Itkettää nuo sääennusteet
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Kommentit (327)
No eihän tuo +26/+19 ole enää mikään paha.
Ei ole tarvinnut edes ilmastointilaitetta laittaa päälle koko päivänä.
Kannattaa laihduttaa, niin helle ei tunnu niin pahalle.
Odottelen minäkin, että yölämpötilat laskisivat alle kahdenkymmenen asteen. Täällä viime yönä 23 astetta, joten ei paljoa naurata. Kämppä ei viilennyt yöllä yhtään.
Mua itkettää kun tiedän etteivät nämä helteet kestä enää pitkään.
Oikeasti hävetkää te laihdutusta ehdottavat, vaikka trolleja olettekin. Kyllä tästä säästä kärsivät muutkin.
T. Ei-ap
Vilukissa. kirjoitti:
Kannattaa laihduttaa, niin helle ei tunnu niin pahalle.
Ja mihin tämä perustuu?
"Kannattaa lihottaa, niin tarkenee pakkasilla" :D
Vierailija kirjoitti:
Olin jo toiveikkaalla mielellä että tämä hellehelvetti joskus loppuu, kun vielä eilen näytti ensi viikon lopulta alkaen enää päivisin +20-23 ja öiksi alkuviikosta alkaen +16. No pitkäänpä riemua kesti, nyt taas pelkkää +26 päivisin ja öisin +19. Miten kauan tämä paskasää voi vielä jatkua? Rytmihäiriöitä jo tulee kun koko ajan kuuma, ulkona 30 astetta ja sisällä sama sekä niin kosteaa, ettei edes pyykit kuivu.
Joojoo ilmastointi nönnönnöö, ei saa laitteita enää mistään eikä olisi varaa vaikka saisikin.
Erikoista miten lämmitys kuitenkin kaikilta löytyy ja siihen on varaa. Jos on viisas rakentaessaan uutta taloa niin ottaa nämä huomioon ja ei hassaa esim. 20 tonnia johonkin vesilämmitysjärjestelmään vaan laittaa muutaman ilmalämpöpumpun ja sähköpattereita samalla rahalla tai jopa halvemmalla.
Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.
Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin.
Olen 166 cm pitkä js painan 52 kiloa. Silti kärsin helteistä. Kuinka paljon minun pitäisi laihduttaa?
Ottaisin jo 25 asteen päivälämpötilat ihan mielelläni vastaan. Mutta koko ajan huitelee kolmenkympin tienoilla. Ei tätä voi loputtomiin kuitenkaan kestää.
En ole viikkoihin nukkunut sikeästi ja kunnolla. Vois ainakin yöt viilentyä pikkuhiljaa..
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin jo 25 asteen päivälämpötilat ihan mielelläni vastaan. Mutta koko ajan huitelee kolmenkympin tienoilla. Ei tätä voi loputtomiin kuitenkaan kestää.
Ei tietenkään. Ennustan, että jouluna on +10 astetta. :D
https://www.tokmanni.fi/kupoliteltta-2hengen-6438114970553
Tuollakin pärjää helteiden yli mainiosti. Mukaan joku kympin makuualusta.
Mulle sopii paremmin kylmä, koska iho ei kestä aurinkoa juuri yhtään. Ei tähän rasvat mitään auta. Oon aina tykännyt sellaisista vähän viileähköistä kesistä, kunhan ei liian kylmäksi mene, että luonto ei kärsi liikaa. Mutta toivomalla näihin ei voi vaikuttaa.
Normaalille ihmiselle tulee kyllä näissä lämpötiloissa hiki, jos jotain tekee. Jos vain istuu näpyttelemässä palstalla, niin sitten ei tule. Itse en hikoa helposti yleensä, mutta nyt vaihdevuosi-ikä hikoilututtaa. Minulla on jokin vika, kun en hikoile enkä hengästy, mutta sitten väsymyksenä näkyy, että on touhuttu liikaa.
Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo todellista. Miksi ette osaa muuta ku valittaa. Ilmeisesti jatkuva vesisade ja kylmä olisi sitä mikä oli niin hyvä. Voin luvata että ensi kesä on varmasti taas sellainen perinteinen paska kesä ja hellepäiviä on se 2-4kpl.
Muuttakaa vaikka grönlantiin niin ei ole lämmin.
Kuule se on ihan oikeasti yhtä h*lvettiä tuo työnteko näillä keleillä, samoin nukkuminen. Ei kukaan halua sitä jatkuvaa vesisadetta ja +10 keliä vaan max 20-25 päivisin ja öisin 15 ja silloin tällöin vesisadetta. Se on ihan reilua valittaa jos kelit ovat vain noita ääripäitä eikä siitä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja muista juoda vettä tarpeeksi.
Laihuttaa voi ja vettäkin voi juoda, mutta kun isälläsi lorahti kusta sekaan kun sinua pani, mitäs me sille tehtäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Joku talvi-ihminen sanoi, että hän on pettynyt ja masentaa, jos talvi on lämmin, lumeton, plusasteinen vesisadetalvi, mutta ennemmin sekin, kuin pitkät helteet. Vastaavaa mielipidettä en ole kuullut koskaan aiemmin.
Olen tuon kommentoijan kanssa samaa mieltä! Pidän vesisateesta ja se on aina parempi kuin tukahduttava helle, oli vuodenaika sitten mikä hyvänsä. Mieluummin se +5 ja sadetta vuoden ympäri kuin tällainen viikkoja kestävä tappokeli.
Ap
Laihduta ja muista juoda vettä tarpeeksi.