Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LISTATKAA HELPPOJA JA EDULLISIA RUOKIA, JOISTA RIITTÄÄ KÖYHÄLLE SYÖTÄVÄÄ USEAKSI PÄIVÄKSI KERRALLAAN

Vierailija
24.07.2018 |

Kiitoskiitos🤡❤️

T. Köyhä 🐭

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää näitä pliis. Tilillä 200€ ja palkka tulee vasta 26.1.

No yhyy.

Mulla on tilillä 52€ ja palkka tulee 31. pvä. Silti tiedän pärjääväni. Edullisia vihanneksia, joko tuoreita tai pakaste, hinnasta riippuen. Makaronia, perunoita, tomaattimurskaa, sipulia, kermaa, kananmunia, ruisleipää, nuudeleita, hedelmiä, soijarouhetta jne.

Mausteita, öljyä ja ketsuppia on. Lihaa en syö. Viimeksi meni Lidliin 40€, kaksi kassillista ruokaa riitti noin puoltoista viikkoa.

Sulla ei ole mitään hätää.

Ruokaa on helppo improvisoida kun edes jotain löytyy kaapista.

Vierailija
82/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikein kova nälkä ja on ollut jo neljä päivää syömättä, niin mannaryynejä tai puuroryynejä kylmään veteen ja lusikalla sekaisin. Sitten ykkösellä alas.

Ei hirveästi 8e tuntipalkalla jää rahaa säästöön loppukuuksi, jos haluaa laskuista selvitä.

Toi on aika kätevä tapa. Pitkät työpäivät ja matalapalkka tylsistyttää mielen ja ei enää koe että olisi lämpimän aterian arvoinen ihminen. Lähinnä haluaa illalla päästä nukkumaan ja nälässä sitten nopeasti vaan desi mannaryynejä kylmään veteen ja nielaisee ykkösellä. Kyllä ne vatsassa turpoaa että jaksaa taas aamulla herätä rikastuttamaan parempia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kananmunat on halpoja, niistä teet vaikka munakkaita. Täytteeksi halpoja kasviksia, juustoraastetta (raasta itse), edullista lihaa. 

- Itse tehty hernekeitto (tulee hyvää ja täyttävää ilman lihaakin jos rahat ovat todella vähissä)

- "Makaronimössö"= halvinta makaronia, jauhelihaa ja pakastekasviksia 

- Osta sämpyläjauhoja ja tee itse sämpylöitä. Päälle riittää voi tai muu levite ja joku halpa juusto sekä vaikka kurkku

Kannattaa myös käydä iltaisin katsomassa kauppojen aletuotteet. Monesti iltaisin löytyy lihoja/kaloja/kanoja alelaputettuna. Niitä ostat sitten pakkaseen. :) 

Vierailija
84/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KEITOT

Pelkkää vettä ruoaksi? Itse leipominen hiutaleista ja jauhoista on halvinta.

Köyhällä ei ole aikaakaan. Tämän takia köyhät ei käy lenkilläkään.

Työstä maksetaan heikkoa palkkaa ja työpäivät on enemmän kuin sen 9h päivä.

Ei leipominen tule köyhälle kuuloon tai mikään lenkkeily.

Puuroryynit nopeasti vesilasiin ja lusikalla sekaisin. Sitten alas kulauksella ja nukkumaan.

Tätä on se köyhän realismi.

Hienosto kyllä höyryttelee vihanneksiaan ja venyttelee lenkin jälkeen hienoissa trikoissaan. Ei köyhällä ole tuollaisiin varaa.

Eikö heitä hävetä?

Vierailija
85/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa aina naurattaa, kun "köyhät" syö makaroonia. Mitä se makarooni on? Vehnäjauhoja ja vettä. Päivän ilmainen vinkki jos " köyhien" tarvitsee sitä makaroonia syödä niin tulee paljon halvemmaksi ostaa sellainen parinkilon vehnäjauhopussi ja sekoitella sitä vesijohtoveteen.

Vierailija
86/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot riittää muutamaksi päiväksi jos ison kattilallisen tekee.

Paranevatkin vain vanhetessaan.

Itse teen tänään kalakeittoa kiekkaaseen liemeen, siis ilman maitoa.

Säilyy varmasti pidempään kuin maitolieminen.

Hernekeitto on superhalpaa kun itse tekee, ei tartte kuin hernepussin, pari porkkanaa ja sipulin.. plus pippuria ja suolaa, mausteliemikuution myös itse laitan. Ei se mitään lihaa tarvitse hyvää on ilman.

Vierailija
87/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina naurattaa, kun "köyhät" syö makaroonia. Mitä se makarooni on? Vehnäjauhoja ja vettä. Päivän ilmainen vinkki jos " köyhien" tarvitsee sitä makaroonia syödä niin tulee paljon halvemmaksi ostaa sellainen parinkilon vehnäjauhopussi ja sekoitella sitä vesijohtoveteen.

Nii.

Kamalinta on jos rikas neuvoo että osta makaroonia.

Itse syövät tuoreita hyviä luomuvihanneksia ja eliittien sapuskaa.

Köyhän on parempi pitää paastoa ja nähdä nälkää kuin vetää jotain makaroonia mikä lihottaa ja lisää elimistön sairauksia.

Vierailija
88/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitot riittää muutamaksi päiväksi jos ison kattilallisen tekee.

Paranevatkin vain vanhetessaan.

Itse teen tänään kalakeittoa kiekkaaseen liemeen, siis ilman maitoa.

Säilyy varmasti pidempään kuin maitolieminen.

Hernekeitto on superhalpaa kun itse tekee, ei tartte kuin hernepussin, pari porkkanaa ja sipulin.. plus pippuria ja suolaa, mausteliemikuution myös itse laitan. Ei se mitään lihaa tarvitse hyvää on ilman.

Kyllä tarvitsee lihaa.

Vierailija
89/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua tuota keittojen hehkutusta. Useimmilla liemenä on vain vettä. Ei se nälkää pidä, vaikka ruokaa on määrällisesti enemmän sen veden kanssa.  Halpa ruoka on runsaskalorista, sitä syödään vähän. Ei ole tarvetta turhaan vatsaa täyttää.

Köyhillä on usein myös verenpaineeseen liittyvää sairautta.

Kiva sitä suolalientä on sitten syödä.

Mikä siinä on ettei sitä rahaa voi ottaa rikkailta pois että köyhäkin voisi syödä terveellisiä vihanneksia ja tuoretta?

Itä-Euroopassa kokeiltiin, ei toiminut.

Se nyt oli sellainen kokeilu vain.

Ei oikeasti kokeiltu. Eliitti eli makeasti ja enemmistö kärsi sitten kylmän sodan kalliit kustannukset.

Pitäisi yrittää eikä kokeilla. Onneksi ilmastonlämpeneminen on käynnissä, niin enää ei kokeilla eikä yritetä. Nyt on pakko onnistua.

Vierailija
90/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini pitää nälkää. Eli raejuustot, kananmunaa ja parsakaalia.

Vierailija
91/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein just eilen juurespihveja uunissa (1,5 perunaa, 200g porkkanaa, 200g punajuurta raastettuna ja 2 kananmunaa) ja tonnikalapihveja lettupannulla (600g perunamuusia, 1 purkki tonnikalaa, 200g tuorejuustoa ja 2 munaa). 

Naista riittaa kahdelle aikuiselle yhteensa neljaksi paivaksi illallisruoka. Viereen jogurttikastiketta kreikkalaisesta jogurtista ja salaattia. 

Nuo juurespihvit voi tehda mista tahansa juureksista, ainoastaan peruna on se "pakollinen" osa. 

Herkutteluhetkiin itse tehty pizza, ei tarvi olla super paljon taytteita ja taikinan kun tekee itse niin on halpa. 

Makaronilaatikko on halpa, purjovuoka on kanssa halpa:

800 g perunoita

700 g purjoa

1 sipuli

2 valkosipulinkynttä

300 g naudan (vähärasvaista) jauhelihaa

100 g juustoraastetta

maitoa

125 ml crème fraiche

2 rkl sinappia

2 rkl valkoviinietikkaa

voita

currya

pippuria

suolaa

Kuori ja keitä perunat. Tee muusi maidon ja voin avulla. Mausta suolalla.

Lämmitä uuni 200 asteeseen.

Paista jauheliha melkein kypsäksi yhdessä sipulin ja valkosipulin kanssa. Lisää curry, pippuri ja suola (maun mukaan). Lisää renkaiksi pilkottu purjo ja sekoita. Lisää valkoviinietikka ja jatka kypsentämistä kunnes purjo on pehmeä (al dente).

Sekoita crème fraiche ja sinappi keskenään. Lisää seos purjo-jauhelihaseokseen.

Kaada purjo-jauhelihaseos voideltuun uunivuokaan. Sirottele n. 1/3 juustoraasteesta seoksen päälle. Kaada perunamuusi näitten päälle, tasoita kauhalla tai veitsellä päältä tasaiseksi. Lisää loput juustoraasteet.

Laita seos uuniin, n. 30 minuuttia 200 asteessa, kunnes päällys alkaa vähän ruskistua.  

Vierailija
92/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tarvitko sen 1500 kaloria vai 5000 ?

joku ahmija vetäsee kerralla padallisen, toisilla se kestää 3 päivää.

Vierailija
93/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiini pitää nälkää. Eli raejuustot, kananmunaa ja parsakaalia.

Nälkä taas parantaa tarkkaivaisuutta ja nostaa energiatasoja korkeammalle.

Aistit on nälkäisenä eliöillä tarkemmat.

Mikä nälässä on niin kamalaa?

Kylläinen ihminen on laiska ja saamaton. Silloin usein tekee mieli vain köllötellä ja nukkua.

Vierailija
94/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua tuota keittojen hehkutusta. Useimmilla liemenä on vain vettä. Ei se nälkää pidä, vaikka ruokaa on määrällisesti enemmän sen veden kanssa.  Halpa ruoka on runsaskalorista, sitä syödään vähän. Ei ole tarvetta turhaan vatsaa täyttää.

Tee vaikkapa pataruuaksi,lientä vaan vähemmän,niin hyvää.   perunoita,ruskistetut kanafileet kuutiona,porkkanaa,paprikaa,kananliemikuutio.vettä

Vierailija
95/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia itse asiassa ei mene näin. Tieteellisesti todistettu. En ymmärrä, mihin se perustuu, mutta jos ihminen syö vaikkapa keittoa 4 dl ja toinen syö  saman määrän keiton aineksia "kuivana" eli ilman lientä (esim. perunaa, kasviksia ja lihaa) ja juo nesteen pelkkänä vetenä niin tuo keitto nimenomaan pitää paremmin nälän! Liemi siis pitää nälkää. 

Vierailija
96/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on usein myös verenpaineeseen liittyvää sairautta.

Kiva sitä suolalientä on sitten syödä.

Mikä siinä on ettei sitä rahaa voi ottaa rikkailta pois että köyhäkin voisi syödä terveellisiä vihanneksia ja tuoretta?

Itä-Euroopassa kokeiltiin, ei toiminut.

Ai sitä että köyhille myytäisi terveellistä ruokaa rikkaita halvemmalla? Tai annettaisi ilmaiseksi?

Usassahan tuo toimii että jaetaan ruokakuponkeja.

Joissain pikkukaupungeissa yli puolet kaupan tuloista koostuu näistä ruokakupongeista.

Ihmiset ovat täysin ruokakuponkien varassa.

Vierailija
97/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikein kova nälkä ja on ollut jo neljä päivää syömättä, niin mannaryynejä tai puuroryynejä kylmään veteen ja lusikalla sekaisin. Sitten ykkösellä alas.

Ei hirveästi 8e tuntipalkalla jää rahaa säästöön loppukuuksi, jos haluaa laskuista selvitä.

Toi on aika kätevä tapa. Pitkät työpäivät ja matalapalkka tylsistyttää mielen ja ei enää koe että olisi lämpimän aterian arvoinen ihminen. Lähinnä haluaa illalla päästä nukkumaan ja nälässä sitten nopeasti vaan desi mannaryynejä kylmään veteen ja nielaisee ykkösellä. Kyllä ne vatsassa turpoaa että jaksaa taas aamulla herätä rikastuttamaan parempia ihmisiä.

Hyi helvetti.

Kokeilin huvikseni kun en ole syönyt mitään kolmeen päivään.

Ainakin nälkä lähtee kun ryynit tuntuu turpoavan suolistossa.

Eikä tarvitse hienostella. Voi vain olla köyhä ja jättää lounaat ja päivälliset väliin. Nehän ovat muutenkin konservatiivisia tapoja, ei köyhällä ole varaa pöydän kattamiseen.

Se on lasi ryynejä ja vettä sekoitettuna. Ykkösellä en saanut alas.

Jotenkin oksetti ne hiekanjyviä muistuttavat koiperhosen munat. hyi

Seuraavaksi alan säästämään ja juon vettä mihin on sekoitettu vehnäjauhoja.

Säästyy nekin rahat mitkä menisi muuten kalliisiin makaronipusseihin.

Vierailija
98/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkärin euron hampurilaiset! Kolme niitä ja nälkä on poissa.

Ne on nykyisin 1,1€

Vierailija
99/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja se on kallistakin. Makaronin tilalle 2 kilon säkki riisiä ( 3 €), mistä keittää parin viikon sapuskat. Riisiä keittää ja siihen lisäksi tonnikalaa, jauhelihaa tai suikalebroileria ja wokkivihanneksia (suolaa, mujstapippuria, soijakastiketta)- sekoitat mössöksi ja lämmittelet mikrossa loput.

Päivän sapuskat tulee maksamaan n. 1 €. Eikä edes lihota.

Vierailija
100/121 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat linssit, pavut ja kikherneet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi