Psykologia 2019
Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)
Kommentit (5687)
Helsingin yliopisto lähetti sähköpostia. Se on hyvä, sillä vain siellä pääsee näkemään miten pisteet muodostuu.
Mutta tuli kyllä vähän kaikuja työhakemuksista, joista lähetetty vastaavalla tavalla tieto hylkäämisestä.
Hei
Kiitos Helsingin yliopistoa kohtaan osoittamastasi kiinnostuksesta. Olet hakenut...
....
Valitettavasti sinulle ei ole myönnetty opiskelupaikkaa koulutusohjelmaan tässä hakukohteessa.
....
Ystävällisin terveisin
Hakijapalvelut
Helsingin yliopisto
Vierailija kirjoitti:
TURKUUN PÄÄSIN MYÖS!! Yläpuolella hki ja tre kesken, mut nyt saa huokasta!! Ei-ensikertalaisena koepisteillä 116,4/120!
Ois kyllä tosi pommi, jos tolla ei pääsisi helsinkiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Sain alle 60 pistettä, kurja fiilis. Tiesin kyllä, etten tule tänä vuonna opiskelupaikkaa saamaan, koska sähläsin hirveästi kokeessa ja tein typeriä huolimattomuusvirheitä, mutta en silti ajatellut, että olisin suoriutunut näin umpisurkeasti. Olin ajatellut hakea ensi vuonna uudestaan, mutta tämän suorituksen jälkeen taitaa olla parasta luovuttaa suosiolla ja jättää psykologia fiksummille.
Paljon onnea kaikille opiskelupaikan saaneille, ootte varmasti tehneet paljon työtä sen eteen <3 Huikea suoritus!
Mulla sama. Lukeminen meni aiiiika perseelleen juuri tärkeimpien asioiden kohdalla. Se ei kyllä selitä kaikkea. Ja koe tuntui menneen niin hyvin, niiltä osin mitä olin saanut opiskeltua kunnolla siis! Sain Helsingistä sähköpostin jolla pystyi katsomaan pisteet, sain vain 38 pistettä (skaalatut 43 pistettä, en nyt ole varma kumpi noista on se ratkaiseva vaikkei sillä ole väliä omalla kohda, hah).
Tiesin etten pääse sisään koska regressiot oli se mitä en ehtinyt opiskella. Tiesin siin ensimmäisen tehtävän nähdessäni että eihän siitä mitään tule. Pisteiden vähyys harmittaa, mutta aion yrittää vielä ensi vuonna. Yritän kyllä ensi vuonna uudestaan vähän järeämmillä lukukeinoilla
Vierailija kirjoitti:
Onko 210 yhteispisteellä mahd. päästä? Kokeesta jonkin verran päälle 60 pistettä.
Mulla 210,56 ja pääsin Joensuuhun ja Jyväskylään nyt ainakin!
Jyväskylään päässeet:
Tuliko teille sähköpostia? Mulla näkyy opintopolussa hyväksytty ja vastaanotettu, ja vahvistus vastaanotosta tuli. Mulle ei oo tullut tuloskirjettä, tuliko teille? Eihän nää mokaile :oo
Millasilla yhteispisteillä on päässyt sisään? :)
Vierailija kirjoitti:
Helsingin yliopisto lähetti sähköpostia. Se on hyvä, sillä vain siellä pääsee näkemään miten pisteet muodostuu.
Mutta tuli kyllä vähän kaikuja työhakemuksista, joista lähetetty vastaavalla tavalla tieto hylkäämisestä.
Hei
Kiitos Helsingin yliopistoa kohtaan osoittamastasi kiinnostuksesta. Olet hakenut...
....
Valitettavasti sinulle ei ole myönnetty opiskelupaikkaa koulutusohjelmaan tässä hakukohteessa.
....
Ystävällisin terveisin
Hakijapalvelut
Helsingin yliopisto
Voi hitsit ja jep. Kyllähän jo tosta avausrivistä tietää, mitä se tarkoittaa.
Ja vaikka ne soitettaisiin. Sen tietää jo heti kun tervehtimisen jälkeen toinen on millisekunnin liian pitkään hiljaa ja alkaa puhua "siitä työpaikasta". Suurin osa noista viesteistä ja puheluista on tosi tökeröitä.
Millä pisteillä joku päässyt Helsinkiin maisteriin? Mulla koepisteet 84,8 ja yhteispisteet 191,8 (vanha yo-todistus, ei ensikertalainen). En siis voinut hakea maisteriin. Helsinkiin en päässyt, muut kesken (ei varmasti pisteet riitä)
Ei saatana. Ilmeisesti 33. paras hakija (eli varmasti helsinkiin päässyt jos sinne haki) sai n. 105 koepistettä ja mulla oli se 103 jolla pääsin 12. varasijalle helsinkiin, no kävipä tietysti just se mitä pelkäsin eli ihan parista pisteestä kiinni.. nyt vituttaa vielä enemmän. Taidan lähteä johonkin monen kuukauden reissuun...
Tampereen tilanne klo 15.10 edelleen sama eli ei mitään muutoksia, koodissakaan ei mitään uutta. On tää nyt jos menee huomiseen.
Onnittelut kaikille päässeille ja tervetuloa Stimulukseen Jyväskylään päässeet💛
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään päässeet:
Tuliko teille sähköpostia? Mulla näkyy opintopolussa hyväksytty ja vastaanotettu, ja vahvistus vastaanotosta tuli. Mulle ei oo tullut tuloskirjettä, tuliko teille? Eihän nää mokaile :oo
Tuloskirje tulee aikaisintaan perjantaina kun kaikki haut ovat käytynä läpi.
Tuloskirjeen tuleminenkaan ei poistaisi virheen mahdollisuutta. Se on varmaa, että Opintopolku ei ole antanut sinulle virheellisesti paikkaa, mutta jos yliopisto on antanut sen virheellisesti, esim. kirjannut pisteesi väärin, ei Opintopolku sitä tiedä.
Virheen pelkääminen on kuitenkin vähän samaa tasoa kuin joka kerta tietä ylittäessäsi pelkäisit jääväsi auton alle.
Millaisilla pisteillä jengi päässyt Joensuuhun? Mulla lukee vielä kesken, mutta epätoivo alkaa iskeä kun niin monella aivan huikeita koepisteitä.
190 yhteispisteillä ei varmaan mitään toivoa mihinkään...
Onnea kaikille paikan saaneille! En päässyt taaskaan.
pääsin helsinkiin pelkällä valintakokeella pisteillä 107,9
en voi uskoa tätä todeks. itkin ja kiljuin vaan hysteerisesti, naapurit varmaa tykkäs :D
228.125 pisteellä Jyväskylään :) fiilis on ihan uskomaton. Hei tulevat stimppa toverit, tehdäänkö wappiryhmä? 😍
Tietääkö kukaan, mitkä on ollut viime vuosina maisterihaun pisterajat Helsingissä? En löydä mistään sitä tietoa.
Onko 210 yhteispisteellä mahd. päästä? Kokeesta jonkin verran päälle 60 pistettä.