Onko teille käynyt niin, että suuren ihastuksen kanssa suutelu/rakastelu ei olekaan niin kivaa?
Sitä kuvittelee, että jos on suurta ihastusta ja kemiaa toisen ihmisen kanssa, niin suutelu ja/tai rakastelu olisi taivaallista. Itselleni kävi niin, ettei ollutkaan. Miten pieleen voi mennä arvio. Ja sitten taas jonkun toisen kanssa rakastelu on taivaallista vaikka tunteet on laimeammat. Miten tää näin voi mennä..?? Mistään räpeltämisestä ei oo kyse, mutta tasoeroista. Kuvittelisi että suuren ihastuksen kanssa kaikki muukin kuin tunne olisi ihanaa. Muita jotka kokeneet saman?
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Kaipa mulle seksi on sitten vain yksi pieni asia, joka tulee toimivan parisuhteen kylkiäisenä silloin kun toisen lähellä on hyvä olla, eikä mikään sen peruskivi. Seksi ei siis ole mulle mikään perustarve. Joten toki, kertokoon miehet sitten itse ajoissa, jos ovat sellaisia että seksi on heille koko suhteen perusta, niin osaan väistää.
Ok, no sitten ymmärrän. Jos ei seksi ole itselle niin tärkeä, niin eipä kai siihen sitten halua panostaakaan. Huomaan myös, että et pysty edes ymmärtämään seksin merkitystä muille, kun kuvittelet sen olevan koko suhteen perusta, jos sitä pitää yhtään tärkeänä. Ei se suhteen perusta ole, vaan suhteen perusta on henkinen yhteensopivuus ja tunteet - mutta seksi on silti olennainen ja tärkeä osa suhdetta. Ja ainakin itselläni seksuaalinen halu kulkee käsi kädessä ihastumisen ja rakastumisen kanssa, eli jos ihastun/rakastun, silloin haluan tätä ihmistä myös seksuaalisesti. Ei seksi ainakaan minulle voisi koskaan olla vain joku sivuasia tai kylkiäinen, jolla ei niin väliä olisi - ihan hullu ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette halua puhua seksistä ainakaan etukäteen, mitä sitten vastaatte, jos toinen kysyy, että mistä asioista tykkäätte seksissä?
Ekan kerran kun joku tätä tiedusteli, vastasin aika töykeästi, että en ainakaan haastattelusta. Nykyään sanoisin varmaan, että äärimmäisen tavallisesta seksistä ilman mitään erityistä.
Jos vastaan todenmukaisesti, ettei alapäähäni saa mielellään koskea kuin peniksellä, niin voihan tuo kumppani olla juuri se, joka antaisi taivaallista sormi- tai suuseksiä ja nyt olisin sitten tyrmännyt hänet jo alkuunsa? Ennemmin kerron, mitä minulle ei saa tehdä, ja kaikelle muulle olen avoin ja oletan, että riittää kun sängyssä sanon että ei, kun tapahtuu jotakin epämiellyttää.
Sinusta on äärimmäisen tavallista, että alapäähäsi ei saa koskea kuin toisen alapää? Minusta se on hyvin erikoista. Ja hieman ahdistavaa. Mieheltä ei ehkä ole niin epätavallista, että ei halua koskea naisen alapäähän muulla lailla. Syynä yleensä, että vain oma alapää intresseeraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette halua puhua seksistä ainakaan etukäteen, mitä sitten vastaatte, jos toinen kysyy, että mistä asioista tykkäätte seksissä?
Ekan kerran kun joku tätä tiedusteli, vastasin aika töykeästi, että en ainakaan haastattelusta. Nykyään sanoisin varmaan, että äärimmäisen tavallisesta seksistä ilman mitään erityistä.
Jos vastaan todenmukaisesti, ettei alapäähäni saa mielellään koskea kuin peniksellä, niin voihan tuo kumppani olla juuri se, joka antaisi taivaallista sormi- tai suuseksiä ja nyt olisin sitten tyrmännyt hänet jo alkuunsa? Ennemmin kerron, mitä minulle ei saa tehdä, ja kaikelle muulle olen avoin ja oletan, että riittää kun sängyssä sanon että ei, kun tapahtuu jotakin epämiellyttää.
Kylläpä olet negatiivinen. Toinen haluaisi tietää, mistä nauttii, jotta voi antaa sinulle hyvää seksiä, ja sinä vastaan töykeästi, ettet ainakaan pidä siitä, että kysellään. En ymmärrä...
Mutta sitten tuo toinen asia - haluatko sinä siis sitä sormi- ja suuseksiä vai et? Ekassa lauseessa annat ymmärtää, että ehdottomasti ei, mutta sitten kuitenkin olet ilmeisesti avoinkin ajatukselle...? Jos olet avoin ajatukselle, niin miksi edes tyrmäisit asian heti alkuunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron, että en keskustele aiheesta tässä vaiheessa tutustumista koska aihe on mielestäni intiimi eikä kuulu puolitutuille, mutta jos kysyjällä on jotain erityisiä "must have" juttuja jotka hän haluaa tarkistaa etukäteen, on hän vapaa kertomaan mitä ne ovat ja vastaan rehellisesti olenko minä niistä kiinnostunut vai en. Pidän aiheen tarkoituksella hyvin "kliinisenä", koska se karsii pelkkää seksi-puhe seuraa etsivät hyvin pois. Lähes aina kysymyksen taustalla onkin joko johdattelu puhelin/tekstariseksiin, tai se että miehellä on jokin fetissi ja hän kalastelee saisko minusta sen toteuttajaa. Ja näiden selvitessä olen iloinen etten jakanut omia henkilökohtaisia asioitani miehelle (koska kumpikin noista on minulle deal breaker).
Yhden töistä tutun miehen kanssa suhteemme alkoi tekstariseksinä, ja oli todella kuumaa. Siitä kehittyi siis ihan seurustelusuhde aikoinaan. Mutta niin, en minäkään seksistä keskustelisi ennen kuin näyttää lupaavasti siltä, että tyyppi on oikea ja pidän mahdollisena (ja toivottavana!) että suhde etenee seksiin(kin) asti. Eli kun on tavattu ja tutustuttu ensin muuten, ja kun on selvästi kemiaa ja seksuaalistakin jännitettä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olet negatiivinen. Toinen haluaisi tietää, mistä nauttii, jotta voi antaa sinulle hyvää seksiä, ja sinä vastaan töykeästi, ettet ainakaan pidä siitä, että kysellään. En ymmärrä...
Mutta sitten tuo toinen asia - haluatko sinä siis sitä sormi- ja suuseksiä vai et? Ekassa lauseessa annat ymmärtää, että ehdottomasti ei, mutta sitten kuitenkin olet ilmeisesti avoinkin ajatukselle...? Jos olet avoin ajatukselle, niin miksi edes tyrmäisit asian heti alkuunsa?
Juuri tuon vuoksi mieluummin menen ensin sänkyyn ja katson, mitä toinen alkaa luontevasti tekemään. Tulkitsen, että ne ovat juttuja joita hän tykkää tehdä - en halua vaatia toiselta mitään sellaista, mitä hän tekisi ainoastaan minun mielikseni.
En koskaan ole nauttinut nuolluksi tai sormin kosketetuksi tulemisesta, vaikka kuinka olen milli milliltä neuvonut, joten se on lähtökohtaisesti ajatuksena ikävä. Kokemukset ovat olleet tympeitä tai kivuliaita, ja vastapuolella on ollut silti pakonomainen tarve pyynnöistä huolimatta rassata. Mutta koskaan ei tiedä, jos uusi kumppani osaisikin koskettaa erilailla. Siksi mieluummin ensin kokeillaan käytännössä, mitä kehot yhdessä keksivät, ja sitten tarvittaessa keskustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon vuoksi mieluummin menen ensin sänkyyn ja katson, mitä toinen alkaa luontevasti tekemään. Tulkitsen, että ne ovat juttuja joita hän tykkää tehdä - en halua vaatia toiselta mitään sellaista, mitä hän tekisi ainoastaan minun mielikseni.
En koskaan ole nauttinut nuolluksi tai sormin kosketetuksi tulemisesta, vaikka kuinka olen milli milliltä neuvonut, joten se on lähtökohtaise
Usein ihmiset alkavat luontevasti tekemään sellaisia juttuja, mistä esim. entinen kumppani on tykännyt, tai valtaosa entisistä kumppaneista. Ei toisen koskettamisessa ole tarkoitus tehdä niitä asioita, mitä itse haluaa, vaan mitä se toinen haluaa. Miksi on huono asia, jos joku tekee jotain vain sinun mieliksesi? Jos se ei mitenkään ylitä hänen rajojaan eikä ole hänelle epämieluisaa, ja jos hän nauttii siitä, että voi antaa sinulle nautintoa? Minusta tuo on ihan normaalia seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo olin aivan lääpälläni kerran ja pussailukin oli kivaa, mutta se seksi ei sitten tehnykään yhtään mitään, se oli aivan tyhjää touhua.
Tämä.
Nainen ei edes halunnut kokeilla esim. suuseksiä joka on itselleni erittäin tärkeä asia. Seksi oli käytännössä vain lähetyssaarnaajaa hämärässä. Hyvältä sekin tuntui, mutta ei riitä pidemmän päälle täyttämään haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olin aivan lääpälläni kerran ja pussailukin oli kivaa, mutta se seksi ei sitten tehnykään yhtään mitään, se oli aivan tyhjää touhua.
Tämä.
Nainen ei edes halunnut kokeilla esim. suuseksiä joka on itselleni erittäin tärkeä asia. Seksi oli käytännössä vain lähetyssaarnaajaa hämärässä. Hyvältä sekin tuntui, mutta ei riitä pidemmän päälle täyttämään haluja.
Aloin tästä viestistä miettimään, että mikähän itselleni olisi asia joka puuttuessaan jättäisi seksin vajaaksi. Läheisyys, tuijottelu ja kuiskuttelu, romanttinen rakastelu. Kai minä sitten jatkossa vastaan tuon, jos joku mies kyselee mistä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Aloin tästä viestistä miettimään, että mikähän itselleni olisi asia joka puuttuessaan jättäisi seksin vajaaksi. Läheisyys, tuijottelu ja kuiskuttelu, romanttinen rakastelu. Kai minä sitten jatkossa vastaan tuon, jos joku mies kyselee mistä pidän.
No mitäs vikaa tuossa vastauksessa edes olisi? Jos se on sitä, mistä pidät ja kuvastaa sellaista seksiä, josta nautit, niin tuohan on silloin ihan selkeä, rehellinen vastaus. Toinen osapuoli voi sitten itse päättää, sopiiko se yhteen omien mieltymystensä kanssa, ja mikäli joo, niin tietääpä sitten, millaisesta tyylistä sinä tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
"oikein halunnut mitään erilaista kokeilla koska "oon jo tehnyt tota" jonkun yhdenyön tuttavuuden kanssa. Niin tulihan siinä väkisinkin olo et joku muu sai spesiaalit ja minulle jäi arki sekä vanilja"
Sai speciaalit? Hänhän sanoi ettei ollut tykännyt niistä asioista (jos olisi tykännyt, olisi toki halunnut uudestaan). Miten voit olla kateellinen siitä, että hänellä oli ollut jonkun toisen kanssa huono kokemus, eikä hän halunnut toistaa sinun kanssasi huonoa kokemusta? Vai oletko katkera siitä ettei hän suostunut kärsimään vuoksesi eli tekemään jotain minkä jo tiesi epämiellyttäväksi? Eihän se ole ollut hänelle mitään "spesiaalia", vaan päinvastoin, se on ollut epämiellyttävä kokemus!
En ymmärrä, en kyllä itse kokisi negatiivisena sitä jos kumppani sanoisi että on kokeillut asiaa X, ei pitänyt siitä, eikä siksi halua sitä uudestaan. Hyvähän se vaan on jos jää joki
Kyse oli pikemminkin siitä ettei hän halunnut oikeasti kokeilla yhtään mitään perus lauantai-illan saunaseksin ulkopuolista koska omien sanojensa mukaan eli jo sen Villin nuoruuden seksihurjastelut ja nyt oli rauhoittumisen aika. Ei uteliaisuutta, ei kokeilunhalua uusille jutuille. Seksi oli sanalla sanoen tylsää ja väkisin siinä tulee nuhjuinen olo itselle, että enkö minä sitten kelpaa semmoisiin joihin jotkut yhden illan tuttavuudet ovat kelvanneet. Ei siinä mistään kateudesta ole kyse.
Eikä tuossa ollut kyse ettei hän olisi erikoisemmista sen enempää tykännyt tai inhonnut vaan ei kiinnostanut kokeilla jotain mitä oli jo kokeillut kun ei niissä ollut jännää tai uutta enää. Enkä nyt tarkoita mitään pissaamista peräsuoleen vaan "normaalia" seksiä mausteilla ja ehkä jossain uudessa paikassa. Kääntäen juttusi toisinpäin: toista ei siis kiinnosta sinun toiveesi tai halusi vaan mennään tasan sillä mikä itseä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli pikemminkin siitä ettei hän halunnut oikeasti kokeilla yhtään mitään perus lauantai-illan saunaseksin ulkopuolista koska omien sanojensa mukaan eli jo sen Villin nuoruuden seksihurjastelut ja nyt oli rauhoittumisen aika. Ei uteliaisuutta, ei kokeilunhalua uusille jutuille. Seksi oli sanalla sanoen tylsää ja väkisin siinä tulee nuhjuinen olo itselle, että enkö minä sitten kelpaa semmoisiin joihin jotkut yhden illan tuttavuudet ovat kelvanneet. Ei siinä mistään kateudesta ole kyse.
Eikä tuossa ollut kyse ettei hän olisi erikoisemmista sen enempää tykännyt tai inhonnut vaan ei kiinnostanut kokeilla jotain mitä oli jo kokeillut kun ei niissä ollut jännää tai uutta enää. Enkä nyt tarkoita mitään pissaamista peräsuoleen vaan "normaalia" seksiä mausteilla ja ehkä jossain uudessa paikassa. Kääntäen juttusi toisinpäin: toista ei siis kiinnosta sinun toiveesi tai halusi vaan mennään tasan sillä mikä itseä kiinnostaa.
Olitte vain seksuaalisesti liian erilaisia ettekä sopineet yhteen. Ehkä hän halusi vain antaa jonkin perustelun sille, miksi ei halua kokeilla jotain, ja se oli nyt sitten se "tiedän, etten tykkää, koska olen joskus kokeillut". Ymmärrän sinua siinä mielessä, että itse olen kevyen/pehmeän BDSM:n ystävä, eikä pelkkä vanilja ja joku perusseksi riittäisi itselleni, ja tiedän kyllä, että olisin todella turhautunut, jos kumppani ei haluaisi mitään muuta kuin sellaista. Mutta itselleni ei kuitenkaan riittäisi se, että jotain yksittäisiä juttuja kokeiltaisiin, jotta hän voisi todeta, että ei tykkää niistä - enkä edes haluaisikaan, että omat mieltymykseni olisivat toiselle jotain epämiellyttäväksi osoittautuvia kokeiluja. Olisin itse vain tyytyväinen, jos jo ennen seksiä selviäisi, ettei toinen halua mitään samantyyppistä kuin minä. Ilmeisesti tuolle kumppanillesi ne jutut eivät oikeasti olleet jänniä ja kiinnostavia, vaikka oli niitä kokeillut. Onhan tässäkin ketjussa jotkut kirjoittajat kertoneet, etteivät missään tapauksessa halua mitään erikoisempaa - osa ihmisistä on sellaisia ja sekin on ihan ok. Pitää vaan löytää itselle sopiva ihminen.
Sen sijaan, että harmittelet sitä, että "joku toinen sai ne speciaalit, minun kanssa kelpaa vain tylsä perussetti", sinun kannattaisi suhtautua asiaan toisin ja ajatella, että "no harmi, että tämä ei olekaan oikeanlainen kumppani, mutta ehkä löydän jonkun toisen, sopivamman".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Itse edes en ota yhden tai edes kahden illan jutuilta suihin, vaikka antavana ja ottavana osapuolena muuten pidän olla. Se on liian intiimiä tuntemattoman kanssa+ tautipelko ehkäisystä huolimatta.
Joo pieni muna oli nönnönöö keksiikää jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuossa ollut kyse ettei hän olisi erikoisemmista sen enempää tykännyt tai inhonnut vaan ei kiinnostanut kokeilla jotain mitä oli jo kokeillut kun ei niissä ollut jännää tai uutta enää. Enkä nyt tarkoita mitään pissaamista peräsuoleen vaan "normaalia" seksiä mausteilla ja ehkä jossain uudessa paikassa. Kääntäen juttusi toisinpäin: toista ei siis kiinnosta sinun toiveesi tai halusi v
No se suhde loppuikin ja tuo oli yksi syistä.
Mulle on käynyt monta kertaa noin, että se unelmien prinssi on jokin käsittämätön tapaus paremmin tutustuessa. Kaikkien näiden kanssa sänkyhommista ei tullut mitään, koska heidän kanssaan ei muutenkaan natsannut.
Ihastus numero yksi osoittautui pitkässä juoksussa henkisesti viisikymppiseksi sovinistiksi, joka heittäytyi mahdollisimman hankalaksi joka käänteessä missä pystyi. Olin niin rakastunut, että annoin hänen olla kyseenalaistamatta sellainen kuin oli, mutta pian hän jätti minut koska kuulemma pelkää minua kun ei koskaan tiedä mistä suutun. Toisin sanoen hän täysin tietoisesti testasi rajojani, ja kun en toiminut toivotulla tavalla, niin hän jätti minut ja alkoi levitellä juoruja ympäri kyliä millainen olin.
Ihastus numero kaksi oli yhtä iso huti. Se porukassa herttainen ja huumorintajuinen mies olikin ihan umpiluupää, mikään ei kiinnostanut eikä tulisi koskaan kiinnostamaan, hän halveksi minua avoimesti ja osoittautui, että huumori olikin oikeissa paikoissa nauramista eikä aitoa ymmärrystä tilannekomiikalle. Kun valkeni, että hänellä oli valtavia arjenhallinnan ongelmia ja äiti ryypännyt raskausaikana, niin otin tyypistä eron aika vikkelästi.
Ihastus numero kolme oli täydellinen, ihana, huumorintajuinen ja mukava - ja tukevasti naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
MInua taas ahdistaisi tuijottelu ja kuiskailu, tai ainakin nyt siltä tuntuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
MInua taas ahdistaisi tuijottelu ja kuiskailu, tai ainakin nyt siltä tuntuisi.
Jonkun satunnaisen panon kanssa tuollainen olisikin ällöttävää. Mutta aivan eri asia kun kyse on ihastuksesta, ja ihmisestä johon aidosti haluaa kokonaisvaltaisesti tutustua ja jolle tahtoo antaa itsensä täysin, eli ollaan suhdemielellä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun satunnaisen panon kanssa tuollainen olisikin ällöttävää. Mutta aivan eri asia kun kyse on ihastuksesta, ja ihmisestä johon aidosti haluaa kokonaisvaltaisesti tutustua ja jolle tahtoo antaa itsensä täysin, eli ollaan suhdemielellä liikkeellä.
Tuo on ihan ok, jos molemmat siitä tykkäävät. Omalla kohdallani vaikuttaisi sekin, mitä kuiskailtaisiin ja mihin sävyyn. Mutta noin yleisesti ottaen ei tuo taitaisi omakaan juttu olla. Tykkään siitä, että seksi on intohimoista, leikkisää, kiihkeää, eikä niin vaniljaista. Itselläni se antautuminen täysin olisi just jotain muuta kuin kuiskuttelua ja tuijottelua. Satunnaisia panoja en muuten itse harrasta ollenkaan.
t. Eri
Tutustuin kauan sitten naiseen, jonka kanssa synkkasi heti, ja henkinen yhteys oli ennenkokematon. Ongelma vain oli, että molemmat seurusteli tahollaan. Vuosia myöhemmin, kun oltiin sitten molemmat sinkkuja, alettiin nähdä enemmän. Sitten tuli se ilta, että oli luonnollista viettää yötä yhdessä. Se vuosien jännite jotenkin oudosti liukeni siihen yöhön. Mitään kiusallista ei tapahtunut, mutta jotenkin olo oli sellainen, että oltais jo kymmenen vuotta vanha pari, niin tutulta se juttu tuntui. Ystäviksi jäätiin, ja henkinen yhteys on edelleen. Ehkä lopulta sisarellinen enemmän kuin parisuhdematskua.
Kerron, että en keskustele aiheesta tässä vaiheessa tutustumista koska aihe on mielestäni intiimi eikä kuulu puolitutuille, mutta jos kysyjällä on jotain erityisiä "must have" juttuja jotka hän haluaa tarkistaa etukäteen, on hän vapaa kertomaan mitä ne ovat ja vastaan rehellisesti olenko minä niistä kiinnostunut vai en. Pidän aiheen tarkoituksella hyvin "kliinisenä", koska se karsii pelkkää seksi-puhe seuraa etsivät hyvin pois. Lähes aina kysymyksen taustalla onkin joko johdattelu puhelin/tekstariseksiin, tai se että miehellä on jokin fetissi ja hän kalastelee saisko minusta sen toteuttajaa. Ja näiden selvitessä olen iloinen etten jakanut omia henkilökohtaisia asioitani miehelle (koska kumpikin noista on minulle deal breaker).
Seksistä puhun vaikka 12 tuntia yhtä mittaa, mutta vasta kun suhde on siinä pisteessä että sen harrastaminen on oikeasti ajankohtaista. Ei siis Ekoilla eikä tokilla treffeillä, eikä missään nimessä niitä ennen.