Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
1901/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiiä mitä teen jos taaskaan koko kevään uurastus ei suo opiskelupaikkaa :(

Vierailija
1902/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks abi joka omasta mielestään on sisäistänyt kaiken. Noi kaikki tilaston jutun linkittyy toisiinsa tosi vahvasti niin kun tajuu jotain hyvin niin kaikki muukin aukee helpommin. Oon käyttäny joka päivä 4h tilastoon ja 6h artikkeleihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/5687 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiiä mitä teen jos taaskaan koko kevään uurastus ei suo opiskelupaikkaa :(

Sitten menet avoimeen ja luet siellä psykologian perusopinnot, tilastotieteen peruskurssit ja vaikka jonkun muun aineen perusopinnot. Haet ensi keväänä uudestaan ja osaavampana ja aloitat syksyllä 2020 tokan vuoden porukan mukana - eli niiden, jotka pääsevät tänä vuonna sisään.

Tai sitten kertaat vielä ahkerasti ja järkevästi reilun viikon ja pääset tänä vuonna sisään.

Vierailija
1904/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse niin sit ens vuonna yrittää kovemmin, kyllä sinne tänäkin vuonna pääsee ne joilla on tarvittava kyky ja osaaminen.

Vierailija
1905/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tekniikoilla aattelitte kertailla?

Vierailija
1906/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes viikko enää pitäis pitää laskututiinia yllä.

Vierailija
1907/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn flascardseja läpi, kuuntelen omia nauhoituksia artikkeleista, lasken lasken ja lasken, luen omia muistiinpanoja ja ajatuskarttoja, teen valmennuskurssin tehtäviä

Vierailija
1908/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans oon auditiivinen oppija niin nauhoitukset on artikkeleista.

Vierailija
1909/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuskurssin kertaustehtät ja omat nauhotukset

Vierailija
1910/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuskurssin tehtäviä artikkeleista ja lasken uudestaan niin paljon kun ehdin.

Vierailija
1911/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyty läpi ja laskettu mutta lujitan muistijälkeä että kokeessa asiat tulee kuin selkärangasta eikä tarvi miettiä kun muutenkin aikapaine.

Vierailija
1912/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, uskon että suurin osa osaa kyllä materiaalin asiat mutta kuka pystyy hyödyntää niitä siinä aikapaineessa on toinen juttu. Kaikki täytyy kyllä olla tosi selkeänä mielessä ettei tarvi jäädä pohtimaan ja jumittamaan tehtäviin kun 4h koeaikaa.

Vierailija
1913/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tota kertausasiaa just sen takia, että oon yrittäny hyödyntää erilaisia tekniikoita ja tuntuu, että osaan ja kun kertaa artikkeleita niin tulee fiilis "juujuu muistan muistan", mutta muistaako sitten oikeesti on ihan eri asia

Vierailija
1914/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itelle hyvin toimiva tekniikka mutta en halu jakaa sitä. Kaikki löytää varmasti itelle parhaan, kaikki erilaisia oppijoita.

Vierailija
1915/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itelle hyvin toimiva tekniikka mutta en halu jakaa sitä. Kaikki löytää varmasti itelle parhaan, kaikki erilaisia oppijoita.

Oisit sitten voinut olla hiljaa

Vierailija
1916/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko villejä veikkauksia koska tulokset tulee? Voisiko tullaan aikasemmin nyt kun koe on jo 7.5. Tuskin niillä 2 kuukautta menee tarkistamiseen, sillä luulen, että koe on vain ympyröiden mustaamista optiselle lomakkeelle niin kuin ennenkin. Toki jotakin lukurvoja ehkä kysytään.

Vierailija
1917/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko villejä veikkauksia koska tulokset tulee? Voisiko tullaan aikasemmin nyt kun koe on jo 7.5. Tuskin niillä 2 kuukautta menee tarkistamiseen, sillä luulen, että koe on vain ympyröiden mustaamista optiselle lomakkeelle niin kuin ennenkin. Toki jotakin lukurvoja ehkä kysytään.

Siis lukuarvojahan on kysytty aikasemmin ja niissäkin ympyrät mustataan sen lisäksi, että ne numerot kirjoitetaan ruutuihin. Mä luulen, että tulokset tulee aikasemmin kuin kesäkuun lopussa. Aikasempinahan vuosina tulosten täyty olla tiedossa jo ennen ku Turun soveltuvuuskoekutsut voitiin lähettää kesäkuun alussa. Tai sitten pääsykokeesta vastuussa olevat aattelee ettei millään oo mikään kiire ja kiduttavat meitä...

Vierailija
1918/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tänä vuonna kaikissa laskimissa neliöjuuret, kun ainakin opintopolussa lukee, että kaikissa jaetuissa laskimissa on neliöjuuri- ja muistitoiminnot. Viime vuonna muistaakseni kaikissa laskimissa ei ollu just tota neliöjuurta ja laskettiin jonkun taulukon kanssa.

Vierailija
1919/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tänä vuonna kaikissa laskimissa neliöjuuret, kun ainakin opintopolussa lukee, että kaikissa jaetuissa laskimissa on neliöjuuri- ja muistitoiminnot. Viime vuonna muistaakseni kaikissa laskimissa ei ollu just tota neliöjuurta ja laskettiin jonkun taulukon kanssa.

Viime vuonnakin luki, että neliöjuuritoiminto löytyy.

Vierailija
1920/5687 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku aikaisempina vuosina kokeissa käynyt kuuluuko meidän pyöristää numeroja laskuissamme? Kun katson 2018 valintakokeen 1.1.2. vastausta c joka on 0.225, saan itse vastaukseksi 0.223 kun en pyöristä enkä nyt sit tiedä onko tuo mallivastaus väärin vai onko tuossa käytetty jotain pyöristämiskeinoa... Tosin saan pyöristämälläkin "väärän" vastauksen eli ota tuosta sitten selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme