Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teille käynyt niin, että suuren ihastuksen kanssa suutelu/rakastelu ei olekaan niin kivaa?

Vierailija
02.08.2018 |

Sitä kuvittelee, että jos on suurta ihastusta ja kemiaa toisen ihmisen kanssa, niin suutelu ja/tai rakastelu olisi taivaallista. Itselleni kävi niin, ettei ollutkaan. Miten pieleen voi mennä arvio. Ja sitten taas jonkun toisen kanssa rakastelu on taivaallista vaikka tunteet on laimeammat. Miten tää näin voi mennä..?? Mistään räpeltämisestä ei oo kyse, mutta tasoeroista. Kuvittelisi että suuren ihastuksen kanssa kaikki muukin kuin tunne olisi ihanaa. Muita jotka kokeneet saman?

Kommentit (305)

Vierailija
201/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ihmiset keskustele seksistä ja mieltymyksistä ollenkaan ennen ensimmäistä seksikertaa? Ainakin osa pettymyksistä olisi sen myötä vältettävissä, ja toisaalta seksikin olisi parempaa, kun kumpikin tietäisi jo, mistä toinen tykkää. Ei menisi hakuammunnaksi eikä miksikään geneeriseksi tylsäksi panoksi. Ainakin osa yhteensopimattomuuksista tulisi ilmi jo etukäteen.

No eipä ole tullut mieleenkään mikään etukäteisleskustelu, koska ei ole koskaan tullut vastaan mitään erikoistyyppejä. Kaikki ovat halunneet perusvaniljaa, kuten itsekin. Ei kai sitä tarvitse etukäteen mainita, eikö se ole vähän perusoletus. Sitten jos tykkää lähinnä toisenlaisesta, on hyvä alustaa asiaa. 

Tämä. Ja itsellä ainakin on ihan tuulesta ja tunnelmasta kiinni millaista (vanilja-)seksiä tekee mieli (kiihkeää

Jotkut osaavat kertoa toiveistaan niin kiihottavasti, että se on jo oikeastaan osa esileikkiä. Ja siis millä lailla siitä tulisi paineita toiselle, jos kertoo, millaista kosketusta tai asiaa haluaisi? Enemmän minusta siitä voi tulla paineita, että pitäisi olla ajatustenlukija.

Olen tosi yllättynyt, miten suuten vastustuksen sai tässä ketjussa se, että ehdotettiin kertomaan uudelle kumppanille, millaisesta seksistä pitää, ja muutenkin kommunikoimaan omista haluista ja toiveista. Se nyt kuitenkin on esim. kaikkien seksuaali- ja parisuhdeneuvojienkin antamien ohjeiden joukossa, ja yleisesti johtaa todennäköisemmin toimivaan seksiin.

Vierailija
202/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ihmiset keskustele seksistä ja mieltymyksistä ollenkaan ennen ensimmäistä seksikertaa? Ainakin osa pettymyksistä olisi sen myötä vältettävissä, ja toisaalta seksikin olisi parempaa, kun kumpikin tietäisi jo, mistä toinen tykkää. Ei menisi hakuammunnaksi eikä miksikään geneeriseksi tylsäksi panoksi. Ainakin osa yhteensopimattomuuksista tulisi ilmi jo etukäteen.

No eipä ole tullut mieleenkään mikään etukäteisleskustelu, koska ei ole koskaan tullut vastaan mitään erikoistyyppejä. Kaikki ovat halunneet perusvaniljaa, kuten itsekin. Ei kai sitä tarvitse etukäteen mainita, eikö se ole vähän perusoletus. Sitten jos tykkää lähinnä toisenlaisesta, on hyvä alustaa asiaa. 

Minäkin uskoisin tuollaisen kysymyksen esittäjälle seksin olevan suhteessa todella merkittävä asia ja hänellä o

Joo, minä juttelen seksistä etukäteen ja kyllä, seksi ja seksuaalinen yhteensopivuus ovat minusta suhteessa tärkeitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käynyt, kauan sitten. Mies oli komea kuin karkki, ja kovakuntoinen painoluokkaurheilija. Kun päästiin asiaan, kynämuna ja pitipä sille vielä puolustuspuheenkin.

Ja sitten vielä ihmetellään ja väheksytään miesten kehohäpeää. Kun aina lyödään niihin kahteen asiaan joihin ei voi itse mitenkään vaikuttaa: pituuteen ja kullin kokoon. 

Kasva nyt aikuiseksi, et voi mitenkään miellyttää kaikkia, joten turha edes pyrkiä siihen. Maailma on täynnä ei-yhdyntäkeskeisiä naisia, he sopivat sinulle, minunkaltaiseni eivät. Ei se sen kummempaa ole. Näin jo keski-ikäisen naisena saa kuulla erittäin rumaa arvostelua milloin mistäkin asiasta, mille ei mahda mitään. Silloin kohautetaan olkapäitä ja jatketaan matkaa. Mielipide on nääs kuin pyllyreikä, sel

Semmoinen sieltä sitten. Vaikutat melko rasittavalta ihmiseltä.

Epäilemättä olenkin, en silti uhriudu. Ota oppia.

Vierailija
204/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusvaniljassakin on monenlaisia juttuja ja eri ihmisillä on senkin puitteissa omat mielijuttunsa - tai esim. juuri jokin tietynlainen asia toimii orgasmin saamiseen. Myös perusvaniljassa voi olla asioita, joita ei itse halua tehdä. Ettekö te perusvaniljaihmiset sitten keskustele lainkaan seksuaalisista mieltymyksistä tai siitä, mistä tykkäätte, tai ettekö ikinä kerro kumppanille mitään, mitä haluaisitte?

Vierailija
205/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vastaukseni tuohon on varmasti tylsä ja epätyydyttävä. Kertoisin miehelle, että haluan olla lähellä häntä ja tutustua häneen kehollisesti, olla hyvä hänelle. Mulle seksi ei ole mitään temppuja ja asentoja, vaan yhteyttä ja läsnäoloa. Kun yhteys löytyy, niin vietit vievät ja kaikki mekaanisuus unohtuu. 

Todella turhauttava vastaus. Se, että joku kysyy sinulta, mistä tykkäät, on NIMENOMAAN sitä, että hän haluaaa tutustua sinuun kehollisesti ja olla sinulle hyvä. Rasittava ajatuskin, että yrittäisi kysyä toiselta, mistä tämä tykkäisi tai mitä haluaisi, ja saa vastaukseksi jotain "ollaan tässä vaan". Sitten pitää vaan tehdä jotain ja kokeilla hakuammuntana, että no mikä toimii. Seksi voi tietysti olla mitä vaan, skaala on laaja, mutta en ihan ymmärrä, että miten niin se ei ole "temppuja ja asentoja" - kyllähän sitä aina jossain asennossa ollaan, ja vaikka seksistä merkittävä osa pään sisällä tapahtuukin, niin kyllä siihen toimintaakin liittyy. Ja kyllä se siinä mielessä on "temppujakin", että oikeanlainen tekniikka on ihan olennainen asia. Mieti nyt vaikka jotain klitoriksen stimuloimista - jos sen tekee väärin, se voi sattua todella paljon. Eli kyllä silläkin merkitystä on, mitä tekee. Pelkkä yhteys ja läsnäolo ilman toimintaa on vain lähekkäin oleilua - sekin on kivaa ja nautinnollista, mutta harva saa esim. orgasmia niin. Valtaosa tarvitsee sen erogeenisten alueiden stimuloimisen. Mutta sinänsähän se yhteys ja läsnäolo toki mahdollistavat vaikka mitä ihanaa ja leikkisääkin, jos sellaisesta tykkää.

N46

Vierailija
206/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusvaniljassakin on monenlaisia juttuja ja eri ihmisillä on senkin puitteissa omat mielijuttunsa - tai esim. juuri jokin tietynlainen asia toimii orgasmin saamiseen. Myös perusvaniljassa voi olla asioita, joita ei itse halua tehdä. Ettekö te perusvaniljaihmiset sitten keskustele lainkaan seksuaalisista mieltymyksistä tai siitä, mistä tykkäätte, tai ettekö ikinä kerro kumppanille mitään, mitä haluaisitte?

En ole kyllä koskaan käynyt tuota keskustelua ennen kuin on jo vähän paremmin tutustuttu, eli oltu ainakin kerran jo sängyssä.

Olen itse hyvin yhdyntäkeskeinen, tykkään seksistä takaapäin ja rakastan ottaa suihin. Sen kertominen kumppanille tuntuisi silti vähän erikoiselta, jos ei vielä ole kokeillut tykkäänkö noista asioista hänen kanssaan. Entä jos takaapäin tai suihinotto ei tunnukaan juuri hänen kanssaan hyvältä? Sitten mies saa loppuiän ahdistuksen siitä, että juuri hän on viallinen kun en olekaan koko ajan ottamassa suihin.

Tuntuisi jotenkin niin esineellistävältä ja välineellistävältä kertoa, että näitä asioita olen muiden miesten kanssa tehnyt ja tykännyt. Eihän se meidän kahden suhteeseen ja seksiin kuulu mitenkään, mitä muiden kanssa on touhuttu. 

Vierailija
207/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella turhauttava vastaus. Se, että joku kysyy sinulta, mistä tykkäät, on NIMENOMAAN sitä, että hän haluaaa tutustua sinuun kehollisesti ja olla sinulle hyvä. Rasittava ajatuskin, että yrittäisi kysyä toiselta, mistä tämä tykkäisi tai mitä haluaisi, ja saa vastaukseksi jotain "ollaan tässä vaan". Sitten pitää vaan tehdä jotain ja kokeilla hakuammuntana, että no mikä toimii. Seksi voi tietysti olla mitä vaan, skaala on laaja, mutta en ihan ymmärrä, että miten niin se ei ole "temppuja ja asentoja" - kyllähän sitä aina jossain asennossa ollaan, ja vaikka seksistä merkittävä osa pään sisällä tapahtuukin, niin kyllä siihen toimintaakin liittyy. Ja kyllä se siinä mielessä on "temppujakin", että oikeanlainen tekniikka on ihan olennainen asia. Mieti nyt vaikka jotain klitoriksen stimuloimista - jos sen tekee väärin, se voi sattua todella paljon. Eli kyllä silläkin merkitystä on, mitä tekee. Pelkkä yhteys ja läsnäolo ilman toimintaa on vain lähekkäin oleilua - sekin on kivaa ja nautinnollista, mutta harva saa esim. orgasmia niin. Valtaosa tarvitsee sen erogeenisten alueiden stimuloimisen. Mutta sinänsähän se yhteys ja läsnäolo toki mahdollistavat vaikka mitä ihanaa ja leikkisääkin, jos sellaisesta tykkää.

N46

Eikös ensimmäinen seksikokemus uuden ihmisen kanssa yleensä lähde alasti lähekkäin peiton alla pyörimisestä ja kiihkeistä suudelmista, kun se penis nyt vain lopulta siinä kiehnätessä hakeutuu jalkojen väliin?

Vierailija
208/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo hyi.

Meillä oli uskomattoman hyvä kaverisuhde, jossa kumpikin tykkäsi toisesta enemmän kuin kenestäkään, ja edelleen tuntuu siltä, vaikka ei olla oltu enää tekemisissä 10 vuoteen, riittää kun ajattelenkaan tätä tyyppiä!

10v kaveruuden jälkeen päätettiin, että annetaan tunteiden viedä.

Meinasi tulla itku.

Ihan kuin kaksi magneettia samat navat vastakkain yrittäisi laittaa, tai siskon pitäisi suudella veljeään kuin naimisissa oleva pariskunta. Ei, ei ei.

Se oli niin luotaantyöntävää kaikin puolin, mikä oli hämmentävää, koska oikeasti oli vetovoimaa ja tosirakkautta. Ja sitten kehot kuitenkin reagoi näin voimakkaasti pelkästä suutelusta?! 

Edelleen jaksaa hämmentää.

Vierailija
209/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ensimmäinen seksikokemus uuden ihmisen kanssa yleensä lähde alasti lähekkäin peiton alla pyörimisestä ja kiihkeistä suudelmista, kun se penis nyt vain lopulta siinä kiehnätessä hakeutuu jalkojen väliin?

No ei itselläni ole tuollaista "vähän kiehnäystä, suudelmia ja sitten yhdyntä". Kuulostaa aika tylsältä, peniskeskeiseltä.

Vierailija
210/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä koskaan käynyt tuota keskustelua ennen kuin on jo vähän paremmin tutustuttu, eli oltu ainakin kerran jo sängyssä.

Olen itse hyvin yhdyntäkeskeinen, tykkään seksistä takaapäin ja rakastan ottaa suihin. Sen kertominen kumppanille tuntuisi silti vähän erikoiselta, jos ei vielä ole kokeillut tykkäänkö noista asioista hänen kanssaan. Entä jos takaapäin tai suihinotto ei tunnukaan juuri hänen kanssaan hyvältä? Sitten mies saa loppuiän ahdistuksen siitä, että juuri hän on viallinen kun en olekaan koko ajan ottamassa suihin.

Tuntuisi jotenkin niin esineellistävältä ja välineellistävältä kertoa, että näitä asioita olen muiden miesten kanssa tehnyt ja tykännyt. Eihän se meidän kahden suhteeseen ja seksiin kuulu mitenkään, mitä muiden kanssa on touhuttu. 

Miten se muuttuu vähemmän esineellistäväksi yhden seksikerran jälkeen? 

Mikä voisi olla syy siihen, että et haluaisi antaa suuseksiä jollekin tietylle miehelle? Itse ainakin koen, että jos sksi tuntuu epämiellyttävältä toisen kanssa, on hän minulle väärä kumppani. Esim. minä pidän nuolemisesta, mutta jos jonkun kanssa se ei toimi ollenkaan, silloin tuskin haluaisin jatkaa suhdetta.

Olen tosi yllättynyt, miten negatiivisesti ihmiset suhtautuvat siihen, että seksistä juttelisi toisen kanssa jo ennen seksiä. Olen oikeasti todella yllättynyt. Ja vähän ihmettelen, että ihanko oikeasti aikuiset vaan lähtevät jotain haparoimaan, kokeilemaan ja ilmeisesti joidenkin perusjuttujen kautta yrittävät sitten saada homman hoidettua. 

Vierailija
211/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusvaniljassakin on monenlaisia juttuja ja eri ihmisillä on senkin puitteissa omat mielijuttunsa - tai esim. juuri

Olen eri, mutta minä olen sen verran kaikkiruokainen, etten ole kokenut tarvetta keskustella etukäteen. Siellähän se sitten yhdessä puuhailemalla selviää mikä tuntuu kummastakin kivalta. En ole koskaan harrastanut seksiä josta en tykkäisi. Jotkut kumppanit parempia kuin toiset, mutta ei ne heikoimmatkaan sellaisia ole että olisin jättänyt väliin jos olisi juteltu enemmän.

Vierailija
212/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se muuttuu vähemmän esineellistäväksi yhden seksikerran jälkeen? 

Mikä voisi olla syy siihen, että et haluaisi antaa suuseksiä jollekin tietylle miehelle? Itse ainakin koen, että jos sksi tuntuu epämiellyttävältä toisen kanssa, on hän minulle väärä kumppani. Esim. minä pidän nuolemisesta, mutta jos jonkun kanssa se ei toimi ollenkaan, silloin tuskin haluaisin jatkaa suhdetta.

Olen tosi yllättynyt, miten negatiivisesti ihmiset suhtautuvat siihen, että seksistä juttelisi toisen kanssa jo ennen seksiä. Olen oikeasti todella yllättynyt. Ja vähän ihmettelen, että ihanko oikeasti aikuiset vaan lähtevät jotain haparoimaan, kokeilemaan ja ilmeisesti joidenkin perusjuttujen kautta yrittävät sitten saada homman hoidettua. 

Sen seksikerran jälkeen miehelle voi jo antaa palautetta, että mistä juuri hänen kanssaan tykkäsin ja mitä haluaisin ehkä tehdä hänelle tulevaisuudessa. 

Jonkun penis tuntuu paremmalta tietyssä asennossa kuin toisessa ja tietynlaista penistä ei välttämättä ole yhtä miellyttävää imeä. Jos toisesta on kuitenkin aidosti viehättynyt ja henkinen yhteys sängyssä on, niin kyllä hänen kehoaan silti haluaa ja yhdessä etsitään ne tavat joilla juuri meidän kehot tuntuu hyvältä yhdessä. 

Vierailija
213/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
214/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, jos otat sen ihan kivasti, kun nainen kysyy suoraan, että onko sinulla jotain outoja fetissejä, tykkäätkö purra varoittamatta kovaa, tuletko minuutissa, nuoletko, kiinnostaako sinua lainkaan naisen orkut?

Jotkut kuitenkin ovat ehkä estoisia keskustemaan tai suhtautuvat muuten kielteisesti toisen kyselemiseen. Toisaalta kaikki luultavasti eivät vastaa ihan rehellisesti. Sitten se, että riittääkö mielikuvitus kysyä kaikkea merkittävää?

Tässä etukäteen keskustelussa on vähän se ongelma, että käytännössä voi olla hyvin erilaista kuin teoriassa. Itse esimerkiksi rakastan nuolemista, tai näin kuvittelin, kunnes kohtasin exäni, jonka kanssa se oli suorastaan vastenmielistä. Inhosin myös hellää seksiä hänen kanssaan, mutta nykyisen kanssa se on ihanaa, koska tunteet ovat paljon romanttisemmat. Luulin, etten tykkää mistään erikoisesta, koska en ollut kokenut ennen oloani turvalliseksi. Jne, jne. Ja etukäteen puhumalla olisin vähän niinkuin esittänyt tämän kaiken. Itselle se mistä pitää on hyvin paljon kiinni siitä kenen kanssa on. 

Vierailija
215/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä, jos otat sen ihan kivasti, kun nainen kysyy suoraan, että onko sinulla jotain outoja fetissejä, tykkäätkö purra varoittamatta kovaa, tuletko minuutissa, nuoletko, kiinnostaako sinua lainkaan naisen orkut?

Jotkut kuitenkin ovat ehkä estoisia keskustemaan tai suhtautuvat muuten kielteisesti toisen kyselemiseen. Toisaalta kaikki luultavasti eivät vastaa ihan rehellisesti. Sitten se, että riittääkö mielikuvitus kysyä kaikkea merkittävää?

Tässä etukäteen keskustelussa on vähän se ongelma, että käytännössä voi olla hyvin erilaista kuin teoriassa. Itse esimerkiksi rakastan nuolemista, tai näin kuvittelin, kunnes kohtasin exäni, jonka kanssa se oli suorastaan vastenmielistä. Inhosin myös hellää seksiä hänen kanssaan, mutta nykyisen kanssa se on ihanaa, koska tunteet ovat paljon romanttisemmat. Luulin, etten tykkää mistään erikoisesta, koska en ollut kokenut ennen oloani turvalliseksi. Jne, jne. Ja etukäteen puhumalla olisin vähän niinkuin esittänyt tämän kaiken. Itselle se mistä pitää on hyvin paljon kiinni siitä kenen kanssa on. 

Niin siis, olen itse nainen. Ja oletettu kumppanini on mies. En tietenkään "ota kivasti", jos joku kysyy asenteellisesti muotoillen, onko minulla "jotain outoja fetissejä". Mutta jos toinen kysyy neutraalimmin muotoillen, onko minulla fetissejä, otan sen kysymyksen kyllä ihan kivasti ja vastaankin ihan kivasti eli vastaan normaalisti. Mitä noihin muihin kysymyksiisi tulee, niin itse olen kysynyt mieheltä, tykkääkö hän nuolla. Tämä siksi, että suuseksi on itselleni todella tärkeää. Jos mies olisi vastannut, että ei tykkää, tai että ei oikein välitä tehdä sellaista, en olisi edennyt seksiin hänen kanssaan.

Tuosta puremisesimerkistäsi tuleekin mieleen toinen olennainen pointti näistä keskusteluista. Siitä, miten toinen puhuu seksistä ja millä lailla suhtautuu toisen kertomaan, voi päätellä jo kaikenlaista. Kyllä se useimmiten välittyy ihmisen puheesta, millainen asenne hänellä on seksiin ja toisen huomioimiseen. Esim. tuollainen, että joku puree varoittamatta kovaa, tulee todennäköisemmin yllätyksenä silloin, jos seksistä ei ole keskusteltu kuin jos siitä olisi keskusteltu. Tietenkään kukaan ei avoimesti kerro toimivansa epäkunnioittavasti ja toisen rajoja rikkoen, mutta sen sijaan se voi välittyä, kuinka toinen suhtautuu suostumuksellisuuteen ja käyttäytyykö arvostavasti, ja onko esim. mies aidosti kiinnostunut naisen nautinnosta. Niin, ja mieluummin selvittelen jo etukäteen keskustelussa, onko mies kiinnostunut naisen orkuista, kun menen suoraan seksiin toteamaan, jos hän vaikka ei olekaan. Että monilta huonoilta, tylsiltä tai turhilta seksikokemuksilta voi myös välttyä, kun asioista juttelee etukäteen.

Ja mitä tulee estoisuuteen - niin, ymmärrän tietenkin, että estoisia ihmisiä on, mutta itse en ainakaan nyt enää aikuisiällä jaksa sellaista. Se estoisuus vaikuttaa todennäköisesti seksiin muutenkin, ja silloin meillä on luultavasti hyvin erilainen suhde seksiin. Toki nuorena olisi ollut eri juttu, ja silloin saattoi itselläkin olla vielä, jos ei nyt estoja, niin epävarmuuksia.

En tajua tuota esimerkkiäsi seksistä eksän kanssa - eihän siinä se etukäteen keskustelu olisi ollut mikään ongelma. Ongelma oli se, ettet sitten tykännytkään seksistä hänen kanssaan. Tokihan tällaisia yllätyksiä voi tulla, mutta tässä on kyse eri asiasta. Ja ymmärrän toki, että joitain asioita seksuaalisuudesta voi löytää itsestään vasta myöhemmin - se on seksuaalisuudessa hyvä asia, ei ongelma. Mutta harvemmin niitä erikoisuuksia tyhjästäkään löytää, vaan väkisinkin asioista pitää toisen kanssa puhua.

Vierailija
216/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusvaniljassakin on monenlaisia juttuja ja eri ihmisillä on sen

Tykkäätkö, jos sinua esim. purraan lujaa varoittamatta? Tykkäätkö, jos toinen on sitä mieltä, ettei tarvita tautien eikä raskauden ehkäisyä? Mitä, jos toinen rynkyttää niin, että saat pelätä perhekalleuksien puolesta? Ei se kaikli kommumikointi käy pelkällä uuh-lääh -ääntelyllä. Mutta eihän toki näitä kaikkia pysty etukäteen keskustelemaan. Pitäisi kuunnella myös siinä tilanteessa. 

Vierailija
217/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että just seksi on asia, josta ei puhuta. Yleensä kaikesta muusta voidaan kyllä puhua etukäteen, eli ihmiset eivät esim. muuta yhteen ilman, että siitä keskustellaan, eivät mene yhdessä matkalle ilman, että puhutaan, mitä kunpikin tykkää matkoilla tehdä ja missä käydä... Myös ruokamieltymyksistä puhutaan ja kun mietitään yhteistä vapaa-ajan tekemistä, voidaan puhua siitä, millaisista asioista kumpikin tykkää. Mutta seksistä kummasti ei haluta puhua ja nähdään puhuminen jopa uhkana, riskinä tai muuten vaan huonona asiana.

Jännä juttu!

Vierailija
218/305 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki on tuntunut tosi hyvältä. 

Vierailija
219/305 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että just seksi on asia, josta ei puhuta. Yleensä kaikesta muusta voidaan kyllä puhua etukäteen, eli ihmiset eivät esim. muuta yhteen ilman, että siitä keskustellaan, eivät mene yhdessä matkalle ilman, että puhutaan, mitä kunpikin tykkää matkoilla tehdä ja missä käydä... Myös ruokamieltymyksistä puhutaan ja kun mietitään yhteistä vapaa-ajan tekemistä, voidaan puhua siitä, millaisista asioista kumpikin tykkää. Mutta seksistä kummasti ei haluta puhua ja nähdään puhuminen jopa uhkana, riskinä tai muuten vaan huonona asiana.

Jännä juttu!

Ehkä tuo keskustelu olisi luontevampaa, jos tutustuminen ennen seksiä kestäisi viikkoja tai kuukausia. Mutta kun monilla seksi astuu kuvaan ennen kuin puhutaan muutenkaan mistään yhteiselämän käytännön jutuista ja järjestelyistä, niin tuntuisi kovasti siltä että tuttavuudessa on kyse ensisijaisesti käytännön seksijärjestelystä. 

Vierailija
220/305 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jotkut osaavat kertoa toiveistaan niin kiihottavasti, että se on jo oikeastaan osa esileikkiä. Ja siis millä lailla siitä tulisi paineita toiselle, jos kertoo, millaista kosketusta tai asiaa haluaisi? Enemmän minusta siitä voi tulla paineita, että pitäisi olla ajatustenlukija.

Mulle tulisi todellakin paineita, ja olo että olen kumppanille vain sukuelin muiden joukossa. Tietysti on eri asia kertoa ihastuneena, mitä itse haluaisi toisen kauniille vartalolle tehdä, kuin luetella tehtävälistaa mitä odottaa toisen tekevän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme