Mies ei osaa minkäänlaisia kodin töitä
Kuukauden aikana käynyt ilmi, että mies on aivan kädetön arjen perusaskareissa (taulujen kiinnitys, auton öljyjen vaihto, vaatteiden silitys yms.) saati sitten remonttihommissa. Muuten todella sydämellinen, ahkera ja kunnollinen tapaus, mutta tämä kädettömyys kieltämättä ärsyttää aika paljonkin. Jaksaisitteko itse katsoa tällaista vai laittaisitteko miehen vaihtoon?
Kommentit (33)
Jos tämä on totta, niin nuo luettelemasi on niitä marginaalisia töitä, jotka voi halutessaan ulkoistaa. Jos hän ei sen sijaan suostu tekemään ruokaa, tiskaamaan, siivoamaan tai pesemään pyykkiä, ei kannata tietenkään muuttaa yhteen. Jos hän "ei osaa" tehdä noista mitään, hän on ilmeisen jälkeenjäänyt, ja kai sellainenkin voi jota kuta kiihottaa.
mites onko kuitenkin sen verta noheva että osaa jyystää sua
Öljyn vaihto, miehen vaihto, akan vaihto.
Nämä su-iltapäivän miesvihaprovot on todella paskoja.
No ei tuo öljyn vaihto ole ihan perusarjen askare. Toisekseen oletko itse vaihtanut öljyjä koskaan ? Epäilen ja epäilen myös ettet osaisi, kas kun sitä ei vaan mennä auton alle ja valuteta vanhoja kaivoon.
Kyllä se vähän pettymys oli, kun tajusin ettei yli viisikymppinen mies osaa oikein mitään.
Ei uskaltanut koskea porakoneeseen, ei oikein osaa laittaa ruokaa. Niin ja autot, no ei sillä edes ole, muttei osaa korjata pyörääkään, jos edes pumpata.
No, tähän joku tietenkin sanoo että osaa pumpata minua... no ei, ei ole yli puoleen vuoteen onnistunut sekään.
Ihmettelen kyllä, kun isänsä on fiksu ja osaa kaikenlaista. Miten onkin jäänyt oppimatta pojalla...
Osaa se kyllä kehua kun minä hoidan korjaukset, mutta jotenkin ärsyttää, miksi aina joudun suhteissa kaiken tekevän osaan...
Vierailija kirjoitti:
Onko kuukauden sisällä ollut tarvetta vaatteiden silittämiseen, öljyjen vaihtoon, taulujen kiinnittämiseen jne? Vai oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa, kun tiedät ettei osaa? Vai oliko taas provo?
Taulujen kiinnitykseen on ollut aihetta kuten myös kattojen valojen asentamiseen, tapetoitiin ja kylpyhuoneen remontointiin. Mikään ei luonnistu. Tiskaa kyllä ja imuroi. Hyvä myös lasten kanssa. "Miesten työt" ei oikein onnistu.
-AP
Ei miehen tarvitse osata tehdä kotitöitä kun hänellä on vaimo joka osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kuukauden sisällä ollut tarvetta vaatteiden silittämiseen, öljyjen vaihtoon, taulujen kiinnittämiseen jne? Vai oletko keskustellut asiasta miehesi kanssa, kun tiedät ettei osaa? Vai oliko taas provo?
Taulujen kiinnitykseen on ollut aihetta kuten myös kattojen valojen asentamiseen, tapetoitiin ja kylpyhuoneen remontointiin. Mikään ei luonnistu. Tiskaa kyllä ja imuroi. Hyvä myös lasten kanssa. "Miesten työt" ei oikein onnistu.
-AP
Täällä ei se tiskaaminenkaan näytä onnistuvan. Tai ainakaan minä en laske tiskaamiseksi sitä että just ja just hanan alla käyttää. Siispä minä hoidan senkin.
8
Miehelle tärkeä kotityö on pitää puoliso tyydytettynä. Jos mies tämän laiminlyö, ei mikään muu voi sitä korvata. Tyydytetty nainen on hauska ja iloinen. Tyydyttämätön nainen pahansisuinen ja ilkeä.
Melkein mikä tahansa asia on opeteltavissa. Ei miehiin ole valmiiksi ohjelmoitu "miesten töistä".
onneksi sinä hoidat nuo työt, kun olet niin kätevä
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikä tahansa asia on opeteltavissa. Ei miehiin ole valmiiksi ohjelmoitu "miesten töistä".
Juuri niin. Ja jos aikuinen ei osaa normaaleja kodin töitä, hän on siis vähälahjainen. Kyllä vähälahjaistakin voi rakastaa.
Kuka nyt itse öljyjä vaihtaa? Öljyhuolto tekee melkein öljyn hinnalla.
Auton öljyjen vaihto? Kuka enää vaihtaa itse autoon öljyt, kun öljy on ongelmajäte ja se pitää viedä varta vasten keräyspisteeseen ja vielä maksaa siitä maltaita. Ja asunto Oy ja okt asutusalueella ei saa edes pihassa vaihtaa öljyä autoon, se kielletään jo laissa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tärkeä kotityö on pitää puoliso tyydytettynä. Jos mies tämän laiminlyö, ei mikään muu voi sitä korvata. Tyydytetty nainen on hauska ja iloinen. Tyydyttämätön nainen pahansisuinen ja ilkeä.
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä?
Ei kai nyt kukaan vaihda auton öljyjä itse, huoltoliikkeet on sitä varten.
Vaihda mies, ei tuosta pidemmän päälle tule mitään.