Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5681/5687 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki yliopistot, joissa psykaa voi opiskella eli Tre, Hki, Tku, Jkl ja Jns.

Ja Oulu

Vierailija
5682/5687 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikki yliopistot, joissa psykaa voi opiskella eli Tre, Hki, Tku, Jkl ja Jns.

Ja Oulu

Eiköhän tässä tarkoitettu yliopistoja, joissa psykaa voi opiskella pääaineena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5683/5687 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Osaako joku sanoa kuinka vaikeaa maisterihaussa on päästä sisälle lukemaan psykaa? Jos esimerkiks on lukenut avoimessa psykan perusopinnot ja vähän tilastomatikkaa, pääsisi ensi keväänä yliopistoon jollekin muulle alalle kun psykalle, lukisi psykan opinnot sivuaineena kandiin asti ja hakisi sen jälkeen maisterihakuun? Onko reitti mahdoton tai ihan tuhoon tuomittu ja vaikeampi vai ihan yrittämisen arvoinen? :D Tämä ajatus siis sen takia että uusi välivuosi pelottaa, ja voisin hyvin ottaa opsikelupaikan vastaan ensin muualta, mutta se ainut haave ja päämäärä jossain kaukana on kuitenkin psykologin ammatti.

Vierailija
5684/5687 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö joku tuossa artikkelien monivalinnassa kohdassa 23 miksi tuo d) ei ole oikein? Mä katsoin tuon vastauksen siitä artikkelistakin ja mun mielestä se olisi oikein mut mallivastauksissa on vain b) ja c). Mietin et jos joku oikaisupyyntöä laittava saisi siitä tarvittavat pisteet. Itse siis pääsin sisälle mut tämmöset jää häiritsemään ihan kamalasti :'D

Ja tietääkö kukaan paljonko psykalle oli kaiken kaikkiaan hakijoita tänä vuonna? Jossain iltalehden taulukossa luki yli 5000 mut täällä joku sano 3313? En osaa käyttää tuota vipusta niin en löydä sitä tietoa sieltä ja yliopistojen sivuilla lukee vain paljon siihen yliopistoon haki...

Hei muakin häiritsee toi kohta 23! Olin myös valinnut siihen b) ja c) lisäksi d) ja mun mielestä se on oikein.

Toi "sopimuksenvarainen" sana on ainoa mikä kuulostaa hassulta siinä väitteessä. Mutta kyllä mustakin se olisi oikein. Ja tosiaankaan minunkaan mielestä ei sanota että olisi verrattu autistien ja verrokkien absoluuttista sävelkorvaa... sanotaan vain että autisteilla esiintyy sitä.

Eikö se vielä niin mene jos lahjakas matematiikassa niin myös musiikissa

Vierailija
5685/5687 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö joku tuossa artikkelien monivalinnassa kohdassa 23 miksi tuo d) ei ole oikein? Mä katsoin tuon vastauksen siitä artikkelistakin ja mun mielestä se olisi oikein mut mallivastauksissa on vain b) ja c). Mietin et jos joku oikaisupyyntöä laittava saisi siitä tarvittavat pisteet. Itse siis pääsin sisälle mut tämmöset jää häiritsemään ihan kamalasti :'D

Ja tietääkö kukaan paljonko psykalle oli kaiken kaikkiaan hakijoita tänä vuonna? Jossain iltalehden taulukossa luki yli 5000 mut täällä joku sano 3313? En osaa käyttää tuota vipusta niin en löydä sitä tietoa sieltä ja yliopistojen sivuilla lukee vain paljon siihen yliopistoon haki...

Hei muakin häiritsee toi kohta 23! Olin myös valinnut siihen b) ja c) lisäksi d) ja mun mielestä se on oikein.

Toi "sopimuksenvarainen" sana on ainoa mikä kuulostaa hassulta siinä väitteessä. Mutta kyllä mustakin se olisi oikein. Ja tosiaankaan minunkaan mielestä ei sanota että olisi verrattu autistien ja verrokkien absoluuttista sävelkorvaa... sanotaan vain että autisteilla esiintyy sitä.

Eikö se vielä niin mene jos lahjakas matematiikassa niin myös musiikissa

Niin ne sanoo . Eli kannattaa lapsrlla olla musiikkiharrastus. Poikani opetteli lukio iässä soittamaan kitaraa netin välityksellä.

Vierailija
5686/5687 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMAISIA MAISTERIOHJELMIA (psyka):  Oslon yliopisto, Bergenin yliopisto, Kööpenhaminan (kognitio), Lundin yliopisto, Uppsalan yliopisto, Etologia (eläinten psyka) Tukholma.  Olisi kiva kuulla jossain näissä opiskellelta tarkempia kokemuksia.....

Vierailija
5687/5687 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on lopettanut koulun kesken?