Mulla kestää nukahtaminen keskimäärin pari tuntia
Katselen yleensä sängyssä tabletilta jotain sarjaa kunnes alan pilkkimään, sitten kokeilen nukkumista. Usein käy niin, että väsymyksestä huolimatta en pysty kuitenkaan nukahtamaan, katselen uudelleen sarjaa ja valvon pikkutunneille asti. Herään siinä seitsemän aikaan huolimatta siitä olenko nukahtanut puolilta öin tai neljältä aamuyöllä.
Mites muilla? Onko nukahtamisongelmia?
Kommentit (143)
Kokeile asmr-videoita. Itse kun kuuntelen niitä (en siis katsele itse videota), tulee uni lähes heti kun video on loppunut tai joskus sen aikanakin. Ne auttaa minulla irtautumaan muista ajatuksista ja kuuntelemaan vaan niitä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ne ajatukset ole mitään pahoja tai että elämäni olisi kaaosta. Enkä pelkää ajatuksiani.
En vain kaipaa sitä ajatustulvaa kun yritän nukkua.
Ajatukseni ovat esim. "Pitää varata se lääkäri, maitoa pitää ostaa huomenna lisää, muistinkohan laittaa ne lihat pakkaseen, onko meillä millon seuraava neuvola.."Kaikkia on kokeiltu. Ainoa mikä toimii on musiikin kuuntelu tai joku sarja.
Jos esim musiikin kuuntelu auttaa, niin auttaisiko esim yle puheen kuuntelu yöllä? Minulla on tämä välillä toiminut. :-)
En tieä miltä vuosituhannelta teidän älylaitteet on, mutta omissani ainakin on sinisen valon asetus ja sitä voi säätää vähemmäksi niin paljon kun haluaa. Toki se laitteiden katselu ennen nukkumista ei varmaan siltikään ole hyväksi, mutta olen niin huonouninen ja stressaantunut etten voi vaan maata sängyssä paniikkisena tuntitolkulla ilman mitään ajanvietettä. laite pois kun tuntuu siltä että voisi jopa nukahtaa kohta. Mitään unirytmiä minulla ei ole. Nukun silloin kun pystyn vuorokaudenajasta riippumatta. Nukahtamisaika vaihtelee viidestä minuutista vuorokausiin(eli en nuku koko vuorokauden aikana yhtään).