Oudoimpia/rumimpia pukeutumisratkaisuja tai vaatteita, mitä olet nähnyt tänä kesänä?
En yleensä sheimaa muita pukeutumisen takia koska muiden vaatteet eivät kuulu minulle. Mutta äsken vastaan tuli sellainen vaate, että jäin vakavissani ihmettelemään vaatteen kantajan tarkoitusperiä:
Eli nuden värinen, molemmin puolin syvään uurrettu body farkkushortsien kanssa. Oli ihan hyväkroppaisella nuorella naisella päällä ja kaikki kriittiset paikat olivat piilossa, mutta miksi kukaan pukisi päälleen vaatteen, joka saa näyttämään siltä että olisi ilman paitaa? Koska siltä se tosiaan näytti, että kyseinen henkilö kulkisi ympäriinsä pelkissä shortseissa. Hämmensi. Kai tämä on joku trendi tämäkin.
Kommentit (328)
mUAHAHahahahahaaa! kirjoitti:
Koko ketjun läpi lukeneena totean vain, että aion huomenna, mikäli sää sallii, pukeutua seuraavasti ruotsalaisen halpisketjun kuteisiin:
Mustat melkein puolireisimittaiset shortsit, jotka ovat pari numeroa liian isot (sori, olen laihtunut, eikä minulla ole muita kaupunkioloihin mitaltaan soveliaita shortseja tähän hätään), mustan naruolkaintopin ja sen alle samanväriset rintsikat, joiden olkaimet tulevat näkymään niiden narujen alta. Rintsikat ovat oikeaa kokoa, eivätkä aiheuta makkaroita, mutta takaan, että topin narut paljastavat olkaimet. Koko komeuden päälle aion aamun viileydessä töihin lähtiessäni vetää vielä läpinäkyvän mustan pitkähihaisen paidan, mutta aion riisua sen iltapäivällä kotiin palatessani. Edellämainittujen lisäksi laitan nilkkaketjun, jonka 16-vuotias siskontyttö minulle pari viikkoa sitten rakkaudella osti, sekä mustat kanvaasikengät.
Mitkä on kanvaasikengät?
On varmasti mainittu mutta sanon vielä kerran että ehdottomasti ne mikroshortsejakin lyhyemmät shortsit. Näin alkukesästä likan eikä voinut olla huomaamatta kuinka puolet pakaroista näkyi kaikelle kansalle keskellä kaupunkia. Olisi voinut hyvin kulkea alushousuilla. Yhtä vähän peitti.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän uskollisesti nilkkasukkia sandaaleissa, koska en helteelläkään voi olla ilman täyspitkiä tukisukkia. Nilkkasukka suojaa kallista tukisukkaa.
Umpinainen kenkä taas hautoo varpaat ja aiheuttaa kynsi/tulehdusongelmia.Hieman vajaamittainen, väljähkö housunlahje lisäksi päästää ilman/tuulenvireen viilentämään tukisukkaista jalkaa paremmin. Käytän kyllä myös täyspitkiä väljiä kesähousuja.
Ilman tukisukkia oloni olisi kuitenkin huomattavasti tukalampi kun niiden kanssa.
Olen erittäin tyytyväinen, ettei elämässäni ole nilkkasukkia sandaaleissa suurempia katastrofeja.
Täällä on ihmetelty myös umpikenkien käyttäjiä. Minulla on tukipohjalliset, lääkärin määräämät. Ne eivät mahdu sandaaleihin. Kengissä tulee olla myös irtopohjallinen, jonka tilalle omat pohjalliset laitetaan. Minulla on myös jäykistetty nivel toisesta jalasta, jonka takia kengän pitää olla leveälestinen ja tukevapohjainen. Ilman sukkia en voi olla, tulee muuten haavoja ja hiertymiä. Mitkään avokassukat eivät pysy tällaisissa kengissä. Nykyään on kyllä jonkun verran ihan kivannäköisiä citylenkkareita ym jotka täyttävät kriteerit. Myös matalia juhla-avokkaita löytyy, vähän tosin. Siinä teille tyylinikkareille selitystä. Aion jatkossakin kulkea kukkahameessa ja umpikengissä kesäisin, siihen ei ole lääketieteellistä estettä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tässä eräs päivä bussissa erikoisen näyn. Menin bussiin ja takaosaan istumaan. Sitten silmääni osui tyylikkäästi pukeutunut nuori nainen. Takaapäin katselin, että aivan ihanat hiukset, nätisti laitettu ja tyylikäs bleiseri päällä. Sitten tämä nainen nousi paikaltaan jäädäkseen pois.
Naisella oli kaunis valkoinen, läpikuultava kauluspaita ja tosi korkeat korkkarit.... MUTTA EI HOUSUJA TAI HAMETTA. Siis ei mitään alaosaa. Kauluspaita ulottui juuri ja juuri pakaran alle. Ja kun nainen kohotti kättään pitääkseen vielä hetken tangosta kiinni kun bussi oli liikeeellä.... Paita nousi ja paljasti pitsiset stringit.
Olin ja olen yhä ihan äimänä.
Luultavasti hän on itse ajatellut tuota pitkää kauluspaitaa jonkinlaisena kauluspaitamekkona.
Itse lukeudun tänä kesänä varmasti oudoksi pukeutujaksi, koska olen raskaana ja rahanmenoa on ollut muihin asioihin sen verran paljon, että olen tinkinyt raskausvaatteista. Niinpä on toisinaan hieman mielikuvituksellisiä yhdistelmiä, jotta vatsa ei paistaisi. Välillä on miesten pusakkaa ja muuta päällä.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa nähty oluen ostossa nuorehko mies, joka tallusteli kauppaan asusteina uimahousut ja villasukat...ei muuta ;D
Viime kesänä Lidlin jonossa bongasin nuoren naisen, jolla oli musta bikinien yläosa, valkea froteepyyhe alapään peittona ja flip flopit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se keski-ikäisten naisten turvallinen kansallispuku, eli kirjava tunika ja mustat vajaamittaiset leggarit 30 asteen helteessä.
Kesämekko olisi paljon viileämpi, eikä siinä näytä laatikkomaiselta pygmiltä. Tuo look sopii vain pajunvitsaiselle mallille, ei persjalkaiselle.
Monet sanoo, että "kun on sääret rumat", mutta ottaa sitten pidemmän mekon tai hommaa värillistä, peittävää aurinkovoidetta niihin kinttuihin.
Kauniita maksimekkoja ei keski-ikäisille tehdä. Hihat on lyhyet, eikä käsivarsia halua näyttää. Hiha-aukot ovat myös tosi tiukat, sama muoti kuin t-paidoissa.
Maksimekot tehdään nuorille ja hoikille. Ne ovat usein myös liian pitkiä.
Olen keski-ikäinen lihava ja käytän maksimekkoja. Olen hartiahuiveilla/ohuilla ponchoilla ratkaissut ongelman. Ainoa mille en ole keks
Ihan eBayssa myydään viskoosisekoitteesta tehtyjä boleroita englanninkielisellä nimellä shrug lukemattomissa eri väreissä. Itse aurinkoallergisena käytän sellaista, ettei tarvi rasvata käsivarsiakin. Työtä riittää pitämään kasvojen ja kaulan iho turvassa.
Höpö höpö, kaikenkokoisille ei löydy oikeankokoisia vaatteita, ei ainakaan tyylikkäitä ja hyvännäköisiä. Yksi ryhmä on alle 160cm pitkät ylipainoiset tai omenavartaloiset. Olen etsinyt koko aikuisikäni ympäriinsä tyylikkäitä vaatteita ja hyvin harvoin niitä löytyy, ei ainakaan Suomesta. Nettikauppojen tunikat ulottuvat puolern sääreen ja ovat usein myös huonolaatuisia tekokuituja. Kaikki vaatteet ovat liian pitkiä. Esimerkiksi mekko, jos löytää sellaisen joka istuu rinnanympäryksen kohdalta hyvin niin muualta se ei istukaan. Hartiat ovat kuin ladonovet, vyötärökohta on lantion päällä, helma 10cm maasta. Mekko vaikuttaa lypsytakilta. Jne... Sitten pitkät housut, jos ne saa vyötäröltä kiinni niin reisien kohdalla ko housuihin mahtuvat kolme jalkaa, jos siis sattuu olemaan hoikat jalat. Pituutta liikaa 40cm. Rintsikat ovat oma lukunsa. Jos ympärysmitta on 90 tai enemmän niin valikoimat ovat beige mummoliivi 5cm olkaimella. Lista on loputon. Vaatteet suunnitellaan 180cm rinnattomille malleille, joista niitä sitten kaavamaisesti isonnetaan 5cm/koko. Mitään kunnon leikkauksia vaatteissa ei ole kuin harvoin. Isojen tyttöjen vaatteet eivät sovi lyhyelle vaan niihin hukkuu. Lisäksi ne ovat usein rumanvärisiä ja muutenkin rumia kaapuja. Tanskalaisissa ja saksalaisissa mallistoissa on jonkun verran lyhyen malliston vaatteita. Etelä-Euroopasta myös joskus löytää jotakin, koska naisten keskipituus on siellä lyhyempi. Suosi siinä sitten suomalaista.