Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää nuo sääennusteet

Vierailija
29.07.2018 |

Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.

Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.

Kommentit (327)

Vierailija
221/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas, ensiviikon lopulla näyttää lämpötilat ottavan syöksyä joten lopettakaa nyt se itkeminen, kyllä se talvi sieltä tulee niinkuin ennenkin.

Vierailija
222/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä  olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.

Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin. 

Miksi te aina ehdotatte meille helteestä kärsiville ÄÄRIPÄÄTÄ? Aika mustavalkoinen ajatusmaailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen sana viileyttä kaipaaville: mulla alkaa loma viikon päästä ja se on merkki, että keli vaihtuu. Ei ikinä ole ollut helteistä kotimaassa mun loman aikaan.

Vierailija
224/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutuksen sana viileyttä kaipaaville: mulla alkaa loma viikon päästä ja se on merkki, että keli vaihtuu. Ei ikinä ole ollut helteistä kotimaassa mun loman aikaan.

Sama. Ainoastaan kerran osui helleviikko meikäläisen kesäkuun lomaviikolle. Joskus on ollut vain 8 astettakin lämmintä. Ja nytkin näyttää viilenevän heti, kun loma viikon päästä alkaa. Toki nyt otan tuon viilenemisen ilolla vastaan.

Vierailija
225/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä säästä valittajat ovat epätyytyväisiä elämäänsä, mutta se nyt vain purkautuu tässä. Ihan sama kun nainen nalkuttaa väärin ripustetuista pyykeistä, niin syy pn jossain syvemmällä.

Vierailija
226/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille näyttää ensi viikoksi 29 tai 30 kaikille muille päiville paitsi yhdelle, jolle näyttää 26. Huh huh...

Vierailija
227/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää muuttuu, ilmasto ei. Nyt on mahtava ilmasto. Huomenna jo ihananpi.

Vierailija
228/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kestä nuo kuumimmat tunnit enää yhtä paljon per päivä täällä pääkaupunkiseudulla mitä ne teki yli viikko pari sitten.

Silloin kun Trump oli täällä niin asteet oli +29 puolesta päivästä alkuiltaan mutta nyt lämpötila pysyy tuossa luvussa korkeintaan 2-3 tuntia iltapäivällä.

Vierailija
229/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä tätä valitusta. Että mä vihaan suomalaisia! Yhtä hemmetin ulinaa KAIKESTA! Siis IHAN KAIKESTA!

Ja arvatkaa mitä? Toi teidän ulina ei vaikuta tähän säähän millään tasolla. Teidän on myös aivan turha ulista kunnon kesästä tykkääville, koska sekään ei tätä säätä miksikään muuta.

Lopettakaa se ulina! Kohta nää ihan samat ihmiset itkee syksyn sateita ja pimeyttä. Sen jälkeen itketään loskap*skasäätä, sitten lunta ja pakkasta. Valivalivalivali vuoden ympäri oli sää mikä hyvänsä.

Ei kyllä ne on eri ihmiset jotka kohta sitä syksyä itkee.

Vierailija
230/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v***u tätäkin ketjua ja tätä valittajien määrää. Monta koleaa ja kylmää kesää takana ja nyt vaan valitetaan. Tällä hetkellä ärsyttää suomalaisuus...!

Työnnä vaikka paksu jääpuikko pyllyyn jotta rauhoitut! Aurinko aiheuttaa sinulle noin pahoja hallusinaatioita???

Vierailija
231/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan viileät syystuulet täällä Espoon Haukilahden rannikolla! Huomaa kyllä että kohta viilenee.

Vierailija
232/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjois- lapissa on yöt jo viileitä. Ihanaa kun yöt ovat hämäriä ja saat nukuttua paremmin. Päivisin riittää lämpöä, mutta trooppisia öitä ei ole.

Vierailija
233/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri suomalaiset valittavat helteestä, mutta eivät muut pohjoismaalaiset?

Vierailija
234/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri suomalaiset valittavat helteestä, mutta eivät muut pohjoismaalaiset?

Suomalaisilla on suurempi ego. Suuri ego pakottaa valittamaan, sillä valitus tuottaa tietyllä tavalla nautintoa.

Vierailija
235/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoäiti näyttää voimansa. Varokaa tämä on vasta alkua!

Vierailija
236/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä yhtään teidän valitusta. Mulla ei ole ilmastointia mutta asunto ja ulkolämpötila on ihan miellyttävä. Mistähän johtuu? Asutte varmaan pikkuyksiöissä ja kaksioissa. Ulkonakin on viileää varjossa ja tuulee viileästi. Ootteko sitten länsi suomessa vai?"

Ihan sama asuuko yksiössä vai jossain kartanossa (tai ihan missä vaan ilmansuunnassa Suomessa), kuuma on silti jos ei ole kunnon ilmastointijärjestelmää. Pitää varmaan muuttaa johonkin kivilinnaan asumaan.

Asun Länsi -Suomessa ja onko susta 100 neliön asunto pieni.

Meillä 30 astetta, yöllä 28 astetta.

Keittiö, makuuhuone, olkkari kaikki etelä pihan puolella. Teinejen huoneet pohjoiseen päin.

On pimennys verhot, markiisi ja iso päivävarjo.

Toista ovea ei voi pitää auki kissojen takia,

Toinen ovi on auki, suojattu verkolla.

No ei sata neliötä kovin paljoa ole. Aika pieni asunnoksi. Meillä 260 neliötä kolmelle hengelle, eikä nekään vielä talostamme linnaa tai kartanoa tee.

Mutta jos teillä on sadassa neliössä neljä huonetta ja keittiö, niin ihan hemmetin pieniä kanakoppeja on huoneenne. Ei ihme, että lämpö ahdistaa.

Vierailija
237/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.

Kyllä myös minun mielestäni syksy ja talvi ovat millä tahansa säällä kesää parempia. Aurinko aiheuttaa minulle migreeniä ja ahdistusta, joten kesä on yleensä kamalinta aikaa vuodesta. Nytkin makaan kotona tuulettimen alla ja rukoilen että pian voisi laittaa kivoja vaatteita päälle ja TAKIN uloslähtiessä. Ai että, se on ihanaa. Ja ensilumi on aina vuoden paras päivä!

Jos ei olisi kesää, ei Suomessa voisi edes asua. Täällä ei kasvaisi mitkään kasvitkaan, paaitsi jotkut sitkeät varpukasvit, ja olisi puutonta. Lintuja ei olisi myöskään, ei perhosia, ampiaisia jne..

Vierailija
238/327 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.

Kyllä myös minun mielestäni syksy ja talvi ovat millä tahansa säällä kesää parempia. Aurinko aiheuttaa minulle migreeniä ja ahdistusta, joten kesä on yleensä kamalinta aikaa vuodesta. Nytkin makaan kotona tuulettimen alla ja rukoilen että pian voisi laittaa kivoja vaatteita päälle ja TAKIN uloslähtiessä. Ai että, se on ihanaa. Ja ensilumi on aina vuoden paras päivä!

No sä olet outo. Todennäköisesti kärsit ainakin jostain mt-ongelmista ja lihavuutta löytyy. Normaali terve ihminen tykkää valosta. Talvi ei ole elämää ollenkaan. Moni ulkomaalainen ihmettelee, että miten me kestetään sitä pimeyttä ja huonoa säätä niin paljon. Sitähän epäillään, että Suomessa on surullisia ihmisiä todella paljon nimenomaan vähäisen valon ja surkean sään takia. On liikaa pimeyttä ja ankeutta. Ihmiset sairastuu Suomessa.

Siksihän Suomeen on vaikea saada juuri osaavaa työvoimaa ulkomailta, koska ilmasto on liian kylmä, ja talvella niin pimeää.

Vierailija
239/327 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten kestä nuo kuumimmat tunnit enää yhtä paljon per päivä täällä pääkaupunkiseudulla mitä ne teki yli viikko pari sitten.

Silloin kun Trump oli täällä niin asteet oli +29 puolesta päivästä alkuiltaan mutta nyt lämpötila pysyy tuossa luvussa korkeintaan 2-3 tuntia iltapäivällä.

Mutta vastapainoksi yöt ovat lämpimämpiä. Toissa viikolla yöllä aleni 15-16 asteeseen, mutta viime päivinä sekin on pysynyt 20 asteen yläpuolella. Oli aina mukava mennä nukkumaan, kun tiesi, että yöksi viilenee ja aamulla taas jaksaa hetken viilentyneessä asunnossa, mutta nyt ei ole iloa enää yöviileyksistäkään. 

Vierailija
240/327 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosta fyysisestä kunnosta johtuu kärsimys helteestä. Ymmärrän sairaita ja vanhuksia, en muita. Lämpöä on vaivaset 25-33 ja kosteusprosentti vähäinen verrattuna Välimeren ilmastoon.

No höpönlöpön taas. Miten ihmiset voi olla niin kapeakatseisia tässä? Jatkuvasti ollaan syyttelemässä ihmisiä, jotka eivät pidä tästä lihaviksi, huonokuntoisiksi, mielenterveyspotilaiksi, negatiivisiksi valittajiksi jne. Kuinka vaikea on ymmärtää, että kaikki eivät pidä kaikesta ja että toiset vaan kestävät kuumaa paremmin kun toiset, siihen vaikuttaa hyvin monet asiat? Itse esimerkiksi olen ylipainoinen eikä fyysinen kuntoni ole kummoinen, mutta en kärsi mitenkään erityisemmin näistä helteistä. Sen sijaan esimerkiksi siskoni, joka harrastaa urheilua kilpatasolla, ei voi sietää tätä ja on voinut huonosti, ei ole pystynyt nukkumaan kunnolla jne. (Molempien meidän kodeissa on yhtä kuuma, joten ero ei johdu siitä)

Antakaa ihmisten valittaa, jos heillä on huono olla eivätkä tykkää. Hellerakastajatkin saavat valittaa talvella kylmästä, syksyllä pimeästä jne. Ei se pitäisi teidän helteestä nauttimisesta olla pois, vaikka joku muu ei nauttisi ja muutenkin, hieman ymmärtäväisyyttä erilaisuutta kohtaan.