Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hiljaisia työpaikkoja on olemassa?

Maan matonen
04.08.2018 |

Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa). Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta. Itsellä tulee mieleen: Hautausmaa Krematorio Suljetut paikat (siivoojan työ) Kirjasto Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (319)

Vierailija
161/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on monitoimitilakonsepti eli kaikki laitetaan avokonttoriin halusit tai et ja kukaan ei halua. Kuka h vetti nämäkin keksi? Oon aivan poikki työpäivän jälkeen, työ vaatii tarkkutta ja niitä v tun vastamelukuulokkeita ei pysty pitämään. Päätä särkee joka päivä ja pelkään, että oikeesti hajoon tohon avokonttorihelvettiin!!!#

Ei ole pelkkä valtion konsepti, kyllä sama trendi on ihan yksityisellä puolella. Edellisessä työssä tuli just uusi avokonttori varmaan lähes parille kymmenelle henkilölle. Onneksi ei tarvinnut kauaa olla.

Itse olen nyt kahden hengen toimistossa ja siinäkin on toinen liikaa aika usein, mutta minkäs teet. Musiikista tykkään, kuuntelen sitä joskus töissä ollessani yksin. En kuitenkaan koko ajan.

Vierailija
162/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taimen istuttaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä kirjoitti:

Meillä tilitoimistossa on omat työhuoneet ja kukaan ei huudata radiota. Työ on ajoittain kiireistä ja aina melkoista tarkkuutta vaativaa mutta mukavan itsenäistä. Asiakkaiden kanssa asioidaan päivittäin joko sähköpostilla tai puhelimessa sekä toisinaan etäkokouksina. Jokuset asiakkaat nykyäänkin vielä käyvät kuukausittain toimistolla. Kun on omat vakioasiakkaat saa toimia tuttujen ihmisten kanssa ja syventää yhteistyötä.

Olen introvertti ja ennen nykyistä trendiä todettu erityisherkäksi. Olen todella hyvä isoissa kokonaisuuksissa ja rakastan sähköisten ohjelmistojen parissa työskentelyä. Pienissä toimistossa on pystytty räätälöimään minulle sopivat työolot joista olen todella onnellinen. Minulle on tärkeää tehdä laadukasta asiantuntevaa työtä pohdiskellen, ahdistun jos minusta yritetään tehdä aivoton kirjausautomaatti. Onneksi nykyaikaisissa tilitoimistoissa jossa prosessit automatisoidaan ja keskitytään ennemminkin datan sisältöön ja kokonaisuuden oikeellisuuteen ei tällaiseen ole enää niin tarvettakaan. Tosin tilitoimistoja on monenlaisia ja vielä nykyäänkään kaikissa toimistoissa ei hommaa ole viety vielä seuraavalle tasolle.

Meillä taas isossa tilitoimistossa on ihan päinvastainen meininki. Samassa avokonttorissa on lähes 50 työntekijää, monella on radio päälle, puhelin soi taukoamatta koko päivän, koska asiakkaita on järjetön määrä, ja mitään rajoitettua puhelinaikaa ei ole.

Työ keskeytyy koko ajan, ja loppupäivästä ei meinaa saada mitään aikaiseksi kun on niin uupunut jatkuvasta metelistä. Vastamelukuulokkeista ei ole hirveästi apua, sillä teemme tiimityötä, ja vähän väliä joku koputtaa olalle ja tulee kysymään jotain.

Vierailija
164/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on monitoimitilakonsepti eli kaikki laitetaan avokonttoriin halusit tai et ja kukaan ei halua. Kuka h vetti nämäkin keksi? Oon aivan poikki työpäivän jälkeen, työ vaatii tarkkutta ja niitä v tun vastamelukuulokkeita ei pysty pitämään. Päätä särkee joka päivä ja pelkään, että oikeesti hajoon tohon avokonttorihelvettiin!!!#

Ei ole pelkkä valtion konsepti, kyllä sama trendi on ihan yksityisellä puolella. Edellisessä työssä tuli just uusi avokonttori varmaan lähes parille kymmenelle henkilölle. Onneksi ei tarvinnut kauaa olla.

Itse olen nyt kahden hengen toimistossa ja siinäkin on toinen liikaa aika usein, mutta minkäs teet. Musiikista tykkään, kuuntelen sitä joskus töissä ollessani yksin. En kuitenkaan koko ajan.

