Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
Haha, nauttikaa nyt kaupunkiasumisestanne! Aina te kerrotte, kuinka kaupungeissa on sitä ja tätä kulttuuririentoa ja ravintoloita ja museoita. Autoakaan siellä ei tarvita kun joukkoliikenne toimii. Noh, käykää niissä museoissanne perse bussinpenkillä hikoillen.
Minä asun saaristossa viileässä omakotitalossani ja voin mennä omaan rantaan uimaan. Merivesi 22 asteista ja viilentää mukavasti. Talon ympärillä varjostavia puita ja ikkunoissamme UV-kalvotus leikkaa lämpösäteitä. Olkaa siellä betonihelvetissänne keskellä kaupunkejanne ja nauttikaa migreeneistänne ja rytmihäiriöistänne. Lähden kauppaan ilmastoinnilla varustetulla autollani, jonne laitan lämmöksi 16 astetta. Ei tarvitse bussi- tai spårapysäkeillä seisoskella :)
Yks hyvä puoli tässä helteessä on ollut! :D
En ole ostanut uutta kosmetiikkaa koska en halua sitä asuntoon sulamaan.
Ruokaa tullut ostettua vähemmän kuin normaalisti. Enkä uskalla syödä ulkona koska pelkään että ravintolaruoka on pilaantuutta.
Inhottaa sovitella vaatteita helteellä joten en ole jaksanut kierrellä kaupoissa enkä tilata mitään kotiin.
Olen siis säästänyt toista tonnia tässäkin kuussa! Jee!
Toki huonoahan tämä on kauppiaille. Tuulettimet ja muut loppuivat kesken joten niillä olisivat varmaan saaneet tienattua arviolta noin 200 000 euroa vielä tänä kesänä, mutta koska kukaan ei tajunnut ottaa varastoon niitä enempää niin minkä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa alkaa säästämään ilmastointilaitteeseen ensi kesäksi. Jos laittaa 150 euroa joka kuukausi syrjään sillä saa jo ihan toimivan pelin toukokuuhun mennessä.
Kerropas mistä esim. sairaseläkeläinen repii kyseiset rahat? Et oikein tajua.
Sitten hankkii käytetyn laitteen.
Jos on elämänhallinnassa tai asenteessa ongelmia niin ei se minua kiinnosta.
Ratkaisu tukalaan oloon on olemassa, jos ei sen korjaamiseksi tee mitään niin kärsimys on ihan oikeutettua.
Jos olet minimisairaseläkkeellä saat noin 700 euroa kuussa. Siitä ei paljon säästellä. Ihminen voi olla köyhä, vaikka elämänhallinnassa ja asenteessa ei ole mitään vikaa. Kaikkiin taloihin ei saa myöskään lupaa asentaa lämpöpumppua. Mitä ehdotat tähän ratkaisuksi? Tekisi mieli toivoa noin ilkeälle ja empatiakyvyttömälle ihmiselle kärsimystä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuo ip-osoitehullu on? Uusi hullutyyppi on syntynyt av:lle :)
m o d e.. .. .. .. ?
Ei huolta, koska hän teki jo virheen äsken. Kirjoitin ensimmäisen kommenttini koko ketjuun (aiempia viestejä edes lukematta) ja tämä ihminen kommentoi siihen että sama ip. Eli ei todellisuudessa näe mitään osoitteita, tuo sen paljasti. Ei tarvitse kenenkään huolia. Mutta tosiaan, joku uusi hullu palstalla näköjään, tai sitten sama vanha hullu uusien juttujen kanssa.. :'D
Sun virhe oli se että tulit tänne sieltä y.li.laudalta , pikkujonne.
Vierailija kirjoitti:
Haha, nauttikaa nyt kaupunkiasumisestanne! Aina te kerrotte, kuinka kaupungeissa on sitä ja tätä kulttuuririentoa ja ravintoloita ja museoita. Autoakaan siellä ei tarvita kun joukkoliikenne toimii. Noh, käykää niissä museoissanne perse bussinpenkillä hikoillen.
Minä asun saaristossa viileässä omakotitalossani ja voin mennä omaan rantaan uimaan. Merivesi 22 asteista ja viilentää mukavasti. Talon ympärillä varjostavia puita ja ikkunoissamme UV-kalvotus leikkaa lämpösäteitä. Olkaa siellä betonihelvetissänne keskellä kaupunkejanne ja nauttikaa migreeneistänne ja rytmihäiriöistänne. Lähden kauppaan ilmastoinnilla varustetulla autollani, jonne laitan lämmöksi 16 astetta. Ei tarvitse bussi- tai spårapysäkeillä seisoskella :)
Millainen sairas ihminen toivoo toisille sairauksia, kipuja ja ongelmia? Toivottavasti ajat kolarin, maailma olisi parempi paikka ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä päivää kun pääsen muuttamaan pois tästä ankeiden valittajien maasta. En myöskään aio puhua tästä maasta mitään positiivista maailmalla.
N25
Tämä! Aioin tehdä samoin.
M34
Miksi nämä kaksi saman tyylistä viestiä tulivat samasta ip-osoitteesta joka näkyy kommenttikentän alla? Miksi ihmeessä joku vastailee itselleen?
Ootpa tyhmä.
Ootpa nolo.
Käytän melko harvinaista selainta, tiedoksi vaan, joten näen kaiken :)
Kerroppa minun ip ? Ja mistä olen.
Mutta säähän. Kyllä saisi jo hellittää nämä helteet koska ei saa nukuttua, ei jaksa mitään. Normaali kesäsää olisi se 20 - 25 astetta päivällä ja yöllä alta 20 asteen eikä sadekkaan tekisi pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulet jostain syytä että kerrostaloissa ei ole ilmastointia?
Joissain kaupungin vuokraslummeissa nyt ei olekaan mutta eivät kaikki sellaisissa asu kulta pieni...
Pitäiskö alipainoinen olla teidän joidenkin mielestä?
ap
Tämä vallitseva helle on ensimmäinen kunnon seuraus ilmastonmuutoksesta: ensimmäinen joka todella tuntuu Suomessa.
Lisää on tulossa, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Et kyse on vähän isommasta asiasta kuin että 'tykkäänkö tästä helteestä' vai 'enkö tykkää tästä helteestä'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Innolla odotan sitä päivää kun pääsen muuttamaan pois tästä ankeiden valittajien maasta. En myöskään aio puhua tästä maasta mitään positiivista maailmalla.
N25
Tämä! Aioin tehdä samoin.
M34
Miksi nämä kaksi saman tyylistä viestiä tulivat samasta ip-osoitteesta joka näkyy kommenttikentän alla? Miksi ihmeessä joku vastailee itselleen?
Ootpa tyhmä.
Ootpa nolo.
Käytän melko harvinaista selainta, tiedoksi vaan, joten näen kaiken :)
Kerroppa minun ip ? Ja mistä olen.
Mutta säähän. Kyllä saisi jo hellittää nämä helteet koska ei saa nukuttua, ei jaksa mitään. Normaali kesäsää olisi se 20 - 25 astetta päivällä ja yöllä alta 20 asteen eikä sadekkaan tekisi pahaa.
Jonne, Keravalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissain kaupungin vuokraslummeissa nyt ei olekaan mutta eivät kaikki sellaisissa asu kulta pieni...
No ei ainakaan ulinasta päätellen. 😂
Ei saada ristivetoa, ei ole sitä eikä tätä.
Ei ole autoa eikä rahaa ilmastointilaitteisiin. Jospa tällainen kesä onkin oikeasti uusi normaali? Ilmastomuutos alkaa oikeasti jylläämään ja meillekin tulee tänne keski/eteläeurooppalaiset kesät? Haha, sitten tätä hulvatonta ulinaa saa jatkossakin lukea, kun ”suomalaiset eivät ole tottuneet”, ”minulla on perussairaus” ym. ym.
Ei se elämä muuallakaan toppaa, vaikka on merkittävästi lämpimämpää kuin Suomessa. Alkakaa tottumaan ja hankkikaa niitä laitteita. Tai hikoilkaa ja kärsikää betonihelvetissänne, joka on kuuleman mukaan ylivertainen tapa asua. Sosiaalisesti ja ekologisesti. Kauheita valittajia ainakin olette olemattomine resursseineen.
Jos nämä helteet ovat uusi normaali niin minulle todellakin kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Älkäähän nyt liioitelko. Helle rasittaa monia, mutta todellista helvetillistä kuumuutta tältä planeetaltakin löytyy, vaan ei Suomesta eikä se lämpö ole silloin +32.
Voi hyvin olla, että tämä ei koskaan toistu elinaikanamme, ja kohtahan se syksykin vääjäämättä tulee.
Totta. Mutta ihmiset haluavat valittaa. Mikään ei yhdistä niin kuin yhteinen vihankohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan ulinasta päätellen. 😂
Ei saada ristivetoa, ei ole sitä eikä tätä.
Ei ole autoa eikä rahaa ilmastointilaitteisiin. Jospa tällainen kesä onkin oikeasti uusi normaali? Ilmastomuutos alkaa oikeasti jylläämään ja meillekin tulee tänne keski/eteläeurooppalaiset kesät? Haha, sitten tätä hulvatonta ulinaa saa jatkossakin lukea, kun ”suomalaiset eivät ole tottuneet”, ”minulla on perussairaus” ym. ym.
Ei se elämä muuallakaan toppaa, vaikka on merkittävästi lämpimämpää kuin Suomessa. Alkakaa tottumaan ja hankkikaa niitä laitteita. Tai hikoilkaa ja kärsikää betonihelvetissänne, joka on kuuleman mukaan ylivertainen tapa asua. Sosiaalisesti ja ekologisesti. Kauheita valittajia ainakin olette olemattomine resursseineen.
Jossain kerrostaloissa on, joissain ei ole, monestakin syystä. Ei kaikkialla kaupunkien ulkopuolellakaan ole. Kiva kuulla, että sinusta ihmisten sairaudet jne. ovat "hulvattomia". Sinulle on sanottu monta kertaa, miksi tilanne Suomessa on erilainen vaikkapa kuin muualla Euroopassa. Lisäksi esim. Japanissa ihmiset kärsivät todella korkeista lömmpötiloista ja kuolleisuusluvut ovat nousseet. Tämäkin on sinusta varmaan "hulvatonta". Tunnut olevan katkera kaupunkeja ja kaupunkilaisia kohtaan. Se on sinun oma ongelmasi. Ylimielinen ja ilkeä ihminen olet. t,. eri
Nyt viilenee vähitellen mutta stressaan talvea ja että jos tulee ihan sikana taas lunta että pääkaupunkiseudun liikenne on tukossa. Lappiin ei enää tule lunta joten joutuvat tykittää keinotekoisesti, väki tulee sieltä etelään hiihtämään!
Tyttö 16v kirjoitti:
Olen 166 cm pitkä js painan 52 kiloa. Silti kärsin helteistä. Kuinka paljon minun pitäisi laihduttaa?
Luultavasti noin 40 kiloa hellehullujen mielestä.
Meillä on ollut pari päivää "vain" 26 astetta päivällä ja yöt vähän viileämpiä, niin läpivetotuuletuksella öisin on huoneistokin jo viilentynyt hieman. Ihanaa.
Jos ketjun aiheena on liian lämpimän ilman kokeminen ikäväksi, niin miksi sinne sitten pitää tunkea helteenrakastajan muita haukkumaan? Ihan sama kuin keskustellaan laihdutuksesta, niin jopa ilmaantuu niitä 45-kiloisia (ainakin unelmissa) haukkumaan toisia. On tainnut vähän kärsiä empatia helteestä kärsiä kuitenkin.
Tyttö 16v kirjoitti:
Olen 166 cm pitkä js painan 52 kiloa. Silti kärsin helteistä. Kuinka paljon minun pitäisi laihduttaa?
Saat 5euroa, kun heität voltin ja kampaat naamasi
No niin oonkin sama ihminen!