Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko taloon, joka on vanhan hautausmaan vieressä?

Vierailija
18.07.2018 |

Siinäpäs se kysymys onkin.

Minusta hieno talo - todella vanha ja kaunis, entinen pappila - mutta muut perheenjäsenet eivät kestä ajatusta, että olo- ja makuuhuoneiden ikkunat avautuvat suoraan vanhalle hautausmaalle.

Hautausmaa on itsessään kaunis ja vehreä. Häiritsisikö sinua?

Kommentit (237)

Vierailija
81/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaan paikalle tuskin koskaan rakennetaan kunnallisia tai muitakaan kerrostaloja.

Porissa rakennetaan juuri. Tosin kyseisen hautausmaan päälle rakennettiin aikoja sitten, siihen tuli oluttehdas. Tehdas purettiin ja nyt alueelle ollaan rakennettu kerrostaloja. Rakennustöissä löytyi kymmeniä luurankoja:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709132200390042_u0.shtml

Sori, tässä jutussa on siis kuvakin luista:

https://yle.fi/uutiset/3-9828945

Mahtaakohan kalliiden asuntojen ostajat tietää, minkä päälle on rakennettu :D

Vierailija
82/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaan vieressä asuvat kiittelevät juurikin paikan rauhallisuutta.  Ikinä ei ole kuulemma mitään häiriötä ollut.

No sehän nyt riippuu täysin siitä, missäpäin kuntaa/kaupunkia se hautuumaa sijaitsee. Omassa kaupungissani vanha hautausmaa on aivan keskustassa ja ei todellakaan rauhallisella, vaan rauhattomimmalla paikalla. Uusi hautausmaa taas on useamman kilometrin päässä kaupungista ja sen ympärillä pelkkään metsää. Vaha hautausmaa siis edelleen käytössä, sinne vain ei saa enää uusia hautapaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaan paikalle tuskin koskaan rakennetaan kunnallisia tai muitakaan kerrostaloja.

Porissa rakennetaan juuri. Tosin kyseisen hautausmaan päälle rakennettiin aikoja sitten, siihen tuli oluttehdas. Tehdas purettiin ja nyt alueelle ollaan rakennettu kerrostaloja. Rakennustöissä löytyi kymmeniä luurankoja:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709132200390042_u0.shtml

Sori, tässä jutussa on siis kuvakin luista:

https://yle.fi/uutiset/3-9828945

Mahtaakohan kalliiden asuntojen ostajat tietää, minkä päälle on rakennettu :D

Saakohan paikka lempinimen Kauhukortteli 😁

Vierailija
84/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mielelläni. Enemmän mua pelottaa elävät ihmiset kuin kuolleet.

Vierailija
85/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmaan uskaltaisi, vaikka tiedänkin, ettei todellista syytä pelkoon olisi :) Olen jänishousu tämmöisissä asioissa, rajoitteensa kullakin... Mutta talo kuulostaa kovin ihanalta! Ja järjellä ajateltunahan hautausmaan lähellä oleva talo on varmaan ainakin mukavan rauhallinen asuinpaikka. Lisäksi vanhat talot ovat usein todella kauniita. Voithan vielä koittaa keskustella asiasta perheesi kanssa, ehkä vielä tottuvat ajatukseen?

Vierailija
86/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hautausmaa itsessään ei haittaa yhtään, mutta ne ihmiset jotka siellä käyvät. kelaa kun itse on hyvällä tuulella ja sitten ne kaikki itkevät ja surevat ihmiset tulevat sieltä...

Et taida paljoa liikkua hautuumailla? Ei siellä mitään itkeviä ja surevia ihmisiä näe, muuta kuin hautajaisissa.

Pääasiassahan siellä käydään hoitamassa hautoja, tai ihan vaan muuten kävelemässä. Hautajaisvieraat ovat pieni vähemmistö hautuumaalla pyörivistä ihmisistä. Monille hautuumaillehan ei enää juurikaan haudata, koska niillä ei ole enää uusia hautapaikkoja.

Vierailija
87/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 150v vanhassa talossa Suomessa. Kolme eri haamua olen täällä makuuhuoneessani nähnyt, en yhtään ihmettelisi, jos hautuumaalla pari haamua näkisin.

Ja kyllä, tiedän, että unesta havahtuessa voi uni tehdä tepposia. Ihme vaan, etten ekan 40v aikana nähnyt ainuttakaan kun siis tuon ajan muualla asuin. Nyt useamman vuoden asunut tässä talossa ja jo kolme nähnyt. Pistää miettimään asioita. Kukaan muu ei meidän perheestä ole nähnyt. Mutta minäpä luulen, että nämä haamut haluavat näyttäytyä juuri minulle, koska minä, jos joku meistä, olen tämän talon ja perheen "ydinihminen". Ja ehkä meistä kaikista herkin myös.

Vierailija
88/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsompies ja aaveet on kauheit! :O en muuttais

Vierailija
89/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 150v vanhassa talossa Suomessa. Kolme eri haamua olen täällä makuuhuoneessani nähnyt, en yhtään ihmettelisi, jos hautuumaalla pari haamua näkisin.

Ja kyllä, tiedän, että unesta havahtuessa voi uni tehdä tepposia. Ihme vaan, etten ekan 40v aikana nähnyt ainuttakaan kun siis tuon ajan muualla asuin. Nyt useamman vuoden asunut tässä talossa ja jo kolme nähnyt. Pistää miettimään asioita. Kukaan muu ei meidän perheestä ole nähnyt. Mutta minäpä luulen, että nämä haamut haluavat näyttäytyä juuri minulle, koska minä, jos joku meistä, olen tämän talon ja perheen "ydinihminen". Ja ehkä meistä kaikista herkin myös.

Ei se mikään ihme ole, vaan täysin loogista. Silloin muualla asuessasi, et ajatellut asiaa, koska et asunut "kummitustaloissa". Kun sitten muutit vanhaan "kummitustaloon", niin mielikuvituksesi alkoi laukata ja alitajunnastasi rupesi pukkaamaan haamuja eetteriin.

Vierailija
90/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta! Jos noin vanhassa talossa ei yhtään jälkeä ole aiemmista asukkaista, niin ihme on. Ostaisin.

Vierailija
91/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänräpäyksessä!

Vierailija
92/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sehän on ihan tavallista nykyään, että naapurissa makaa mädäntynyt vainaja.

Vierailija
93/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muuttaisin. Rakastan vanhoja hautausmaita, niillä on mahtava tunnelma.

Vierailija
94/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, sehän on ihan tavallista nykyään, että naapurissa makaa mädäntynyt vainaja.

Hahhah hah, sä olet kyllä osuva mestarikuittaaja hah hah (nauretaan täällä), kiitos päivän nauruista.

Vierailija
95/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan nähneeni jokunen vuosi sitten englantilaisen tv-ohjelman, jossa esiteltiin koteja/asuntoja, jotka oli remontoitu kirkoista asuinkäyttöön. Ihania olivat kaikki, ja kaikkia ympäröivät vanhat, käytöstä poistetut hautausmaat. Ajattelin, että jos olisin miljonääri niin...

Kuinka moni meistä ajattelee, että kulkee käytöstä poistetun hautausmaan päällä kulkiessaan Helsingin Senaatintorilla. Paikalla sijaitsi aikoinaan Ulrika Eleanoran kirkko, ja ajan tavan mukaan vainajat haudattiin sem ympärille.

Eipä kukaan ole koskaan puhunut mistään yliluonnollisista ilmiöistä Senaatintorilla, vai onko?

Erittäin kiinnostava kommentti. (Juuri tällaisen vuoksi AV-palsta on niin suosittu).

Vierailija
96/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkääkö ukkosi näkevänsä kalmojen sinihohtoisen mellastuksen keskiöisin tms?

Ilmeisesti. Väittävät jo pelkkien valokuvien perusteella tuntevansa talosta negatiivisia kummitustaloviboja. :D

Talo (ei Suomessa) on siis 1400-luvulla rakennettu ja 1700-luvulla uusittu vaikka vanhoja rakenteita on jätetty paikalleen, paikalla ollut sitä ennenkin jotain rakennusta. Jo itsessään noin vanha talo aiheuttaa ennakkoluuloja tässä perheessä. Kirkon alue on sitäkin vanhempi, kirkkorakennus rakennettu uudelleen 1600-luvulla. Haudat ovat todella vanhoja, tuskin mitään sen uudempaa kuin 1800-luvulta. Näyttää enemmänkin vehreältä puutarhalta, jossa on muutamia hautakiviä kuin koristeeksi.

Miehen mielestä on vain "loogista", että noin vanhassa talossa ja noin vanhalla hautausmaalla on ihan pakko JONKUN kummitella. Mahdollisesti useammankin. lol.

Jätä se sika.

Vierailija
97/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole aiemmin ajatellut.. Mutta nyt kun hetken mietinm niin tulin siihen tulokseen että jostain syystä ajatus olisi hyvin kiehtova...

Vierailija
98/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkääkö ukkosi näkevänsä kalmojen sinihohtoisen mellastuksen keskiöisin tms?

Millä perusteella oletat puolison sukupuolen?

Vierailija
99/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan häiritsisi, saisi olla rauhassa.

Vierailija
100/237 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ydinihminen ja mikä juuri sinusta tekee sellaisen perheessänne ja talossanne?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi