LISTATKAA HELPPOJA JA EDULLISIA RUOKIA, JOISTA RIITTÄÄ KÖYHÄLLE SYÖTÄVÄÄ USEAKSI PÄIVÄKSI KERRALLAAN
Kommentit (121)
Osta purkkeina punapapuja, herkkusieniä ja ananasmurskaa. Heitä pannulle öljytipan päälle, laita suolaa ja ketsuppia. Syö perunoiden tai makaronin tai riisin kanssa. Lautaselle salaattia. Halpaa.
Toinen köyhä
Papuja purkki, jauhelihaa ja tomaattimurskaa purkki. Riisiä joukkoon ja vettä. Mausta hyvin ja syöt tuota useamman päivän. Lisää papuja ja tomaattia, jos haluat laihentaa padan lihapitoisuutta. Vihanneksiakin voi lisätä paljon vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me syödään samaa ruokaa aina ma-to (=8 annosta). Jauhelihaa, pastaa, perunaa. Tällä viikolla liha-perunasoselaatikkoa, ensi viikolla ehkä iso vuoallinen moussakaa?
Onko kesällä muusiperunoita?
Itse asiassa muussi tehtiin Lidlin muussiaineksista.
Kaikki pakasteperunat ja muusiaineet on pahoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tein jauhelihakeiton isälleni. Pussi Pirkan peruna&keittojuureksia kasvisliemeen kiehumaan parin laakerilehden kanssa, sekaan 400g paistettua jauhelihaa+sipulia, vähän mustapippuria sekaan. Tarvikkeet n. 5 € ja tuli helpolla iso kattilallinen tukevaa keittoa. Syö monta päivää siitä tai vielä pakastaa osan. Jauhelihan tilalle samalla reseptillä paketillinen pieniksi pilkottuja ja paistettuja nakkeja tai lenkkiä.
Juurekset, kaalit, pavut, viljat, riisit, pastat, kananmunat jne. ovat tosi edullisia perusraaka-aineita. Ei niitä kalliimpia lisukkeita joka aterialla tarvitse.
Itselleni tein äsken juustomunakkaan, kulut ehkä 0,50€. Jälkkäriksi pari siivua vesimelonia, oli euron kilo.
Viikon selviän metodilla ”mitä kaapista löytyy”, mutta en olekaan nirso ja käytän myös edelliseltä päivältä jääneet perunat ym. uusiin ruokiin. Ei ole vaikeaa.Jauhelihakeitto on edullisempaa kun itse kuorii perunat ym. Eikä sitä voi pakastaa
Voi pakastaa jos ei ole nirsoilija.
En tykkää kyllä monestakaan pakastetusta ruuasta mutta perunakeitto on ehdoton ei
Ostat tarjouksesta kaikki ne euron rasiat marnoimatonta possunsuikaletta. Pilkot vaikka pieniksi ja teet laatikoita ja wokkeja. Seitistä keittoa, pinaattivelliä itse ja siihen kananmunat. Oma vinkki omilta köyhyysajoilta oli iso säkki pottua mukaan. Kylmävarasto oli tosin. Viipaloit ja suikaloit perunaa laatikoihin, alelapulla saattaa olla vaikka kanadalainen savustettu siika. Sekin menee laatikkoon. Broilerinkoipia tarjouksesta ja kypsennät ne ties mihin.
Hernekeitto. Kuivia herneitä, sipulia ja mausteet riittää maukkaaseen keittoon.
Hullutella voi lisäämällä lihaa (jauhelihakin käy, makkara..), soijarouhe, porkkanaa, selleriä, palsteria...
Nyt kesäkurpitsat(kin) on edullisia. Teen niistä uuniruokaa, lisäksi tomaattimurskaa, vuohenjuustoa, sipulia.
Annoskoko. 1/4 perunaa, riisiä, pastaa. 1/4 liha, kanaa, kalaa, kananmunaa, jauhelihaa, munia ja loput edullisia kauden kasviksia tai juureksia. Ruokaa ei santsata. Illalla ja aamulla puuro itse kerättyjen marjojen kera. Teen juonti hillitsee nälkää. Laihakin tee auttaa eli pussista riittää moneen kuppiin.
Edullisia ruokia munakas, paistetut silakat, lihan edulliset osat, pakastesei, linssit.
Vierailija kirjoitti:
Annoskoko. 1/4 perunaa, riisiä, pastaa. 1/4 liha, kanaa, kalaa, kananmunaa, jauhelihaa, munia ja loput edullisia kauden kasviksia tai juureksia. Ruokaa ei santsata. Illalla ja aamulla puuro itse kerättyjen marjojen kera. Teen juonti hillitsee nälkää. Laihakin tee auttaa eli pussista riittää moneen kuppiin.
Edullisia ruokia munakas, paistetut silakat, lihan edulliset osat, pakastesei, linssit.
Annoskoko on kullakin se, millä kylläisyys saavutetaan. Sinulla se on tuo, mutta jollain voi olla ihan eri.
Porkkana tai pinaattilettuja itsetehtynä, voit myös paistaa läjän normilettuja ja tehdä niistä suolaisia laittamalla esim jauhelihaa, sipulia, valkosipulia....
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat ei paljoa maksa. Paistaminen ei paljoa vie aikaa, keittää voi useammankin ja säilyttää jääkaapissa. Muutaman euron kun laittaa lisää, voi tehdä erilaisia munakkaita. Kinkulla, juustolla, tonnikalalla, hernemaissipaprikalla, sipulilla höystettynä.
Perunoita ja kananmunakastiketta!
Korvatkaa jauheliha soijarouheella niin säästätte ihan helvetisti rahaa. On myös mahdollista jatkaa jauhelihaa soijarouheella jos ei pelkkää jauhelihaa halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Korvatkaa jauheliha soijarouheella niin säästätte ihan helvetisti rahaa. On myös mahdollista jatkaa jauhelihaa soijarouheella jos ei pelkkää jauhelihaa halua syödä.
Miksi ihmeessä pitäisi rahan takia syödä jotain ihmiselle kuulumatonta ravintoa??
Nakkisoppa. Kanasuikaleista kastike ja riisiä tai perunaa. Kaalikääryleet koko pelillisesti, maksaa noin 5 euroa. Osan voi pakastaa. Isot annokset ovat kannattavia. Joka aamu puuroa ja joskus siihen teen itse marjasopan. Kasvispihvit, porkkanaa, perunaa, paprikaa, mausteita ja kananmunaa.
Nakkisoppa. Kanasuikaleista kastike ja riisiä tai perunaa. Kaalikääryleet koko pelillisesti, maksaa noin 5 euroa. Osan voi pakastaa. Isot annokset ovat kannattavia. Joka aamu puuroa ja joskus siihen teen itse marjasopan. Kasvispihvit, porkkanaa, perunaa, paprikaa, mausteita ja kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me syödään samaa ruokaa aina ma-to (=8 annosta). Jauhelihaa, pastaa, perunaa. Tällä viikolla liha-perunasoselaatikkoa, ensi viikolla ehkä iso vuoallinen moussakaa?
Onko kesällä muusiperunoita?
Itse asiassa muussi tehtiin Lidlin muussiaineksista.
Kaikki pakasteperunat ja muusiaineet on pahoja
Lidlin pussimuusi on hyvää, kun tekee maitoon, loraus kermaa, voita ja sipulipulveria mausteeksi. Joskus laitan kanmunankin, jos haluan ruokaisamman muusin.
Ohratto eri muodoissa! Ohrasuurimot maksaa paketti alle 1,5e, kotimaista, todella täyttävää ja terveellistäkin.
Mukaan heittää vaikka liotettuja herneitä, kananmunaa, juureksia yms. mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty hernesoppa. Kasvisversiona tai jos haluaa maustaa ja höystää jollain kinkun riekaleillä, niin ei kai sekään paljon maksa.
Itse laitan 2 pussia herneitä likoon illalla, jos on aamulla aikaa keittää se 2 tuntia tai aamulla likoon ja keittäminen illalla. Mausteeksi porkkanaa, sipulia, pippureita, laakerinlehti, meiramia. Haluttaessa pari kasvisliemikuutiota.
Tulee 4-5 litraa ja syödään ruis- tai näkkileivän kanssa.
Herkkuruokaa, eikä nauttiminen edes edellytä köyhyyttä.
Jätä ne liemikuutiot pois, niin keittokin on hyvää.
Siinä lukee "haluttaessa...".
Voi pakastaa jos ei ole nirsoilija.