Mihin ateisti laittaa toivonsa kuoleman lähestyessä?
Kun maailmankuvaan ei sovi ajatus sielun menemisestä taivaaseen.
Kommentit (675)
Sylettää ajatuskin että kuolinhetkenään miettisi että onneksi olin paska ihminen joka teki muiden elämästä helvettiä hihhuloinnillani ja nyt toivon pääseväni taivaaseen joka on varattu vain kaltaisilleni kusipäille. Ei kiitos.
Toivon????
Mistä????
Ei ymmärrä.
Kuolema on loppu.
Siihen ihanaan ajatukseen, että kohta tämä kaikki on ohi
En ymmärrä kysymystä. Eihän minun tarvitse miettiä sitä yhtään sen enempää kuin missä olin ennen hedelmöitystä. En ollut, enkä ole kuolema jälkeen. Mitä minun pitäisi toivoa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tuota ahdistusta että kaikki loppuu ja on vain ikuinen pimeys / tiedottomuus? Tai käykö koskaan mielessä että jos helvetti onkin oikeasti olemassa?
Menen sinne samaan paikkaan mistä tulinkin eli ei minnekään. Aivan samalla tapaa kuin ennen syntymääni en ollut olemassa, en myöskään kuoleman jälkeen ole olemassa.
En tiedä mistä pitäisi ahdistua.
Mielummin paratiisissa Jeesuksen kristuksen kanssa kuin ikuisessa tuli järvessä eli hel,,,,
Jotkut on sukupolvien ajan sortunut pahaan ja sen tähden he tekevät myös toisia valintoja kuin nopeuttaakseen elämää. Vaikka kiirettä ei pitäisi kenelläkään olla. Menehtyä. Moni lapsi osaa olla paha ilman että paljastaa sitä monille. Se ei ole leikkiä. Jumala tekee minkä tekee kun joutaa. Esim viattoman siirtää menehtymisen jälkeen sinne taivaaseen eikä helvettiin.
No minun toivoni on tässä ja nyt. Kuulun kirkkoon ja mieheni on ateisti? Se, että minä kuuluun kirkkoon ei tarkoita sitä, että kyseessä olisi ameriikan tyyliin jumalan palvojaiset. Mieheni käynyt kirkossa samalla tavalla kuin minäkin, eli hautajaisia, häitä , kasteita ym. Kuolema, tuhkaus kiitos.
Mitä sinä uskovainen ajattelisit siitä, että kuoleman hetkellä tajuaisit, että kaikki jumalahommat olivat vain keksittyä juttua ja kuoleman jälkeen kaikki vain loppuu? Tulisiko huijattu olo?
Uskovaiset on peloteltu pienestä pitäen. Monet uskovaiset on ahdistuneita, liian ankara omatunto ja jatkuva pelko ettei ole kyllin hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä uskovainen ajattelisit siitä, että kuoleman hetkellä tajuaisit, että kaikki jumalahommat olivat vain keksittyä juttua ja kuoleman jälkeen kaikki vain loppuu? Tulisiko huijattu olo?
Olisin itse aiheuttanut loppuni niin kai sen ennalta tietäisin että niin on käynyt. Eläessäni siis jo rikkonut elämää enkä sovittanut syntejäni.
"Raamattu lupaa, että taivaassa on ihanaa kokoajan" Etkö näe miten lapsellisia lupauksia raamatussa annetaan? Uskonto on todellakin oopiumia kansalle. Sillä on saatu ihmiset peloteltua nöyriksi.
Vierailija kirjoitti:
"Raamattu lupaa, että taivaassa on ihanaa kokoajan" Etkö näe miten lapsellisia lupauksia raamatussa annetaan? Uskonto on todellakin oopiumia kansalle. Sillä on saatu ihmiset peloteltua nöyriksi.
Uskovaistenhan on todettu olevan keskimäärin vähennän älykkäitä kuin ei uskovaiset. Tyhmä uskoo ja varsinkin lahkolainen, jota on aivopesty ja peloteltu pienestä pitäen.
Yritäpä kysyä uskovaiselta, miksi jumala sallii pahoja asioita, etenkin lapsiin kohdistuvia raakuuksia. Vastaus on, se on jumalan suunnitelmaa ja me ihmiset emme vain ymmärrä, että kaikki tapahtuu meidän parhaaksi. Minusta se kuulostaa just siltä, että uskovaiset painelee menemään ilman syvällistä analyysiä.