Mitä hiljaisia työpaikkoja on olemassa?
Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa). Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta. Itsellä tulee mieleen: Hautausmaa Krematorio Suljetut paikat (siivoojan työ) Kirjasto Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (319)
Entä ruokapalvelutyöntekijä jossain julkisen sektorin pienessä keittiössä?
Entä esim. vaatteiden kauppakunnostaja jossain huolintaliikkeessä?
Siinä siis työskennellään laittamalla esim. myytäviin vaatteisiin hälyttimiä, henkareita jne.
Kaikenlainen valmistelutyö huolintaliikkeen tiloissa yleensä.
Muut varastotyöt.
Erilaiset postituksiin liittyvät työt (muu kuin varsinainen postinjako). Itse olin joskus esim. laittamassa kirjekuoriin erään pörssiyhtiön osakepapereita. Työ oli tarkkaa ja ehdoton vaitiolovelvollisuus.
Edelläkin tuli kiinnostavia ehdotuksia, mutta en ole milloinkaan nähnyt yhtäkään ilmoitusta, missä haettaisiin ko. työhön. Täällä on tullut paljon sellaisia ammattinimikkeitä, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Päädytäänkö noihin hommiin sitten talon sisältä jotenkin?
Siksi ihmetyttää kun kuitenkin seuraan aktiivisesti useitakin työilmoitussivustoja Mollista Duunitoriin ja välillä tsekkaan firmojen omiakin sivuja, eli aktiivinen olen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Edelläkin tuli kiinnostavia ehdotuksia, mutta en ole milloinkaan nähnyt yhtäkään ilmoitusta, missä haettaisiin ko. työhön. Täällä on tullut paljon sellaisia ammattinimikkeitä, joiden olemassaolosta en ole edes tiennyt. Päädytäänkö noihin hommiin sitten talon sisältä jotenkin?
Siksi ihmetyttää kun kuitenkin seuraan aktiivisesti useitakin työilmoitussivustoja Mollista Duunitoriin ja välillä tsekkaan firmojen omiakin sivuja, eli aktiivinen olen.
-ap
Tämä ihmetyttää minuakin, tässä ketjussa listattu paljon mielenkiintoisia ja sopivia aloja, mutta onko noille oikeasti töitä kun harvemmin tuollaisia paikkoja on auki? Vai haetaanko näihin tekijät sitten hiljaisesti talon sisällä/suhteilla?
Koenukkuja patjatehtaalla on ihan rauhallista hommaa.
Mielisairaalaan pehmeän kopin testaaja myös.
Kaiuttoman huoneen rakentaja/testaaja .
Yölintujen laulun äänittäjä.
Yöperhosten /lepakkojen rekisteröitsijä.
Kuun/muiden taivaankappaleiden kuvaaja.
Pumpulitehtaan laaduntarkkailija.
Huopatossutehtaan koekävelijä.
Onhan näitä
Hohhoijaa. Oisko vielä jotain järkevää?
Karkinmaistaja? Suklaanmaistaja?
Siilin silittäjä? Pyllyn hivelijä?
Vierailija kirjoitti:
Kahvinmaistaja Pauligilla?
Oisko lisää realistisia ehdotuksia?
Palkkatietojakin kaipailisin näistä vähän epätavallisemmista ammateista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinmaistaja Pauligilla?
Tuossa juttua kahvimaistajista https://www.kaleva.fi/teemat/ruoka/kahvinmaistajat-ovat-paljon-vartijoi…
Olen kunnantalolla toimistohommissa ja täällä on kyllä hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Joku eräopas.
Eräoppaan työ sisältää valtavasti tavaroiden roudaamista. Ja sitten on turvallisuussuunnitelmien laatimista ja selvittämistä retkeilypaikkojen turvallisista puitteista. Sitten saapuukin se asiakasryhmä, joka ei aina ole kovin hiljainen. Ei siis kovin hiljaista ja rauhallista työtä ole.
Roudaaminen ja turvallisuus ja asiakaspalvelu.
Hierailija kirjoitti:
Olen kunnantalolla toimistohommissa ja täällä on kyllä hiljaista.
Jaa mitä sä niinkuin teet siellä?
Kirjoitin viestin 123. Tuo osakekirjojen lähettäminen tuli aikoinaan opiskelijoiden oman työnvälityksen kautta.
Sen sijaan noita varastotyöntekijöitä, jotka eivät ole trukkikuskeja, vaan esim. vaatteiden kauppakunnostajia haetaan Etelä-Suomessa koko ajan. On myös kukka- ja vihannespuolella jatkuvasti töitä, ja hiljaista on!
Vierailija
99/135 |
klo 10:08 | 2.4.2019
Kirjastoapulaisen työnimekettä ei enää käytetä, eivätkä he työskentele arkistoissa. Yleinen apulaisen toimi on kirjastovirkailija, erotuksena kirjastonhoitajista.
Arkistotutkinnon voi suorittaa Kansallisarkistossa. Tutkinto on voimassa.
Tehokkuus ja tulosvastuu on on liike-elämää apinoiden otettu käyttöön kirjastoihinkin, usein surkuhupaisin tuloksin.
Nykyään kirjastonjohtajien mielestä ei parempia asiakkaita olekaan kuin mölyävät narkkarit ja nuorisojengit!
Vastaajalle 99. Nyt oot väärässä, kirjastovirkailijan koulutus on toisen asteen koulutus ja kestää 2-3 vuotta. Kirjastonhoitajan koulutus taas on yliopistopohjainen. Eli kirjastovirkailija EI ole mikään yleinen apulainen, vaan oikea vakiintunut työnimike.
Kirjastoissa ei tosiaan enää nykyään ole hyssyttelykulttuuria, mutta hiljaisia tiloja löytyy aina. Itse olen introverttinä viihtynyt kirjastovirkalijian töissä jo 20 vuotta, tämä on todella vaihtelevaa, sopivasti haastavaa, sopivasti saa olla ihmisten kanssa tekemisissä ja sopivasti omia hommia joissa voi toteuttaa itseään. Ei missään nimessä tylsää työtä. Työkaverit on ihan parhaita!
Hiljaisista töistä tuli mieleen äänikirjojen lukijat, siinä on pakko olla hiljaista että äänite onnistuu. On myös äänikirjojen lukemisen testaushenkilöitä, jotka tarkastavat että äänikirjat on luettu oikein. Esim Celiasta voi varmaan kysyä. Entäs Arboristi, mielestäni ainakin Mäntsälän Saaressa koulutetaan eri luonnon- ja puutarhanaloille. Yksi tuttu on sairaalan varastossa josta laittavat lääkkeitä eteenpäin, tietääkseni ilman koulutusta pääsi sinne ja introverttinä viihtyy hyvin. Toivottavasti löydät jotain sopivaa itsellesi :)
Itsepalvelukirpputorin myyjä ja rautakaupan myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Mene tekstinkäsittelijäksi. Sitä työtä voi tehdä ihan kotoakin käsin tietokoneella. Jos osaat vaikkapa jonkin verran lääketieteellistä sanastoa ja olet nopea kirjoittaja niin esim. HUS ja Diktamen hakevat jatkuvasti uusia työntekijöitä.
Litterointi on myös hyvä vaihtoehto. Kysele vaikkapa lakiasiaintoimistoista kyseistä hommaa.
Kaikki ei pääse etätyötä tekemään. On myös kiireistä työtä, saatava aikaan paljon päivän aikana. Avokonttorissa työskennellään.
Maan matonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä radion mölyä on muuten pakko kuunnella, kun nykyään saa todella laadukkaita nappikuulokkeita, joiden kautta jokainen voisi kuunnella ihan sitä mitä itse haluaa ja vaikka niin lujaa, että korvat soi?
Olen surkeana miettinyt ihan samaa ja pitänyt itse töissä kuulokkeita. Ja kuitenkin huomasin hermostuvani siihen, että ihan koko ajan jotakin ääntä kuuluu korvan juuressa! En ole kehdannut ehdottaa, että radio pidettäisiin kiinni, koska olen melko varma siitä, että 99 % muista työläisistä haluaa sitä kuunnella. Joka ainoa päivä. Alkaisin saada pahoja katseita ja minua alettaisiin karttaa.
Enkä ihan oikeasti minäkään ymmärrä, miksi ihmeessä ne, jotka haluavat jotain kuunnella, eivät kuuntele omista korvanapeistaan mitä ikinä haluavat?
Kiitos jo tulleista vinkeistä, tulikin muutama ihan uusi.
Hauska tuo ristikoiden laatija... mitenköhän sellaiseen pääsee? Alkaa vain tehdä ja tarjota niitä?
Olen ollut avokonttorissa jossa pomo tykkäsi huudattaa radiota, pyysin laittaa hiljemmalle, kun häiritsi. Itselläni oli myös oma nettiradio päällä hiljaisella ja tämä toimi meillä. Eli jos auttaisi että sitä volyymiä säädettäisiin? Lisäksi mielestäni on ihan asiallista sopia että porukka yrittäisi olla meluamatta turhaan kun haluaa keskittyä töihin. Nykyisessä paikassani on kaikilla omat huoneet ja ovet auki, käytännössä avokonttori näkösuojalla. Muutama tyyppi tykkää mesoa ja pitää palavereja käytävällä, silloin laitan oven kiinni, myös muutama muu on alkanut pitämään usein oven kiinni. Tämä mesoilija kerran ihmetteli kun ihmisillä on ovet kiinni ja kuulemma porukka eristäytyy 🙈 Mulle tulee monesti stressiä ihan sen äänestä kun se on niin kova. Jos ei olis muita vaihtoehtoja pitäisin kuulokkeita/korvatulppia. Näin mulle ehdotti yksi työn välitysfirman edustaja, kun hain työpaikkaa ja haastattelussa ilmoitettiin että niillä on kova meteli aina, sitä sitten ihmettelin jälkeenpäin.
Just näin ilmotuksen osa-aikainen tuotekuvaus koordinaattori tms., luulis että kun sitä yksin tehdään niin ois aika hiljaista. Ellei sekin sitten tapahdu jossain avokonttorin nurkassa....
Anteeksi, huomasin suntiota koskevan viestin vasta oman kirjoitukseni jälkeen. Tämän viestin siis saisi poistaa turhana...