Mä irtisanouduin vastaavasta paikasta, koska toinen henkilö oli koko ajan äänessä. Joko puhelimessa tai kälätti muuten vaan. Kaiken huipuksi lähes kaikki, mitä sanoi oli negatiivistä: valitusta, ihmisten haukkumista jne. Olin koko ajan ahdistunut ja kireä, kroppa jumissa, purin yöt hammasta... Ei sellaista vaan jaksa.

Nyt yritän miettiä, mitä alkaisin tekemään. Ihanaa olisi, jos voisi elättää itse itsensä, mutta osaamiseni painottuu lähinnä käsitöihin ja kirjoittamiseen.

Vierailija
165/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetämään joogakursseja tai hiljaisuuden retriittejä.

Vierailija
166/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakauppa

Vierailija
167/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainaaan kirjastoon mene. Jos mahdollista, käy katsomassa millaisia "hiljaisia" paikkoja Espoon isot kirjastot ovat: Kulttuuria joka lähtöön, hiljaisuus käsittämätön käsite. Älä mene kirjastoon (huono palkka myös).

Siivoojat puolestaan puikkelehtii siivoamassa siellä avokonttorissa, eikä kaikkea siivousta tehdä yöaikaan.

Vierailija
168/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ei ole ollenkaan hiljaista, jos ei sitten saa tehdä keskellä pimeintä yötä kun ketään ei ole missään.

Vierailija
169/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot ei ole hiljaisia nykyään, paitsi jos löytyy joku tuppukylä missä ei asiakkaat ravaa, koneet piippaa ja liukuhihnat hurise.

Vierailija
170/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous ei ole ollenkaan hiljaista, jos ei sitten saa tehdä keskellä pimeintä yötä kun ketään ei ole missään.

Ja ilman koneita.

Vierailija
171/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman koneita.

Jep, imurointia on paljon ja harvassa paikassa käytetään äänetöntä imuria (varsinkaan jos työt yöllä).

Lattianpesukoneetkin metelöi jonkin verran.

Vierailija
172/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma ja siksi pumppaan tätä ketjua.

Olen töissä päiväkodissa ja tulen hulluksi siitä melusta. Lapset on ihania, mutta todella kovaäänisiä. Aamulla kun lapset tulee hoitoon, usein on yksi joka kiljuu ja huutoitkee. Ja tätä saattaa jatkua koko päivän pahimmassa tapauksessa. 1-vuotiaat uhmaikäiset kiljuvat korvaan ja narisevat, rimpuloivat, purevat. Lapset tappelevat keskenään. Lisäksi on näitä ylivilkkaita lapsia, kiipeilevät huonekaluilla ja aikuiset joutuvat vaaratilanteessa korottamaan ääntään kun ei kädet riitä. Ryhmäkoot kasvaa. Lapset kiljuvat huomiota. Työkaverit eivät todellakaan ole aina rentoja, vaan kohdalle saattaa osua ärtynyt, työhönsä väsynyt kovaääninen stressaaja joka purkaa sitä oloa sinuun.

Lisäksi se vanhempien kanssa jaarittelu. Kyllä aamulla kysyn kuulumiset ja iltapäivällä kerron mitä ollaan tehty ja onko mitään erikoista. Ei, en jaksaisi 8 tunnin melusaasteen jälkeen yrittää sosiaalisoida kenenkään kanssa sen enempää.

Olisin mielelläni jossain äänekkäässä toimistossa töissä.

Olen pohtinut tradenomiksi opiskelua tai laboranttia.

Vierailija
173/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hautausmaa ja krematorio ole kovinkaan hiljaisia, sillä niissä käy jatkuvasti ihmisiä. Hautausmailla ihmisillä on tarve jutella ja krematorion työntekijät kohtaavat jatkuvasti hautajaisissa ja uurnien luovutuksissa omaisia. Monet päivät ovat hyvinkin kiireisiä ja täynnä touhua ja ihmisten kohtaamisia. Usein suru tulee esiin esim. kiukkuna, joten omaiset eivät läheskään aina ole mitään rauhallisia surijoita.

Vierailija
174/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lild kauppa

Iltavahtimestarit tms. kouluilla ja urheilukeskuksissa.

Vierailija
175/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko oikaista ihmisten käsityksiä hautausmaatyöstä. Ei se ole hiljaista eikä rauhallista ainakaan isoilla hautausmailla. Koko ajan pörrää joku ruohonleikkuri, kaivinkone tai trimmeri kuuloetäisyydellä. Sitten on vakioasiakkaat, jotka tarvitsevat keskustelukumppania. Ja hölösuut työkaverit, naisvaltainen ala... Näidenkin asioiden kanssa ehkä pärjäisi, jos työtahti ei koko ajan kiristyisi. Sama työmäärä, vähemmän tekijöitä. Pohjaan tämän omaan pitkään kokemukseen ja kollegoiden kertomaan - sama meininki koko maassa.

