Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hiljaisia työpaikkoja on olemassa?

Maan matonen
04.08.2018 |

Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa). Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta. Itsellä tulee mieleen: Hautausmaa Krematorio Suljetut paikat (siivoojan työ) Kirjasto Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (319)

Vierailija
181/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut löytämään työpaikan, jossa on etätyö mahdollista. 3-4 kertaa viikossa on skypejä, mutta nekin onnistuu kotoa käsin. Muuten teen työt kotona. 1-2kertaa kuukaudessa täytyy käydä toimistolla. Työntekoa seurataan kyllä tarkasti, mutta sopii minulle oikein hyvin. Olen nopea työssäni. Olen etuuskäsittelijä.Tämä on loistavaa, koska en tule toimeen erinäisten ylipirteiden perseennuolijoiden kanssa. Palkka on 3000 € brutto, 2000 € netto.

Ammattiliitot maksavat hyvin. Onko teidän kassalla vapaita paikkoja?

Vierailija
182/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etuuskäsittelijä.Tämä on loistavaa, koska en tule toimeen erinäisten ylipirteiden perseennuolijoiden kanssa. Palkka on 3000 € brutto, 2000 € netto.

Missä etuuskäsittelytyössä on noin hyvä palkka? Kelassa? Kiinnostaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pakko mainita, kun tuli mieleen, että itse tahdoin olla lapsena marjanpoimija ( kävimme marjassa paljon) ja nytkin kun tulin juuri marjasta niin mietin, että jos saisin marjoista sen 2000 euroa kuussa niin olisi minulle unelma ammatti. Tietenkin tuollaiset rahamäärät olisivat varmasti mahdottomia ja tulo ei olisi säännöllistä, mutta jos siis tietäisin, että saan tuon summan käteen niin kyllä rämpisin siellä metsässä ihan mieluusti. Kun vaan saisin olla hiljaisuudessa ja rauhassa. Olenkin monesti miettinyt jotain puutarhurin ammattia ja todellakin varmasti tykkäisin, mutta se palkka ja työpaikkojen vähyys mietityttää. Itse olen aina ollut sellainen joka tykkää  kerätä marjoja yms ja viihdyn hyvin ulkonakin.

Vierailija
184/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kirjastosta on kyllä monesti rauha kaukana, vaikkei edes ottaisi huomioon tapahtumia. Siitä lainaamaan tulevasta päiväkoti- tai koululaisryhmästäkin kun lähtee välillä aika hemmetisti ääntä..

Vierailija
185/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan hiljaista alaa on vaikea keksiä, koska niin usein nämä asiat ovat työyhteisökysymyksiä, esim. se pidetäänkö radioa päällä. Vaikka kuulostaa ristiriitaiselta, niin ehkä oikeasti meluisat työt ovatkin kaikkein hiljaisimpia - sellaiset joissa on pakko pitää kuulosuojaimia, ei siinä radio huuda eikä työkaverit kälätä... mutta varmaan kuulosuojaimistakin tulee sen verran läpi, että ei ehkä silti sovellu. Siivouksista porrassiivous on aika hiljaista, tehdään yksin eikä käytetä mitään äänekkäitä koneita yleensä, joskus voi joutua moikkaamaan asukkaita jotka liikkuvat käytävillä.

Vierailija
186/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnistunut löytämään työpaikan, jossa on etätyö mahdollista. 3-4 kertaa viikossa on skypejä, mutta nekin onnistuu kotoa käsin. Muuten teen työt kotona. 1-2kertaa kuukaudessa täytyy käydä toimistolla. Työntekoa seurataan kyllä tarkasti, mutta sopii minulle oikein hyvin. Olen nopea työssäni. Olen etuuskäsittelijä.Tämä on loistavaa, koska en tule toimeen erinäisten ylipirteiden perseennuolijoiden kanssa. Palkka on 3000 € brutto, 2000 € netto.

Missä olet töissä? Valtiolla?

Vierailija
187/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan matonen kirjoitti:

Ap jatkaa.

Minulla meni pitkään ennen kuin ymmärsin, mikä on vikana. Niska jäykkänä kaiken aikaa koska jännitän vartaloani, tämä on ihan fyysinen inhoreaktio levotonta työpaikkaa kohtaan. Koko suu kipeänä pitkään ja hammaslääkäri huomautti, että taidan purra hampaita huomaamattani yhteen aika usein. Johtuu stressistä, joka on niin pinnan alla, etten edes huomaa. Nyt kun alkoi mielenrauha järkkyä lopullisesti jatkuvasta metakasta ja radion huutamisesta työpaikalla (sitä ei laiteta kiinni, koska kaikki muut haluavat kuunnella sitä joka päivä 8 tuntia), että muutos on pakko tehdä.

Opiskelut on aika tavalla opiskeltu, joten pitkiin koulutuksiinkaan ei ole mahdollista enää tässä vaiheessa lähteä.

Olen valmis tekemään vaikka mitä työvuoroja ja lyhyitäkin pätkiä, siinä mielessä en nirsoile. Kunhan en saisi niin pahaa stressireaktiota työpaikasta. Työkin sujuu paremmin ja jälki on laadukkaampaa, kun pystyy keskittymään kunnolla.

Kiitos vinkeistä edellinen!

Tutkija on kuitenkin huono vaihtoehto, kun sitä varten pitäisi istua vuosikausia yliopistossa.

Tutkijan urahan on mainio, kun yhdistät siihen hipihiljaiset yliopisto-opinnot. Kannattaa valita aineyhdistelmä, missä voi tehdä paljon kirjatenttejä ja esseitä osallistumatta luennoille.

Ehkä jokin arkeologiaan liittyvä homma sopisi sinulle. Luiden ja siitepölynäytteiden tutkiminen on hiljaista puuhaa.

Kirjastoalalle ei kannata hakeutua, sillä kirjastot eivät todellakaan ole nykyaikana mitään hys-hys-paikkoja. Esim. Helsingin Oodin yläkerrassa on aivan kamala meteli, kun ihmiset parvehtivat siellä ottamassa valokuvia ja tapaamassa kavereitaan. Kirjastot ovat yhteisön olohuoneita, missä puhutaan normaalilla äänellä, iloitaan, pelaillaan pelejä ja puuhaillaan kaikenlaista.

Vierailija
188/319 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on tehty vuosi sitten. mutta aina ajankohtainen.

189/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin Metsähallituksella töissä, työ oli pääsääntöisesti ennen metsänkäsittelyä tehtäviä valmisteluja.

Käytännössä menin yksinään metsään ja olin siellä 8 tuntia. Ei melua, ei ihmisiä.

Tavallaan unelmahommaa. Ainoa mikä vähän mietitytti oli se, että kun olen henkilökohtaiselta kannalta pikkasen vihreä. Kaikki metsät joutaisivat olla luonnontilassa pysyvästi!

Eipä noilla mielipiteillä kuitenkaan ole työelämässä merkitystä koska fakta on se, että jos en olisi sitä hommaa tehnyt niin sen olisi kuitenkin joku muu tehnyt.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
190/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä insinööritoimistossa sihteerinä/piirtäjänä/avustavana suunnittelijana/teknisenä dokumentoijana. Virallinen nimi on suunnitteluassistentti/sihteeri, mitä lukee työsopimuskessa. Välillä on kiire, mutta välillä ehtii pyöritellä peukaloitaan ja siivota kaappeja. En vain tiedä, monellako tällaiseen on tarve. Meillä on kaksi insinööriä ja minä. Minulla on kaupallisen alan koulutus, ja CAD-kurssi sekä pari tietotekniikan alan työvoimapoliittista kurssia taustalla. Palkka tasan 3000 euroa tällä hetkellä. Ei ole meteliä toimistossa, vaikka toinen suunnittelija on vähän hermoheikko ja välillä kopistelee ja rymistelee, joskus myös puheluja joutuu avokonttorissa kuuntelemaan. Niistä selviää vastamelukuulokkeilla. Asiakaspalvelua on vähän, mutta voi mennä viikkokin ilman yhtään asiakaskontaktia. 

Vierailija
191/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eräällä hyvin tunnetulla firmalla puhelinmyynnissä ja työskentelen kotoa. Eli siis viitsii vain soitella firmoja läpi ja myydä käytännössä ovimattoja. Niin niitä sellaisia mitä näkee joka yrityksen aulassa, missä on kumireunukset ja mitkä käydään vaihtamassa viikottain. Ihan joka paikassa niitä on, että se myynti on lähinnä sitä että soittaa ja kysyy. Tällä kotisoittelulla saa 2700e/kk aika helposti. Jos jaksaisi soitella enemmän, niin taivas on rajana.

Vierailija
192/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi hiljainen työ itsessään, kun olen piirtäjänä insinööritoimistossa. Tosin homma on välillä hektistä, välillä taas saa itse keksimällä keksiä töitä. Mutta avokonttori, jossa yksi möykkää koko ajan yksinään, on henkisesti rankka ja joudun pitämään kuulokkeita koko ajan, että voin keskittyä. Sitä möykkää on vaikea selittää, mutta kulkee tuolilla edetakaisin, puhuu yksinään, ääntelee ja läpsii itseään poskiin. Se on myös pelottavaa, sillä taustalla lie joku mielenterveysongelma ja vähän pelottaa, että joku päivä hällä napsahtaa.

Suosittelen puhumista työsuojeluvaltuutetulle, että hän ottaa asian hoitaakseen. Kenenkään ei pidä pelätä töissä.

Vierailija
193/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija

Laborantti

Hautaustoimisto

Kirjastonhoitaja

Jätelaitos

Sukeltaja

Luontokuvaaja

Joogaaja

Kirjanpitäjä

Nuohooja

Tähtitieteilijä

194/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen järjestöä. Useimmat ovat voittoatavoittelemattomia eli ei ole tuli pepun alla koko ajan. Ja järjestöjä on monenlaisia. Kokeile hakea vaikka oman harrastuksen pohjalta. Itse olen ollut nyt järjestössä 4 vuotta, kahden hengen toimisto, ei hälyä, ei vatsahaavaa. 

Vierailija
195/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. En koskaan voisi ehdä tuollaista ”dynaamista ja leania työtä myynnin ratkaisujen gurujen kollegana!” Ei ole ollenkaan mun maailma. Jotenkin näen ja koen myös, että jokainen ”love my job” -tyyppi myynnin (tai vastaavan dynaamisuuden parista) oikeasti vihaa työtään ja vain näyttelee itselleen ja muille, kun muuta ei voi.

Suosittelen:

- kirjastot

- museot

- tutkijaksi

- hautaustoimistot oivallinen idea

- pölyttyneet järjestöt

Siivoojillakin kamalat tulosvastuut ja kiireet nykyään.

Joo, tosta siivoojan hommasta. Meillä toimistolla siivooja kertoi, että heille tulee askelmittarit. No, mä ihan viattomana luulin, että sehän on hyvä asia koska ajattelin, että sillä mitataan työn raskautta tms.

Ei, kyse olikin siitä, että siivota pitää tehokkaasti! Jokaisella tietty alue, johon ei saa käyttää liikaa askelia. Se on tehotonta. Siivooja kertoi, kuinka esim. vessaan pitää mennä, missä kulmassa kääntyä ja ottaa roskis tyhjennettäväksi jne. Olin kauhuissani!

Vierailija
196/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot eivät enää tänäpäivänä ole hiljaisia paikkoja. Päinvastoin.

Vierailija
197/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurojen palveluyhdistystoiminta

Vierailija
198/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse isossa tilintarkastusfirmassa töissä ja meillä on vain yksi iso avokonttori, mutta silti ihan hiljaista joka päivä. Välillä toki käydään pieniä keskusteluja, mutta yleisesti ottaen kaikilla on paljon töitä ja niihin suhtaudutaan vakavasti eikä siellä kenelläkään ole aikaa vain mölytä. Lisäksi on tietenkin aina etätyömahdollisuus eikä kenelläkään ole omia paikkoja toimistolla.

Vierailija
199/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologi.

Vierailija
200/319 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä ja palkanlaskija. Meidän firman ainut, jolla oma huone koska tulee puheluita ja kyselyitä, joita ei voi kaikille kailottaa. Taustamelua ei ollenkaan. Jos joutuisin avokonttoriin, vaihtaisin firmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme