Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kun maailmankuvaan ei sovi ajatus sielun menemisestä taivaaseen.
Kommentit (675)
En jaksa lukea koko ketjua, mutta eikö kristitytkin jää ensin vuosisadoiksi tai - tuhansiksi mätänemään haudattuina maahan? Ja pääsevät joko taivaaseen tai helvettiin vasta sitten kun jeesus tulee uudelleen maan päälle?
Vierailija kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla Herran edessä ateisti anelee vielä yhtä mahdollisuutta.
Kova on sinulla pelko ja tarve pelotella.
Luuletko että toimii keneenkään päiväkoti-iän ylittäneeseen?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta eikö kristitytkin jää ensin vuosisadoiksi tai - tuhansiksi mätänemään haudattuina maahan? Ja pääsevät joko taivaaseen tai helvettiin vasta sitten kun jeesus tulee uudelleen maan päälle?
Lähinnä sitä kantilta mietin kun uskovaiselta kuolee omainen ja uskovainen hakee lohtua siitä että omainen pääsi taivaaseen ja sillä on nyt hyvä olla. Eihän se niin mene vaan taivaaseen siirrytään vasta tuomiopäivänä raamatun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Jumala, jolla tuollaisessa satukohtaamisessa olisi paljon paljon pahuutta vastattavanaan ja saisi täyslaidallisen ripitystä niskaansa.
Uskomaton sähläri koko entiteetti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä sitä kantilta mietin kun uskovaiselta kuolee omainen ja uskovainen hakee lohtua siitä että omainen pääsi taivaaseen ja sillä on nyt hyvä olla. Eihän se niin mene vaan taivaaseen siirrytään vasta tuomiopäivänä raamatun mukaan.
Kristityillä ei jostain syystä oman uskontonsa opitkaan paina mitään, kehitetään omia vääräoppisia "siellä hän on taivaassa"-satuja lennosta.
En usko pilven päällä asuvaan ukkoon, kuolema on paluu samaan tilaan, jossa olin ennen syntymää, olemattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
En usko pilven päällä asuvaan ukkoon, kuolema on paluu samaan tilaan, jossa olin ennen syntymää, olemattomuuteen.
Aika tylsää sulla on odotettavissa
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tuota ahdistusta että kaikki loppuu ja on vain ikuinen pimeys / tiedottomuus? Tai käykö koskaan mielessä että jos helvetti onkin oikeasti olemassa?
Ei. Koska ei ole ikuista pimeyttä ja tiedottomuutta. Kaikki vaan loppuu omalta osaltani. Ei se ole mikään ikuinen pimeys vaan se on olemattomuus. En minä sitä ole kokemassa, koska lakkaan olemasta niin ei se ahdista. Jos Helvetti onkin olemassa niin kaikki me mennään helvettiin jonkun toisen uskonnossa. Se uskovainenkaan ei voi tietää mihin se menee, koska jos se uskookin väärin niin ei muuta ku helvettiin yhden suunnan lipulla. Siihen ei kannata toivoaan laittaa, että minä pääsen taivaaseen, koska uskon näin. Et välttämättä pääse.
Kunnon yöuniin.
Elämä jatkuu lapsissani.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti havahtuu kuolemansa hetkellä siihen, että on se Jumala sittenkin. Miksi en uskonut.
Ei havahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää itseltänne, mikä on se joka kuolee? Mikä on se "minä" jota ei enää ole?
Ruumiisi kaikkine siihen liittyvine toimintoineen.
Ruumis kuolee ja hajoaa kuoleman hetkellä. Mutta jutun juoni on, että sinä et ole se pelkkä ruumis, vaan se kokonaisuus joka sen ruumiinkin olemassaolon mahdollistaa.
Mikään ei anna olettaa että olisimme yhtään mitään muuta kuin se ruumis, ja kaikki väitteet sellaisesta vaatisi aivan uskomattoman kovat todisteet.
Mikä antaa olettaa että "sinä" olisit se ruumis? Miten voit olla varma että ruumiisi on edes todellinen eikä pelkkää kuvitelmaa? Miten todistat sitten itsellesi että ympäröivä todellisuus on sell
Se että en nakkaa paskanvertaa tuollaisesta pseudofilosofisesta autofellaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Janis Joplin: heittelehtivässä lentokoneessa ei ole ateisteja.
Olen ollut useasti heittelehtivässä lentokoneessa, joten Janis oli täysin väärässä.
t. Ateisti
Vierailija kirjoitti:
Ei anele.
Ei mihinkään, ateistin linja pitää loppuuna asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan krematorion setään. Hän osaa varmasti hoitaa loppukäsittelyni oikein ja huolella. Kaikki loppuu joka tapauksessa siihen.
Voi itku, kun ei ole muuta toivoa kuin krematorion setä! Minulla on sentään toivona ikiaikojen Jumala
No se krematorion setä sentään on todistetusti olemassa, toisin kuin jumalasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kaikilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Ateisti havahtuu kuolemansa hetkellä siihen, että on se Jumala sittenkin. Miksi en uskonut.
Tämä on uskisten tyhjää mantraa jolla ei ole mitään totuuspohjaa. Isovanhempani pysyivät ateisteina loppuun asti, vaikka sairaalapedeillään tiesivät lopun olevan päivien päässä.
Kaikilla arvot eivät muutu kuukautiskierron tai tähtien asennon mukaan vaan ovat pysyviä ja vakaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Ei se mitä on odotettavissa riipu siitä mihin uskoo tai uskooko mihinkään. Todellisuus ei riipu uskomisista. Jos kuoleman jälkeen ei ole mitään, sama "tylsyys" koskee silloin kaikkia vaikka joku olisi uskonut kuinka mielenkiintoisiin vaihtoehtoihin tahansa, esimerkiksi yksisarvisilla ratsastamiseen pilvien päällä. Uskominen ei vielä riitä tekemään mistään totta.
Ei ole sama. Vaikka et Jumalasta välittäisikään, olet vastuussa elämästäsi muille ihmisille. Lain noudattaminen kuuluu sinullekin. Et voi elää muiden ihmisten kanssa miten haluat.