Työn hyvät puolet: et tarvitse koulutusta, saa olla ulkona, kunto kasvaa.

Huonot puolet: ilman koulutusta tai koulutuksella bruttopalkka sama 1547-1720€, ja töitä 3-5kk vuodessa. Jos valitat jostain tai olet hetken sairaana, et ehkä pääse ensi vuonna.

Krematorio on hiljainen paikka mutta harvassa on ne, joilla pää kestää pidemmän päälle.

T. Vakituinen haudankaivaja/hautausmaanhoitaja, joka vaihtaa kohta näistä hommista ihan mihin tahansa muuhun puutarhatyöhön.

Sori että nauroin, mutta ajatus hautausmaan vakioasiakkaista oli vaan niin hauska!

Vierailija
176/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan matonen kirjoitti:

Ap jatkaa.

Minulla meni pitkään ennen kuin ymmärsin, mikä on vikana. Niska jäykkänä kaiken aikaa koska jännitän vartaloani, tämä on ihan fyysinen inhoreaktio levotonta työpaikkaa kohtaan. Koko suu kipeänä pitkään ja hammaslääkäri huomautti, että taidan purra hampaita huomaamattani yhteen aika usein. Johtuu stressistä, joka on niin pinnan alla, etten edes huomaa. Nyt kun alkoi mielenrauha järkkyä lopullisesti jatkuvasta metakasta ja radion huutamisesta työpaikalla (sitä ei laiteta kiinni, koska kaikki muut haluavat kuunnella sitä joka päivä 8 tuntia), että muutos on pakko tehdä.

Opiskelut on aika tavalla opiskeltu, joten pitkiin koulutuksiinkaan ei ole mahdollista enää tässä vaiheessa lähteä.

Olen valmis tekemään vaikka mitä työvuoroja ja lyhyitäkin pätkiä, siinä mielessä en nirsoile. Kunhan en saisi niin pahaa stressireaktiota työpaikasta. Työkin sujuu paremmin ja jälki on laadukkaampaa, kun pystyy keskittymään kunnolla.

Kiitos vinkeistä edellinen!

Tutkija on kuitenkin huono vaihtoehto, kun sitä varten pitäisi istua vuosikausia yliopistossa.

Oletko narskuttelija? Siihen auttaa kiskot. Mullakin on. Voi auttaa tuohon niskakipuusi myös. Googleta.

Kokeile pitää myös töissä taukoja, jossa olet täysin hiljaisuudessa edes muutaman minuutin.

Vierailija
177/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap löytänyt hiljaisempaa työtä? T. Hälinään ja loputtomaan määrään ihmiskontakteja kyllästynyt sairaanhoitaja

Vierailija
178/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju ja vähissä tuntuvat olevan hiljaiset työpäikat. Itse olen kotisairaanhoitaja pienellä paikkakunnalla. Itse työ potilaiden/asiakkaiden kanssa on tietysti sosiaalista mutta autoilen kuitenkin välimatkat yksin. Noin puolet työajastani kuluu paperitöissä ja lääkkeiden jaossa jotka periaatteessa hiljaisempaa työaikaa, mutta puhelin ja erilaiset kokoukset kyllä keskeyttävät hommaa. Jos hoitoala kiinnostaa niin yövuorot jossain rauhallisemmassa paikassa, yötyö on kyllä ylipäätään raskasta.

Vierailija
179/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut löytämään työpaikan, jossa on etätyö mahdollista. 3-4 kertaa viikossa on skypejä, mutta nekin onnistuu kotoa käsin. Muuten teen työt kotona. 1-2kertaa kuukaudessa täytyy käydä toimistolla. Työntekoa seurataan kyllä tarkasti, mutta sopii minulle oikein hyvin. Olen nopea työssäni. Olen etuuskäsittelijä.Tämä on loistavaa, koska en tule toimeen erinäisten ylipirteiden perseennuolijoiden kanssa. Palkka on 3000 € brutto, 2000 € netto.

Vierailija
180/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhalla on tosi hiljaista, olin opiskeluaikaan pari kevättä ja kesää. Kun koulii taimia ja laskee tuhanteen, ei voi jutella. Maahan taimia istuttaessaan jokainen myös työskentelee yksikseen. Siellä pellolla unohtuu muut murheet. Miinuksena huonot työasennot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän