Pitäisitkö down-lapsen?
Tuli tuosta Vettenterä-jutusta mieleen.
Pitäisitkö down-lapsen, jos kromosomivirhe huomattaisiin ajoissa?
Vettenterähän on tiennyt ja mun mielestä kertoo paljon ihmisen vastuuttomuudesta valita noin. Kuka tekee tietoisesti vammaisen lapsen?
Kommentit (82)
Miksi hänen pitäisi syntyä tänne kärsimään?
Olisin pitänyt. Vammaisuudesta huolimatta ihminen voi elää hyvän ja täyden elämän, eikä minulla ole valtuuksia päättää, kenelle se sallitaan ja kenelle ei.
En pitäisi. On suorastaan vastuutonta synnyttää tietoisesti vammainen lapsi.
Kiinassa abortoidaan tyttöoletettuja, täällä down-ihmisiä :(
En todellakaan.
Järjetön valinta. Itsekästä tuomita lapsi elämään vammaisena.
Uskon että Down lapsi on varmasti kerrassaan hurmaava ja rakkaus on varmati yhtä vahvaa kuin "normaalinkin", suojenlunhalu vielä kovempi. Mutta valitettavasti en pitäisi. Itse haluan että joku kaunis päivä lapset kasvaa ja lähtee elämään omaa elämäänsä, ja pitävät itsestään huolta. Down lapsen myötä olisin huolissani niin pitkään kun henki pihisee, olen muutenkin luonteeltani stressaaja, eli hän on tavallaan lapsi joka ei kasva ikinä aikuiseksi. Toisekseen maailma on aikamoisen ilkeä paikka.. en luota muihin ihmisiin.. down ihminen on helppo alistaa tai vedättää ties mihin. En usko että itse pärjäisin tuossa ruljanssissa. Eikös kaikkien vammaispalveluidenkin saanti ole aikamoisen tuskan taipaleen takana?
Mutta nostan kaikille kehitysvammaisten lasten vanhemmille hattua! Kunnioitan!
Raskaus olisi ei toivottu ja shokki muutenkin, päälle vielä tieto että tulee olemaan vammainen lapsi. En pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi syntyä tänne kärsimään?
Downit ovat joskus onnellisempia kuin "terveet" ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen oma valinta.
Valitettavasti. Yhteiskunnan maksettavaksi.
Miten tehdään tietoisesti vammainen lapsi? Jokin tietty asento..?