Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2019

Vierailija
15.07.2018 |

Hei tein tällasen jo nyt tosi ajoissa, jotta tää ehtisi tavoittaa mahdollisimman monen ennen ensi kevättä. :D Ja voihan tässä jo fiilistellä seuraavia pääsykokeita etukäteen vaikka niiden sisällöstä ei vielä olekaan paljoa tietoa.
Tän vuoden keskustelu oli musta ihanaa seurattavaa, ja vaikka ite onnekseni pääsin jo tänä vuonna sisään niin olis mulla mielenkiintoa mahdollisesti auttaa muita ens vuonna (hki/tku/tre) hakevia. (Varsinkin jos koe pysyy vielä tän vuoden samanlaisena kuin mitä se oli nyt tänä keväänä:)!)

Kommentit (5687)

Vierailija
5261/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt sisään. Tämä tyhjyys ja hiljaisuus on käsin kosketeltavaa. Mitä nyt? Tuntuu todella tyhjältä elämä just tällä hetkellä. Noh, elämä jatkuu....

Vierailija
5262/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä pisteillä joku päässyt Helsinkiin maisteriin? Mulla koepisteet 84,8 ja yhteispisteet 191,8 (vanha yo-todistus, ei ensikertalainen). En siis voinut hakea maisteriin. Helsinkiin en päässyt, muut kesken (ei varmasti pisteet riitä)

Mä pääsin 120 pisteellä (mitä en voi ymmärtää). Maisterissa katsotaan siis vain koepisteet

Onnittelut! Mikä oli raakapistemääräsi?

Kiitos! 105.7, yhteispisteet ois ollu 202.7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5263/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Joensuuhun, mutta mullei oo tullu sähköpostia tms joten mistä ne pisteet näkee ja lol onko mulla vaan joku virhe että hakemus hyväksytty

Pitää varmaan oottaa, että tyypit on ottaneet paikat vastaan, kun varasijat vielä liikkuu.

Mut siis monelle on tullu sähköpostia mut mulle ei?

Vierailija
5264/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere täältä tullaan!! <3

Vierailija
5265/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere tuli, ei riittäneet pisteet edes varasijalle. Minä kiitän teitä seurasta, onnittelen sisäänpäässeitä, toivotan tsemppiä rannalle jääneille ja jatkan elämää eteenpäin <3 

Lisäys vielä: Mulla lukee koodissa pisteet 190.98 ja jonosija 243. Mites tätä tulkitaan?

Multa huomioitiin vanhana hakijana 1 aine vähemmän kuin muilta, ja tietääkseni lähtöpisteeni oli 102.2. Eli olenko saanut kokeesta silloin 88.78 pistettä? Raakapistettä?  

Vierailija
5266/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millonkohan varasijat liikkuu ?

Silloin kun joku pääsee ylempään toiveeseensa.

Eli ei välttämättä ollenkaan.

Vierailija
5267/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa psykan kohteissa tosiaan lukee nyt itsellä sama huonoin mahdollinen tulos alle 60p, mutta alimpana vielä se matikan varasija 7. Ahdistaa kun se sija ei ole muuttunut siitä enää mihinkään, vaikka tänään on tullut paljon tuloksia lisää. Entä jos en oikeasti pääsekään myöskään sinne, vaan joudun vaan odottelemaan sitä varasijaa loppuun asti turhan takia. En vaan jaksaisi enää.

En ole varma, riittääkö mulla enää motivaatiota hakea ensi vuonna psykalle tai edes mihinkään, missä on pääsykoemateriaali. Jos olisi niin, ettei psykalle olekaan materiaalia enää seuraavassa kokeessa, niin sitten varmaan jatkan yrittämistä harjoittelemalla vanhaa tilastoa ja logiikkaa, mutta muuten en kyllä enää tiedä.

Vierailija
5268/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö ne pisteet opintopolusta??

Vierailija
5269/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei muistatteko kun en koetta täällä nimimerkin kanssa kysyttiin fiiliksiä uskooko sisään pääsyyn ja aateltiin että tullaan samalla nimimerkillä kertoo miten kävi. olis kiva kuulla! 

Vierailija
5270/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt sisään. Tämä tyhjyys ja hiljaisuus on käsin kosketeltavaa. Mitä nyt? Tuntuu todella tyhjältä elämä just tällä hetkellä. Noh, elämä jatkuu....

Just tänään sulla ei olekaan mitään. :( Iso työ takana ja ikään kuin turhaan. Saa ja pitääkin tuntua pahalta!

Pikkuhiljaa elämä alkaa taas voittaa ja alat suunnitella ensi vuodelle jotain. Töitä, avoimen opintoja, uutta hakua ensi keväänä... Kaikki järjestyy jotenkin.

Vierailija
5271/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna näkee, ketkä ovat jo vastaanottaneet paikkansa!

Vierailija
5272/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten pitkälle varasijoja riittää?? Haluaisin tietää mitkä on omat mahikset (Joensuu)

Vierailija
5273/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sisäänpäässeille! Toivoisin olevani yksi teistä, mutta eivät ovet auenneet tällä viidennellä kerrallakaan.

Sain kokeesta 90pistettä ja tiedän jo nyt että huolimattomuusvirheeni regressiotehtävässä

kosahti ja kovaa.. en edes uskalla katsoa koepisteitä (sitten kun ne tulee) tarkemmin ja todeta miten pienestä kaikki on kiinni... mutta nyt (taas) näin ja mitäs sitten seuraavaksi...aika tyhjää nyt.. aika näyttää...

Vierailija
5274/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millonkohan varasijat liikkuu ?

Silloin kun joku pääsee ylempään toiveeseensa.

Eli ei välttämättä ollenkaan.

Joku osasi kertoa, että niitä päivitetään aina aamupäivisin, eli eivät siis päivity reaaliajassa.

Tätä jo ihmettelinkin, kun oma farmasian varasija ei tänään liikahtanut yhtään, vaikka lääkiksen tulokse tuli ja sehän on satavarmaa, että se jono tulee liikkumaan, kun osa farmasian sisäänpäässeistä pääsi lääkikseen.

Vierailija
5275/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita varasijoja pitäis liikkua aika paljon kuiteskin?

Vierailija
5276/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille jotka pääsivät nyt opiskelemaan! Haluun myös tsempata teitä tulevia psykologeja, joille ei tänä vuonna opiskelupaikkaa irronnut. Ei kannata missään nimessä luovuttaa, jos tää on se juttu mitä oikeesti haluutte tehä!

Hain nyt kolmatta kertaa, tosin ekana vuonna en edes lukenut, mutta vihdoin pääsin ja vaikka tein oikeesti paljon hommia ja haaveilin, että pääsen, olin jo valmistautunu hylättyyn. Pitää vaan uskoo itseensä, tehä paljon töitä ja muistaa, että psykalle on paljon hyviä hakijoita ja tosi vähän paikkoja. Pääsykoemenestys ei myöskään tee susta parempaa tai huonompaa ihmistä. Pari välivuotta sinne tänne ei oikeesti merkitse mitään siinä vaiheessa, kun pääsee unelmien ammattiinsa!

Sisään päässeille; ME TEHTIIN SE!

Ja niille, jotka tulevaisuudessa pääsette; TE TEETTE SEN!

Vierailija
5277/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere tuli, ei riittäneet pisteet edes varasijalle. Minä kiitän teitä seurasta, onnittelen sisäänpäässeitä, toivotan tsemppiä rannalle jääneille ja jatkan elämää eteenpäin <3 

Lisäys vielä: Mulla lukee koodissa pisteet 190.98 ja jonosija 243. Mites tätä tulkitaan?

Multa huomioitiin vanhana hakijana 1 aine vähemmän kuin muilta, ja tietääkseni lähtöpisteeni oli 102.2. Eli olenko saanut kokeesta silloin 88.78 pistettä? Raakapistettä?  

Skaalattua. Olet osannut noin 85 % siitä mitä paras 1 %.

Vierailija
5278/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka luit joka päivän käytännössä täysin ilman vapaa-aikaa, pääsitkö?

Vierailija
5279/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten pitkälle varasijoja riittää?? Haluaisin tietää mitkä on omat mahikset (Joensuu)

10 per valintatapajono. Tieto löytyy Opintopolusta koulutuksen tiedoista.

Vierailija
5280/5687 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 per valintatapajono. Tieto löytyy Opintopolusta koulutuksen tiedoista.

Onko jonosija sitten eri kuin varasija? Kun täällä on ollut varalla joku 11. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi