Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hiljaisia työpaikkoja on olemassa?

Maan matonen
04.08.2018 |

Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa). Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta. Itsellä tulee mieleen: Hautausmaa Krematorio Suljetut paikat (siivoojan työ) Kirjasto Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (319)

Vierailija
141/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat. On oikeasti hiljaista.

Vierailija
142/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin ilmotuksen osa-aikainen tuotekuvaus koordinaattori tms., luulis että kun sitä yksin tehdään niin ois aika hiljaista. Ellei sekin sitten tapahdu jossain avokonttorin nurkassa....

Linkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on monitoimitilakonsepti eli kaikki laitetaan avokonttoriin halusit tai et ja kukaan ei halua. Kuka h vetti nämäkin keksi? Oon aivan poikki työpäivän jälkeen, työ vaatii tarkkutta ja niitä v tun vastamelukuulokkeita ei pysty pitämään. Päätä särkee joka päivä ja pelkään, että oikeesti hajoon tohon avokonttorihelvettiin!!!#

Ja tätä pitäis vielä jaksaa seuraavat 27 vuotta!?! Kaks vuotta menny ja oon ihan kypsä!!!

Vierailija
144/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkkaan mennyt huopatossu tehdas vois täyttää vaatimukset!

Vierailija
145/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsänhoitoyhdistyksillä on töissä metsänhoitajia, jotka istuttavat taimia, karsivat puustoa, siistivät ympäristöä raivaussahalla, koulivat puiden taimia jne. Ota yhteyttä Metsänhoitoyhdistyksiin. Meillä oli tällainen työntekijä metsää hoitamassa.

Sitten on vielä teatterin tms. lavasteiden tekijä, verhosuunnittelija, ja esim. kangaskaupoissa on hyvin hiljaista, kun palvellaan yhtä asiakasta kerrallaan.

Käsittääkseni noihin metsähommiin vaaditaan joku metsäinsinöörin koulutus? Näin on ollut kaikissa avoimissa paikoissa joita olen vilkaissut. Ja auto tarvitaan tässäkin. Muuten olisi ihan mainion kuuloista hommaa mulle.

Lavasteiden tekeijä, verhosuunnittelija... pitääkö olla tekstiilialan koulutus?

Muistan kun viellä 15 vuotta sitten pääsi moniin hommiin ilman koulutusta, siinähän sitä tekemällä oppii. Nykyään ei pääse edes siivoojaksi. Suomea vaivaa tutkintouskovaisuus.

Autovaatimuksen korostamista en tajua. Melkeen jokaiseen myytävään autoon saa enemmän tai vähemmän edullisen rahoituksen. Eli ensin työsopimus ja nimi alle ja sitten lähimmälle autojobbarille hakemaan auto 100-1000€/kk vaatimuksistasi riippuen. Tietysti jos autottomuus on ideologinen syy... mutta este se ei ole.

Vierailija
146/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu kiva mutta kun ei ole edes ajokorttia. Ja vaikka olisi, mistä työtön saisi yhtään mitään rahoitusta minkäänlaiseen autoon?

-ap

Vierailija
147/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkistotoimen tutkinnosta:

https://www.arkisto.fi/fi/koulutus/tutkintopalvelut/perustutkinto

"Lisäksi tutkinnon suorittajaksi hyväksyttävältä vaaditaan vähintään kolmen kuukauden kokemus arkistotoimen tehtävistä ja viimeisen viiden vuoden aikana suoritettu asiakirjahallinnan peruskurssi (ent. asiakirjahallinnon ja arkistotoimen peruskurssi)."

Ok, katsoin peruskurssin. Sen voi käydä samassa paikassa, lähiopetuspäiviä kaksi, muutoin verkkokurssi. En asu Helsingissä, mutten mahdottoman matkan päässäkään. Hinta 480 euroa.

Tietääkö kukaan, saako tällaiseen opiskeluun, siis sen maksamiseen tukea jos elää esim työttömyyspäivärahalla tai toimeentulotuella? Muuten muodostuu kynnys.

-ap

Alalla työskentelevät ovat hyvin harvoin hiljaisessa arkistotilassa. Voisit selvittää, onko mahdollisuutta päästä esimerkiksi palkkatuettuun työhön digitoimaan jotain arkistoa. Työhön ei tarvita arkistonhoitotutkintoa.

Olen ollut alalla 20 vuotta ja minulla on maisterintutkinnon lisäksi tuo Kansallisarkiston järjestämä tutkinto ja täydennyskoulutusta. Työnantajani maksoi koulutuksen ja pääsin alalle korkeakouluharjoittelun kautta. En tiedä, voiko tutkintoa tehdä työttömänä ollessa.

Työskentelen avokonttorissa, arkistoon on enää harvoin asiaa, kun kaikki uusi aineisto on sähköistä. Työhön kuuluu suunnittelutyötä, kokouksia, kouluttamista, tietopyyntöihin vastaamista, neuvontaa ja tietojärjestelmien hallinnointiin liittyviä tehtäviä. Työpäivää rikkovat monenlaiset keskeytykset. Työ ei ole yhtään sen hiljaisempaa kuin muillakaan samassa toimistossa työskentelevillä. Ihmisten kanssa joutuu olemaan enemmän tekemisissä kuin monessa muussa työssä.

Vierailija
148/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu kiva mutta kun ei ole edes ajokorttia. Ja vaikka olisi, mistä työtön saisi yhtään mitään rahoitusta minkäänlaiseen autoon?

-ap

Et taida olla kovinkaan ratkaisukeskeinen henkilö.

Vierailija
149/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa).

Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta.

Itsellä tulee mieleen:

Hautausmaa

Krematorio

Suljetut paikat (siivoojan työ)

Kirjasto

Kiitos jo etukäteen.

Nuo esimerkkisikään ei taida automaattisesti olla kovin hiljaisia. Kirjastoistakin ikävän monet on muutettu jonkunlaisiksi ihme markkinapaikoiksi, joissa on ties minkälaisia hulapaloohäppeninkejä.

Krematorioista ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella, että siellä on melkoisen tehokkaat uunit ja vielä tehokkaampi ilmastointi, joten saattaapi olla kyseisessä "kämpässä" yllätävänkin paljon "kohinaa". Hautausmaa taas ei ole automaattisesti lainkaan hiljainen, vaan sen sijainnilla on erittäin ratkaiseva vaikutus meteliin ja tietysti myös sillä, mitä sinä siellä hautuumaalla touhuat. Esimerkiksi omassa kaupungissani hautausmaa on vilkkaimman tien vieressä, joten meteliä piisaa. Vielä jos olet hautuumaan nurmikonleiikkaaja, niin meteliähän piisaa ihan omastakin takaa.

Vierailija
150/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs eutanasia-avustaja? Jos vaikka muuttaa Hollantiin. Varmaan aika rauhallinen meno.

Vierailija
151/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan hiljaisen työn! Nyt yläkoulun opena, joten melkein mikä muu tahansa varmaan ois hiljaisempaa 🙉😅

Sulta puuttuu auktoriteetti ja osaaminen, jos et saa luokkaa hiljaiseksi. Syytäkin vaihtaa alaa.

Minä myös yläkoulun ope ja töissä uusissa uljaissa avoimissa oppimisympäristöissä eli miettikää se samainen avokonttori ja 1000 1-9 luokkalaista ”työkavareina”. Siinä saa kyllä olla jo melkoinen auktoriteetti juu 🙄

Vierailija
152/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierailija kirjoitti:

Olen kunnantalolla toimistohommissa ja täällä on kyllä hiljaista.

Mä oon myös julkisella taloushallinnon puolella ja meilläkin on hiljaista. Radio on taustalla eikä häiritse. Meitä on useampi samassa toimistossa ja kaikki on hauskoja tyyppejä, mutta töissä annetaan työrauha toisillemme.

Vierailija
153/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Et taida olla kovinkaan ratkaisukeskeinen henkilö.

Itse asiassa olen. Voisitko kuitenkin kertoa, miten olisin tässä kohtaa ratkaisukeskeisempi? Väittämällä, että minulla on kortti vaikkei olekaan? Hakemalla kortittomana työpaikkoja joissa sitä kuitenkin vaaditaan?

Vai "hankkimalla ajokortin"? (Ooh ja näin ne ongelmat katosivat)

Tiedätkö mitä sellainen maksaa?

"Mene töihin" ei sitten ole tässä kohtaa oikea vastaus.

-ap

Vierailija
154/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat tuntemukset. Karvat nousevat pystyyb kun mainitaankin hektisyys, paineensietokyky, avokonttori jne.

Vierailija
155/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilitoimistossa on omat työhuoneet ja kukaan ei huudata radiota. Työ on ajoittain kiireistä ja aina melkoista tarkkuutta vaativaa mutta mukavan itsenäistä. Asiakkaiden kanssa asioidaan päivittäin joko sähköpostilla tai puhelimessa sekä toisinaan etäkokouksina. Jokuset asiakkaat nykyäänkin vielä käyvät kuukausittain toimistolla. Kun on omat vakioasiakkaat saa toimia tuttujen ihmisten kanssa ja syventää yhteistyötä.

Olen introvertti ja ennen nykyistä trendiä todettu erityisherkäksi. Olen todella hyvä isoissa kokonaisuuksissa ja rakastan sähköisten ohjelmistojen parissa työskentelyä. Pienissä toimistossa on pystytty räätälöimään minulle sopivat työolot joista olen todella onnellinen. Minulle on tärkeää tehdä laadukasta asiantuntevaa työtä pohdiskellen, ahdistun jos minusta yritetään tehdä aivoton kirjausautomaatti. Onneksi nykyaikaisissa tilitoimistoissa jossa prosessit automatisoidaan ja keskitytään ennemminkin datan sisältöön ja kokonaisuuden oikeellisuuteen ei tällaiseen ole enää niin tarvettakaan. Tosin tilitoimistoja on monenlaisia ja vielä nykyäänkään kaikissa toimistoissa ei hommaa ole viety vielä seuraavalle tasolle.

Vierailija
156/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nauroin virtsat lähes housuissa! Hyönteistutkija ja käärmeenhoitaja. Toinen vaatii pitkällisen yliopistokoulutuksen ja luulisin että päätoimisia hyönteistutkijoita on Suomessa alle 10. Käärmeenhoitajia lienee sitäkin vähemmän, varmaan lähinnä Korkeasaaressa ja työssä saa/joutuu hoitamaan muitakin eläimiä kuin kärmeksiä. Kummassakin työssä joutunee lisäksi kuuntelemaan kollegojen kälätystä ja puhelimien piippauksia.

Itse heittäisin huopatossutehtaan yövartija tai kuuromykkien puheentuoton tutkija.

Vierailija
157/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, jotkut ei sitten vaivaudu lukemaan muuta kuin aloituksen ja ymmärtävät senkin väärin.

Ei kysytty eikä oletettu, että täydellisen hiljaista työpaikkaa olisi olemassakaan.

Vierailija
158/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisia tai hiljaiSEMPIA?

Vierailija
159/319 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää kyllä miettimään kun näitä näyttää olevan hankala löytää, että kovin on meluisaksi ja häiritseväksi kakofoniaksi työpaikat menneet. Ja sitten pakotetaan sitä kestämään vaikka moni protestoi, sanoin tai jopa terveytensä menettämällä.

-ap

Vierailija
160/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laborantti/labra-analyytikko!! Täydellinen työ sellaiselle hissukalle tarkalle hiirelle. En siis puhu hoitajista, vaan niistä jotka selvittävät paljonko skeidaa on jossain juomavedessä jne

Hissukka tarkka hiiri? Ikään kuin muut eivät voisi haluta rauhallista ja hiljaista työympäristöä. Turha töissä mölyäminen on aivan turhaa itsensä korostamista, ei tarvi olla kuin fiksu ja muita ajatteleva tai vaikka herkän kuulon omaava joka rauhallista työpaikkaa osaa haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme