Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko taloon, joka on vanhan hautausmaan vieressä?

Vierailija
18.07.2018 |

Siinäpäs se kysymys onkin.

Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.

Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkääkö ukkosi näkevänsä kalmojen sinihohtoisen mellastuksen keskiöisin tms?

Ilmeisesti. Väittävät jo pelkkien valokuvien perusteella tuntevansa talosta negatiivisia kummitustaloviboja. :D

Talo (ei Suomessa) on siis 1400-luvulla rakennettu ja 1700-luvulla uusittu vaikka vanhoja rakenteita on jätetty paikalleen, paikalla ollut sitä ennenkin jotain rakennusta. Jo itsessään noin vanha talo aiheuttaa ennakkoluuloja tässä perheessä. Kirkon alue on sitäkin vanhempi, kirkkorakennus rakennettu uudelleen 1600-luvulla. Haudat ovat todella vanhoja, tuskin mitään sen uudempaa kuin 1800-luvulta. Näyttää enemmänkin vehreältä puutarhalta, jossa on muutamia hautakiviä kuin koristeeksi.

Miehen mielestä on vain "loogista", että noin vanhassa talossa ja noin vanhalla hautausmaalla on ihan pakko JONKUN kummitella. Mahdollisesti useammankin. lol.

On niitä kummituksia nuoremmissa taloissakin. Frendi asuu modernissa kaupunki kerrostalossa, asunnossa jossa on aiemmin asunut narkkeja ja joista joku kuollut siellä. Kuulemma välillä tuntuu jonkun läsnäolo. Hän on muuallakin tuntenut aaveita. Harmi itse en ole "erityisherkkä sillä alalla. 

Älä suotta harmittele sitä, että sinulla on ilmeisesti enemmän rationaalisuutta ja parempi mielenterveys.

Mulla kyllä tulee enemmän tälläisistä kommenteista mieleen,että se mielenterveys ei ehkä ole kovin vahvoissa kantimissa minkä takia pitää ehdottomasti kieltää ettei kuolleet voisi mitenkään jäädä elämään "haamuina" tai energiana. Olisi liian pelottava ja ahdistava ajatus. Eihän sitä todellisuudessa tiedä miten asia on, voi olla että kuolleet viestivät jotenkin tai voi olla että ei.

No, kaikki tapaamani tuolla tavalla herkät ja "yliaistillisia" juttuja kokevat ovat olleet melko tärähtäneitä.

Vierailija
102/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ollapa nyt viileä hautaholvi. Saisi nukkua yönsä rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 150v vanhassa talossa Suomessa. Kolme eri haamua olen täällä makuuhuoneessani nähnyt, en yhtään ihmettelisi, jos hautuumaalla pari haamua näkisin.

Ja kyllä, tiedän, että unesta havahtuessa voi uni tehdä tepposia. Ihme vaan, etten ekan 40v aikana nähnyt ainuttakaan kun siis tuon ajan muualla asuin. Nyt useamman vuoden asunut tässä talossa ja jo kolme nähnyt. Pistää miettimään asioita. Kukaan muu ei meidän perheestä ole nähnyt. Mutta minäpä luulen, että nämä haamut haluavat näyttäytyä juuri minulle, koska minä, jos joku meistä, olen tämän talon ja perheen "ydinihminen". Ja ehkä meistä kaikista herkin myös.

Minä taas ihmettelisin, miksi ne haamut sinne hautuumaalle jäisivät pyörimään? Jos ihmisestä henki/sielu/energiaa jää fyysisen kuoleman jälkeen jäljelle, niin eikö se pikemminkin olisi havaittavissa niisdä hänelle elämän aikana merkittävissä paikoissa kuten juurikin ehkä entisessä asuinpaikassa tai kuolinpaikassa? Vahvasti en kyllä haamuihin usko.

Vierailija
104/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt siitä, kuinka moni täältä haluaisi muuttaa tuommoiseen taloon. Itse en todellakaan, en missään nimessä! Ihan taatusti siellä on jotain epämääräistä energiaa.

Eri asia tietysti olisi asua jossain kerrostalossa hautausmaan vieressä Helsingin keskustassa kuin maaseudun perukoilla. Kyllähän se piha on kesäpäivällä nätti, mutta syksy-yönä... hrrr...

Vierailija
105/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi, rauhallinen naapurusto ja hyvin hoidettu miljöö. Jos näkymät haittaa niin ainahan voi omalle puolelle istuttaa näkösuojaa pensaista tai puista hautausmaan suuntaan. Lisäksi ei ole pelkoa, että maa myydään ja tilalle nousee esimerkiksi kaksikerroksisia rivitaloja.

Kuusiaita kasvaa kolmessa vuodessa näkösuojaksi jos haluaa.

Vierailija
106/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun jo hautausmaan vieressä. Ihana paikka! Kävelen siellä melkein joka päivä, on kaunista, vihreää ja rauhallista. 

Vierailija
107/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkääkö ukkosi näkevänsä kalmojen sinihohtoisen mellastuksen keskiöisin tms?

Ilmeisesti. Väittävät jo pelkkien valokuvien perusteella tuntevansa talosta negatiivisia kummitustaloviboja. :D

Talo (ei Suomessa) on siis 1400-luvulla rakennettu ja 1700-luvulla uusittu vaikka vanhoja rakenteita on jätetty paikalleen, paikalla ollut sitä ennenkin jotain rakennusta. Jo itsessään noin vanha talo aiheuttaa ennakkoluuloja tässä perheessä. Kirkon alue on sitäkin vanhempi, kirkkorakennus rakennettu uudelleen 1600-luvulla. Haudat ovat todella vanhoja, tuskin mitään sen uudempaa kuin 1800-luvulta. Näyttää enemmänkin vehreältä puutarhalta, jossa on muutamia hautakiviä kuin koristeeksi.

Miehen mielestä on vain "loogista", että noin vanhassa talossa ja noin vanhalla hautausmaalla on ihan pakko JONKUN kummitella. Mahdollisesti useammankin. lol.

Kummitella voi missä vaan, jopa kerrostaloissa. Ontuva logiikka ukollasi.

Vierailija
108/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Me asutaan ihan nykyisen hautausmaan vieressä, eikä meillä mitään häiriöitä ole. Hautausmaan aidasta on meidän taloon matkaa 40 metriä. Ei ole haju- eikä äänihaittoja.

Vierailija
109/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oltiin hautausmaalla ja luuranko nousi montusta, kalisutteli kahleita ja huusi huhuuuuu!!!! Miehesi on ihan oikeassa, ei kannata asua hautausmaan tuntumassa.

Vierailija
110/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia sitten samassa tilanteessa. Talo ja sijainti olivat lähes täydelliset meidän perheelle, mutta valitsimme loppujen lopuksi toisin. (Nimenomaan tuon haustausmaan takia. Häiritsi liikaa).

Vierailija
111/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä talo, muuttaisin. Vaikka et uskoisikaan Raamattuun, niin siellä on lohduttava lause, joka sopii tähän tilanteeseen. Kun ihminen kuolee hän muuttuu maaksi jälleen ja henki palaa Jumalan luo. Henki ei siis jää hautausmaalle kummittelemaan.

Vierailija
112/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin tietysti, kun naapurusto olisi noin mukavaa ja rauhallista. Eikä tarvisi itse varoa metelöintiä.

Vierailija
113/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsisi, mutta se johtuu siitä, että olen todella vainoharhainen ja minulla on turhan vilkas mielikuvitus. Jos nukkuisin sellaisessa talossa, kaikki pienet ja mitättömät narahdukset sun muut äänet saisivat minut stressaantumaan ja menettäisin yöuneni. En periaatteessa usko aaveisiin, mutta siinä keskiyön pimeydessä ja pelokkaana uskon hetkellisesti mihin vaan. Varmasti sinulle talo sopisi ja itsekin rakastan vanhoja taloja päiväsaikaan, mutta tämä minun vainoharhaisuus-ongelmani estäisi minua muuttamasta tuonne. Tai sitten, kuka tietää, jos asuisin talossa hetken aikaa, ehkä tottuisin siihen ja pääsisin pelostani?

Vierailija
114/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa linkin tai kuvia talosta niin saisi mielikuvalle toden :)

Vierailija
115/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhalliset naapurit. Kesällä vehreän vihreä, talvi-iltoisin kaunis kynttilämeri. Kaunista ja rauhallista. 

Vierailija
116/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Mikä sinulla on hautausmaita vastaan?

Teininä pelkäsin kummitusjuttuja, mutta se oli silloin. Nykyään hautausmailla on aivan eri merkitys, eli kauniita puistoja joissa muistetaan edesmenneitä. Tai vaikka vain istahdetaan tarjoamaan oravalle pähkinä.

Vierailija
117/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin. Mikä sinulla on hautausmaita vastaan?

Teininä pelkäsin kummitusjuttuja, mutta se oli silloin. Nykyään hautausmailla on aivan eri merkitys, eli kauniita puistoja joissa muistetaan edesmenneitä. Tai vaikka vain istahdetaan tarjoamaan oravalle pähkinä.

...Ja sitten luin aloitusviestin. Sori.

Vierailija
118/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hautuumaan vieressä asustella kelpaisi, kunhan muistaa ettei pierunhajun haistaessaan ole korrektia huudella "kuka täällä mätänee?"

Vierailija
119/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oltiin hautausmaalla ja luuranko nousi montusta, kalisutteli kahleita ja huusi huhuuuuu!!!! Miehesi on ihan oikeassa, ei kannata asua hautausmaan tuntumassa.

Hui kauheeta.

Siinä yhdessä elokuvassa haamut alkoivat juttelemaan lapselle telkkarin välityksellä ja sitten ne teki kaikkea kauheeta.

Vierailija
120/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaan paikalle tuskin koskaan rakennetaan kunnallisia tai muitakaan kerrostaloja.

Porissa rakennetaan juuri. Tosin kyseisen hautausmaan päälle rakennettiin aikoja sitten, siihen tuli oluttehdas. Tehdas purettiin ja nyt alueelle ollaan rakennettu kerrostaloja. Rakennustöissä löytyi kymmeniä luurankoja:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709132200390042_u0.shtml

Sori, tässä jutussa on siis kuvakin luista:

https://yle.fi/uutiset/3-9828945

Mahtaakohan kalliiden asuntojen ostajat tietää, minkä päälle on rakennettu :D

Heh

Siinä talossa alkaa kulkemaan kiukuisia haamuja. Niitä harmittaa Ihan vietävästi kun hyvät olutsammiot vaihtuu kukkaruukkuihin ja sohvapöytiin 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan