Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää nuo sääennusteet

Vierailija
29.07.2018 |

Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.

Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.

Kommentit (327)

Vierailija
321/327 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennä alkoholia ja kofeiinia, niin vähenee rytmihäiriöt.

En käytä kumpaakaan, mutta kärsin silti rytmihäiriöstä.

Vierailija
322/327 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit kuivuu ulkona alle puoless tunnissa! Ainut hyvä puoli tässä säässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/327 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.

Olen tuon kommentoijan kanssa samaa mieltä! Pidän vesisateesta ja se on aina parempi kuin tukahduttava helle, oli vuodenaika sitten mikä hyvänsä. Mieluummin se +5 ja sadetta vuoden ympäri kuin tällainen viikkoja kestävä tappokeli.

Ap

Ei kukaan voi tuollaista toivoa. Kuka toivoo jatkuvaa vesisadetta! Kyllä niitä kylmiä ja sateisia kesiä on ollut ihan riittävästi. Se, kun odotat, että kesä alkaisi ja syyskuussa huomaat, että sitä ei tullut. Itse nautin lämpimistä kesistä ja kunnon talvista. Talvella on oltava lunta ja pakkasta. Kesän pitää olla pitkä ja kuuma.

Olen apa:n kanssa samoilla linjoilla. Kultainen keskitie on säässäkin paras sää. En ymmärrä miksi suomalaisia äärisäitä kuten kovaa pakkasta ja kovaa hellettä aina ihannoidaan? Yhtä hyvin voisi sanoa että kevyt vesisade ei ole kivaa vaan sadepäivänä pitää sataa oikein rankasti ja silloin on mukavaa ulkoilla. Tällä logiikalla myös tuulen pitää olla kunnon myrskyä niin kovaa että se tuntuu kunnolla.

Enkä kyllä muista yhtäkään kesää jolloin olisi satanut joka päivä tai edes joka viikkokaan.

Vierailija
324/327 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.

Olen tuon kommentoijan kanssa samaa mieltä! Pidän vesisateesta ja se on aina parempi kuin tukahduttava helle, oli vuodenaika sitten mikä hyvänsä. Mieluummin se +5 ja sadetta vuoden ympäri kuin tällainen viikkoja kestävä tappokeli.

Ap

Ei kukaan voi tuollaista toivoa. Kuka toivoo jatkuvaa vesisadetta! Kyllä niitä kylmiä ja sateisia kesiä on ollut ihan riittävästi. Se, kun odotat, että kesä alkaisi ja syyskuussa huomaat, että sitä ei tullut. Itse nautin lämpimistä kesistä ja kunnon talvista. Talvella on oltava lunta ja pakkasta. Kesän pitää olla pitkä ja kuuma.

Olen apa:n kanssa samoilla linjoilla. Kultainen keskitie on säässäkin paras sää. En ymmärrä miksi suomalaisia äärisäitä kuten kovaa pakkasta ja kovaa hellettä aina ihannoidaan? Yhtä hyvin voisi sanoa että kevyt vesisade ei ole kivaa vaan sadepäivänä pitää sataa oikein rankasti ja silloin on mukavaa ulkoilla. Tällä logiikalla myös tuulen pitää olla kunnon myrskyä niin kovaa että se tuntuu kunnolla.

Enkä kyllä muista yhtäkään kesää jolloin olisi satanut joka päivä tai edes joka viikkokaan.

Kultainen keskitie +5 ja sadetta? Huh! Ja tarvitseeko mielipiteessä säästä olla joku logiikka? Tykkää sellaisesta säästä kuin tykkää. Sitä paitsi onhan espanjassa ja Etelä-Euroopassa normaalisti lämpimpi kuin Suomessa ja ihmiset haikailevat etelän lämpöön. Niin että ehkä sen takia tuollaisesta lämmöstäkin tykätään, kun sitä harvoin on. Enemmän vaan on sitä tasaista harmaata. Enkä usko että kukaan tykkää mistään 20 asteen pakkasesta. Mutta pakkasta 5-10 astetta ja lunta, ihanteellinen ilma talvipuuhille.

Vierailija
325/327 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kultainen keskitie +5 ja sadetta? Huh! Ja tarvitseeko mielipiteessä säästä olla joku logiikka? Tykkää sellaisesta säästä kuin tykkää. Sitä paitsi onhan espanjassa ja Etelä-Euroopassa normaalisti lämpimpi kuin Suomessa ja ihmiset haikailevat etelän lämpöön. Niin että ehkä sen takia tuollaisesta lämmöstäkin tykätään, kun sitä harvoin on. Enemmän vaan on sitä tasaista harmaata. Enkä usko että kukaan tykkää mistään 20 asteen pakkasesta. Mutta pakkasta 5-10 astetta ja lunta, ihanteellinen ilma talvipuuhille.

Kyllä, juuri +5 astetta ja kevyt hiljalleen ropiseva vesisade on lempparini :-)  Mutta ei se tarkoita että se olisi ainoa sää joka kelpaa minulle ulkoiluun. Pointtini oli että kohtuus kaikessa. Kesällä +15 - 25 astetta on ihan ok mutta siitä kun menee yli niin en lähde ulos ellei ole pakko. Vastaavasti talvella 5 - 10 asteen pakkanen menettelee kyllä mutta enempää ei tarvitse olla. Nollakelissä on se ikävä puoli että yleensä lämpötila sahaa nollan kahta puolen ja kadut ovat liukkaita. Siksi mieluummin muutaman asteen tasainen pakkanen kuin suoja. Kaikein eniten vietän aikaa ulkona elokuun puolivälistä lokakuun loppuun ja maaliskuun puolivälistä toukokuun loppuun. Silloin on useimmiten hyvä ulkoilusää. Tänä kesänä ulkoilut olivat katkolla kuukauden pävät heinäkuussa huonon sään takia.

Vierailija
326/327 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja talot kuumuu pitkäksi aikaa näissä säissä.

Vierailija
327/327 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol memories, summer 2018 XD