erillään asuen, kun toisella on kerran vielä kotona alaikäisiä huollettavia?
Yhteenmuuttaneet uusperheet eivät ole lasten onni. Lähipiirissä nämä suhteet ovat kariutuneet 2...3 vuodessa.
Ette mene naimisiin, ettekä muuta yhteen. Valitan.
Jos nämä asiat ovat sinulle tärkeitä, hommaa kumppani, jona haluaa samoja asioita kanssasi.
Ehkä ongelma tässä liitossa olet sinä. Sinä ja sinun näkemyksesi, odotuksesi, vaatimuksesi. Kuten viestistäsi voi päätellä, ajattelet vain itseäsi ja omaa etuasi. Miehellä on eri ajatukset asumisesta joten ilmeisesti hänellä on siihen varaa, mikä on täysin fine.
Todella tyhmää edes jallittaa yhteen muuttoa ,kun toinen eu halua. Hän on järkevä. Kamala sotku ,sitten taas erota. Koska näin voi käydä.Mies on viisas!
Nykyajan suomalaiset naiset ovat niin vallanhimoisia ja hallitsevia, etten itsekään ottaisi sellaista kotiini.
Sehän on suorastaan vaarallinen otus. Ajoittain hän voi olla miellyttävä mutta ominaisuutena se on osoittautunut harhakuvaksi.
Suojaan mieluummin omaisuuteni.
Yhteisessä kämpässä on se ikävä puoli, että sinne on hankalampi roudata vieraita pilluja nussittavaksi. T. Ukkomies
No kyllä mulle olisi niin iso pettymys, että miettisin kyllä vakavasti suhteen lopettamista.
Ei hän välttämättä eroamista ajattele vaan sitä että on lapsille parempi ettei heidän kotiinsa muuta vieraita ihmisiä. Mutta mulle ei kyllä sopisi tuollainen yhdessäolo.
Jos haluat muuttaa saman katon alle ja mies ei, niin ihanko tosiaan vielä mietit avioitumista?
Ehkä noi jutut olisi keskusteltu oikeassa liitossa läpi jo ennen kihlautumista trolli.
Vierailija kirjoitti:
No totta kai nyt jälkikäteen harmittaa etten ole ottanut asiaa puheeksi aiemmin. Syy on se, että kun mies kosi, niin oman käsitykseni mukaan avioliitto pitää sisällään yhteisen kodin. Ajattelin, että kosintaan kuului jo lupaus yhteen muuttamisesta, mutta näköjään olinkin väärässä.
Mitä järkeä on olla naimisissa jos ei asuta yhdessä?
Ap
Kun aloittaa tällaisen ketjun niin kannattaisi harkita osallistumista kurssille "Mitä olen tehnyt elämässäni väärin?"
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan suomalaiset naiset ovat niin vallanhimoisia ja hallitsevia, etten itsekään ottaisi sellaista kotiini.
Sehän on suorastaan vaarallinen otus. Ajoittain hän voi olla miellyttävä mutta ominaisuutena se on osoittautunut harhakuvaksi.
Sun pleikkari ja sarjakuvat ei kiinnosta naisia.
Miksi pitää olla polygaminen harakka? Sinulla oli jo perhe, nauti nyt lapsistasi, jätä sukuelimesi hinkkaaminen väliin. Elä sinkkuelämää, keskity itseesi ja harrastuksiisi, lapsiisi, älä ala polygamiseksi.
Kihlaus pois, älä nai miestä joka on jo perheellistynyt. Äläkä anna perheellisen miehen saastuttaa kehoasi siemenellään. Eroon miehestä, keskity itseesi!
Vierailija kirjoitti:
Ai nainen on vaarallinen, kun sä raukka voit menettää omaisuutesi? Kuinka moni nainen on menettänyt henkensä miehensä käsissä? Että kuka tässä nyt onkaan vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta kai nyt jälkikäteen harmittaa etten ole ottanut asiaa puheeksi aiemmin. Syy on se, että kun mies kosi, niin oman käsitykseni mukaan avioliitto pitää sisällään yhteisen kodin. Ajattelin, että kosintaan kuului jo lupaus yhteen muuttamisesta, mutta näköjään olinkin väärässä.
Mitä järkeä on olla naimisissa jos ei asuta yhdessä?
Ap
Rivien välistä
Oman käsitykseni mukaan
Ajattelin
Oletko sä autisti vai miksi sinulle suun aukaiseminen on noin vaikeaa?
Ei noilla uusintakierroksilla ole enää mitään väliä.
Keksi jotain muuta.
Olette kihloissa ja sinä olet vain ajatellut yhteenmuuttoa?!?? Ette siis ole asiasta puhunut vaan se mystisesti selvisi nyt.. huoh..