Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko taloon, joka on vanhan hautausmaan vieressä?

Vierailija
18.07.2018 |

Siinäpäs se kysymys onkin.

Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.

Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat miettineet asiaa yliluonnollisten seikkojen kautta. Itselleni tuli mieleen, että joitakin saattaa häiritä jokaviikkoiset/viikonloppuiset hautajaismenot, paljon ihmisiä ja autoja pyörimässä lähes kotipihassa ja surullinen tunnelma. Saa vähän katsoa koska tekee pihatöitä, pitää grilli-iltoja ja koska lapset voi leikkiä vesipyssysotaa.

Kyseessä oli historiallinen brittiläinen talo todella vanhan hautausmaan vieressä, ei ole enää edes kävijöitä, saati hautajaismenoja.

Vierailija
142/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuten, mutta jos on oma kaivo eikä kaupungin vesi niin voi joutua juomaan kuolleista irronneita mehuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meluisampi se käytössäoleva hautausmaa varmaan olisi. Varsinkin jos on kirkko vieressä; sitä kellojen melskettä monta kertaa päivässä, kun on sattunut ihmisiä kuolemaan...!

Minusta kirkonkellot kuulostaa todella kauniilta.

Voihan ne kuulostaa kauniilta, mutta yritäpä nukuttaa vauvaa ulkona, kun kellot paukkuu vähän väliä. Sunnuntaiaamuna on ihan turha yrittää nukkua pitkään.

Vierailija
144/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi 

Vierailija
145/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan opiskelija-asunnossa jossa oli kolmessa suunnassa hautausmaa naapurina. Ikivanhasta nykyään käytössä olevaan. Miksi siinä olisi jotain erikoista?

Vierailija
146/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meluisampi se käytössäoleva hautausmaa varmaan olisi. Varsinkin jos on kirkko vieressä; sitä kellojen melskettä monta kertaa päivässä, kun on sattunut ihmisiä kuolemaan...!

Voihan ne kuulostaa kauniilta, mutta yritäpä nukuttaa vauvaa ulkona, kun kellot paukkuu vähän väliä. Sunnuntaiaamuna on ihan turha yrittää nukkua pitkään.

Hah hah, asun kirkon vieressä viidettä vuotta, joten tiedän miltä ne kuulostaa. Kirkonkellojen sointiin on mukava herätä sunnntaisin (jos vielä silloin sattuu nukkumaan). Pienistämä ihmiset häiriintyy. t. tuo jolle vastasit

Vierailija
147/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä seuraavia seikkoja:

-Jos talon piha on aivan hautausmaan vieressä niin voiko siinä oleilla normaalisti? Ottaa aurinkoa bikineissä, pitää grillibileitä, voiko lapset leikkiä äänekkäämminkin? Kaikki ei näitä toki harrasta ja jos hautausmaa on tosi vanha niin kävijöitäkään ei paljon ole. Kuitenkin sijainti vaatii asukkailta tahdikkuutta. 

-Jurraako hautausmaalla jatkuvasti ruohonleikkuri ym. koneet? Vanhalla ehkä harvemmin. Tätä voi kysyä seurakunnalta (jos tuollainen häiritsee). 

-Esiintyykö hautausmaalla paljon ilkivaltaa? Samat tyypit voivat eksyä pihaannekin. 

-Lasten kohdalla pelosta voi tulla ongelma. Pelkotila voimistuu kuvitelluista tilanteista ja painajaisista. Lapsi ei välttämättä mitenkään totu ajatukseen hautausmaasta kuten aikuinen tottuu. 

Lapsi nimenomaan tottuu. Mä olen kasvanut hautausmaan vieressä ja oppinut pitämään sitä maailman luonnollisimpana asiana. 

Jaa no jos sinulla oli näin niin varmasti sitten kaikilla muillakin. 

No joo... av-mammoilla tietysti kaikilla on niin spesiaalit lapset, ettei tuo päde heihin.

Itse olen ollut niinkin "spesiaali lapsi" etten päässyt peloistani eroon totuttelemalla vaan ne pahenivat. Hälvenivät vasta iän myötä. En usko olevani ainoa. Oman kokemukseni perusteella en kuitenkaan pakottaisi lasta tilanteeseen jossa hän joutuu pelkäämään. 

Vierailija
148/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah, asun kirkon vieressä viidettä vuotta, joten tiedän miltä ne kuulostaa. Kirkonkellojen sointiin on mukava herätä sunnntaisin (jos vielä silloin sattuu nukkumaan). Pienistämä ihmiset häiriintyy. t. tuo jolle vastasit

Hah hah, minäpä olen asunut kaksikymmentä vuotta, nukuttanut niitä vauvoja ulkona ja kyllästynyt kolinaan. Köyhässä maalaispitäjässä ei ole ilmeisesti ollut varaa kaunisäänisiin kelloihin ja vanhuksia täällä kuolee solkenaan, jokaiselle omat sielunkellot.

Vierailija
149/237 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut.Meillä EI kummitellut yhtään.

Vierailija
150/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. On rauhalliset naapurit.

Vierailija
151/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpäs se kysymys onkin.

Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.

Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?

Ihana!

Vierailija
152/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ja olen itse asiassa asunutkin moisen vieressä. Pidän hautausmaista, kauniita ja rauhallisia paikkoja.

Talossamme asuikin tai ainakin vieraili tiheään eräs hautakummun asukki. Mies joka rakennutti talon ja oli asunut siellä koko ikänsä oli meidän ihkaoma kotikummitus. Lapset antoivat sille nimenkin, se ei ollut miehen oikea nimi vaan kotikutoinen versio siitä. En viitsi yksityiskohtiin mennä ettei joku tunnista. Herraa ei tarvinnut pelätä, aistimme että oli erittäin tyytyväinen talonpitoomme. Puutarha oli ollut hänen silmäteränsä ja pidinkin sen aina siistinä. Ero tuli ja haikeudella myimme talomme. Sitä kuudetta perheenjäsentä on joskus ikävä, sen verran kivoja juttuja se meille lykkäs. Talon osti sittemmin nuoripari joka repi kaiken entisen, pihakin myllättiin ja kas kummaa, myivät talon pois jo tuskin kolmen vuoden päästä...mahtoiko herra kummitus olla hiukan tyytymätön heidän talonhoitotyyliinsä :) Voi kun näkisinkin heidät jossain niin kysyisin asiasta :D

Vierailija
153/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muuttaisi. Jotenkin pelottaisi, vaikka aikuinen olenkin.

Vierailija
154/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin, jos olisi mahdollisuus. Sitten syksyllä olisi mukavaa kävellä siellä hautausmaalla illalla/yöllä tuulisessa, kylmässä ja sateisessa säässä yrittäen samalla manata sinne haudattujen ihmisten sieluja kummittelemaan minulle.

Vierailija
155/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen enemmän mökkejä lähes junaradassa kiinni, väliä ehkä muutama metri. Varmaan kiva asua siinä kun junia täryttelee ohi tämän tästä?

Vierailija
156/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritsisi.

Vierailija
157/237 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia todella pelottaa, se pitää ymmärtää. Heillä on vilkas mielikuvitus.Olisi ikävä pistää pelkäämään joka yö. Jos taas ei, sillä selvä; )

Vierailija
158/237 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei! Sen hiljaisempia naapureita ei voisi toivoa, olisi ihan unelma. En ymmärrä mitä pelättävää hautausmaassa on. 

Mihin tämä hiljaisuus perustuu?

Hautausmailla on jatkuva pörinä, kun leikataan ruohoa, joka on päivittäistä, koska alueet isot. Samoin muita koneita esim. kun kaivetaan uusia hautoja.

Vaikka olisikin vanha hautausmaa, uudelleen hautaus on mahdollinen 25v välein ja uurnahauta muutaman vuoden välein ja suvut haluavat tulla haudatuksi samaan kirkkomaahan.

Ja autoliikenne on jatkuvaa, kun omaiset käyvät haudalla, samoin hautajaisissa, siinä naapurinkin tontit joutuvat parkkipaikaksi, kun vanhoissa hautausmailla parkkipaikat ovat pieniä. Ja ainakin kesällä, virrenveisuuta voi kuunnella useamman kerran viikossa, kun on hautajaiset ja ikkunat auki.

Jos missä, hautausmailla on elämää ja ääniä, ympäri vuoden ja jos hakee rauhaa, talo hautausmaan vieressä ei sitä ole.

Vierailija
159/237 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen enemmän mökkejä lähes junaradassa kiinni, väliä ehkä muutama metri. Varmaan kiva asua siinä kun junia täryttelee ohi tämän tästä?

Alunperin ne ovat olleetkin ratavartijan mökkejä ja asemarakennuksia, ei koteja.

Vierailija
160/237 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset sanoo sinulle ettei haittaa mutteivät itse sinne muuttaisi.Jos itsellä on vatsa täysi niin hyvähän se nälkäiselle on puhella..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi