Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hiljaisia työpaikkoja on olemassa?

Maan matonen
04.08.2018 |

Lyhyt johdanto: olen aikuinen, monenlaista työtä tehnyt, rauhassa ja hiljaisuudessa viihtyvä. Etsin uutta työpaikkaa, sellaista joka ei repisi hermoja hajalle. Inhoan kaikkea "hektistä ja tehokasta", "dynaamista työympäristöä" (lue: meillä on aina hirveä kiire, ei tarpeeksi työntekijöitä, jatkuva meteli ja kaikki säntäilevät eri suuntiin ja hoidathan nämä 2000 työtehtävää hymyillen vaikka puhelin soi taukoamatta emmekä jaksa maksaa sinulle enempää palkkaa). Eli listataan, mitä hiljaisia (ja rauhallisia) työpaikkoja on. Mieluiten sellaisia, joihin ei tarvitsisi opiskella monta vuotta. Itsellä tulee mieleen: Hautausmaa Krematorio Suljetut paikat (siivoojan työ) Kirjasto Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (319)

Vierailija
1/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. En koskaan voisi ehdä tuollaista ”dynaamista ja leania työtä myynnin ratkaisujen gurujen kollegana!” Ei ole ollenkaan mun maailma. Jotenkin näen ja koen myös, että jokainen ”love my job” -tyyppi myynnin (tai vastaavan dynaamisuuden parista) oikeasti vihaa työtään ja vain näyttelee itselleen ja muille, kun muuta ei voi.

Suosittelen:

- kirjastot

- museot

- tutkijaksi

- hautaustoimistot oivallinen idea

- pölyttyneet järjestöt

Siivoojillakin kamalat tulosvastuut ja kiireet nykyään.

Vierailija
2/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku eräopas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa.

Minulla meni pitkään ennen kuin ymmärsin, mikä on vikana. Niska jäykkänä kaiken aikaa koska jännitän vartaloani, tämä on ihan fyysinen inhoreaktio levotonta työpaikkaa kohtaan. Koko suu kipeänä pitkään ja hammaslääkäri huomautti, että taidan purra hampaita huomaamattani yhteen aika usein. Johtuu stressistä, joka on niin pinnan alla, etten edes huomaa. Nyt kun alkoi mielenrauha järkkyä lopullisesti jatkuvasta metakasta ja radion huutamisesta työpaikalla (sitä ei laiteta kiinni, koska kaikki muut haluavat kuunnella sitä joka päivä 8 tuntia), että muutos on pakko tehdä.

Opiskelut on aika tavalla opiskeltu, joten pitkiin koulutuksiinkaan ei ole mahdollista enää tässä vaiheessa lähteä.

Olen valmis tekemään vaikka mitä työvuoroja ja lyhyitäkin pätkiä, siinä mielessä en nirsoile. Kunhan en saisi niin pahaa stressireaktiota työpaikasta. Työkin sujuu paremmin ja jälki on laadukkaampaa, kun pystyy keskittymään kunnolla.

Kiitos vinkeistä edellinen!

Tutkija on kuitenkin huono vaihtoehto, kun sitä varten pitäisi istua vuosikausia yliopistossa.

Vierailija
4/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tekstinkäsittelijäksi. Sitä työtä voi tehdä ihan kotoakin käsin tietokoneella. Jos osaat vaikkapa jonkin verran lääketieteellistä sanastoa ja olet nopea kirjoittaja niin esim. HUS ja Diktamen hakevat jatkuvasti uusia työntekijöitä.

Litterointi on myös hyvä vaihtoehto. Kysele vaikkapa lakiasiaintoimistoista kyseistä hommaa.

Vierailija
5/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua en koskaan voisi olla paikassa töissä jossa radio huutaa. En ikinä. Rakastan hiljaisuutta ja voin fyysisesti pahoin jos joudun kuuntelemaan jotain mökää. Pahinta just tekipirteät älämölökanavat jotka soittaa taukoamatta jotain hemmetin Popedaa.

Vierailija
6/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pääomaa? Ryhdy päätoimiseksi sijoittajaksi.

Vierailija
7/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopatossutehdas

Vierailija
8/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaristikon laatija. Suomessa on muutama, jotka saavat leipänsä tästä. Tosin pitää olla laaja sanavarasto ja piirustustaito on eduksi.

Vierailija
9/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuin työ on ok, suomessa vain työkulttuuri on peeseestä ja kaiken maailman pers.häiriöiset pilaavat ilmapiirin.

Vierailija
10/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaan puutarhuri/kausityöntekijä. Suurin osa fiksuja introverttejä alalta kuin alalta ketä sinne hakeutuu. Suosittelen jos olet filosofinen ja työssäsi huolellinen lukutoukkatyyppi jolla rautainen kunto ja seesteinen elämänasenne + rakkaus luontoon.

Vierailija
11/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi hiljainen työ itsessään, kun olen piirtäjänä insinööritoimistossa. Tosin homma on välillä hektistä, välillä taas saa itse keksimällä keksiä töitä. Mutta avokonttori, jossa yksi möykkää koko ajan yksinään, on henkisesti rankka ja joudun pitämään kuulokkeita koko ajan, että voin keskittyä. Sitä möykkää on vaikea selittää, mutta kulkee tuolilla edetakaisin, puhuu yksinään, ääntelee ja läpsii itseään poskiin. Se on myös pelottavaa, sillä taustalla lie joku mielenterveysongelma ja vähän pelottaa, että joku päivä hällä napsahtaa.

Vierailija
12/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kirjastot ovat nykyään aika levottomia ja äänekkäitä paikkoja. Jos teillä ei ole vielä sellaista, pitäkää kiinni nykytilanteesta!

Jotkut pienet liikkeet ovat mukavia paikkoja tehdä työtä ja asioida, jos "musiikkia" ei soiteta koko ajan.

Kotona tehtävä työ, jos voi kotona olla yksin, eikä naapureista tai ulkoa kuulu melua (ajattelemattomuuttani ostin asunnon aivan päiväkodin/alakoulun vierestä, on leikki- ja hengailupaikkana muillekin, siispä kiljuntaa aamusta iltaan, kesäisin pikkutunneille asti.)

Onko muuten niin, ettei töissä muka koskaan radio tms. voisi olla kiinni?

Vierailija
13/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä radion mölyä on muuten pakko kuunnella, kun nykyään saa todella laadukkaita nappikuulokkeita, joiden kautta jokainen voisi kuunnella ihan sitä mitä itse haluaa ja vaikka niin lujaa, että korvat soi?

Vierailija
14/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä radion mölyä on muuten pakko kuunnella, kun nykyään saa todella laadukkaita nappikuulokkeita, joiden kautta jokainen voisi kuunnella ihan sitä mitä itse haluaa ja vaikka niin lujaa, että korvat soi?

Olen surkeana miettinyt ihan samaa ja pitänyt itse töissä kuulokkeita. Ja kuitenkin huomasin hermostuvani siihen, että ihan koko ajan jotakin ääntä kuuluu korvan juuressa! En ole kehdannut ehdottaa, että radio pidettäisiin kiinni, koska olen melko varma siitä, että 99 % muista työläisistä haluaa sitä kuunnella. Joka ainoa päivä. Alkaisin saada pahoja katseita ja minua alettaisiin karttaa.

Enkä ihan oikeasti minäkään ymmärrä, miksi ihmeessä ne, jotka haluavat jotain kuunnella, eivät kuuntele omista korvanapeistaan mitä ikinä haluavat?

Kiitos jo tulleista vinkeistä, tulikin muutama ihan uusi.

Hauska tuo ristikoiden laatija... mitenköhän sellaiseen pääsee? Alkaa vain tehdä ja tarjota niitä?

Vierailija
15/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on monitoimitilakonsepti eli kaikki laitetaan avokonttoriin halusit tai et ja kukaan ei halua. Kuka h vetti nämäkin keksi? Oon aivan poikki työpäivän jälkeen, työ vaatii tarkkutta ja niitä v tun vastamelukuulokkeita ei pysty pitämään. Päätä särkee joka päivä ja pelkään, että oikeesti hajoon tohon avokonttorihelvettiin!!!#

Vierailija
16/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on monitoimitilakonsepti eli kaikki laitetaan avokonttoriin halusit tai et ja kukaan ei halua. Kuka h vetti nämäkin keksi? Oon aivan poikki työpäivän jälkeen, työ vaatii tarkkutta ja niitä v tun vastamelukuulokkeita ei pysty pitämään. Päätä särkee joka päivä ja pelkään, että oikeesti hajoon tohon avokonttorihelvettiin!!!#

Avokonttorit ovat helvetin esikartanoita. Onko niiden tarkoitus vain kyttäys ja/tai sosiaalisuuden pakottaminen? Muuta syytä en keksi.

Otan osaa, alapa sinäkin miettiä työpaikan vaihtoa!

Vierailija
17/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilat

Vierailija
18/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-nörtit ovat umpimielisiä ja nysväävät omassa kopissaan ääneti koodia. Tämä elokuva kuvaa hyvin heitä, tosin kyseessä on veroviraston it-tuki, ei skodari. https://areena.yle.fi/1-1377226

Vierailija
19/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankilat

No ei todellakaan ole hiljaista.

Vierailija
20/319 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeet!!! Oikeasti. Poistuu juuri se ongelma että kaikki paska kuuluu musiikin läpi. Maailma katoaa ympäriltä, heippa! Ja pikkuhiljaa huomaat että niitä kuulokkeita alkaa ilmestyä muillekin. Työpaikalla ilmoitin että kun käytöstapoja ei saada avokonttorikelpoisiksi ja huudetaan esimerkiksi puhelimeen omia asioita metri toisten työpisteistä niin kuulokkeet tilaukseen. Ja nehän sitten alkoi katoilla siitä työpisteeltäni, tilattiin lisää ja nekin katosi. Yllättäen selvisi että äänisaasteesta kärsi puoli toimistoa.