Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5221/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan loput tulokset tulla enää tänään?

Vierailija
5222/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin maisterin 2. varasija. Mutta kandi+maisteriin Helsinkiin yhteispisteillä sisään! Eli ihan odottamaton tulos... Psykan kandi mulla siis ulkomailta, niin nyt pitää miettiä, otanko sen 5,5v paikan vastaan. Tuntuisi siltä, että neljän vuoden opinnot ulkomailla menevät hukkaan. Tai tietääkö joku, voisiko 5,5-vuotisia opintoja nopeuttaa jotenkin?

Jos laitoksella on mitään järkeä, he hyväksyvät paljon korvaavuuksia. Onnittelut! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5223/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki muut peruuntuneet, Joensuun maisteri edelleen varasijalla, Joensuu tavallinen ja Tampere tavallinen Kesken. En usko, että koepisteet riittävät kumpaankaan, mutta vilpittömästi onnittelen täällä sisäänpääsystä kaikkia onnistujia! Kova, kova suoritus kiskaista täydet tai lähes täydet kokeesta!

Vierailija
5224/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään Tampereelle ykköskohteena hakeneita, joilla vieläkin pärähtää ruudulle tympeä "opiskelijavalinta kesken"-teksti?

Vierailija
5225/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alan selvitä vähän alkujärkytyksestä siitä etten päässyt vaikka uskoin pääseväni niin tuli mieleen asiat mitä aiemminkin jo pohdin; jos ei pääse niin ainakin on jotain sellasia upeita kokemuksia edessä tänä vuonna, mitä ei kokisi varmasti jos olisikin päässyt.

Ne opiskelukokemuksetkin tulee vielä, ei ollut maailmanloppu, nyt vaan jotain muuta ensin. Mä jo aloin harkitsemaan jotain pitkää reppureissua ja ehkä voisi myös vaikka sinne Hollantiin sitten hakea ensi vuodeksi kouluun. Toivottavasti kaikki vaille paikkaa jääneet keksii jotain ihan mahtavaa seuraavaksi vuodeksi (vaikka ei sekään oo huono vaihtoehto, että kerää kunnon säästöt töistä tai aloittaa avoimessa opinnot) :-)

Ja toivottavasti paikan saaneilla on mahtavaa aikaa opintojen parissa!

Vierailija
5226/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistå näkee pisterajat

Vierailija
5227/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään Tampereelle ykköskohteena hakeneita, joilla vieläkin pärähtää ruudulle tympeä "opiskelijavalinta kesken"-teksti?

Minä

Vierailija
5228/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin maisterin 2. varasija. Mutta kandi+maisteriin Helsinkiin yhteispisteillä sisään! Eli ihan odottamaton tulos... Psykan kandi mulla siis ulkomailta, niin nyt pitää miettiä, otanko sen 5,5v paikan vastaan. Tuntuisi siltä, että neljän vuoden opinnot ulkomailla menevät hukkaan. Tai tietääkö joku, voisiko 5,5-vuotisia opintoja nopeuttaa jotenkin?

Hei, olen itse jo opiskelemassa ja ei huolta, ulkomailla suoritetusta tutkinnosta ja kandista saat varmasti paljon hyväksiluettuja, todennäköisesti kaiken. Ota yhteyttä yliopiston laitoksen amanuenssiin/opintosihteeriin. Onnittelut! Eikä todellakaan tarkoita, että opintosi olisivat vielä 5,5 vaikka menisit kandi+maisteri. Tiedän henkilöitä, jotka samalla taustalla menivät psykalla suoraan maisterivaiheeseen. :) joitain kursseja voi olla että pitää tehdä esim. tilastotieteestä ja kieliopinnoista

Vierailija
5229/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Ei niin mitään muutosta :(  

Vierailija
5230/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisit päässyt maisterin sulle olisi määrätty siltaopintoja maisteriopintojen lisäksi. Eli otat paikan vastaan ja selvität kuinka paljon saat korvattua, luultavasti ihan mukavan määrän, en usko että on käytännössä eroa siihen että oisit päässyt maisteriin.

Vierailija
5231/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täällä yksi :/ kaikissa lukeen vaan kesken

Vierailija
5232/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä! Ei niin mitään muutosta :(  

Jep. 8--( Tarkoittaako tämä, että meidät olisi hyväksytty Tampereelle??!!

No ei vaan, Merja varmaan vaan ollut laiska. Voi hiton Tampere, varmasti julkaisee tulokset vasta vikana.

Vierailija
5233/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Joensuu vieläkin kesken :(

Vierailija
5234/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietenkin otat sen paikan! Jos olit maisteriin hakukelpoinen, sut varmasti katsotaan maisteriopiskelijaksi, vaikka pääsitkin sinne normipuolelle. Ehkä tulee jotain siltaopintoja, mutta niitä tulee myös maisteriin valituille, enkä usko että kaikkea tarvii alusta missään tapauksessa tehdä. Onnea!

Kaikille päässeille onnea, niille joilla vielä kesken kärsivällisyyttä ja joille ei tänä vuonna paikkaa irronnut, myötätuntohalaus! Syksyllä nähdään, kiva tavata uudet kollegat! T. Neljäs vuosi

Vierailija
5235/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä koepisteillä olette saaneet opiskelupaikan?

Vierailija
5236/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko esim tampere,turku,jyväskylä ja joensuun päähaku tulla...

Vierailija
5237/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Tämä oli tosiaan odottamaton tulos! Onnea opiskelupaikasta!!

Ota yhteyttä heti huomenna yliopistoon. Tuskin sun kaikkea tarvitsee tolla pohjalla lukea. Psykan opintojen lisäksi tarvitset yhden pitkän tai kaksi lyhyttä sivuainetta, valinnaisia opintoja, kieliä ja metodiopintoja.

Vierailija
5238/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietenkin otat sen paikan! Jos olit maisteriin hakukelpoinen, sut varmasti katsotaan maisteriopiskelijaksi, vaikka pääsitkin sinne normipuolelle. Ehkä tulee jotain siltaopintoja, mutta niitä tulee myös maisteriin valituille, enkä usko että kaikkea tarvii alusta missään tapauksessa tehdä. Onnea!

Kaikille päässeille onnea, niille joilla vielä kesken kärsivällisyyttä ja joille ei tänä vuonna paikkaa irronnut, myötätuntohalaus! Syksyllä nähdään, kiva tavata uudet kollegat! T. Neljäs vuosi

Jep tietysti otat! Oisit hullu, jos et ottais. Sun pitäis saada paljon opintoja korvattua.

Vierailija
5239/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä koepisteillä olette saaneet opiskelupaikan?[/qwp]

120

Vierailija
5240/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo tiedon ja opiskelupaikan saaneille! Hurjan työn olette tehneet. Psykologian opettajana olen mielenkiinnolla seurannut tätä ketjua ja jännittänyt teidän puolesta :) Omani ja varmasti myös muiden kollegoideni puolesta voin sanoa, että olisi mukava tietää, ovatko omat opiskelijani päässeet psykologiaa opiskelemaan. Ilmoitelkaahan ilouutisia omille vanhoille lukion opettajillenne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme