Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en yh-äitinä ymmärrä äitejä, jotka haluavat muuttaa yhteen uuden poikaystävänsä kanssa

Vierailija
31.07.2018 |

Mulle ei tulisi mieleenkään moinen. Maailma on pervoja/ hulluja (miehiä) täynnä.
Monilla tuntuu menevän miehennälkä lasten edelle, omituista. En voi millään ymmärtää miksi. Mikä niissä miehissä niin kiehtoo, ettei mietitä edes lasten turvallisuutta ja kotioloja.

Eikö voi vain tapailla jotain miestä jos siltä tuntuu, pitääkö sen kanssa muuttaa yhteen asumaan!?
Muuttaisi vasta sitten, kun lapsi/lapset lentäneet pesästä, jos niin kova hinku asua miehen kanssa saman katon alla.

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusperheessä lapset voi huonosti. Mutta kyllä ne voisi yhtä huonosti vaikken olisikaan kuvioissa. Mun tunteisiin vetosi aikanaan se elintason pudotus jonka lapset joutu kokemaan kun niiden vanhemmat eros. On sydäntäraastavaa nähdä lasten tuskaa kun luokkatovereilla on pelit ja pensselit eikä yh perheessä kummosiin huveihin pystytä.

Nyt on eletty muutama vuos keskivertosuomalaista elämää ja olen ollu ilonen et oon voinu sitä olla lapsille mahdollistamassa. Lapset voi huonosti kun niillä ei oo kavereita mut minkä mä sille mahdan et riitaantuvat kaikkien ihmisten kanssa.

Eihän tää kivaa oo mut enemmän mä koen tällä tarkoitusta olevan kuin sillä et vetäisin pään täyteen joka vkonloppu miesten kesken.

Vierailija
122/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan noissa yh-äitien ”metsästäjissä” niitä pedofiilejäkin jotka etsivät lähinnä mahdollisuutta olla lasten kanssa.

Minulla nousee inho, kun joku mies etsii netissä yksinhuoltajaäitiä. Hälytyskellojen pitäisi suorastaan moukua, jos hakukriteereinä on naisen yksinhuoltajuus.

No just :)

Itse ainakin etsin pelkästään YH äitejä koska en oikein aviomiestäkään mukaan kuvioihin halua ;)

Mulla on jo kolme lasta enkä enempää halua joten parempi kuin naisellakin on jo lapset hankittu.

Olen sitten varmaan ihan pervo - tai olenhan minä, mutta mielestäni ihan terveellä tavalla

Saahan sitä leikkiä vaikka jeesusta jos huvittaa, ei se sitä tosiasiaa poista, että miehet saalistavat lapsia tavalla tai toisella, ja mikä olisikaan parempi keino nykyaikana, kuin etsiä yh-äitiä suhteeseen.

Ehkä ihan vaan kaapata joku  lapsi päiväkodin pihasta, houkutella teinityttösi parilla jointilla kotiin, leperrellä mukavia facebookissa hetki ja höynäyttää slummikartanosi roskiskatokseen astuttavaksi jne jne?

Jos haluat nähdä uhkia jokapaikassa niin varmasti niitä löydät. Selvästi vastuullisina vanhempina teidän kannattaisi harkita josko lukitsisitte lapsenne kellariin jotta kukaan pedofiili ei pääsisi heitä hyväksikäyttämään. Ja koulut ja päiväkodit ne vasta pahoja paikkoja on, eihän kukaan muu kuin täysverinen pedofiili halua olla opettaja tai päivähoitaja; siellä ne taputtelee pikkulasten pyllyjä ja kourii pippeleitä minkä ehtii. Aivan sairasta touhua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt jo, millä perusteella uusperhe on aina haitallinen lapselle? Lähteitä?

Ymmärrän toki, jos itsellä on huonoja kokemuksia siitä, mutta millä perusteella sitä ei koskaan voi saada toimimaan?

Olen samaa mieltä siitä, että jonkun poikaystävän kanssa ei kannata sitä perustaa, mutta etteikö se koskaan toimisi...?

Tästä raportista http://docplayer.fi/1974629-Uusperheen-voimavarat-ja-lasten-hyvinvointi…

poimittuja kohtia (s. 42):

"Psyykkiset häiriöt näyttäisivät olevan yleisempiä uusperheessä asuvilla lapsilla kuin ydinperheessä asuvilla lapsilla (Hetherington ym. 1998; O ́Connor, Dunn, Jenkins, Pickering & Rashbash 2001). "

"Uusperheen lapsilla on myös enemmän emotionaalisen alueen ongelmia (Amato & Keith, 1991; Zill, Morrison & Coiro, 1993, Demo & Acock, 1996, Hanson, Lamahan & Thomson, 1996, Hetherinton et al., , 1998)."

"Uusperheissä asuvilla lapsilla on enemmän toverisuhdeongelmia ja yleensä sosiaalisen kompetenssin ongelmia (Hetherington & Clingempeel 1992; Dunn, Deater-Deckard, Pickering, O’Connor & Golding 1998) ja antisosiaalista käyttäytymistä (Rodgers 1994) kuin ydinperheen lapsilla."

"Kirjallisuudessa on myös esitetty, että uusperheiden lapset muuttavat pois kotoa hyvin varhain (Crosbie-Burnett, Lewis, Sullivan, Podolsky, Mantilla de Souza & Mitrani 2005, 214), että uusperheiden lapsilla esiintyy enemmän huumeiden käyttöä (Hoffman & Johnson 1998) ja että heillä on suurempi

seksuaalisen hyväksikäytön vaara (esim. Coleman ym. 2000)."

Sen sijaan "avioero ei vaikuta heikentävästi lasten ja äidin suhteeseen (Aquilino, 1994)" ja "ruotsalaisen tutkimuksen mukaan suurin osa yksinhuoltajaperheiden lapsista voi psykologisesti hyvin aikuisina (Gähler, 1998)" Eli ero sinänsä ei aina ole pitkällä tähtäimellä riskitekijä.

Totta. Ero traumatisoi aina lapsen. Mutta sinullekin:

”Uusperheiden lapsilla oli myös alakuloisuuden ja depression oireita, mutta vähemmän kuin yksinhuoltajaperheiden lapsilla.”

Niin, yhdessä tutkimuksessa. Mielestäni tuo laittamani pitkä lista viitteitä on silti suht huolestuttava.

Vierailija
124/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittaan vaan yh-naisia, koska tavalliset eivät suostu treffeille kanssani.

Myös uuden löytää helposti jos nainen hamuaa lompakolleni yhteenmuuton muodossa

Vierailija
125/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt jo, millä perusteella uusperhe on aina haitallinen lapselle? Lähteitä?

Ymmärrän toki, jos itsellä on huonoja kokemuksia siitä, mutta millä perusteella sitä ei koskaan voi saada toimimaan?

Olen samaa mieltä siitä, että jonkun poikaystävän kanssa ei kannata sitä perustaa, mutta etteikö se koskaan toimisi...?

Tästä raportista http://docplayer.fi/1974629-Uusperheen-voimavarat-ja-lasten-hyvinvointi…

poimittuja kohtia (s. 42):

"Psyykkiset häiriöt näyttäisivät olevan yleisempiä uusperheessä asuvilla lapsilla kuin ydinperheessä asuvilla lapsilla (Hetherington ym. 1998; O ́Connor, Dunn, Jenkins, Pickering & Rashbash 2001). "

"Uusperheen lapsilla on myös enemmän emotionaalisen alueen ongelmia (Amato & Keith, 1991; Zill, Morrison & Coiro, 1993, Demo & Acock, 1996, Hanson, Lamahan & Thomson, 1996, Hetherinton et al., , 1998)."

"Uusperheissä asuvilla lapsilla on enemmän toverisuhdeongelmia ja yleensä sosiaalisen kompetenssin ongelmia (Hetherington & Clingempeel 1992; Dunn, Deater-Deckard, Pickering, O’Connor & Golding 1998) ja antisosiaalista käyttäytymistä (Rodgers 1994) kuin ydinperheen lapsilla."

"Kirjallisuudessa on myös esitetty, että uusperheiden lapset muuttavat pois kotoa hyvin varhain (Crosbie-Burnett, Lewis, Sullivan, Podolsky, Mantilla de Souza & Mitrani 2005, 214), että uusperheiden lapsilla esiintyy enemmän huumeiden käyttöä (Hoffman & Johnson 1998) ja että heillä on suurempi

seksuaalisen hyväksikäytön vaara (esim. Coleman ym. 2000)."

Sen sijaan "avioero ei vaikuta heikentävästi lasten ja äidin suhteeseen (Aquilino, 1994)" ja "ruotsalaisen tutkimuksen mukaan suurin osa yksinhuoltajaperheiden lapsista voi psykologisesti hyvin aikuisina (Gähler, 1998)" Eli ero sinänsä ei aina ole pitkällä tähtäimellä riskitekijä.

Totta. Ero traumatisoi aina lapsen. Mutta sinullekin:

”Uusperheiden lapsilla oli myös alakuloisuuden ja depression oireita, mutta vähemmän kuin yksinhuoltajaperheiden lapsilla.”

Niin, yhdessä tutkimuksessa. Mielestäni tuo laittamani pitkä lista viitteitä on silti suht huolestuttava.

Niin, suomalaisessa väitöstutkimuksessa.

Tuo lista viitteitä on huolestuttava, olen samaa mieltä, mutta: tulokset ovat suhteessa ydinperheeseen, ei yh-perheisiin, joiden välisestä paremmuudesta täällä kiistellään.

Tulokset eivät myöskään päde ei-tilastollisesti. On paljon tapauksia, joissa ydinperhe-elämä oli lapselle raastavaa, ja uusperhe (ja yh) - elämä huomattavasti parempaa.

Yleisesti ottaen olen ehdottomasti eroja vastaan. Ainut hyväksytty syy eroille on se, että liitossa voi pahoin ja liitto tuhoaa itsensä. Se, että kokee ansaitsevansa parempaa tai miehellä on väärät harrastukset, eivät oikeuta lasta käymään eron läpi.

Vierailija
126/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on aapeen kaltaisia vastuullisia äitejä vielä olemassa.

Kun tämänkin uutisen lukee, täytyy ihmetellä miksi yhä riittää niitä, jotka palvovat miehiä lastensa kustannuksella:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201807312201106167_ul.shtml

Vierailija
127/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjälle: Yhden kodin mallimme sisältää myös isän kanssa yhteistä aikaa jatkuvasti ja ovat paljon tekemisissä. Soittelevat niinä päivinä jos ei keretä nähdä.

Isän luona on lapsella myös oma huone ja toiset tavarat lähes kaikkea. Asumme myös lähekkäin ja välimme ovat olleet eron jälkeen suorastaan erinomaiset.

Minä halusin sen avioeron mutta eihän se tarkoita että en pitäisi exää hyvänä isänä saati että omisin lapsen. Uskomaton olkiukko jota vastaan toki kivan helppo taistella :/

Me kummatkin olemme sitä mieltä olleet jo ennen raskauttani että lasten jokaviikkoinen reppuelämä läheltä katsottuna on näyttänyt ja kuulostanut ikävältä ja hankalalta lapsille ja mahtavalta aikuisille.

Mikäli ex-mies haluaa vielä enemmän yhteistä aikaa lapsen kanssa, asioista jutellaan ja se on puolestani ok. Tässä meidän kuviossa kaikki ovat tyytyväisiä enkä tiedä miksi se on jollekin lukijalle ongelma.

Se että lapset ja nuoret sopeutuvat näennäisen hyvin pakon edessä vahvempien tahtoon ei tarkoita että järjestely olisi ihanteellinen tai edes hyväksi.

Vierailija
128/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhmies kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan noissa yh-äitien ”metsästäjissä” niitä pedofiilejäkin jotka etsivät lähinnä mahdollisuutta olla lasten kanssa.

Minulla nousee inho, kun joku mies etsii netissä yksinhuoltajaäitiä. Hälytyskellojen pitäisi suorastaan moukua, jos hakukriteereinä on naisen yksinhuoltajuus.

Itse ainakin etsin pelkästään YH äitejä koska en oikein aviomiestäkään mukaan kuvioihin halua ;)

Mulla on jo kolme lasta enkä enempää halua joten parempi kuin naisellakin on jo lapset hankittu.

Olen sitten varmaan ihan pervo - tai olenhan minä, mutta mielestäni ihan terveellä tavalla

Saahan sitä leikkiä vaikka jeesusta jos huvittaa, ei se sitä tosiasiaa poista, että miehet saalistavat lapsia tavalla tai toisella, ja mikä olisikaan parempi keino nykyaikana, kuin etsiä yh-äitiä suhteeseen.

Ehkä ihan vaan kaapata joku  lapsi päiväkodin pihasta, houkutella teinityttösi parilla jointilla kotiin, leperrellä mukavia facebookissa hetki ja höynäyttää slummikartanosi roskiskatokseen astuttavaksi jne jne?

Jos haluat nähdä uhkia jokapaikassa niin varmasti niitä löydät. Selvästi vastuullisina vanhempina teidän kannattaisi harkita josko lukitsisitte lapsenne kellariin jotta kukaan pedofiili ei pääsisi heitä hyväksikäyttämään. Ja koulut ja päiväkodit ne vasta pahoja paikkoja on, eihän kukaan muu kuin täysverinen pedofiili halua olla opettaja tai päivähoitaja; siellä ne taputtelee pikkulasten pyllyjä ja kourii pippeleitä minkä ehtii. Aivan sairasta touhua

Kodin pitää olla ihmisen turvasatama. Sitä en voi kontrolloida mitä tapahtuu tuolla ulkona, mutta sen voin taata, että meillä ei yksikään mies asu tässä huushollissa niin kauan kuin minussa henki pihisee. 

Vierailija
129/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oo muuten haitannut hypätä yh-naisen matkaan mutta kun hänen lapset ovat huomattavan töykeitä ja huonokäytöksisiä. Kyllähän sellainen etäännyttää. Jos he eivät olisi niin ilkeitä niin tämä olisi varmasti hyvää elämää. Nyt kyllä joutuu tosissaan punnitsemaan koko jutun järkevyyttä.

Jossain vaiheessa vaan huomaa et onko mitään järkeä ajatella kaikissa asioissa lasten parasta kun ovat niin loputtoman ikäviä käytökseltään. Ja sen sanon että isäpuoli ei voi lasten käytökseen vaikuttaa.

Vierailija
130/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei oo muuten haitannut hypätä yh-naisen matkaan mutta kun hänen lapset ovat huomattavan töykeitä ja huonokäytöksisiä. Kyllähän sellainen etäännyttää. Jos he eivät olisi niin ilkeitä niin tämä olisi varmasti hyvää elämää. Nyt kyllä joutuu tosissaan punnitsemaan koko jutun järkevyyttä.

Jossain vaiheessa vaan huomaa et onko mitään järkeä ajatella kaikissa asioissa lasten parasta kun ovat niin loputtoman ikäviä käytökseltään. Ja sen sanon että isäpuoli ei voi lasten käytökseen vaikuttaa.

Et täsmennä, millä tavalla he ovat töykeitä. Se voi olla oikeasti törkeääm tai sitten vain sinulla on korkeat kriteerit käyttäytymiselle. Uusperheessä ei voi ajatella, että on vain yksi malli puhua.

Jos minun lapseni olisivat töykeitä ihan kenelle tahansa, niin lapset lentäisivät ulos, ei mies.... toki suuttua saa ja tunteet saa purkaa ulos, mutta sitä ei suvaita normaalisti.

Vierailija
131/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin pitää olla ihmisen turvasatama. Sitä en voi kontrolloida mitä tapahtuu tuolla ulkona, mutta sen voin taata, että meillä ei yksikään mies asu tässä huushollissa niin kauan kuin minussa henki pihisee. 

Mikä ihmeen miespelko sinulla on?

Vierailija
132/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8082 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8082 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin muutama vuosi eron jälkeen seurustella todella kunnollisen miehen kanssa. Ei silti tulisi mieleenkään muuttaa yhteen. Murrosikäisestä tyttärestä tuskin olisi mukavaa, jos kotiin muuttaisi jokin ulkopuolinen. Lisäksi minä tuskin itse jaksan teinin kiukutteluja. Ehkä muutamme joskus yhteen. Toisaalta intohimo näyttää säilyvän, kun asutaan eri osoitteissa.

Ei se mies ole ulkopuolinen. Lasten täytyy ensin tutustua äidin kumppaniin. Ilmankos ex naiset ovat katkeria isän nyxistä. Elämä jatkuu sen eron jälkeen. Uusia kumppaneita tulee.

Kummallista tää nykyaika, kun ei muka hetkeäkään nainen selviä ilman parisuhdetta. Sen ymmärrän ettei miehet selviä, mutta nainen kyllä selviää. Ei me kaikki olla parisuhderiippuvaisia.

Mulle ei teinityttären äitinä tulisi mieleenkään tuoda kotiini miestä asumaan, vaikka ois miten "tutustuttu". Anteeksi, mutta ei ketään voi tuntea niin hyvin.

Mistä sait sen käsityksen ettei naiset selviä "hetkeäkään" ilman parisuhdetta. Oon voinut olla ilman pisimmillään 9kk. Oletko se sinä joka määrittää milloin on oikea aika etsiä uusi kumppani vai pitääkö siirtyä nunnaluostariin eron jälkeen?

9kk:tta pisimmillään ilman parisuhdetta, vau. Mitä tohon edes vastaisi.  Hrr.

En mä mitään määritä, kyllähän sinä saat hyppiä suhteesta toiseen niin paljon kuin huvittaa, ei sitä laki kiellä.  Mutta sellasia äitejä en ite arvosta enkä ymmärrä. Pidän vähän vajaina suoraansanottuna. Tiedän tollasia sarjarakastujia pari, eikä ne ole kummatkaan älyllä pilattuja naisia. 

En oo kyllä ollut suhteessa kuin kolme kertaa (4v, 2v ja nyt ollaan oltu jo kolme vuotta yhdessä) et varmaan tää lasketaan suhteesta suhteeseen hyppimiseksi 🤔varmaan nuo kolme miestä (kaksi edellistä ja yksi nykyinen) leimaa minut sarjarakastujaksi 🤔 ja tosiaan kaikki sänky kumppanitkin on vielä laskettavissa yhden käden sormilla 😂 mutta joo en oo älyllä pilattu kun lääkiksessä opiskelen 😂

Eli olet tosi nuori, etkä silti ole vielä uskaltanut koskaan elää ilman parisuhdetta. Aika surullista minusta, en pröystäilisi asialla.

Ja mistä päättelin etten ole uskaltanut elää ilman parisuhdetta? Ja olen jo 29v. Seurustelun aloitin 16v siitä tuo 4v suhde. Siinä välissä kaksi vuotta sinkku elämää. 22v tapasin miehen, jonka kanssa olin kaksi vuotta. Nykyisen tapasin 26v vuotiaana. Onhan siinä vuotta, joka parisuhteen välissä kun olen uskaltanut elää ilman miestä 😂 keittiöpsykologit AV palstalla. Ja kyllä pröystäilen näillä asioilla 😂sinulle se on surullista elää ilman kumppania.

Vierailija
133/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tulisi mieleenkään moinen. Maailma on pervoja/ hulluja (miehiä) täynnä.

Monilla tuntuu menevän miehennälkä lasten edelle, omituista. En voi millään ymmärtää miksi. Mikä niissä miehissä niin kiehtoo, ettei mietitä edes lasten turvallisuutta ja kotioloja.

Eikö voi vain tapailla jotain miestä jos siltä tuntuu, pitääkö sen kanssa muuttaa yhteen asumaan!?

Muuttaisi vasta sitten, kun lapsi/lapset lentäneet pesästä, jos niin kova hinku asua miehen kanssa saman katon alla.

Niin siis jos tekee lapsia, jonkun miehen kanssa ja eroaa niin ei saa sen jälkeen elää kunnolla elämäänsä tai rakastaa saati mennä naimisiin tai tehdä lisää lapsia uuden puolison kanssa kunnes edelliset lapset on potkittu pesästä johon saattaa mennä, jos lapset on pieniä 15-20v. Tai siis saa kunhan ei asu samankaton alla ettei edellisten lasten mieli pahoitu.

Saathan sinä tehdä ihan mitä haluat. Tässä on vaan perustellusti kritisoitu joitakin elämänvalintoja lasten näkökulmasta. Ei internet ole sinun äitisi joka antaa sinulle luvan tai kieltää asioita.

Mutta kukaan ei ole luvannut että elämä olisi reilua, ja että voisit saada tasan kaiken mitä haluat elämässä (eron, ihanan uusperheen, onnelliset lapset ja muiden hyväksynnän).

"Muiden hyväksynnän" sori mut en elä elämääni muiden mukaan saati ole kiinnostunut mitä muut katkerat ja kateelliset naiaet ovat mieltä elämästäni.

No miksi ihmeessä vaivauduit kirjoittamaan tuon aiemmin lainaamani tekstin?

Se nyt vaan on fakta ihan tilastojen valossa että uusperhe on lapsille riski. Jokainen toki päättää itse mitä riskejä lastensa kustannuksella ottaa.

Eiköhän se ero lapsen toisesta vanhemmasta ole ollut vielä isompi riski.

Tuskin. Kyllä uusperhe-elämä on paljon levottomampaa kuin rauhallinen ja turvallinen elämä äidin kanssa.

Jaa enpä moista huinannut. Olihan tuo tosi rauhallista ja turvallista kun äiti oli vähän viinaan menevä.

Uusperhe elämä isän kanssa oli kyllä puolet rauhallisempaa ja turvallisempaa.

Tiesinkin että joku tulee antamaan esimerkin jostain hirviöäidistä kommenttini siivittämänä, ootko varma ettei äitis myös syönyt lapsia ja puukottanut posteljoonia?

Vain tyhmä uskoo kaikkien äitien olevan pyhimyksiä.

Vierailija
134/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyttä ja vapautta suuresti arvostavana ihmettelen joidenkin palavaa halua alkaa leikkimään kotia aina vain uudestaan, tarvetta tehdä yhteinen rakkaudenhedelmä siinä huumassa ja sietää uuden kumppanin ajoittain ikävää kohtelua aiemmasta suhteesta oleviin lapsiin. Tätä ihanuutta olen päässyt sivusta seuraamaan elävässä elämässä. Se, että miehenkipeydeltä ja läheisriippuvuudelta ei pysty laittamaan lasten hyvinvointia muiden asioiden edelle on surullista.

Vierailija
135/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhimyksiä tällä palstalla riittää.

Vierailija
136/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu joo olevan aika voimakas miespelko. Tai uusien ihmisten pelko. Kaikenhan pitää pysyä elämässä täysin samoilla raiteilla aina. Ilmeisesti ero järkytti jo sitä liikaa, niin että kaikki nähdään nyt vain uhkina. Toivottavasti et tartuta tätä ihmispelkoa lapsiisi.

Vierailija
137/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän järkevänä ihmistä, joka kykenee näkemään, että vaikka itse on tietynlainen ja toimii tietyllä tapaa, myös muiden ihmisten erilaiset toimintatavat voi olla aivan yhtä hyviä heille. Katsos kun ihmiset on erilaisia.

Vierailija
138/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et täsmennä, millä tavalla he ovat töykeitä. Se voi olla oikeasti törkeääm tai sitten vain sinulla on korkeat kriteerit käyttäytymiselle. Uusperheessä ei voi ajatella, että on vain yksi malli puhua.

Jos minun lapseni olisivat töykeitä ihan kenelle tahansa, niin lapset lentäisivät ulos, ei mies.... toki suuttua saa ja tunteet saa purkaa ulos, mutta sitä ei suvaita normaalisti.

Jos vaikka katson viimeviikkoista hotellia jossa olimme. Täynnä lapsiperheitä. Jos mietitään kuinka hyvin eri lapset osaavat käyttäytyä niin puolisoni lapset ovat ihan siellä kärjessä - siis huonossa valossa kärjessä - kun tunnin välein on naama näkkärillä milloin mistäkin syystä. Ja he ovat riidoissa keskenään jatkuvasti, muut lapset ovat muka tyhmiä ja aikuisten tavallisiin kysymyksiin saa jatkuvasti äksyileviä ja ilkeitä vastauksia.

Eikä ole mikään lapsen vaikea ikävaihe kun tätä on kestänyt koko uusperhe-elämän ajan.

Tunnen itseni todella hölmöksi kun siedän tätä. Lasten äiti on ihan loppu lasten huonoon käytökseen mutta ei tiedä mitä tehdä. Sanoo vaan että minun pitäisi olla puuttumatta. Mahdotontahan se on olla puuttumatta jos lapset luulevat voivansa tehdä mitä tahansa missä tahansa. On todella vaarallista antaa lapsen ymmärtää että hän voi käyttäytyä miten vain. Silloin hän myös käyttäytyy huonosti.

Vierailija
139/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuikin miehistä jotka etsivät pelkästään yksinhuoltajaäitejä, miksi ei etsi vain naista. Se, että sovitaanko yhteen, riippuu kyllä monesta muustakin tekijästä, kuin niistä lapsista.

Vierailija
140/188 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

realisti yhÄ kirjoitti:

yhmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen, enkä pelkää miehiä (olen naimisissa), mutta lapsuuden uusperhekokemuksen jälkeen en ikinä toisi lasteni kotiin asumaan muuta miestä kuin heidän isänsä. Ja ei, kyse ei ollut hullusta, vaan ihan normimiehestä, joka ei osannut suhtautua toisen miehen lapsiin kotonaan. On myöhemmin jopa pyytänyt anteeksi käyttäytymistään, mutta ei se enää auta kun 2 elämää (pikkusisarusteni) on pilattu ja minäkään en kaikkein tasapainoisin ole, vaikka pärjäillyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän